رواية عشق احفاد الراوي الفصل التاسع 9 - بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

     رواية عشق احفاد الراوي البارت التاسع 9 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق احفاد الراوي كاملة

رواية عشق احفاد الراوي الفصل التاسع 9


فى صباح يوم جديد 
استيقظ مالك مبكرا ثم اخذ حماما دافئا وارتدى ملابسه واستعد للهبوط لاسفل ولكن تذكر تلك الفتاه التى تزوجها بالامس فهي يجب عليها ان تهبط معه لاسفل لتناول وجبه الافطار 
اقترب مالك من ورد التى تنام نوم عميق وبطريقه مضحكه للغايه فكانت رأسها ع حافه الفراش وقدمها ع الحافه الاخرى فضحك مالك عندما رأها بتلك الهيئه 
مالك وهو يكتم ضحكاته / ورد .. ورد .. ورررردد 
ورد بنعاس / يا فرييده بقاا سيبيني حرام عليكي 
مالك بضحك / الصوت ده كله وفريده ... قومي يلا عشان تفطري 
ورد بنعاس/ حرام عليكى بقاا ارحموني شويا مش هتبقى انتي ومدير الشركه اللي عاملى فيها سي السيد ده عليا .... امممم .... اللي مصبرني عليه حلاوته ... مغرور
مالك بضحك / طب مخصوملك يومين 
ورد / حرااام عل..... هاااااا ... اييي دهه انا فييين اي اللي جاب الشركه هناا 
ظل مالك يضحك بشده على ورد عندما استيقظت بفزع وهي تقف ع الفراش وتستند عليه بركبتيها عند استيعابها لصوته 
نظرت ورد اليه بتأمل وهو يضحك بشده فهى لاول مره تراه يضحك بتلك الطريقه لانها دائما ترى منه المعامله الجديه ولكن ماذا حدث الان فهو تحول وكأنه شخص اخر لا تراه من قبل ف حقا هو وسيم وبشده وازدادت وسامته عندما ضحك وظهرت غمزاته ع خديه 
مالك وهو يحاول كتم ضحكاته / قدامك عشر دقايق تستوعبي فيهم اللي حصل وتجهزي عشان ننزل للفطار 
ورد /  بس .. بس انا مش بفطر 
مالك / ازاي يعني هو في حد مش بيفطر 
ورد / ايوا انا مبفطرش 
مالك / لا مافيش حاجه اسمها مبفطرش من هنا ورايح هتنزلي تفطري معانا عشان متتعبيش 
ورد / بس انا... 
مالك / مبسش يلا اجهزي 
ورد / طب ... طب انا ههدومي مش هنا وانا باللبس ده من امبارح و...
مالك / استني ... 
اتجه مالك الخزانه واخذ منها ثياب ثم عاد الي ورد مره اخرى 
مالك / خدي 
ورد / اي ده 
مالك / تيشيرت 
ورد / منا عارفه ... بس ده بتاعك 
مالك / منا برضو عارف ... البسيه هيبقى اوفر سايز و حلو عليكي انتي كده كده ده استايلك ... شبابي يعني 
ورد / هااا .... تقصد ان انا لبسي لبس ولاد 
مالك / لماحه 
ورد / ع فكره بق التيشيرت ده مش استايلي ده وحش جدا ... وكمان بتقرف البس مكان حد 
مالك / انتي تطولي اصلا تلبسي مكاني احمدى ربنا اني اتنازلت اصلا واديتك لبسي ده انا عمري ما عملتها مع حد .. بس قولت اكسب فيكي ثواب 
ورد / ولولا اني مضطره مكنتش فكرت حتى اني البسه .. هه 
تركته ورد واتجهت نحو المرحاض ثم اخذت حماما دافئا وارتدت تيشيرت ذات اكمام قصيره باللون الاسود وهو بالفعل ملك لمالك ولكنه كان كبير عليها ع بنطلون ضيق باللون الاسود ايضا يصل الي بعد ركبتيها  كانت ترتديه بالامس 
خرجت ورد من المرحاض وهى تجفف شعرها الاسود الذى يصل الي منتصف ظهرها 
نظر اليها مالك وكأنه لاول مره يراها فهى كانت جذابه للغايه فاللون الاسود كان عليها ولا اروع 
قطع شروده صوت دقات ع باب الغرفه 
مالك / ميين 
حمزه / اي يا عم مالك بقالنا ساعه مستنينك تحت 
مالك / طيب ي حمزه جاي اهو .... احم خلصتي ؟
كانت ورد بدأت ف تمشيط شعرها وانتهت بعد عده ثوان فنعومه شعرها تساعدها ع تلك السرعه
ورد / ايوا خلاص خلصت 
مالك / طب يلا بينا ... ع فكره التيشيرت بتاعي حلو عليكي  
ورد بغرور تمثيلي / هه انا اي حاجه حلوه عليا اصلا 
مالك / عشان بس هو بتاعي مش اكتر 
ورد / نينينيني
هبط مالك ومعه ورد الي اسفل حيث كان يجتمع الجميع ع طاوله واحده لتناول وجبه الافطار وقام مالك بالقاء التحيه ع الجميع تليه ورد ف اجاب الجميع عليهم 
بدأ الجميع  بتناول الطعام في صمت ماعدا ورد
سناء / اي ي بنتي ي حبيبتي مبتاكليش لي
تسنيم / سيبيها يمكن اكلنا مش عاجبها ولا حاجه 
سناء / بس ي تسنيم اكيد لا تلاقيها مكسوفه ولا حاجه ... كلي ي حبيبتي 
ورد / تسلم ايدكم والله .. بس انا مش متعوده افطر كش بيجيلي نفس الصبح 
تسنيم / اتاريكي معصعصه ومافكيش حاجه 
مالك / ماما ... مش كده 
تسنيم / هييح .... الحمد لله شبعت
الراوي بحده / تسنيم اقعدي ... كل واحد ياكل فطاره كويس ومافيش كلام ع الاكل ... وانتي كمان ي ورد كلي 
ورد / حاضر 
بعد قليل انتهي الجميع من تناول الطعام 
الراوي / مالك حصلنى ع المكتب عاوزك 
مالك / حاضر 
ذهب الراوي الي مكتبه يليه مالك 
الراوي / اتجوزتها ازاي 
مالك / عادي ي جدو انا ...
الراوي / ماالك ... متعودتش منك انك تكدب عليا انت اعقل واحد فيهم اي هتخيب ولا اي ... ولولا ان انا عارفك كويس كنت قولت انك غلطت معاها لكن دى استبعدتها خالص عشان انا اللي مربيك وعارفك ... قول الحقيقه ي مالك اي اللي حصل يابني 
مالك / خلاص ي جدو هقولك بس ياريت ماما متعرفش 
الراوي / احكي
مالك / امبارح حصل ......... بس كده ده كل اللي حصل اتمني ي جدي انك متزعلش مني بس والله ما كان في حل غير كده و ... 
الراوي بابتسامه / بالعكس ... انا مبسوط منك جدا ... انت عملت الصح ي مالك ولو كنت عملت غير كده انا كنت زعلت منك فعلا 
مالك / بجد يعني حضرتك مش زعلان مني
الراوي / لا خالص ي حبيبي 
مالك / طب الحمد لله .... احنا اتفقنا كمان انه بعد فتره هطلقها وكل واحد يروح لحاله 
الراوي بابتسامه / بس انت مش هتطلقها 
مالك / لي بتقول كده ؟
الراوي / انا عارف انا بقول اي ... بكره الايام تثبتلك 
قطع حديثم صوت يصدر من الخارج فاتجهوا نحو مصدر الصوت فوجدوا فتاتين بالخارج 
ورد / هااا فريده اي اللي خرجك انتي لسه مفكتيش الجبس 
فريده / هو انا يعني مش هعرف اتحرك وانا متجبسه منا سانده ع تلت عكازات اهو اتنين ف ايدي والبت رنا 
رنا / خلاص انا بقيت عكاز خلاص
ورد / عرفتوا العنوان ازاي 
فريده / روحنا سالنا ف الشركه وقالولنا 
سناء / مين دول يبنتي مش تعرفينا 
تسنيم / ليكونوا مراتات الشحطه التانيين 
فريده / مين الوليه دي 
تسنيم / هاااا ولييه ف عينك يقليله الادب 
ورد / اسفه ي طنط والله متعرفكيش معلش ... يخر*بيتك ي فريده اسكتى 
رحيم / اي صوت الدوشه ده ف اي ... اي ده هو انتي .. هو مافيش مكان يبقى فيه مش*كله الا لما الاقيكي 
فريده / يسااتر ي رب ... بيجيلي ضيق تنفس لما بشوفك 
رحيم /بس يا عارجه 
سناء بابتسامه / اي ده ما شاء الله ... انتو تعرفوا بعض 
رحيم / لايماما ي حبيبتي 
فريده / لا اييي ... ده هو اللي كاسر*لي رجلي ي طنط ... حضرتك مخلفه حنو*تي ماشي يخب*ط الناس بعربيته 
سناء / هااا اخص عليك ي رحيم انت فعلا عملت كده .... معلش ي حبيبتي حقك عليا تعالي ارتاحي 
فريده / والله ي طنط انا حبيتك ازاي القمر ده مخلف ال .... ده 
رحيم / ال اي انطقي .. انطقي عشان اكس*رلك رجلك التانيه 
الراوي / ايي الصوت ده ف ايي
تسنيم / تعالي شوف يا حاج مين دول وداخلين بيتنا يعملوا اي 
مالك / دول صحاب ورد ي جدو 
الراوي / ايوا اهلا وسهلا نورتوا البيت .... اومال فين حمزه ي رحيم 
رحيم / راح الكليه يا جدو 
سمعت رنا اسم حمزه فتذكرت حمزه بالفعل وسالت نفسها هل هو حمزه حبيبها ام هو تشابه اسماء لا اكثر ولكنها اقنعت نفسها بانه تشابه اسماء 
الراوي / طب ي ورد ي بنتي خدي صحابك واطلعوا ع اوضتك فوق وا راحتكم 
ورد / حاضر .. شكرا 
الراوي / العفو ي بنتي
صعدت الفتايات الي الدور العلوى بغرفه مالك 
فريده / احكيلنا ي بت انتي اي اللي حصل وازاي ف يوم وليله اتجوزتيه 
رنا / ايوااا احنا عاوزين نعرف دلوقتي ده احنا من امبارح منمناش 
ورد / طب اهدوا طيب هحكيلكم ع كل حاجه ......... 
قصت ورد كل ما حدث بالامس لصديقاتها ثم انهارت في البكاء 
فريده / بسس اهدي ي روحي والله العظيم لاجبلك حقك من ابن الور*مه اللي اسمه اكرم ده 
رنا / الوا*طي ... طول عمري اقولك انا مش مرتحاله 
فريده / اه والله اول مره البت رنا دي تطلع صح ف حاجه 
رنا / يوه ..... خلاص بق ي ورد متعيطيش ده انتي وقعتي ع واحده ما شاء الله اي جامد 
فريده / ايوا ياختي معرفش الخايبه دي بتعيط ع اي ده اتجوزت توم كروز 
ورد ببكاء / جماعه انتو مش حاسين باللي انا بمر بيه
فريده / بتمري باي ي حبيبتي قولي متكتميش جواكي 
ورد / دول فطروني النهارده بالعافيه ي فريده انتي متخيله 
رنا بتمثيل/ تؤ تؤ تؤ يساتر ي رب ده الموضوع صعب خالث 
فريده بتمثيل /  ده احنا ف زمن مافيهوش رحمه الناس قلوبها ما*تت تخيلي حد يفطرك ... اي القسوه دي 
ورد / انتو بتتريقوا ؟؟
فريده / اه طبعا بنتريق ... اه صحيح خدي هدومك اهى ... الا بتاع مين التيشيرت ده 
ورد / بتاع مالك 
رنا / اش اش اش ع الحلاوه ... طول عمري نفسي اتجوزعشان البس هدوم جوزي والله ي بنتي 
فريده / ده حلم حياتك 
رنا / ايوا .... صحيح نستوني ... ده انا واقعهف مشكله كبيره اووي 
ورد / يخربيتك مشكله اي 
رنا / حمزه 
فريده / مالو 
ورد / صحيح اخو مالك اسمه حمزه 
رنا / ايوا منا سمعتهم بيتكلموا تحت 
فريده / تذابه اسماء اكيد 
رنا / ايوا ... المهم ... حمزه طلب يشوفني ومصر جدا اني اقابله النهارظه بالليل وانا مش عارفه اعمل اي 
ورد / طبما تقابليه
فريده / يبنتي اكيد عاوز يقابل ريم مش رنا 
رنا / بالظبط ... وانا مش عارفه اعمل اي 
فريده / بصي من رأي روحي قابليه واتحملي النتيجه مهما كانت اي هي المهم انك تخلصي من الحوار ده 
ورد / بصراحه وده رأيي انا كمان ... وقوليله انك كنتي بتهزري معاه وعادي يعني هتعدي ولا اي 
فريده / الله اعلم بس اهم حاجه انها تخلص من الموضوع ده عشان كل ما يطول هيبوخ اكتر 
رنا / خلاص انا هوافق اقابله واللي يحصل يحصل 
جاء المساء واستعدت رنا للذهاب الي المكان الذى ستقابل فيه حمزه ع اتفاقهم وهيكانت ف غايه الخوف ولكن فريده كانت تشجعها 
وبالفعل ذهبت رنا الي المقهي الذى عطاها حمزه عنوانه ولكنها وصلت الي المكان قبل وصول حمزه وجلست ع الطاوله المحجوزه اليهم ف انتظاره 
كانت رنا تتفحص هاتفها وهي تمل من الانتظار ولكن قطع شرودها صوت حمزه 
حمزه بصدمه / اييي دهه رنااااا؟؟؟!!!!!

رواية عشق احفاد الراوي الفصل التاسع 9 - بقلم سلمى حجازي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent