رواية بنت الرعد الفصل التاسع 9 - بقلم رحمة سامي

الصفحة الرئيسية

رواية بنت الرعد البارت التاسع 9 بقلم رحمة سامي

رواية بنت الرعد كاملة

رواية بنت الرعد الفصل التاسع 9

اسيل بخو*ف: انت بتقرب كدا ليه يا رعد... اعقل بالله عليك... اللي هتعمله دا مينفعش. 
رعد بغض*ب: وانك تقربي لشاب غريب وتسمحي انه يلمسك دا عادي يا محترمه. 
اسيل بدموع: قولتلك الف مره زين زي اخويا ومتربين سوي.... بطل تخلف بقي. 
رعد: انا دلوقتي هوريكي التخلف بي عينيه يا ست ملك.... انتي مش مراتي... يبقي اخد كل حقوقي منك. 
رعد بقي يقرب بوحش*ية علي اسيل وهي خايفه ومش عارفه تعمل اي لانه مهما كان جوز اختها مش جوزها رعد قرب ولسه هيلمسها نزلت اسيل عند رجله بانهيا*ر. 
اسيل: رعد بالله عليك متعملش كدا... ايوة انا بحب زين ومش هقدر اسمحلك تقربلي... انا مستحيل احبك لو اي حصل.... خليك راجل ومتجبرش واحده عليك. 
رعد اتصدم من كلامي ومعرفش ازاي قولت كدا ولاقيته زقني وقال: انتي اصلا مش زؤقي... ظا انا اقر*ف اقرب منك... غوري من وشي وزين دا انسيه خالص. 
اسيل مقدرتش تستحمل وجريت علي اوضتها بانهيار ورعد بقي يكسر كل اللي في اوضته وهو منها*ر وقعد علي الارض وهو بيعيط وبيقول: كلكم صنف واحد.... مفيش حد فيكم ليه امان.... كنت فاكر انك غيرهم عشان قدرتي تحركي قلبي.... بس انتي طلعتي ازبل منهم كلهم.... والله لاندمك يا ملك علي كل حرف قولتيه.... وهوريكي مين هو رعد العاصي. 
اسيل كانت في اوضته بسرعه دخلت الحمام ووقفت قدام المرايا وقالت: انا اي اللي عملته دا.... وازاي قدرت اقول كدا اصلا... وبعدين وفيها اي مش انا عايزاه يسبني.... طب ليه قلبي وجعني عليه بالمنظر دا... انا اي اللي بيحصل ليا... فوقي يا اسيل رعد يبقي جوز اختي وبس. 
غيرت اسيل هدومها ودخلت نامت ورعد نزل المكتب وفضل يشرب لحد ما بقي مش في وعيه خالص وبعدين طلع الاوضة ودخل عند اسيل وهو بيتوح يمين وشمال قرب منها وقعد جانبها علي السرير وبقي يهز فيها. 
رعد: قومي يا ملك انتي هتقضيها نوم... قومي ردي عليا انا عايز اعرف حاجه واحده بس. 
اسيل بخضه: انت بتعمل اي هنا يا رعد... وازاي تدخل عليا وانا نايمه كدا... وبعدين انت شارب اي. 
رعد: مش مهم كل دا.... انا عايزاك تردي عليا.... هو فيه اي احسن مني.... اي اللي يخليكي تحبيه هو وانا لا. 
اسيل: مش وقته الكلام دا يا رعد.... روح اوضتك نام وبكره نتكلم. 
رعد: لا مش هقوم انا عايزاك تردي عليا.... ليه بتحبي زين وانا لا.... دا انا مصدقت قلبي رجع يدق تاني... انتي ليه بتعملي فيا كدا. 
اسيل بدموع: مش هينفع يا رعد.... مش هينفع تحبني... انت متعرفش حاجه خالص... اللي بتقوله دا مستحيل ينفع. 
رعد بنوم: خليني انام جانبك النهارده يا ملك.... انا خايف انام لوحدي.... النهارده بس لو سمحتي. 
اسيل اتنهدت وخدته جانبها وغطته كويس وهي بتقول: ياريت كونا اتقابلنا في وقت غير دا.... كان حاجات كتير اتغيرت يا رعد... بس انا اسفه اننا نجتمع سوي دا مستحيل. 
$اتنهدت اسيل ونامت هي كمان.... تاني يوم برق صحي وملك مكنتش موجوده اتخض عليها وفضل يدور عليها في كل مكان في الشقة ومكنش ليها اثر بعد شوية دخلت ملك من باب الشقة. 
برق بخو*ف: انتي كنتي فين يا ملك.... وازاي تخرجي من غير ما تعرفيني.... انتي مش عارفه ان في خطر عليكي لما تخرجي. 
ملك: في اي يا برق... انت عارف كويس اني بكرهه حبسة البيت دي... وبعدين انا روحت السوبر ماركت وجيت علي طول... اهو افك عن نفسي شوية. 
برق بحنيه: يا حبيبتي انا مش بحبسك... انا بس خايف عليكي حد يشوفك... او لاقدر الله تتعبي.. 
ملك: متخفش انا كويسه اهو.... انت مش عندك مشوار مهم... منزلتش ليه لحد دلوقتي. 
برق: كنت مستني اطمن عليكي.... ادخلي خدي العلاج ونامي شوية لحد ما ارجع. 
ملك: برق هو جدك ليه بيكرهه امك اوي كدا.... ومتقوليش بسبب فرق الوضع الاجتماعي. 
برق بحزن: لا يا ملك مش بسبب كدا بس... بسبب ان جدي كان بيحب جدتي اوي وهي رفضته لانه كان حبه للفلوس اكتر بكتير. 
ملك باستغراب: يعني جدك محاولش تاني واختار الفلوس... ولما ابوك حب امك جدك مقدرش يقبل العلاقة دي. 
برق: بالظبط كدا... وعشان كدا مش قادر يتقبلني انا شخصيا. 
ملك: ان شاء الله كل حاجه تتصلح.... يلا روح مشوارك انت. 
$خرج برق وملك ضحكت بخبث وبعتت رسالة لنفس الشخص اللي كانت بتكلمه وبعدين غيرت هدومها ونزلت هي كمان..... في البيت صحيت اسيل علي صوت تلفونها بصيت جانبها لاقيت رعد لسه نايم بصتله بحب ولسه هتقوم. 
لاقيت رعد بيقول: انتوا ليه كلكم بتتخلوا عني.... ليه كل اللي بحبهم بيسبوني.... حسوا بيا بقي شوية... نفسي شخص واحد يكمل معايا. 
اسيل بدموع: رعد رعد.... قوم يلا هنتاخر علي الشغل.... يا رعد قوم بقي. 
قام رعد وهو مصدع: اي في اي صوتك عالي علي الصبح كدا ليه.... وبعدين انا اي اللي جابني هنا. 
اسيل: اسال نفسك بسبب القرف اللي شربته بليل انت مكنتش في وعيك... يلا قوم في احتماع مهم هنتاخر. 
رعد ببرود: عشر دقايق وتكوني جاهزة.... والسواق تحت هيوصلك يا مدام. 
اسيل باستغراب: هو احنا مش هنروح مع بعض زي امبارح. 
رعد: لا مش حابب وجودك جانبي في نفس العربية... يلا متتاخريش. 
اسيل اضايقت بس حاولت متبينش دا ودخلت لبست ووصلوا الاتنين الشركة بس رعد وصل قبلها دخلت المكتب من غير ما تخبط واتصدمت اول ما شافت مايا واقفه جانب رعد وهو قاعد وايديها علي كتفه. 
اسيل بغضب: هو اي اللي بيحصل هنا بالظبط.... دا مكتب مش كافيه. 
رعد بغض*ب: ملك يلا علي شغلك ومتدخليش في اللي ملكيش فيه... ومتنسيش القهوة بتاعتي. 
اسيل اضايقت انه كسفها وهي خرجت ابتسمت مايا وقالت: انتوا متخانقين ولا اي يا رعد... بس تعرف مش مهم مبسوطة انك كسفتها كدا.
رعد زق ايديها وقال: روحي اقعدي مكانك.... وبعد كدا متتخطيش حدودك معايا يا انسة مايا. 
مايا بخب*ث: ماشي يا بيبي مفيش مشكلة... احنا ايامنا سوي لسه طويلة. 
$في بيت العاصي وصل برق ودخل فضل مستني كتير لحد ما العاصي وافق يقابله. 
العاصي: اي اللي جابك هنا يا ولد انت. 
برق: جدي لو سمحت انا تعبت من الحال... حضرتك مش ناوي تحن وتقبل بيا. 
العاصي: الكلام دا انت مش بتزهق منه... قولتلك رايي مش هيتغير... وانت مستحيل تكون من عيلة العاصي. 
برق بغض*ب: بس انا مش هسكت وهاخد حقي غصب عنك.... انت هيفضل الطمع عميك... وبسببك الاحفاد هتاكل في بعض. 
العاصي: رعد قدك وزيادة.... واللي عندك اعمله يا برق.... لكن انسي انك تاخدي اسمي او جنيه مني. 
$خرج برق بغض*ب من عند جده وهو مصمم ينفذ اللي في باله..... رعد استغرب تاخير اسيل وعمل نفسه رايح الحمام ولما خرج اتصدم باللي شافه..... 
ياتري رعد شاف اي.... واسيل هتعمل اي في مشاعرها ناحية رعد.... وملك نزلت راحت فين تاني.... وبرق ناوي علي اي.... 🤔🤔🤔

رواية بنت الرعد الفصل التاسع 9 - بقلم رحمة سامي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent