Ads by Google X

رواية حب في الحلال الفصل العاشر 10 - بقلم انسة قهوة

الصفحة الرئيسية

رواية حب في الحلال البارت العاشر 10 بقلم انسة قهوة

رواية حب في الحلال الفصل العاشر 10

اجا يوم الخميس بمفجأته تسنيم لبست ونزلت عدت علي مريم عشان يروحوا الحفله اللي عملها طارق تسنيم كانت لابسه فستان نبيتي وعليه طرحه نفس اللون ومريم لبست فستان بيبي بلو رقيق وعليه طرحه اوف وايت وحطت ميكب خفيف وكان شكلها مع حجابها قمر 
تسنيم : اوبا اي القمر ده يباشا 
مريم بضحك : بجد حلوه 
تسنيم : والله انا لو كنت راجل كنت اتقدمتلك يا بنتي 
مريم : والله يا تسنيم انتي اللي جميله بجد 
تسنيم : طب يلا اركبي مش عايزين نتأخر عشان المفروض اكون مع بشمهندس طارق الوقتي
طب يلا 
ركبوا العربيه ووصلوا الحفله كان واقف محمد وطارق عند الباب بيستقبلوا الضيوف 
اول ما وصلوا الحفله محمد شاف مريم قلبه دق جامد احساس أنه عايز يكون معاها وماسك اديها في اي وقت مسيطر عليه 
حس بنفسه انه بيبصلها وده مينفعش حط وشه في الأرض وقعد يستغفر 
طارق : بص يالا اوبا مهم جامدين اهو اومال عاملين فيها الشاويش عطيه في الشغل ليه 
محمد بغضب : ممكن تحترم نفسك شويا 
ثواني واتلقي تسنيم ومريم جايين عليهم 
تسنيم : انا اسفه جدا يا بشمهندس والله غصب عني التأخير 
طارق وهو سرحان في عيونها : ولا يهمك يا قمر 
تسنيم اتكسفت وحطت وشها في الأرض 
محمد وهو بيبعد عنهم : ممكن اعرف ايه اللي انتي مهبباه ده 
مريم باستغراب : ماللي منا لابسه كويس اهو وكمان شعري مس باين في ايه 
محمد بزعيق : في انك عمرك ما هتتغيري ايه المكياج اللي في وشك ده ولا فرحانه بنظره الرجاله ليكي 
مريم بدموع : انت بتقول ايه انا مسمحلكش تهنئ بالطريقه دي مش عاجبك حاجه في الدنيا مادام بتعلق عليا كده بتبصلي ليه يا شيخ محمد 
ثم أكملت بدموع 
من اللحظه دي اعتبرني قدمت استقالتي انا اهم حاجه عندي كرمتي وانا مغلطش لكل ده  وسابته ومشيت 
محمد : استني بس يا مريم استني 
علي النحيه التانيه كانت واقفه تسنيم علي البسين بتشم هوا واتلقت اللي بيحط أيده علي وسطها من ورا
تسنيم وهي بتبعد : بشمهندس طارق في ايه 
طارق : انتي حلوه كده ليه ببقولها وهو بيقرب
تسنيم بدموع : انت عايز ايه بتقرب كده ليه 
طارق : عايزك 
تسنيم : مستر انت مكنتش كده في ايه ابعد 
طارق كام لسه هيمسك لديها أدينوا بالقلم وطلعت تجري 
طارق وهو بيرمي الكاس اللي في أيديه : اي اللي انا عملته ده غبي غبي 

 
عند مليكه قاعده في اوضتها وماسكه الاب توب بتبحث عند الاكونت بتاع إياد لغايه ما لقيته وخدت بالها أنه قافل من مده طويله ومبينزلش حاجه 
مليكه : يا رب انا خايفه عليه اوي ده الامتحانات قربت وهو لا بيجي ولا بيحضر ولا اعرف عنه حاجه
_______________________
إياد : دكتور لو سمحت هو ينفع اخد موبايلي او اكلم حد
دكتور يوسف : هو ممنوع بس لو حاجه ضروري هديهولك وتجيبوا علي طول 
إياد : اشطا ماشي 
خد إياد الموبايل واتصل علي محمد 
محمد : ازيك يا إياد انت كويس 
إياد بابتسامه : انا زي الفل المهم عملت الخدمه اللي قولتلك عليها 
محمد : اوبس انا اسف والله انشغلت الفتره اللي فاتت ومعرفتش اروح حقك عليا 
إياد : لا ولا يهمك عايزك بس تروح وتفهمها كل حاجه عني وتجبلي المحاضرات اللي فاتتني عشان الامتحانات قربت 
محمد : حاضر عنيا
محمد خلص المكالمه واتلفت لقي طارق قاعد بيشرب 
محمد : انت بتعمل ايه يا بني ادم انت مش هتتغير 
طارق بزعيق  : سبني في حالي بقا 
محمد : طب قوم معايا مينفعش منظرك ده قدام العملاء 
طارق قام من سكات ومشي معاه 
طارق : محمد انا مش قادر انا هطلع انام 
محمد : انا اصلا جاي اتشاكل معاك حضرتك بسببك زعقت لمريم وقالتلي أنها معدتش جايه الشغل 
طارق : انا مبصتلهاش اصلا انا عمري ما ابص بحاجه اخويا عايزها انا كنت ببص لتسنيم 
محمد : هو أنا مش علمتك تغص بصرك وبعدتك عن الزفت اللي بتشربه ده انت مفيش فيك فايده يا طارق 
طارق بدموع : حقك عليا انا وحش اوي فعلا مستهلش أن حد منكم يكون في حياتي اصلا عن اذنك 
____________________
عند مريم قاعده في البلكونه بتاعتها بتعيط وقررت معدتش هتروح الشغل تاني 
علي النحيه التانيه تسنيم قاعده تعيط ومش مصدقه أنه طلع كده هي كانت منجذبه ليه من زمان بس هو طلع غير ما توقعت وقالت لنفسها انها معدتش راحه الشغل هي كمان 
عدا الليل علي ابطالنا بالحزن والندم والشوق والحيره واشرقت شمس يوم جديد يحمل  كثير من المفاجآت 
__________________
الساعه ٨ في الجامعه 
محمد : لو سمحتي يا انسه تعرفي الاقي انسه مليكه الجندي فين 
ندي : انا صاحبتها عايزها في آيه 
محمد : احم موضوع شخصي معلش 
محمد : طب ممكن رقمها 
ندي : انا مقدرش اديهولك من غير أذنها ممكن حضرتك تديقها ولا حاجه 
محمد : لا متخافيش انا بس عايز اتقدملها 
ندي : بجد يعني هلبس فستان أشطا هات اما اكتبهولك 
محمد :مجنونه دي ولا ايه 
عطته الرقم ومحمد طلع علي العياده اللي فيها إياد وأعطاه الرقم 
محمد : اتفضل رقمها يعم اطريت اكذب ربنا يسامحني 
إياد بضحك وهو بيخطفوا منه : تسلم يا احسن جوز اخت في الدنيا 
محمد بسرحان : مش لو وافقت الاول 
إياد : يلا روح شوف شغلك بقا عايز حاجه 
محمد بضحك : لا يا راجل مكنتش اعرف انك بتاع مصلحتك كده 
إياد : لازم احكلها كل حاجه عشان أعرف هتوافق عليا ولا لا 
محمد : ربنا معاك يا بطل يلا انا ماشي عشان اتاخرت علي الشركه 
إياد : سلام يا ابو نسب
محمد ركب عربيته اللي اشتراها مؤخراً وبعدين راح علي الشركه لا لقي طارق ولا تسنيم ولا مريم 
محمد : انسه مني 
مني : نعم يا بشمهندس اعملك حاجه 
محمد : لا شكرا بس متعرفيش مريم وتسنيم مجوش ليه 
مني : لا والله ده حتي مستر طارق مجاش
محمد : طب تمام روحي أنتِ
الامتحانات قربت ومريم انتهزت أنها مرحتش الشغل وبدأت تزاكر المحاضرات اللي فاتتها لان ده اخر ترم وتتخرج وتسنيم قعده في البيت مبتخرجش وطارق دايما ساكت ومحمد مش عارف يعمل ايه عشان يصالح مريم 
google-playkhamsatmostaqltradent