Ads by Google X

رواية أدهم الرفاعي الفصل العاشر 10 - بقلم رزان احمد

الصفحة الرئيسية

 رواية أدهم الرفاعي الفصل العاشر 10 بقلم رزان احمد

 رواية أدهم الرفاعي الفصل العاشر 10

في الشركة
الحج رائد: إنت إيه الدخلك الشركة
فريد الشافعي: آنا ادخل براحتي
مهند:ازاي يعني تدخل براحتك دي شركة الرفاعي
ادهم وصل الشركه
نهلة:الحق يا مستر أدهم
ادهم: في إيه
نهلة: واحد إسمه فريد وجاي وبيقول إنو ليه نصيب في الشركه
ادهم:فين الحج رائد
نهله في مكتبه
داخل المكتب
فريد:ما آنا معايا ورق بثبت الكلام ده
الحج رائد:ازي الورق مسجل بإسمي وإسم ادهم وزين
زين:متنزلتش عن اي حاجه
الحج رائد:ولا آنا
ادهم: وآنا متنزلتش
زياد دخل:ممكن اشوف الورق
زياد: شوف يا ادهم دا توقيعك
ادهم: اه بس آنا موقعتش علي اوراق زي كدا
زياد:بس دا ورق صحيح متنازل عن نصيبك في الشركة الأم وعن الشقه في الإسكندرية
وعن نصيبك في فرع الشركة الفرنسية
أدهم:مفيش حاجه هتستخبي كله هيبان في الوقت المناسب
فريد: إنت بتهددني
ادهم:زي ما تفهم افهم
ادهم: آنا ماشي يا جدي عندي اجتماع
الحج رائد:ربنا يعينك ويوفقك وينصرك على من يعاديك
ادهم: اللهم امين يارب العالمين⁦🤲🏻⁩
فريد: إنت تروح تقعد في الشارع وتعيط تروح اجتماع إيه
ادهم:شكلك عاوز ترويقه ونزل عليه لحد لما مبقاش فيه حته سليمه
الحج رائد: احسن يستاهل
ادهم: انا هخلص كام حاجة وهروح
الحج رائد: انا كمان مروح
أدهم:جدو عدي علي الفله بتاعتنا خد اريج معاك علي القصر
الحج: إنت مش هتتغدا معانا ولا إيه
ادهم:ورايا كام حاجه لازم يخلصوا انهارده والفله مش امان عليها
زين: آنا عندي إجتماع ومروح اجيب مراتي
ادهم:جدي امن القصر كويس ممكن سمير يهجم في اي وقت
الحج رائد: آنا عملت كدا
مهند:هنعمل ايه دلوقتي في المشكلتين دول
الحج رائد:لما تخلصوا نشوف في البيت
ادهم:عمي شريف جاي انهارده من اسكندريه
الحج رائد:ايوا وهدي نازلة من السعودية هي وجوزها واولادها
ادهم: تمام آنا ماشي
كل واحد ذهب إلى عمله
عند اريج في الفله
اريج بتكلم نفسها:الم الهدوم وبعد كدا انام عقبال مييجي ادهومي
اريج:اكيد أدهم هو البيرن
اريج: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ادهم: وعليكم السلام ورحمه الله
ادهم: اجهزي علشان جدو هيعدي عليكي
ادهم:مش هقدر أجي علشان عندي شغل
اريج: تمام محتاج حاجه اجيبها معايا لا آنا هدومي زي ما هي في القصر
اريج: تمام
ادهم قفل معاها وهي بدأت تلم هدومها المحتاجاها وتلبس
عند ادهم
ادهم:طلع ظني في محله
أحمد: إيه
ادهم: فريد أخد جزء من املاكي ومفكر إنه اخد املاكي كلها
أحمد: اخد إيه وازاي
ادهم:اخد نصيبي في الشركه الأم والفرع الفي فرنسا وشقة الفي الإسكندرية
ادهم:بس مش عارف آنا ازاي مضاني علي الورق اكيد في جسوس
أحمد:خد حرسك اكيد مراقبك
ادهم: تمام
احمد:وسمير ماله
ادهم:سمير جاي هو وعائلته من اسكندرية ل القاهره مفيش مره جاه فيها إلا وعمل مصيبه
احمد:خد حظرك منه وربنا يعديها علي خير
ادهم: يلا سلام علشان عندي اجتماع مهم
عند ريم
ريم مستنيه زين
ريم:يوووه انا كنت روحت لوحدي بدال مأنا زهقانه
ادادا: زمانه جاي يا ست هانم
ريم:يوووه بقي يا دادا اسمي ريم بس
ادادا: ماشي يا ريم
دخل زين
زين:رومى
ريم جريت تخدته ب الحضن يعني اتأخرت
زين:كان في شغل إنتي باين جاهزة
ريم:ايوا
زين:يلا
في فلة ادهم كانت اريج جاهزه
الحج رائد وصل ودخل وأريج نزلت
اريج:جدو حبيبي وحشتني اوي
الحج رائد: وإنتي اكتر يا روح قلبي
اريج:اعمل لحضرتك شاي او قهوه
الحج رائد:ولا حاجه إذا كان جاهزه يلا بينا
اريج:اه جاهزه
ركبوا العرابيه
في الطريق رن الموبايل بتاع اريج
اريج:الو السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
محمد: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اريج:ازي حضرتك يا بابا عامله ايه
محمد:بخير الحمدلله ازيك وازي ادهم
اريج: كويسين الحمدلله حضرتك في البيت
محمد:اه لسه راجع وقلت اكلم روح قلبي الوحشاني اوي
اريج:وحضرتك اكتر يا بابا
اريج:بابا جدو عاوز يكلم حضرتك
بدأ يتكلموا وعرض عليه ييجي يسهر معاهم وهو وافق
وأريج كلمت اهلها
في قصر الرفاعي
الحجه رتيبه:رامي رن علي ابوك والأولاد اتأخرو ليه
راحوا: سمعوا صوت العرابيه
طلعوا بس كان زين وويم
ومريم جريت علي ريم وفضلت حضناها وبعدين سلمت علي كل العيلة وقعدو في الجنينه
ومريم حاضنه ريم
زين:مش كفايا احضان من الصبح وإنتي وهي حضنين بعض
مريم: إنت مالك اختي قبل متبقي مراتك
زين:محسسيني إنه سنه مش يوم
مهند كان برى البيت اول منزل شاف ريم اخدها في حضنه: حبيبة قلبي عامله ايه
ريم:كويسه
زياد:ريم ازي الحال عاش من شافك
ريم: كويسه الحمد لله بخير
زياد: دائما يا رب
زين:مش عارفه هو انتو متقدروش تقعدو جنبيها
زينه ومريم:لا هنقعد في حضنها وهنسهر للفجر زي الأول
الحجه رتيبه:اسكت يا زين لسه هتيجي اريج وسلمي النائمه هي وسليم وآسر
ريم:اه صح فين سلمي مش عويدها
مريم:اصلها سهرت هي وسليم
ريم:فين شهد يا عمتو
عائشه: تقريبا رجعت من برا من شويه ونامت
الحجه رتيبه:زين جدك إتأخر وادهم وأريج كمان
زين:جدي زمانو جاي هو وأريج لاكن ادهم هيتأخر
العرابيه دخلت بتاعت الحج رائد
اريج انبهرت بالقصر هي اول مره تيجي
الحج رائد: إيه رأيك
اريج:شكله جميل خالص يا جدو
نزلت وماشت علي ناحيت القاعدين وبدأت تسلم
 الحج رائد قعد
سلمت علي رضوي وحضنتها ازيك يا ماما عامله ايه
رضوى فرحت لما ندهتها ب ماما
رضوى:بخير يا حبيبتي
وسلمت عليهم كلهم وبدأت تنديهم زي ما ادهم عرفها عليهم
وكلهم كانوا فرحنين بأدبها واخلاقها
الحجه رتيبه: الحمدلله زين اخد بنتنا تربيتنا
وادهم أخد بنت ناس محترامين
اريج: شكرا يا تيته
الحجه رتيبه: عاملين ايه مع ازواجكم
اريج وريم:بخير ي تيته
مهند وزياد: إحنا هنطلع ناخد شور احسن بعد الغدا القعده تحلي والعب وزن يكتر
ريم: بطلوا رزاله عليهم
مهند و زياد: إحنا عملنا حاجه دا إحنا مساكين
مريم وزينه:اوي
الحجه رتيبه: اطلعوا كل واحد غير لحد ما ييجي ادهم
طلع كل واحد علي الجناح بتاعه
اريج دخلت تاخد شاور
تحت في الجنينه
الحج رائد: جهزوا جناح هدي وولادها علشان هتكون في المطار الساعه 9
وشريف على وصول من اسكندرية
الحج رائد:ادهم جاه
رضوى: حبيبي عامله ايه وحشتني اوي
ادهم:كويس يا ست الكل
وسلم على الكل
الحج رائد:متغلبش نفسك فوف طلعت ترتاح عقبال الغدا
الحجه:ملكش دعوة بيه اطلع غير وارتاح
ادهم: تمام
طلع ادهم الجناح لقي اريج بتسرح شعرها وكانت لابسة هوت شورت بينك في اسود
وسايبه شعرها الأسود الطويل علي ظهر
اريج اول مدخل كانت خلصت تسريح شعرها
اريج جريت عليه وحضنته:وحشتني اوي
ادهم وهو بيلهس ويبوس في عنقها: ايه الجمال ده آنا مش هقدر اقاوم
اريج:متجاوبه معاه وزهبو لعلامهم
عند زين
 ريم كانت لابسه قميص نوم شفاف مثير جدا وقاعده على السرير
زين كان اخد شور وطلع بالبرنس لقيها غيرت للبس نوم
زين:هتجننييني ولا هتعملي إيه فيا
واخدها في حضنه لعالمهم الخاص
تحت في الجنينه
شريف وصل وسلم على الجميع
الحج رائد: جهزوا السفرة وندهو على زين وادهم للغدا
الدادا خبطت علي زين مردش وخبطت علي ادهم قام لبس الروب:نعم يا دادا
اداد:الغدا يا بيه
ادهم: إحنا هنتغدا بعدين هنرتاح شويه علشان تعبنين
ادادا: تمام
علي السفرة الكل متجمع على السفره
ادادا :زين بيه نايم مفتحش
وادهم بيه مصدع هيريح شويه وهينزل يتغدا بعدين
الحج رائد: تمام
شهد:

google-playkhamsatmostaqltradent