رواية حورية الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة هاني

الصفحة الرئيسية

 رواية حورية الاسد الفصل الحادي عشر بقلم رحمة هاني

 رواية حورية الاسد الفصل الحادي عشر

عند اسد وحور في العربيه
اسد ..انا بقول مينفعش ادخل عليهم من غير حاجة في أيدي
حور..ياعم اتلهي مش لازم ياعني
اسد..خلاص مش هروح
حور .. خلاص ياعم انزل بس هتجبلي حاجه حاجه حلوه معاك
اسد بضحك.. طفله
حور بغضب طفولي..متقولشي طفله
اسد  بضحك..خلاص ماشي بس متبقيش قفوشه كده
حور بمرح..ماتنجز ياعم بقي
اسد... خلاص مشيت
بعد نص ساعة
اسد ..خودي الحجات اهي
حور وهي تستدير ..ده كلو بقالك ساعه ثم أكملت بصدمه ايه ده كلو انت جبت السوبر ماركت كلو
اسد وهو يتنهد بتعب ..انا مش قادر خلاص تعبت
حور ..دا انت عندك حق تتعب با المنظر ده
اسد ..طب يلا نمشي
وبعد شويه وصلو
حور وهي تطرق الباب..افتحوا يا اهل البيت انا جيت
اسد..ايه يابنتي اي النتي بتعملي ده
حور بمرح.. علشان يعرفوا أن انا جيت عشان بيعرفو من خبطي
وقطع حديثهم فتح الباب وكان أحمد ولم يري اسد
احمد بضحك😂..يابنتي انا لو طليقك مش هتعملي كده دا انتي في يوم هتقطعيلي الخلف وبعدين ينفع احمد الشرقاوي يقوم يفتح الباب ليه بس هبتي بتروح مني
حور ..يا اخي اتنين
احمد بصوت عالي..تعالي ياماما تعالي شوفي بنتك الي هتجلطني في يوم
سلوي بصوت عالي..منكو لله انو الي اتنين الاكل كان هيتحرق مني اقول ايه عليكم وتستعد لرفع الشبشب سلاح الام المصريه حور وأحمد ماسكين في بعض
حور بخوف..تعرف انو الجري نص الجدعنه
احمد..عندك حق اجري يا مجدي وجري كل واحد الي غرفته وأسد ياعيني واقف مصدوم
حور لنفسها..يالهوي نسيت اسد وخرجت من الأوضه هيا وأحمد وراو
سلوي..يالهوي مين المز ده
ابتسم اسد ابتسامه بلهاء وهو ينظر لنفسه
سلوى..متستغربش ايوا انت موز اول مره اعرف انو حور بتعرف ناس قمر كده
الشرقاوي من خلفها ..بتخونيني يا سلوي من ورايه
سلوي بخوف..واللهي ياحج مابخونك دا انا بشكر في الواد دا اد ابنك
اسد..اومال بتقولي لمين موز هاه
سلوي بخوف انا ..دانا قصدي عليك ياحبيبي دا انت موز المزاميزز كلها
الشرقاوي..ازيك يا بني معلش الوضع الي اتخطيت فيه
اسد ومازال في صدمته لا ولا يهمك ياحج ثم تذكر الاشياء التي جلبها واعطاها لسلوي والشرقاوي اتفضلو حاجه صغيره
الشرقاوي وسلوي بصدمه ..ايه ده كلو يا بني
اسد ..معرفتش اجيب ايه فجبت دول
الشرقاوي..تقوم تشتري المحل كلو
اسد..دا انا كنت بقول دي حجات بسيطة
الشرقاوي..سيبك من الموضوع اتفضل
جلس اسد والشرقاوي في الصالون
حور بمرح..عامل ايه ياحجوجي
سلوي ..ماتتلمي يابت انتي هاتخدي جوزي مني
حور ..شوفت يا ببتي بتكلمني الزاي
الشرقاوي.معلش يابنتي بتغير منك
سلوي بردح..انا اغير من دي ليه انشاء الله
حور ..ايه ياست الكل بلاش افوره دا انا بنتك
سلوي ..اتنيلي انا مكنتش عارفه كنت بتوحم فيكو انتو الاتنين في ايه
احمد ..وليه الغلط بس
سلوي.. اتلهي انت كمان
الشرقاوي ..باسسسس عرفينا ياست حور وكان ينظر لاسد
حور ..اه دا انا نسيتك اسد ده بابا  وبابا ده اسد
الشرقاوي ..وانا كده فهمت
حور ..ده كان مريض عندي وبالمناسبة ده اسد الانصاري اصغر رجل اعمال في الشرق الأوسط
الشرقاوي..اتشرفت بيك انا ابو حور
اسد مش انت رجل الأعمال المشهور بشركات الشرقاوي للتصدير
الشرقاوي..ايوا انا نورت يابني ازاي صحتك
اسد ..كويس ياحج
الشرقاوي ..انا ارتحتلك يا بني وحبيتك اوي
سلوي ..وانا كمان
الشرقاوي.. ايه
سلوي.. معلش يابني بيغير استنوا احط الاكل نتغدا سوي
اسد..طيب استأذن انا
سلوي والشرقاوي في صوت واحد..منتش ماشي من هنا غير متتغدي معانا
اسد.. بس
الشرقاوي..مفيش بس
سلوي .. حور
حور.. نعم ياماما
سلوي .. روحي غيري وتعالي حطي معايا الاكل
حور..حاضر
احمد..ازيك انا احمد اخو حور
اسد .. اتشرفت بيك
احمد..ايه يابني الجديه دي كلها لا بص كده لا انت تتعامل كانك في بيت بالظبط وشكلنا كده هنبقا صحاب اوي
اسد.. شكرا ليك
احمد..لا انا لازم أعلمك تتكلم معانا ازاي عشان كده هتبات معانا النهارده
الشرقاوي..اه بات هنقضي وقت مسلي
اسد  بصدمه..انتو لسه عارفين وبتتعاملو معايا كده
الشرقاوي..احنا مبنتعاملش كده غير الي قلبنا بيرتحلو وانا اعتبرتك زي احمد ابني
سلوي يلا عشان نتغدي
وجلسو يتناولون الغداء
الشرقاوي..اسد هيبات معانا النهارده
سلوي بفرحه..بجد دانا هخليك تزهق مني لغايه ما تقول بأس
الشرقاوي..لا هيقعد معايا
احمد..لاهيقعد معايا
حور ..طب ايه رايك نشغل فيلم ونتجمع كلنا ونلعب زي ما بنلعب لعب العائلة
كلهم ..موافقين
حور..خلاص ماشي  قوم يلا ياحمد جهز معايا الحاجه
اسد..هو ممكن صاحبي يقعد معايا
الشرقاوي طبعا يابني
اسد.. بصراحه هو يعتبر اخويا لان متربين سوا في الملجئ عايشين مع بعض
الشرقاوي بحزن عليهم ..معلش يابني اعتبرني ابوك
اسد..شكرا ليك يابابا
الشرقاوي..هو في ابن بيشكر ابوه تعالي في حضني يلا وحضن اسد وأسد كان فرحان اوي بجو العائلة وكان ندمان علي الفكره الانتقام الي كان هيئزي بنتهم بيها
وقطع أفكاره رن الجرس
اه الي هيقول ازاي يدخل حد البيت وهو أول مرة يشوفو اوقات كتيره الكبار بيبقو عندهم خبره وبيحسو بالإنسان الي قدامهم وهما بحكمتهم وخبرتهم بيعرفو الي قدامهم فمنتسرعش في التفكير وبتمني يعجبكم البارت 

 اسد..ده اكيد اسر هروح افتحلو بعد اذنك يابابا
الشرقاوي..اذنك معاك يابني
اسد..وهو يفتح الباب ادخل يا اسر
اسر بصدمه..مش معقول اسد بنفسه يقوم يفتح الباب لا لا اكيد في حاجه غلط
اسد بنفاذ صبر..اتزفت ادخل يا اسر عشان انا علي اخري منك
اسد للشرقاوي..هو ده صحبي يابابا
الشرقاوى..ازيك يابني
اسر من كتر الصدمه واقف فاتح فمه بطريقة مضحكة جدا
اسد..اقفل بقك للطير يخش جواه
اسر وهو يفوق من صدمته..هو الي انا سمعته صح يا اسد
اسد باستغراب..سمعت ايه
اسر ..انت قولت بابا
اسد..اه هو بقي بابايا
اسر ..يالهووووي دا انا لسه سايبك من كام ساعه بس اجي الاقييك اتغيرت كده
ثم أكمل ازيك ياعمي انا اسر
الشرقاوي عمي ايه بس قولي يابابا
اسر بدموع.. بجد ممكن اقولك كده
الشرقاوي..ايوا
اسر ..كان نفسي اقولها من زمان
الشرقاوي..وهو يأخذه بالخصم معلش يابني كل شئ قدر وبعدين انا بقولك قولي يا بابا ولا اكون مش عاجبك
اسر بسرعه..لا عاجبني وقوي كمان
سلوي بزعل..كل واحد داخل يقول بابا بابا ومحدش معبرني حتى
أسر بمرح.. لا ياست الكل ده انتي الكل في الكل
سلوي ..طب ماتقولي ماما انا كمان
اسر بسعادة..من العين دي قبل العين دي يا احلي ماما
سلوي ..وانت كمان يا اسد نفسي اسمعها منك
اسد..حاضر ياماما
سلوي بدموع.. تعالو في حضني يا اولاد
اسد وأسر حرية عليها حضنوها
سلوي بفرح ..انا مبسوطه اوي كنت نفسي في عيله كبيره وربنا كرمني وبقي عندي خمس ولاد
اسد باستغراب..بس كده يعتبر أربعة بس
سلوي.. لا في واحده كمان تبقي صاحبه حور بدو وحيده واحنا اعتبرناها بنتنا وهيا اعتبرتنا أهلها
قاطعهم حور وأحمد بنفس واحد ايه جو العشق الممنوع الي انتو عاملينو ده
حور ..اهلا يا آسوري
اسر ..اهلا يا حور
احمد بغيره..اسورك مين يابنت
حور ..يابني ده اخويا ها وزميلي
احمد..ماشي يا حور
احمد..ازيك ياسطا
اسر ..ازيك يادرش
احمد بفرح..الحقي ياحور في حد طلع من نفس فصيلتنا
حور..اومال هيا اختك بتصاحب اي حد
احمد..بس جه الدور علي واحد ونهايه زينا بالظبط
سلوي وهيا تمسك في اسد..مش كفايه انتو سيبولي واحد عاقل
وفجاه وجدو الجري بيرن
حور..هروح افتح
عشق ..ده كلو عشان تفتحي يا مفصوله الرقبه
حور ..ومالك ياختي داخله بزعبيبك علينا كده
عشق ..انا مش جايه اشوفك انتي انا جايه اشوف بابا وماما وتركتها ودخلت
عشق بمرح.. مساء الاناناس على احلي الناس
سلوي ..عامله ايه يابنتي
عشق ..كويسه ياماما      فهم اسر وأسد انو هيا دي البنت الي سلوي حكتلهم عليها
عشق للشرقاوي..عامل ايه يابوي
الشرقاوي..بخير يا قلبي
وكان هناك عيون تراقبها بندم
وبعدين دخلت نور
نور ..ايه الجو ده انا حاسه انو انا بمسلسل
سلوي .. ياختي اتوكسي
نور ..عامله ايه ياطنط
سلوي..انا مش عارفه ليه ما عايزه تقولي ماما
نور..مش كفايه الي عندك وبالذات البنتين دول
سلوي ..انا بردو عيزاكي تقولي ماما وايه يعني لو بقا عندك اتنين بابا واتنين ماما
نور بياس.. خلاص هقول انتي ماما والشرقاوي بوب
الشرقاوي..طب ايه لزمتها بوب بعد الشرقاوي
نور ..اسفين يابوي وبعدين انتبهت للي ينظر لها بصدمه
نور بصدمه..انت
اسر..انتي ايه الي جابك هنا
نور ..وانت مالك وبعدين ده بيت صحبتي وبقي بيت أهلي
اسر..وانا كمان
نور وعشق في صوت واحد..اه يا حور الكلب بقي تعرفي موزز من ورنا
حور ..يادي ام اليوم بقولك ايه خلونا نلعب ونقضي اليوم بدل ما اسيبك وأخذ انام ومتندمونيش اني رميت عليكو تيجو تقضو اليوم معايا
طبعا نور واخده إذن من والديها عشان تبان مع صحبتها
عشق..لا يلا نلعب
وجلسو يلعبون ويمرحون وكانو سعداء للغاية
وبعدين شغلة اغاني وفضلو يرقصو لغايه ما تعبو
اسر ..مابقولك ياقمر
نور ..لم نفسك ياض
اسر ..ما علينا برضو مش عايزه تحني
نور ..قصدك ايه
اسر..قصدي اني بحبك وعايز اتقدم
نور بكسوف..ماشي
اسر ..بجد يعني انتي موافقه
نور ..ايوا
اسر ..الله الحمد لله يارب طيب رقم والدك عشان احدد معاد
نور..ماشي بس ابقي كلمة بكره مش النهارده 010*******
اسر..ماشي وكانو مشغلين اغنيه وأسر بيتقدم لنور هسيبهالكو تحت نرجع تاني
حور اسد يا اسددددد
اسد..هاه في ايه
حور مالك سرحان في ايه
اسد ..مش ملاحظه انو عشق فيها شبه كبير مني
حور.. بصراحه لاحظت بس سكت عشان انت كنت قولت انو مش عندك اخوات
اسد ..ماهو ده المشكله انا معنديش اخوات
حور ..انا حاسه في لغز في الحكايه طب ايه رايك نعمل تحليلdna نتأكد
اسد بتاييد.. موافق بس هنعمل ازاي من غير ما تعرف عشان بصراحه مش عايز اديها امل علي الفاضي
حور..سيبها عليا وانشاء الله هتطلعو اخوات
وقضو اليوم في فرح ومرح وطبعا احمد حاول يصالح عشق بس عشق مش معبراه اصلا وذهبو للنوم
الشباب كلهم في غرفة احمد والبنات كلهم في غرفة حور
في مكان اول مره نروح
مجهول..طبعا اسد مش لازم يعرف الحقيقة والا هنروح في داهيه
مجهول تاني ..تاني طبعا مش هيعرف الحقيقه
المجهول الاول..دا لوعرف انو احنا الي قتلنا اهلو وكنا سبب الحدثه الي حصلت ليهم هنروح في داهيه ولا لوعرف السر التاني تبقا كارثه
المجهول التاني.. انشاء الله مش هيعرف حاجه

 

رواية حورية الاسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة هاني
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent