رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم منة ممدوح

الصفحة الرئيسية

 رواية صغيرتي المجنونة البارت   الثاني عشر 12 بقلم منة ممدوح

رواية صغيرتي المجنونة كاملة

رواية صغيرتي المجنونة الفصل   الثاني عشر 12

رعد:بغضب وغيره ومشاعر متلغبطه كتير....وبصوت غاضب روديييييييي
رودي: بفزع فيه أيه يا عم هولاكوا رعبتني؟
رعد: انتي أيه اللي جابك هنا؟
رودي: جايه ل خالد حبيبي..
رعد: بغيره وايه اللي منيمك في حضنه...
خالد: بخبث فهو فهم غيرت رعد منه.. ايه يا رعد ما رودي علي طول بتنام في حضني....
رعد: قومي من اهنيه يا رودي أنا عايز خالد في موضوع مهم..
خالد: ببرود.. رودي مش هتمشي قول اللي أنت عاوز تقوله قدامها....
رودي: بفرحه.. حبيبي يا بوب و بتحضنه وبتبوسه في خده...
رعد: بغيره.. محدش بيكسر كلمة الرعد.. وبيروح يشيل رودي علي كتفه وبيأخدها يوديها أوضتها و بيقفل عليها الباب وقبل ما يطلع بيقولها لسه حسابك معايا كبير علي اللي عملتيه ده يا رودي و بيقفل الباب بعضب.. وبيروح ل خالد وبيدخل بغيظ....
خالد: بضحك 😂 شكلك تحفه وانت غيران كده يا مجنون أنا أبوها بتغار عليها مني...
رعد: وبغار عليها من نفسي كمان يا خالد...
خالد: بغضب مزيف.. ولد خالد حاف كده.. أنا في مقام والدك و انا المدرب بتاعك...
رعد: ما رودي بتقولك يا خالد اشمعني أنا...
خالد: رودي دي أغلي حاجه في حياتي أنا بخاف عليها أكتر من نفسي دي الغاليه بنت الغالي الله يرحمه واكمل بدموع... حاتم مكنش بس أخويا الصغير دا كان ابني اللي مخلفتوش امي ماتت و حاتم صغير و انا اللي ربيته كنت ليه الام و الاخ في نفس الوقت و أبويا عمره ما حرمنا من حاجه و لما ابويا مات انا كنت لحاتم كل حاجه و هو كان ليا كل حاجه حلوه في حياتي ربيته و كبرته و جوزته و كنت دائما بخاف عليه من نفسه ومن ذكائه زي رودي كده هو كان ذكي جداً كنت عارف أنه هيبقي حاجه عظيمه بس راح عند اللي اغلي من الدنيا كلها وقتها كان في بعثه هو و حور الله يرحمها هما كانوا دكاتره زي بعض و كانوا في جامعه واحده وحبوا بعض واتجوزوا و كانت ثمرت حبهم رودي عملوا حادثه بعد رجوعهم وهي لسه صغيره دي حتي متفتكرهمش متعرفهمش غير من الصور أنا ربيتها و حبيتها أكتر من ولادي اللي مخلفتهومش و انت جاي دلوقتي وتقولي إنك بتحبها أكتر مني...
عارف يا رعد مهما وصلت درجة حبك ليها عمره ما هيكون قد حبي ليها ....
رعد: والله يا خالد أنا مقدر مشاعرك و حاسس بيها بس مش بقدر أشوفها مع غيري حتي لو أمي...
خالد: بضحك 😂 للدرجه دي بتحبها يا رعد...
رعد: بعشق يضهر في صوته و علي وجهه.. انا مش بس بحبها انا بعشقها مش عارف ازاي او امتي بس من اول مره شفتها فيها حسيت قلبي هيطلع من مكانه و يروحلها حبيتها حبيت شكلها الطفولي حبيت هزارها حبيت شقاوتها حبيت جنونها حبيت عيونها حبيت كل حاجه فيها واكمل بتملك دي طفلتي وبنتي وحبيبتي وملكي انا ملك الرعد وبس صغيرتي المجنونه اللي محدش يتجرا يقربلها ولا ياذيها لو جرالها حاجه أموت فيها يا خالد
 لو يتوصف العشق بالكلام لخلص الكلام من وصف عشقي لها..
خالد: تعرف يا رعد لما اخترتك انت لمهمت حمايتها كنت واثق انك انت الوحيد اللي قد المسؤليه دي و علشان كده عملت كل ده...
رعد: بقلق.. تفتكر ممكن تزعل لما تعرف او متوافقش من الاساس...
خالد: هي أكيد هتزعل من الموضوع بس هي قلبها ابيض و متأكد انها هتسامحنا و انت وشطارتك بقا خليها تحبك وتتقبل الموضوع....
رعد: انا متاكد اني هخليها تحبني زي ما بحبها بس ياريت لما تعرف اللي عملناه مترفضش لاني هتكسر وقتها..
خالد: بمرح هو مين الي بيتكلم ده يا جماعه هاتولي رعد القديم....
رعد: بغضب وقد تذكر موضوع أكرم.. قولي بقا يا خالد انت جايب الواد دا يعيش هنا ليه..
خالد: بقوه.. متنساش ان المهمه مش بس مقتصره علي حبك ل رودي ولا..................؟
المهمه بتفرض علينا اننا نوصل لاكبر عدد ممكن من المجرمين اللي بيتهددوا با البحث بتاع رودي متنساش ان البحث سهل علينا الشغل ووصولنا ليهم هيكون أسرع و حيات رودي مش بس مهمه ليا وليك دي مهمه للبلد و للناس يا رعد متتصورش في شباب قد ايه في البلد مدمنه ومستقبلها ضايع بسبب المخدرات...
رعد: أنا فاهم يا خالد و مدام اللي أسمه أكرم ده مفيش لينا فا انا موافق علي قعدته هنا بس قسما عظما لو بس فكر يقرب ل...........؟
هيكون أخر يوم في عمره..
خالد: بضحك اطلع يا رعد ربنا يهديك أنا عاوز أنام كان يوم ميعلمهوش الا ربنا يوم ما عملت اللي عملته...
رعد: لا دا كان احسن يوم في حياتي انا يوم ما قررت قرارك ده.... وبيطلع رعد من اوضة خالد وهو علي وجهه ابتسامة ويتذكر ما حصل من شهر عندما أستدعاه خالد الي الوزارة بسرعه
 Flash Back......
رعد: بتحية عسكرية تحت أمرك يا فندم...
خالد: بابتسامة اقعد يا بطل..
رعد: خير يا خالد فيه ايه للاستدعاء المفاجئ دا.. حرام عليك يا أخي أنا لسه راجع من مهمه طلعت عين أهلي..
خالد: بضحك 😂 والمرادي فيه مهمه هتتطير عقل اهلك باذن الله..
رعد: مش متطمن لكلامك يا خالد احكي...
خالد: بجديه.. دكتوره رودينا النجار تعرفها...
رعد: اسمع عنها كتير بس عمري ما شوفتها..
خالد: احسن انك مش شوفتها...
رعد: انتي ليه بتقول كده انت تعرفها؟
خالد: امممم.. لا معرفه سطحيه..
رعد: ازاي يعني وايه اللي يخليك تستدعيني بالسرعه دي علشانها...
خالد: ببرود.. لا دي بنتي بس
رعد: بذهول.. بنتك وبتتكلم با البرود ده وتقولي معرفه سطحيه...
خالد: اخر بحث ل رودي عملها مشاكل كتير وفي خطر علي حياتها فا انا كنت بحميها علي قد ما اقدر بس ايجا أمر من الوزارة العليا بحمايتها و مطلوب مننا حمايتها بكل الطرق فا انت هتتكلف بالمهمه دي
رعد: ده طبعاً شرف ليا يا خالد اني احمي حد مهم زي دكتوره رودينا وإن شاءلله هجيب القوات واكون بكره عندها...
خالد: للأسف انت مش هتجيب القوات وتحميها انت هتاخدها عندكوا في الصعيد..
رعد: باستغراب.. اخودها الصعيد عادي كده..
خالد: لا انت هتتجوزها وتاخدها معاك..
رعد: ببرود.. وايه علاقة جوازي منها بالمهمه؟
خالد: المهمه دي امر رسمي انما جوازك منها امر شخصي انا بطلبوا منك انت هتكتب كتابك عليها فتره مؤقته من غير ماهي تعرف و بعد المهمه طلقها...
رعد: وهتجوزها ازاي من غير ماهي تعرف..
خالد: الموضوع ده عندي لاني مامنش عليها مع حد غيري حتي لو انت...
رعد: بمرح محسسني اني هتجوز مرلين منرو يلا ربنا يعدي المهمه دي علي خير....
و بعدها بيكتب كتابه علي رودي من غير معرفتها لانها بتكون عامله توكيل ل خالد وهو الوصي عليها....
(عودة الي الواقع يا اخ رعد 😂)
رعد: في نفسه.. كانت احلي مهمه في حياتي كلها يا مجنونة قلبي و بيتجه ل اوضة رودي بيخبط عليها ولكن مش بترد بدخل رعد بقلق علي رودي بيفضل يدور عليها لكن مش بيلاقيها في الاوضة بيقلق جداً بيروح تجاه البلكونه بيلاقيها نايمه في البلكونه بيشيلها بحنان وبيحطها علي السرير و بيبوسها برقه و يحط جوارها شنطة الهدايا و يمشي علي اوضته وينام....
ــــــــــــــ في الصباح ــــــــــــــــــ
يستيقظ الجميع ويجتمعون حول مائدة الإفطار..
الحسن: بترحيب اتوحشتني جوي يا خالد..
خالد: وأنت أكتر يا صاحبي.. عامل ايه وازي البلد واحولها...
الحسن: الحمدلله بخير والبلد امنيحة بس انت اللي طمني عليك مشوفتكشي من زمان..
خالد: والله مشاغل يا صاحبي والشغل اليومين دول صعب اوى...
الحسن: ربنا يوفقك يارب..
رودي: وهي تنزل من علي الدرج والله عال أوي يا حسونه اللي لقي أصحابه بقي ياعم..
الحسن: بضحك 😂 وانا أقدر أنساكي برضك يا رودي...
رودي: متسبتنيش يا حسونه مش علشان عيونك حلوه يبقا أضعف لا..
أكرم: بضحك علي مشاكستها... ولكني انا أيضا أمتلك عيون جميلة يا عزيزتي...
رودي: بمرح.. يا عم اتوكس بحلاوتك دي انت عامل زي الكريم شانتي حلو بس يموع النفس اما حسونه بقا عامل زي صينية البسبوسة بالسمنة البلدي والبلدي يوكل يا عنيا...
فريده: بغيره ملكيش دخل بجوزي واصل يا رودي...
رودي:بمشاكسه انا قولتلك يا حسونه طلقها و نتجوز حتي احنا نليق علي بعض انما هي لا...
فريده: والله العظيم اجوم اضربك يا بت يا رودي اتلمي كده وابعدي عن جوزي وبتروح ل الحسن وبتمسك ايده بتملك....
رودي: بضحكه رنانه... الحب ولع في الدره يا فيري...
فريده: بضخك 😂 واه عيب يا بت..
رودي: بضحك شوف مين بيتكلم..
وبيفضل الكل يضحك علي غيرة فريده من رودي....
و رعد هيطق من كلام رودي مع حد غيره فهو يغار عليها بشده...
خالد: بحنان تب ما تسيبك من حسونه وانا موجود
 بتروح رودي تحضن خالد بحب وتقول... عيب عليك يا بوب دا انت اللي في الحته الشمال يا راجل...
خالد: وانتي القلب كله يا بنوتي الصغيره....
رودي: خالد هو انت تعرف حسونه من قبل كده؟
خالد: بأبتسامة.. ياه الحسن ده عشرة عمري...
الحسن: بضحك احنا صحاب من واحنا شباب كان هو ظابط جديد في النقطه هنيه وانا كنت أبن العمده 😂
خالد: بغيط لا بقولك ايه اتكلم عن نفسك أنا لسه شباب...
رودي: بمزاح بصراحه يا خالد انت لسه شباب ورياضي و موز بس حسونه أحلي منك برضو..
خالد: مين ده اللي احلي مني دا انا لسه البنات بتجري ورايا لحد دلوقتي..
لين: بتصفير يا بوب يا جامد
رودي: بتأييد ايوه يا برنس الجيل..
رامي: بغيره.. مفيش أنسه محترمه بتصفر يا لين..
لين: بغيظ وانت مالك يا رامي..
رودي: صح انت مالك يا رومية..
رامي: بغيظ.. متقوليش رومية دا تاني يا رودي...
رودي: بخبث.. اممممم انت متأكد تب أتوكل علي الله أنا... يا رعد..
رامي: بخوف.. خلاص أنا أسف..
رودي: بشر يا رعد..
رعد: خير يا رودي؟
رامي: بتوسل خلاص يا رودي بالله عليكي..
رودي:ولا حاجه كنت عاوزه اقولك صباح الخير..
وبتبص ل رامي بضحك 😂 و رامي بيلعنها في سره...
خالد: بحنان.. تب انا عندي شغل مهم ولازم امشي..
رودي: بزعل بالسرعه دي يا خالد تب افضل معايا شويه...
خالد: إن شاءلله قريب يا قلب خالد...
رودي: بابتسامة علي فكره يا خالد أنا خلصت البحث و كمل خلاص و الاسبوع الجاي موعد التسليم إن شاءلله وهيكون فيه اجتماع فيه كل العلماء في علوم الذره من حول العالم و فيه الوزراء كلهم و هيتم أعلان تولي منصب الوزارة بعد تسليم البحث وهرجع أعيش معاك تاني واقرفك يا باشا..
خالد : بفرحه ربنا يوفقك يا قلبي..
رودي: بهمس.. خالد انت صلحت الفيلا ولا لسه..
خالد: بضحك 😂 استغلاليه اوي يا رودي...
رودي: بغيظ والله اروح اشتري فيلا تانيه و اسيبك تعيش لوحدك ولا اقولك اشتري ليه انا ارجع لايام التشرد في شوارع أيطاليا... ياه كانت أيام عنب...
خالد: بغيظ قومي يا بت من هنا وبيمشي يبرطم...
رودي: بضحك 😂 يا خالد تب استني بس خود تب الفيلا اخبارها ايه؟
بيلف خالد بغيط منها.. اتطمني يا اخرة صبري رجعتها زي ما كانت ناقصها رجوعك وبيودعها وبيمشي..
رودي: بضحك والله يا خالد لما ارجع لاطلب تعيينك في الحرس الخاص بيا واطلع عينك....
وليد: باستغراب.. حرس ايه يا رودي؟
رودي: ايه يا عم وليد انا مش لسه قايله ان هيتم تسليم البحث وتولي منصب الوزاره الاسبوع الجاي...
وليد: تب البحث وفهمناه ايه منصب الوزاره ده؟
رودي:بضحك هو انت لسه معرفتش اني هبقي وزيرة البيئة...
وليد: بفرحه بجد الف مبروك يا قلب اخوكي...
رودي: الله يبارك فيك يا برنس..
لين: بقرف.. فيه وزيره في الدنيا تقول يا برنس...
رودي: بغيظ.. بس يا معفنه
لين: بضحك 😂 هتبقي احسن واجمل وزيره يا قلبي..
رودي: شكراً يا لينو..
الحسن: الف مبروك ليكي يا بتي..
رودي: الله يبارك فيك يا حسونه وبتروح تحصنه وتبوس خده...
رعد: بغيره.. هو اليوم كله احضان وبوس ولا ايه بكفياكي عاد...
رودي: ببراءة في ايه يا رعد ده حسونه القمر مش حد غريب وبعدين انت مالك ولا بتغير علي حسونه مني زي فيري...
ريحانه: بضحك اما انك غبيه بشكل يا رودي...
رودي:بمرح ايه يا بت مش واكل معاكي جو الوزيره ولا ايه دا...
ريحانه: بصراحه لا
وبيفضل الكل يضحك في جو يملاه السعاده....
ولكن الحزن يملا قلب ذلك الرعد لان صغيرته سترحل بعد أسبوع..وخوفه من عدم تقبلها زواجهما شي يرعبه...
 و بيقف وليد مره واحده وهو يقول.........


رواية صغيرتي المجنونة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم منة ممدوح
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent