رواية تغير قلبي بها الفصل الثاني عشر والاخير 12 بقلم وحيدة كالقمر

الصفحة الرئيسية

 رواية تغير قلبي بها  الفصل الثاني عشر والاخير  12 بقلم وحيدة كالقمر

 رواية تغير قلبي بها  الفصل الثاني عشر والاخير  12

رفيف كانت قاعدة علي الارض وهي بتبص
 لباب اوضه العمليات في المستشفي وزينب واقفة بتعيط
اسيل راحت وقعدت جنب رفيف وقالت:هو بابا بخير
رفيف بصتلها وقالت بدموع:اه يا حبيبتي
اسيل:يعني مش هيسيبني زي ماما
رفيف حضنتها وقالت بدموع:لا
مريم بزعيق ودموع:اخويا بيمو"ت بسببك انتي سبب كل
البلا"وي اللي في حياتنا
زينب بزعيق:اسكتي يا مريم
مريم سكتت وهي بتبص لرفيف بغضب اما رفيف فخدت نفس
وحضنت اسيل ودموعها نزلت وفجاه خرج الدكتور
رفيف:هو كويس
الدكتورة بابتسامة:يا جماعة متقلقوش جر"حه بسيط الحمدلله
مفيش داعي للقلق والخوف احنا هننقله اوضه عاديه وحمدلله علي سلامته
رفيف اتنهدت بارتياح واسيل حضنتها
بعد وقت في اوضه أدم في المستشفي
زينب كانت ماسكه ايده بتبو"سها ومريم قاعده
جنبه واسيل جنبها ورفيف واقفه ورا
أدم بدأ يفتح عيونه وامه قالت:الحمدلله أدم حبيبي أنت كويس
أدم بتعب:رفيف
رفيف بلعت ريقها وقربت منه وزينب ابتسمت وقالت:خلينا نسيبهم يا مريم
مريم بغيظ:ماشي
اسيل:طب انا هقعد معاهم
زينب وهي بتشيلها:لاء انتي هتيجي معايا يا قردة تعالي
أدم بص لرفيف اللي مش بتبصله وقال:بصيلي
رفيف بغضب:لو كان جرالك حاجة مكنتش هسامح نفسي
أدم ابتسم وقال:وانا كويس اهو يعني ممو"تش
رفيف بزعيق:متقولش كده تاني
أدم:قربي يا رفيف
رفيف:ليه
أدم:من غير اسئله قربي وخصوصا راسك
رفيف قربت منه وهو فك شعرها اللي نزل علي وشه
أدم:صدقيني انا مكنش فيه في قلبي غير نور وبعد اللي عمله يوسف
فيها بقيت وح"ش لدرجة انه لو كان بيحبك وبيخاف عليكي كنت
ممكن اقت"لك وقتها لمجرد اني اكس"ره
رفيف دموعها نزلت وهو مد كف ايده ومسح دموعها وقال:متبكيش
بس تعرفي طيبتك وحنيتك خلو ده اتغير قالها وهو بيشاور علي قلبه وقال
أدم:قلبي اتغير بحبك♡قلبي رف ليكي يا رفيف قلبي♡
رفيف رجعت شعرها ورا ودنها وكش"رت وجت
 تقوم مسك ايدها بو"جع وقال:بصي
في عيوني وقوليلي بكر"هك يا أدم ووقتها اوعدك اسيبك
رفيف بغضب:انت عايز ايه انا بكر"هك
أدم:بصي في عيني وقوليها
رفيف دموعها نزلت وقالت:بس انا مش بكر"هك انا مجر"وحة وخصوصا
منك لاني فكرتك مش زيهم
أدم:انا كمان كنت مجر"وح بس انتي داويتيني
أدم اتعدل بو"جع وقرب منها ومسك كف ايدها وبا"سه وقال:جربي
اسيل دخلت وقالت:تيته بتقولي انكم هتجيبولي اخت صغيرة العب معاها
أدم ابتسم وبص لرفيف اللي حاولت متبتسمش وقال:قريب يا روحي تعالي
اسيل طلعت علي السرير ونامت علي رجل أدم وقالت بتفكير:هو انتوا
هتجيبوا اختي منين
رفيف وهي بتبص لادم:رد
أدم بص لاسيل وقال:اسالي تيته مش هي اللي قالت لك
اسيل:ماشي
بعد اسبوع في بيت أدم
أدم بص لرفيف وهي بتاكل وطلع تليفونه ورن علي زياد
أدم:بجد يا زياد
زياد:عيب عليك
أدم بص لرفيف وقال :رقم واحد حازم هيخلد في السج"ن
رفيف :ازاي
أدم :قدرات
رفيف قامت وراحت قعدت جنبه وقالت:تقصد اللعب اياه
أدم:ومالو انا اه طريقتي كانت غل"ط بس هدفي نبيل
رفيف:نبيل ده مي"ت عندك
أدم:انا معملتش حاجه غير اني مضيته بطريقتي علي وصولات
امانه ومن الاخر ميقدرش يسدد تمنها وهو في الس"جن
رفيف:طب وازاي هو مضي عليها
أدم:مشكلة حازم انه بتاع ستات واحده حلوة من بتوعي
رفيف برقت علي اخر كلمتين وهو بلع ريقه وابتسم وقال:مش قصدي
رفيف:فعلا
أدم:وبس يا ستي فضلت تشر"به لحد محسش بحاجه ومضته علي وصولات
بيضه واهو في المكان اللي يستحقه
اما يوسف فخسر"ته كل حاجه وشركه باباكي باسمك دلوقتي
واظن مفيش خسا"رة بالنسبة ليوسف اكتر من انه خس"ر كل الفلوس
اللي عمل عشانها كده
رفيف خدت نفس واترمت في حضن أدم وهو ابتسم وقال:اعتبره اعتراف
صريح منك بالموافقة
رفيف ابتسمت وهي بتبص لادم وهو قال:ومالو تعالي بقي معايا
بعد شهر
أدم دخل الاوضة ولقي رفيف قاعدة علي السرير ودموعها نازله
أدم قعد قدمها وقال بخوف:مالك بتعيطي ليه
رفيف بصتله وفتحت ايدها وهو بص لايدها ورجع بصلها وهو بيضحك
أدم بفرحة:وبتعيطي
رفيف بدموع:انا واخده علي اني اعيط حتي لما افرح
أدم ضحك وقال وهو بيبو"س راسها:دموعك مينزلوش حتي
لما امو"ت
رفيف ضر"بته وقالت بدموع وزعيق:بعد الش"ر عليك متقولش كده
أدم حضنها وقال:فيه مشك"لة لحد دلوقتي
رفيف:ايه هي
أدم وهو بيد"غدها:انك مقولتليش بحبك
رفيف وهي بتضحك:أدم كفايه مش قادرة
أدم:قوليها يا عنيدة قولي بحبك
رفيف بضحك:بحبك بحبك
أدم قرب منها وبا"سها وقال:وانا قلبي بيرفرف من كتر حبك
بعد سبع شهور
أدم قعد جنب رفيف اللي اسيل نايمه علي رجلها واسيل قالت وهي
بتحط ايدها على بطن رفيف:هو لسه فاضل كتير عشان اختي
تيجي
أدم بابتسامة:هانت يا روحي
رفيف بصت لادم وقالت:أدم انا عايزة بطيخ
أدم ضحك وقال:من عيوني
أدم با"س راسها وقال:انا هروح الشركه هخلص كام حاجه
ومش هتاخر وماما ومريم زمانهم جايين وانتي يا اسيل متتعبيش مامي
اسيل بطفولة:انا هنام بس علي رجلها
أدم با"س راس رفيف وهي مسكت ايده وقالت:بحبك♡
أدم ابتسم وقال:مش هتاخر
أدم مشي ويوسف كان واقف بره وفي ايده سك"ينه
يوسف راح خبط علي باب الفيلا ورفيف قالت:أنت لحقت يا أدم
رفيف قامت وراحت فتحت واتفاجات بيوسف قدمها وفي ايده سك"ينه
رفيف حطت ايديها علي بطنها وقالت:يوسف انت ايه اللي جابك هنا
يوسف قرب منها ومسك شعرها وشده وهي صرخت بو"جع
اسيل بصت لرفيف بخوف وخدت التليفون واتصلت ب أدم
في عربية أدم
أدم كان بيسوق وفجاة تليفونه رن وابتسم لمي لقي اللي بيتصل
"رفيف قلبي"
أدم بابتسامة:لحقت وحشتك
اسيل بخوف :بابي تعالي بسرعة فيه واحد ماسك مامي وهي بتصرخ
أدم وقف فرامل ولف بعربيته وقال بزعيق ممزوج بخوف:اسيل اطلعي أوضتك
بسرعة وانا جاي يا بابي
أدم قفل واتصل علي البو"ليس وهو بيسوق بسرعة
عند رفيف
يوسف ضر"بها بالقلم وهي وقعت علي الارض وحطت ايدها على بطنها بو"جع وهو
قال:خسر"ت كل حاجه بسببك انا استنيت لحد النهارده عشان اوج"عكم واو"جع أدم
يوسف مسك شعرها وشدها وهي بتحاول تبعده
رفيف بتعب ودموع:ابعد عني
يوسف زقها وقعت علي الارض وراح خبطها برجله في بطنها وهي صرخت با"لم
يوسف نزل لمستواها ومسك شعرها ورفع السك"ينه وحطها علي رقبتها بس أدم شده وبقي يضر"به
بكل غضب وكر""ه لحد ما يوسف فقد وعيه
أدم بص علي رفيف اللي بتنز"ف وقرب منها وشالها وقال بدموع:استحملي استحملي
اسيل نزلت وجريت ورا أدم اللي بيقول بدموع:متغمضيش عيونك رفيف خليكي معايا
رفيف بتعب:انابحبك
أدم بدموع:استحملي انا عارف انك استحملتي كتير استحملي المره ديه عشان
خاطري انا واسيل
ادم حطها في العربيه واسيل قعدت ورا جنبها
أدم وهو بيسوق بسرعه:رفيف خليكي معانا
رفيف بدات تغمض عيونها واسيل بتعيط وأدم بيسوق بسرعة
في المستشفي وقدام أوضة العمليات
أدم حاضن اسيل وهو مبيقولش غير:يارب خليهالي يارب خليهالي
زينب دخلت مع مريم وقالت بخوف:رفيف كويسه
أدم بصلها وهز راسه بلا وقال:مش هخس"رها
زينب حضنته وقالت:هتقوم وهتكون كويسة صدقني
بعد ساعة
الممرضة خرجت ببنتين واخدتهم الحضنة وأدم مهتمش وقال:رفيف كويسة
الممرضة:متقلقش هي كان عندها نز"يف بس الحمدلله هي بخير والبنات هيفضلوا
في الحضنة لفترة
تاني يوم
رفيف فتحت عيونها بتعب وأدم با"س ايدها وقال:تعملي فيا كده
رفيف بابتسامة:متقلقش انا زي القطط بسبع ارواح انا قاعدة علي قلبك
أدم وهو بيبو"س راسها :علي قلبي زي العسل
بعد شهر
رفيف كانت شايلة روز وأدم كان شايل عطر
اسيل بضيق:طب انتوا شيلتوا روز وعطر ومن ساعه ما جم وانتوا نسيتوني
رفيف ميلت عليها وحضنتها وبا"ست خدها وقالت بحنان:انا عمري ما انساكي انتي حته
من قلبي قبل عطر وروز هما بس محتاجين رعاية عشان هما صغيرين بس انتي حبيبتي
أدم نزل لمستواها وقال:ها لسه زعلانه
اسيل:لا انا عايزة حضن
أدم حضنها ورفيف ابتسمت وهو همس:اعشقك يا مغيره قلبي♡

تمت الرواية

تابع الفصل التالي عبر الرابط:"رواية تغير قلبي بها"اضغط علي اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent