رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل التاسع 9 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية ملاك الجاسر والفهد البارت التاسع 9 بقلم رنا احمد عماد

رواية ملاك الجاسر والفهد كاملة

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل التاسع 9

في اليخت ..
فهد بغضب جحيمي وهو يضغط علي فكها/وانت مال اهلك بالموضوع ده ولا فاكره نفسك مراتي قسما بالله العظيم ماتفتحي بوقك بكلمه واحده لدفنك هنا فاهمه .
صوفيا بغضب شديد/لا هتكلم ي فهد انا ليا فيك اكتر منها كفايه اوي ابنك الي ف بطني .
فهد بحده /نعم ي روح امك انت هتعمليهم عليا ده انا فهد الحديدي متخلقش لسه الي يضحك عليا .
صوفيا بغضب /هي دي الحقيقه ي فهد انا حامل وهقول ل جدك علي كل حاجه وابني انا الي هيكون حفيد الحديدي.
فهد بغضب وهو يضربها بقسوه  /ده في احلامك حفيد الحديدي مش هيبقى ابن حرام ولا يجي من واحده زيك .
ليتوالي لها الصفعات لتسقط أرضا وهي تنزف بشده ليسير فهد الي الخارج تحت نظرات جاسر ليسرع جاسر إليها لينقلها الي المستشفي فهي تعتبر كنزا له فهي تعرف الكثير عن فهد  .
في المستشفي ..
غرفه ملاك ...
كانت تنظر ملاك بضيق الي ذلك الدكتور الذي يقف وهو ينظر ل داليا بنظرات تتفحص جسدها العاري لتتحدث بضيق .
/فيه ايه ي دكتور خلاص بقا المحلول قرب يخلص ولا الوقفه هنا عجبتك .
الدكتور باحراج/لا ابدا عن اذنكم .
داليا باستغراب /ايه ي بنتي احرجتيه اوي كده .
ملاك بغيظ شديد منها /والنبي اسكتي بقا وغطي نفسك شويه الدكتور البجح ده كان عمال يبص علي جسمك.
داليا بإقناع /واضح أن كلكم عندكم حق انا لازم فعلا اتغير واضح أن فيه حجات كتيره غلط لازم تتغير.
ملاك بابتسامه /ايوه كده ي داليا ده اول الطريق أن شاء الله البنت بتبقا متصانه وغاليه وهي محتشمه .
داليا بشرود /ايوه ملسه جاسر قايلي ومسمعني محضره .
ملاك بخبث /امممم جاسر وقالك ايه كمان ابن عمي .
داليا بارتباك /ها هيقولي ايه ي عني مفيش حاجه الكلام جاب بعضه ي عني .
ملاك بغمزه /ماشي وماله شكلنا لسه هنشوف .
داليا بضحك /ايه ده امال فين البراءه ي ست ملاك ده انتي طلعتي فاهمه كل حاجه ولا دور البراءه ده علشان توقعي اونكل فهد .
ملاك بمشاعر ولاول مره تشعر بها /أنا متلخبطه اوي ي داليا حاسه اني تايهه مش قادر استوعب الي حصل واني فعلا بقت مرات فهد واتنقلت منين لفين .
داليا بابتسامه /ربنا يسعدكم ي ملاك  .
ملاك بخبث /ويسعدك انتي والي فبالي يارب.
داليا بارتباك وحرج /اي ده قصدك ايه.
ملاك بابتسامه /ي بت عليا انا برضه بس علي فكره جاسر عمرك متلاقي زيه ابدا هو مجنون شويه بس طيب وحنين .
فهد بجديه/هو مين ده الي طيب وحنين .
داليا بارتباك /لا ابدا ي أبيه مفيش ده احنا بنتكلم.
فهد وهو يحمل ملاك بحنان /حبيبي يلا علشان نروح فيلتنا .
ملاك بارتباك وخجل /علطول كده ..
فهد وهو يهمس في اذنيها /ايه مش عايزه تكوني في حضني ولا ايه ده انا هموت عليكي .
ملاك بخجل شديد/فهد .
فهد بابتسامه ساحره/احلا مره سمعت فيها اسمي .
داليا بغمزه ومرح/ايه ي ابيه خف شويه البنت تعبانه .
فهد بسخرية /خليكي في حالك انتي محدش ليه دعوه بيا انا وملاكي يلا يروحي علي بيتنا .
في شقه اكمل ....
كانوا يسيرون جميعهم لداخل اكمل ومالك وتقي.
اكمل بجديه وحزن /مالك كلم عم حمزه خليه يجهز كل حاجه علشان العزاء .
مالك بحزن /حاضر ي مالك .
تقي بدموع ووجع/ابويا خلاص مات وقدامه انت نفذت وصيته  انا مش هفضل هنا .
اكمل بنفاذ صبر /مالك روح شوف الي قولتلك عليه .
مالك بتنهيده/حاضر ي اكمل .
اكمل بعصبيه وغيظ /خير عايزه ايه دلوقتي ده وقت كلامك ده .
تقي بدموع والم /انا مش عايزه ابقا رخيصه ي اكمل سامع مش عايزه ابقا رخيصه مش عايزه احس انك متجوزني تاديه واجب الموضوع ده بيقتلني ويوجعني .
اكمل بوجع والم /وايه المشكله لما تتوجعي علي الاقل تحسي بالي عملتيه فيا زمان لما دبحتيني بسكينه تلمه فاكره .
تقي بدموع وانهيار /مش بايدي اقسم بالله الظروف كانت اقوي مني انت عارف انك الهواء الي يعيش عليه ي اكمل .
اكمل بوجع ومراره/كدابه كدابه ظروف ايه الي كانت أقوا منك ها ظروف ايه الي يخليكي تبعدي عني في اكتر وقت محتاجك فيه اكتر وقت كنت محتاج لحضنك لكن انتي كان ردك ايه قتلتيني من غير ماتفكري .
تقي بدموع ووجع/علشان كده مش عايزه احس انك بقيت بتكرهني ي اكمل طلقني ي اكمل طلقني .
اكمل بغضب وهو يدفعها الغرفه /طلاق مش هطلقك فاهمه وبطلي هبل انت هتفضلي هنا في البيت وهتقومي تاخدي عزاء ابوكي وانتي مرات اكمل زهران فاهمه ...
في الشارع ....
كانت تسير رحمه عائده من الدرس ليمسك يدها ليسحبها الي الخلف لتنظر إليه بفزع .
مالك بعشق /وحشتيني .
رحمه بدموع ووجع/حرام عليك ي مالك حرام عليك ارحمني بقا .
مالك بوجع وكسره/حرام عليكي ارحميني انا انا مش قادر اعيش من غيرك ي رحمه مش قادر اصدق انك ممكن تكوني لغيري .
رحمه بدموع والم /ولا انا كمان قادره اصدق اني هكون ل غيرك بس غصبن عني ي مالك مش كل حاجه بنحبها بناخدها .
مالك بعشق وتمسك /بس احنا نقدر ي رحمه أحنا نقدر سبيني اتقدم لأهلك وان شاء الله هقدر إقناعهم .
رحمه بفزع /لا لا ي مالك ابوس ايدك انا ده امي وجاسر اخويا كانوا يقتلوني مالك ارجوك ابعد انا خلاص فرحي بعد اسبوع انساني ي مالك.
مالك بوجع ومراره/هستناكي العمر كله ي رحمه العمر كله ....
في شقه ملاك ..
علي الدرج ...
كان يصعد جاسر بغيظ شديد بعدما علم بأن فهد أخذ ملاك .
جاسر بغضب شديد/خلاص سلمت بنتك للندل ده ده واحد وزباله ..
وقد قص عليه ماحدث مع صوفيا .
/ها ايه رايك في الي سمعته انا هروح اجيبها وغصبن عنه هيطلقها .
حمدي وهو يمسك يده بحده /اتهد بقا وبطل جنون وتهور واسمعني .
جاسر بغيظ وحده/اسمع ايه ها اسمع ايه انت عايز تجنني مش  انا مش قده ولا قد الي ممكن يعمله فينا .
جاسر بغضب وتحدي /انا قده وانا بنفسي الي هخلص ملاك منه ودلوقتي حالا.
حمدي وهو يمسكه بغضب /اسمعني بقا لا ولا انت قد فهد الحديدي سامع ده شيطان ماشي علي الارض .
جاسر بغضب جحيمي /وانا بقا الي هتوب الشيطان ده وهعلمه الادب.
حمدي بغضب شديد/اسمعني كويس وبطل جنان وكلام ملوش لازمه فهد مكمن يخليك تتمنا الموت ممكن يخطف رحمه ويحسرك عليها ومش بس رحمه اخوك عمر كمان ساعتها هتلاقي نفسك عاجز وهما بيروحوا من ايدك باشاره واحده منه وده الي خلاني اجوزه ملاك كده كده كان هياخدها بس كان هياخدها غصب عني ويدوس علي شرفي اسمعي مني ي جاسر ي ابني ابعد عنه وافضلك في شغلك عنده علي الاقل تاخد بالك من بنت عمك ....
في فيلا فهد ...
كان يسير للداخل وهو يحملها وهي تنظر إليه بخجل .
عامر بابتسامه/حمد لله على السلامه ي بنتي نورتي بيتك .
ملاك ببراءة وابتسامه /شكرا ي جدو ده نورك ..
فهد ببرود وهو يصعد الاعلي /عن اذنكم .
في غرفه فهد ...
كان يضعها فهد بحنان علي السرير كانت تنظر إليه بارتباك شديد.
فهد وهو يقبل يدها بحنان/حمد لله على السلامه ي ملاكي .
ملاك بارتباك وخجل/شكرا .
فهد بضحكه عاليه/ههههه ايه شكرا دي ايه مفيش حاجه حلوه ده انا زي جوزك ي عني .
ملاك ببراءة وطفوله/والله الشيكولاته الي كانت معايا خلصت كلها .
فهد بخبث ومكر وهو يقترب منها /توتو شيكولاته وانا معايا القمر ده كله ده انتي احلا من الحلويات دي ...
ليقبلها فهد بجراءه وتملك وهي مستسلمه بين يديه ليقاطعه صوتها المتعب والمرتبك .
/فهد ابعد عني انا تعبانه عايزه اغير هدومي.
فهد بغمزه وغرور/فيه ده عندك حق لازم تغيري طبعا بس هتلبسي علي كيفي انا .
ملاك بطفوله وبراءه/علي كيفك ازي ي عني مش فاهمه .
فهد بمكر وهو يخرج من الدولاب قميص نوم احمر عاري الصدر ليقترب منها بغرور وثقه.
/هتلبسي ده ي حبيبتي انتي ناسيه أن النهارده ليله دخلتنا وانا بصراحه عايز ادلع .
ملاك بعبوث وضيق /لا طبعا مش هلبسه عيب .
فهد بنفاذ صبر /هو ايه ده الي عيب انا جوزك ي ملاك .
ملاك باستفزاز وخبث انثي /وايه ي عني جاسر قالي ملاك متلبسيش عريان قدام اي راجل.
فهد بغضب جحيمي وغيره /نعم ي اختي جاسر ده اسمه ميجيش علي لسانك فاهمه ولا لا والي أقوله هيتنفذ انا داخل الحمام اطلع اللقيكي جاهزه ال جاسر قال .
ملاك بضحكه ساحره/هههههه استنا عليا ي فهد انت لسه شوفت حاجه.
في شقه اكمل ....
بعد انتهاء العزاء ...
كانت تجلس تقي أرضا وهي تحتضن صوره والدها وتبكي بقهره ودموع ..
/الله يرحمك ي بابا ليه عملت كده ليه ليه خلتني في الموقف ده معاه اكمل خلاص ي بابا مبقاش يحبني اتجوزني إرضاء ل حضرتك مش اكتر بس هو عمره مهينسا الي عملته ي بابا عمره .
اكمل ببرود /تعالي علشان تأكلي .
تقي بوجع/مش عايزه اكل شكرا .
اكمل وهو يمسك يدها بعنف /مش بمزاجك علي فكره ولما جوزك يكلمك تعرفي تردي عليه ازي وتقولي حاضر .
تقي بدموع ووجع/انت بتعمل فيا كده ليه ي اكمل حرام عليك لما انت بتكرهني اوي كده اتجوزتني ليه .
اكمل بوجع ومراره/سبق وقولتللك السبب .
تقي بانهيار عصبي/متقوليش علشان ابوكي ابويا خلاص مات رد عليا انت وقولي انت لسه بتحبني عيازني ي فهد زي مانا عيزاك هتفضل تعقبني لحد امتا ي اكمل لحد امتا .
اكمل وهو يقبلها بعنف يحمل عتابا وعشقا ليتركها لتأخذ أنفاسها ليتحدث بنبره مهزوزه /هفضل اعاقبك لحد ماشفي غليلي منك ي تقي ..
في شقه ماهر ...
كان تسير رحمه بوجع وكسره ليقترب منها ماهر بابتسامه عشق ..
/ها يروحي ايه رايك في الشقه عجبتك .
رحمه بمراره وكسره /صدقني مش فارقه .
ماهر بقلق شديد/رحمه لاخر مره هسالك فيكي ايه صارحيني ي رحمه قوليلي .
رحمه بابتسامه امل /مفيش حاجه ي ماهر انا بس زعلانه اني هبعد فجاه عن ماما وجاسر وعمر .
ماهر بعدم إقناع /ماشي ي رحمه بس افتكري أني طلبت منك تصارحيني وانتي رفضتي علشان بعد متلوميش عليا من رد فعلي .
في غرفه فهد .
كان يخرج فهد من الحمام وهو يرتدي الغوطه علي خصره لينظر بغضب شديد لذلك النائمه بعمق شديد ليقترب منها بغيظ .
/ملاك ملاك قومي انتي نمتي .
ملاك بخبث وهي تمثيل التعب /ايوه ي فهد خدت الدواء وهنام تصبح علي خير .
ليرتدي فهد ملابسه بغيظ شديد ليرحل للخارج تحت نظراتها الماكره فمن الواضح أن ذلك الصغيره ستسطيع ترويض الفهد ترا ماذا سيحدث  ...
في المستشفي .
كانت تحاول أن تفتح عيناه تتدريجيا لتعتاد علي الضوء ليتحدث هو بنبره جاده..
/حمد لله على السلامه.
صوفيا بتعب شديد/انت الي انقذتني مش كده انا مديونالك بروحي .
جاسر وهو يجلس ببرود /اسمعي احنا الاتنين بقا لينا تار عند فهد الحديدي.
صوفيا بغل وكره شديد /فهد الحديدي نهايته هتكون علي ايدي انا وحياه الي كان في بطني وراح لندمه طول حياته هو العيله بتاعته .
جاسر بغضب جحيمي/لا يروح امك لو فكرتي بس انك تقربي من ملاك لهدفنك حياه ولولا أنه هو خاد حقها منك انا كنت خلصت عليكي ب نفسي .
صوفيا بغل وغيظ/واضح انها تهمك انت كمان ..
جاسر ببرود /ملكيش فيه المهم هتساعديني انتقم من فهد .
صوفيا بانتقام وشر /طبعا هديلك الفرصه علي طبق من دهب نقطه ضعف فهد الحديدي .
جاسر بجديه /قصدك ايه.
صوفيا بحده وغيظ /داليا أخته ..
رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل التاسع 9 - بقلم رنا احمد عماد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent