رواية عشقت صعيدية الفصل العاشر 10 بقم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

 رواية عشقت صعيدية  الفصل العاشر بقم رنا احمد عماد

رواية عشقت صعيدية  الفصل العاشر

في المستشفي العسكري ...
كانوا يجلسون جميعا بدموع ووجع فما ذلك الكابوس كان يجلس سيف بدموع لاتتوقف ولاول مره يشعر بتلك الوحده القاتله ماذا حدث هل بالفعل رحلوا هل بالفعل اركان قد فارق الحياه قد ضاع ادهم وكينان بالفعل ذلك مجرد كابوس وقلبه يشعر أنه علي وشك الانتهاء .
كان يقف علي الجانب الآخر اللواء محمد وهو يبكي بغزاره ف اركان كان كاحد أبنائه بشده ينظر لتلك الغرفه الذي يجلس به جثمانه استعداد لنقله الي مثواه الأخير كان الجميع في حال لا يرثا سؤاء تلك الصامته التي تشعر بأن مايحدث هو مجرد مزحه فقلبها يخبرها أن معشوقها مازال علي قيد الحياة نعم تشعر بانفاسه التي تحييها قلبها يردد كلمه واحده أركان سوف يعود ليخرج الطبيب من غرفه جدهم ليسرعوا إليه .
سيف بدموع لاتتوقف/خير ي دكتور جدي أخباره ايه.
الطبيب بجديه/الحمد لله كان علي وشك جلطه بس الحمد لله ربنا نجاه عن اذنكم .
الفتيات بدموع لاتتوقف ووجع يملأ قلبهم /الحمد لله ي يارب.
نور بدموع والم /الحمد لله اطمنا علي جدي عقبال الباقي .
محمد بتعب والم /سيف ي ابني الحمد لله اطمنا علي جدك الواجب ندفن اخوك اركان بقا .
هند بدموع وشراسه /اركان مممتش اركان مكنش اركان عايش انا متاكده .
سيف بوجع وكسره/اقبلي ب قضاء الله ي هند اركان خلاص راح وكسرنا كلنا .
هند بغيظ وحده /اركان عايش اركان عايش انا قلبي حاسس بيه ومحدش يقدر يحس بيه قدي .
زينه بدموع ووجع/اهدي ي هند ي خيتي ده قدر ومكتوب .
هند بغضب جحيمي/انا عايزه اشوف الجثه دي ي محمد باشا .
نور بتوسل ورجاء /بلاش ي هند ي خيتي مش هتستحملي ابوس يدك بلاش .
هند بحده وغيظ/بس انا مصممه ي محمد بيه .
محمد بتعب شديد/ماشي ي هند اتفضلي .
في المشرحه ...
كانت تسير هند ليشاور محمد لها علي تلك الجثه المغطاه بالملاه البيضاء لترفعها بارتباك وقلبها ينبض بشده لتكون هذه هي الحقيقه لكن مازال قلبها يؤكد لها لتنظر الي ذلك الجسد المحروق لتبتسم تلقائيا بذلك ليس هيئه اركان بالمره لتبتسم أيضا بدموع وهي ترا تلك الوحمه التي توجد في رقبته تظهر بشده بلون الغامق من خلف ذلك الحريق لتتحدث بدموع وسعاده وهي تردد .
/ده مش اركان ي محمد بيه اقسم بالله ماركان بص بص علي الوحمه الي في رقبته بص وبعدين ده نحيف اوي ده مش اركان ده مش جوزي .
محمد وهو يشعر بصدق في حديثها فذلك ليس جسد اركان الملئ بالعضلات نتيجه تتدربياته الشاقه وحقا تلك الوحمه التي تظهر بشده ليبتسم تلقائيا ليسرع الي الخارج وهي وراءه بسعاده .
محمد بجديه /راشد بلغ الطب الشرعي أننا عايزين نعمل تحليل DNA للجثه الي جوه خود عينه من سيف محتمل كبير جدا ميكونش الي جوه ده اركان .
في القسم ...
في مكتب اللواء جلال..
كان يجلس كينان بدموع وكسره فهو لم يفعل بعمره شيئا شنيع كهذا ليقترب منه جلال بضيق.
/دلوقتي مكسور اوي كده كان فيه عقلك ي حضره الظابط وانت بتعمل الي عملته .
كينان بحده وغضب /اقسم بالله اني معملت حاجه ابدا ي افندم انا مش جاي من الشارع حضرتك عارفني كويس عمري معمل كده .
جلال بحده /امال الي شوفناه ده كان ايه أن شاء الله.
كينان بسخرية /كانت خطه ي باشا خطه والمقصود بيها هو انا وبس تقدر حضرتك تفسرلي الي حصل الي عرفته أنه بلغ بلغ عن شقه دعاره ولما حضرتك روحت مكنش فيه في الشقه كلها غير انا والبنت دي ثانيا انا كنت متخدر واظن ده انا اقدر أثبته بسهوله وحاجه كمان انا كنت رايح اقبض علي اتنين علي الطريق وحد اداني حقنه بس وبعدها لقيت نفسي في المكان المقرف الي كنت فيه حضرتك انا لازم اثبت براءتي وانا متاكد ان رغم كل الي حضرتك بتعمله ده الا انك واثق منها .
جلال بتنهيده /دي عايز وقت طويل ي سياده الرائد البنت الي كانت معاك قالت انها مش اول مره وانك بتروح المكان ده معاها كتير ومصممه علي كده .
كينان بحده /بت زباله زي دي كلامها ميمشيش عليا انا عايز اقتابلها ي افندم .
جلال بحده /مش هيحصل ي كينان سعادتك دلوقتي متهم بس انا اوعدك أننا هنعمل الي نقدر عليه .
فضل بجديه/جلال بيه مدام هنيه بره .
جلال بجديه /خليها تتفضل انا هسيبك مع مرائتك ولينا كلام بعدين ي سياده الرائد .
كان لايشعر باي شي حوله سواء عيناها كان ينظر بداخلها بدقه ليقراء مابهم لتوفر عليه تلك الحيره وهي ترتمي أحضانه بدموع واشتياق ليشدد هو من احتضانها ليرتاح قلبه ليتأكد أنها لا تصدق مايقال عنه .
كينان بقلق بالغ/هنيه انا .
هنيه وهي تتضع يدها علي شفتيه بدموع /متقولش حاجه واصل ي كينان انا عارف زين انك متعملش كده واصل متخافيش ي حبيبي .
كينان بسعاده وعشق/اه ي روح قلبي ده انتي حيتيني من بعد مكنت هكوت أن شاء الله هخرجلك قريب اوي .
هنيه بدموع وهي تقبل يده بحنان/ياريت ي كينان احنا كلنا محتاجلك جوي .
كينان بقلق شديد/فيه ايه ي هنيه مالك شكلك مش مريحني .
هنيه بدموع والم /كل الي اقدر اقولهولك أن كلنا محتاجينك انا وأخواتك لازم تخرج ي كينان لازم .
في فيلا سليم المنشاوي..
كان يجلس وهو يحاول الاتصال بها مرار وتكرار لكن لا يوجد رد ليدفع التلفون أرضا بضيق .
مروان بجديه /للاسف ي سليم بيه دورنا عليها في كل مكان ملهاش اثر .
سليم بغضب /انا عارف المجنونه دي راحت فين هتودينا في داهيه تلاقيها زعلانه علي حبيب القلب .
مروان بجديه /معلش ي سليم بيه لمواخذه في السؤال معقول تكون سعادتك مطاوع مدام فيروز وبتعمل كل ده في احفاد الجوهري بس علشان فيروز هانم وحبها ل اركان الجوهري ولا فيه سبب تاني .
سليم بحقد وغل وهو يتذكر الماضي /طبعا ي مروان فيه سر محدش غيري يعرفوا انت فاكرني اهبل علشان اعمل حاجات توديني في داهيه علشان حب مريض زي حب فيروز اختي لالا زمان وانا صغير عندي 12سنه كان ابويا بيشتغل في شركه الجوهري الي كان ماسكها صلاح الجوهري كام بيشتغل عنده مدير الحسابات كانت حالتنا علي القد اوي وامي كانت مريضه سرطان ابويا اخد رشوه صلاح الجوهري عرف كل حاجه ووجه ابويا ابويا قاله علي الظروف و وعده أنه هيرجع الرشوه علي امل أنه يسامحه فضل يتذل ليه كتير وانا شايف ابويا عمال يتحايل عليه بس هو مرحمموش وبلغ البوليس اتحبس ابويا ومات في السجن وأمه حصلته علطول كبرت وكبر جوايا غل وحقد ل عائله الجوهري كلها دخلت في وسطهم وكل الي كانوا يعرفوه سليم المنشاوي لكن ال قبل كده محدش يعرفه واتمنيت اني اضيع الكبير بتاعهم اركان اتصاحبنا علي بعض وانا بخطط اني هوقعه في قضيه مخدرات ميخرجش منها ابدا بس للاسف فيروز حبته والزفته الي اسمها هند سمعتنا واحنا بنتكلم في يوم كنا معزومين عندهم في العزبه وقالت ل صلاح الجوهري وطردتنا وادمرت كل حاجه بس خرجت وانا برضه مصمم علي الانتقام من عائله الجوهري واهو قتلت اركان وادهم وكينان انتهوا ممكن بس اسيب ل صلاح الجوهري سيف كفايه عليه ضياع الباقي علشان يعرف انا رحيم قد ايه.
مروان بضحك /هههه اوي سعادتك .
في الطب الشرعي ...
كانوا يقفون أمام الغرفه علي أعصابهم كلا منهما يتمنا ويدعي ان يكون مايشكون به صحيح ليخرج راشد صديق اركان بسعاده وهو يصرخ .
/الي فكرنا فيه صح ي افندم الي جوه مش اركان حثه مجهوله .
هند بدموع الفرح وهي تسقط أرضا ليحتتضنوها اخواتها بسعاده /الحمد لله يارب انا كنت متاكده أن ربنا مش هيقهرني ي حبيب الروح .
سيف بابتسامه وحماس/بس سعادتك كده اخويا اركان فين ومين الي عمل كل ده .
راشد بجديه/اكيد حد من أعداء اركان الي قبض علي حد منهم قتل حد كده .
جلال بتفكير وشرود /لا ي راشد مش كده الا عايز ينتقم من أركان كان قتل اركان وارتاح لكن ده حد عايز يوهمنا أن اركان مات وهو معاه .
سيف برعب شديد /وده ممكن يكون مين الي عمل كده حد مثلا خطف اخويا وبيعذبه ولا ايه.
جلال بجديه وحماس /انا عايز تفتيش علي كل المشكوك فيهم ي راشد لازم نرجع اركان بأي شكل لازم .
هند بغضب جحيمي  /مفيش غيرها الحيه الي عملت كده هي اكيد السبب في الي حصل ل ادهم وكينان هي .
جلال بجديه /قصدك مين ي مدام هند .
هند بغيظ شديد/فيروز المنشاوي .
في تركيا ...
في المستشفي ...
في غرفه اركان ...
كانت تجلس بجانبه بابتسامه ليفتح اركان عيناه تتدريجيا لينظر بغضب لتلك التي تجلس بجانبه .
اركان بحده وغيظ رغم الحمه/انتي ايه الي مقعدك كده ده انا هولع فيكي لو متطلعتيش اخواتي من الي هما فيه .
فيروز بغيظ شديد وهمس /الله يخربيته الدكتور قالي أنه احتمال كبير يفقد الذاكره بس من الواضح كده أنه فاكر كل حاجه.
اركان بغضب جحيمي/ايه مالك اتخرستي ليه قسما بالله العظيم لخليكي تشوفي العذاب الالوان انتي واخوكي .
فيروز بحده وغيظ/اركان انا بحبك وكنت مستعده اعمل اي حاجه علشان تكون ليا الحربايه الي فرقت بينا زمان وخدتتك مني .
اركان بغضب جحيمي/اخرسي اوعي تجيبي سيرتها علي لسانك انتي واحده مريضه ي خساره كل لحظه حبيتك فيها حالا تتصرفي وتخرجي اخواتي.
فيروز بحقد وغل وهي تقترب منه /مش هسيبك ليها ي اركان حريه ادهم وكينان قصاد انك تكون ليا ومعايا وتسيب هند خالص وتمحيها من حياتنا .
اركان بغضب جحيمي وهو يمسكها من شعرها رغم اللمه الشديد /انتي ايه ي شيخه شيطانه جنس ملتك ايه قسما بالله لو مخلصتي اخواتي من خططك الحقيره هقتلك واشرب من دمك .
فيروز وهي تتدفعه بحده ليصرخ الما /اركان انت هنا في ملعبي ممكن مخليكش تخرج من هنا حي وعندي الي مكمن يحبسوك هنا العمر كله .
اركان بغضب جحيمي/طبعا كلابك انتي واخوكي هند كان عندها حق لما كانت دائما تحزرني منكم بس الكلام ده مش مع اركان الجوهري ده انا امحيكم من علي وش الأرض .
فيروز بدموع وثقه /انا قولت ل عندي وعلي فكره انت بالنسبه للكل ميت ي عني ممكن اخليها حقيقه لكن قلبي مش هيطاوعني لاني بحبك ي اركان .
اركان بسخرية وحده /لا ي شيخه بجد انتي عارفه كويس اوي أن العالم كله ميقدرش يقف قصادي .
فيروز بحده /وانت برضه عارف أن لما بعوز حاجه باخدها وانا بحبك ي اركان وعيزاك وخليك عارف برضه انك لو مسيت شعره واحده مني اخواتك هيبقوا انتهواء انت مضطر تنفذ كل الي انا عيزاه .
اركان بغضب جحيمي وهو يقوم من علي السرير بالم  /الي هو ايه .
فيروز بخبث ومكر/لما ننزل مصر ي حبيبي هتعرف .
اركان بغيظ وجنون/نعم امال احنا فين .
فيروز بخبث ومكر/احنا في تركيا ي روحي اه صح نسيت اكلك أن بعد ما سليم ضربك بالنار انا هربت بيك علي هنا وبصراحه رجالتي قاموا بالواجب حطوا جثه مكانك والكل زمانهم دلوقتي افتكروا انك مت وانت بقا لما ننزل هتخترع اي حاجه من عندك انا عملت كده بس علشان اثبتللك انك من حقي وان الحربايه هند هي الي ملت دماغ جدك بالكدب وبعدتنا عن بعض عملت كده علشان اثبتلها أنك بتاعي واني اقدر اخدك منها في أي لحظه .
اركان باشمزاز وضيق /انتي بجد مش طبيعيه انتي واحده مريضه ومجنونه .
فيروز بخبث ومكر/مجنونه بحبك ي روحي .
اركان وهو يحدث ذاته بتوعد /مضطر استحملك لحد مانقذ اخواتي هقتلك بايديا دول .
في القسم ...
في غرفه أحدا الظباط ...
كان يجلس ادهم بضيق ووجع لم يعلم آخره ماهو به ليفتتح الباب وتسير نور بابتسامه واسعه تمحي مابداخله لتقترب منه لتحتضنه بعشق .
/عامل ايه ي حبيبي طمني عليك .
ادهم بابتسامه/دلوقتي لما شوفتك بقيت كويس اوي وحشتيني ي نور .
نور بابتسامه/وانت كمان ي حبيبي أن شاء الله الغمه دي هتنزاح وترجعلنا من تاني تنور حياتنا.
ادهم بابتسامه وهو يقبل يدها/حبيبتي طمنيني اخواتي وجدي كويسين .
نور بارتباك ملحوظ /ها الحمد لله كلنا كويسين .
ادهم بشك وقلق /مالك ي نور فيه ايه.
نور بابتسامه/مفيش حاجه خالص ي حبيبي كويسين كلنا مش ناقصنا غير وجودك .
ادهم بدموع والم /سمحيني ي نور مقدرتش اسعدك في اول حياتنا كده يحصل كل ده .
نور بابتسامه/ربنا موجود ي حبيبي وان شاء الله كل حاجه وحشه هتخلص وهنعيش في سعاده وبس أن شاء الله...
في فيلا سليم ..
كان يجلس وهو يكاد يكن من تلك المجنونه الذي تختفي الي اين ذهبت لتقاطعه دخولها ببرودها المعتاد .
/هاي ي سليم .
سليم بحده وغيظ/انتي كنتي فين عمال اكلمك كتير مبترديش.
فيروز ببرود طاغي /كنت في تركيا مع اركان .
سليم بصدمه تكاد تقتله/ي نهار اسود هو اركان لسه عايش .
فيروز بحده وغيظ/طبعا عايش كنت فاكر اني ممكن اسيبه ي روح مني .
سليم بغضب وغيظ/ي نهار اسود ماهو كده هينتقم مننا .
فيروز بجديه /متخافش روحه في أيدينا متنساش ادهم وكينان الي لو وافق علي شروطي هيخرجوا من الي هما فيه أما بقا لو رفض يبقا محدش يلومنا علي هما فيه .
سليم بغضب/ايه هي الشروط دي ي ست فيروز .
فيروز بخبث ومكر/يتطلق هند ونتجوز .
في قصر الجوهري ....
كان يساعد سيف جده علي الجلوس .
سيف بقلق /ي جدو مكنت فضلت فوق احسن ترتاح انت لسه تعبان مش كفايه انك صممت تخرج من المستشفي .
صلاح بزهق /يوووه بقا ي سيف انت رغاي اوي قولتلك انا مرتاح هنا بقا .
ليصعقون ممن يدخل القصر بابتسامته الساحره .
سيف بدموع فرحه لا تتوقف ليسرع إليه ليحتضنه بشده واشتياق .
/اررررركان حبيبي كنت متاكد انك بخير وانك هترجعلنا بالسلامه حمد لله على السلامه ي اركان .
اركان بابتسامه تخفي الما/الله يسلمك ي حبيبي ده حساب كده مع ناس عامل ايه ي جدو .
صلاح بابتسامه حنونه/بقيت زي الفل لما شوفتك واطمنت عليك ي حبيبي ربنا ينتقم منهم إلا عاوزين ياذوني فيكم .
اركان بابتسامه وجديه/اطمن ي جدو خلصت كل حاجه أن شاء الله هتتعدل واوعدك أن مفيش مخلوق يقدر ياذينا مره تانيه .
في جناح هند وأركان....
كانت تجلس بدموع وهي تمسك صورته حقا قد اشتقت إليه كثيرا قلبها يشعر بغيره جنونيه عندما تتذكر أنه من الممكن يكون معاها تحتضن استمع بابتسامته الساحره حقا ساقتلها .
/وحشتني اوي ي ارركان اوي انا عارف انك هترجعلي لانك عارف اني مقدرش اعيش من غيرك .
اركان بابتسامه وعشق /وانا كمان مقدرش اعيش من غيرك ي هند اسف اسف علي كل لحظه عذبتك فيها اسف علي كل لحظه عذبت فيها حبك بس خلاص انا مبقتش عايز غيرك ي بنت عمي بحبك ي هند .
هند بدموع فرح لاتتوقف وهي تراه يقف أمامها وعي تسمع ذلك الكلام الذي تمنت أن تسمعه طوال حياتها لتتحدث بقلبا يكاد يوقف فرحا /اررررركان .
رواية عشقت صعيدية الفصل العاشر 10 بقم رنا احمد عماد
princess

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent