رواية لم يعد لك مكاناً في قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم منة ايمن

الصفحة الرئيسية

 رواية لم يعد لك مكاناً في قلبي البارت الثامن 8 بقلم منة ايمن

رواية لم يعد لك مكاناً في قلبي كاملة

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الفصل الثامن 8

بعد فتره بيسمعوه صوت حاجه ادبت علي الارض 
صقر بفزع وهو حاضن زهره :- جومي يا زهره .. فرحه يا بكر 
بيشيلها ويطلعها اوضتهم و بعد فتره بتتعدل من نومتها وبتركز علي صقر الي قاعد باصص في الأرض والحزن مسيطر عليه بدأت تفتكر الي حصل وبصيت عليه بسخريه مليانه قهره 
زهره :- ساميه راجعه 
صقر بحزن :- ااه .. زهره 
زهره بضحكه قهره :- بس بس بكفاياك يا صقر جوم يلا انت لازم تستقبل مرتك و ولدك  علي اكمل وجه ولا ايه 
صقر :- انا عمري ما اعتبرتها مرتي قسما بالله صدجيني 
زهره :- انا مش ساذجه يا صقر .. ايه الي رجعك تاني مش خلاص كنا ارتحنا من جصتك 
صقر :- لأني مش جادر افضل كل ده بعيد عنك افهمي بقي أن كل الي حصل ده بس كان عشان مصلحتك 
زهره :- مصلحتي 
صقر :- ايوه يا زهره وبكره الايام تثبتلك أن الي حصل ده كان غصب عني 
زهره :- و من هنا لبكره انا مش عايزه اسمع سيرتك ابعد بجي  أنت ايه يا اخي عديم الإحساس والرجولة مع بعض 
صقر بغضب :- زهررررره راعي كلامك انت مش بتكلمي واحد من الشارع انا جوزك انت فاهمه 
زهره :- لا يا صقر انا فاهمه بس مش مصدجه وانا زهجت من تكرار الموقف ده خلاص وهفضل أقولهالك قصه انك عملت كل ده عشاني انا عمري ما هصدقها 
صقر :- خليكي في عالم الا مباله الي انت فيه ده هتندمي انا بجولهالك اهو هتندمي 
... بيخرج صقر من الاوضه وبتفضل تك*سر في كل حاجه قدامها وبتقعد وسط الازاز وبتفضل تعيط وتفتكر الي حصل زمان 
.. فلاش باك :- 
صقر وهو باصص في الأرض ومش قادر يتكلم وزهره بتلف بفستانها الابيض وفرحانه 
زهره بفرحه :- شوفت حلوه ازاي يا صقر 
صقر بإرهاق :- جميله .. ج جميله يا حبيبتي 
زهره باستغراب :- مالك انت زعلان عشان هنتجوز 
صقر :- ازاي يا زهره ده انت اكتر واحده انا عايش بس عشانها 
زهره :- اومال مالك بس في حد مدايجك .. صقر انا الوحيده الي كنت تيجي تشكيلها لما بتزعل 
صقر :- تخيلي واجف جدامها دلوجت ومش جادر اعترف بالي جوايا 
زهره :- ليه انا دايما جمبك 
صقر :- خايف من كسرتك يا زهره 
زهره بضحك :- انت بجيت درامي ليه مالك يا خلف اخلص 
ساميه بغل :- انا أجولك ماله يا حبيبتي 
صقر بعصبيه :- ساميه اطلعي بره 
ساميه بكره :- مش هطلع غير لما اجول الي جوايا وسع أكده 
.. قربت من زهره واتكلمت قرب ودانها بصوت عالي :- اجولك انا بقي يا حبيبتي الجصه وما فيها يا روحي أن الجوازه ديه بح فركش و صقر يبجي ملكي انا و ولده  انا وايه ولدددده وانا بصراحه مش بحب حاجه تبقي بتاعتي تروح لغيري عشان كده بقي حظ موفق المره الجايه يا زهره اتمني تلاجي حد يبص ليكي ويفكر في اخدك ليه كازوجه اه صح 
.. اتكلمت بفحيح افعي وصوت واطي  وزهره دموعها ساكته ودموعها عماله تنزل علي خدها :- فضيحتك أن عريسك سابك يوم فرحك بجيت علي كل لسان يا زهرتي و اهل الكفر  كلاتها دلوجت فاهمين أن صقر كتب كتابه علي بنت عمه ساميه و ساب زهره وكل واحد اخترع قصه بجي عنك يلا يا حبيبتي ربنا يعينك ... يلا يا حبيبي 
.. فضلت زهره تبص لصقر بنظرات لوم وعتاب وهو عمال يبصلها بنظرات اعتذار وندم وترجي في حين أن ساميه عماله تتكلم معاه وهو في عالم تاني هو وزهره 
.. دخل سليمان بغضبه وشد ساميه وطلع معاها بره 
سليمان :- ما كفياكي عاد سبيهم بجي يا بوز الفقر 
ساميه :- بجي جوزي يا جدي وانا ليا الحق فيه ولا واحد فيكم يجدر يمنعني عنه 
سليمان :- بلاش تجربي غضبي يا ساميه ابعدي عني دلوج وكفايه جوي الي عملتوه و شفيتي غليلك وزياده يا بت سليم  
عند صقر وزهره 
زهره قربت منه وقالتله بعصبيه :- *"""



رواية لم يعد لك مكاناً في قلبي الفصل الثامن 8 - بقلم منة ايمن
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent