Ads by Google X

رواية خيانة زوج الفصل الثامن 8 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

رواية خيانة زوج البارت الثامن 8 بقلم نورهان اشرف

رواية خيانة زوج كاملة

رواية خيانة زوج الفصل الثامن 8

نور بصدمه : لا ده انت بجد اتجننت ايه اللي انت بتقوله ده هي وصلت بيك الحقاره لحد كده يا شيخ اتقي الله ما فيش في قلبك رحمه بتقرر مصير طفل عايز  تاخد كل حاجه انا ومراتك الجديده والبيبى مش عايز تبقي خسران في حاجه بس اسفه يا استاذ احمد انا مش زباله زيك لا انا واحده بحس عندي مشاعر ومش هاحب ان الشي ده يحصل مع بناتي عشان كده انا مش هعملها وللمره المليون متجيش هنا تاني لان كل مابشوفك  بحس بالتخلف والغباء لاني عرفتك واتجوزتك وعشت معاك انت عارف اكتر حاجه حلوه طلعت  بيها من جوزتك ايه؟ البنات اكتر من كده لاضيعت عمري وزهره شبابي واكتر انسان بيحبني  علشان حبيتك وافتكرت انك بتبدلني نفس الحب بس ياخساره انا في الاخر طلعت غلطانه بعت اللي اشتريني بالرخيص قوي وانت ارخص حاجه انا بعته بيها
عند هذا الحد ولم يقدر احمد علي هذا امسكها من شعرها
احمد: عامر صح كل ده علشان عامر لا يانور انتي بتاعتي انا ملكى انا  ليا لوحدي وهقتلك المحروس بتاعك انا محدش ياخد حاجه بتاعتي وانتي بتاعتي انا فاهمه وخلي في علمك انا لو عرفت او شكيت بس ان فيه حاجه بينك انتي والزفت الي اسمه عامر هقتله واقتلك واقتل نفسي فاهمه
نورا بصراخ: مجنون انت مجنون بكرهك برااااااااا
عند هذه الكلمه سقط قلم على وجه نور
احمد بعيون حمرا كدماء: ماشي يانور انا هعرفك مين الي مجنون وترك احمد نور وخرج صافعا الباب خلفه سقطت نور على الأرض تصرخ وتبكي على هذا الحظ السيئ نعم حظ سيئ الذي اوقعها في احمد لكن هي لم ولن ترجع له مره اخرى هي حصلت على حياه هادئه وجميله مع بناتها و يحاول  عامر ان ياخذ بيدها لكي تكمل حياتها نعم هي تعمل في مكتبه تمسك قسم الحسابات لان عامر محامي كبير ومشهور وعند هذا تذكرت الدوام غدا اااه تبا لك أحمد علي هذا ذهبت إلى بناتها لكي تطمئن عليهم ودخلت غرفتها لكي تنام ولكن كيف تنام بلا ان تتذكز هذا الماضى السي  
فلاااااش باااااك 
تجلس نور على مكتبها فى الشركه تعمل بكل جد واجتهاد يتصل بها احمد فتذهب اليه مسرعه وهى تعدل من مظهرها
تدخل غرفه المكتب وهى تنظر الى المكتب بستغرب اين هو ولم يمر اكثر من دقايق ووجدت يد تلتف حاول خصرها بكل نعومه و رومانسيه وهمس جميل جعل رعشه تسير فى سار جسدها
احمد بحب:بحبك
تحاول نور ان تفك حصار يده:بس يا احمد اى الى انت بتعمله ده عيب كدا احنا فى الشركه
احمد بهيام مصطنع:اعمل اى بحبك بموت فيكى وانتى ولا حاسه بيا خلاص 
نور بجديه شديدة:بص يا احمد عايزنى وبتحبنى يبقا فى الحلال يعنى نتجوز لكن موضوع انا بحبك ده مش هنا 
احمد بستغرب:وليه يعني احنا ممكن نعمل الى احنا عوزينه من غير اى حاجه
تنظر له نور بغضب:اسفه يا احمد ده الى عندى لكن اكتر من كدا مفيش بعد اذنك
تخرج نور من الغرفه وتترك احمد يغرق فى افكاره كيف له ان يحال تلك المعضله الصعبه اذن لكي يكسب الرهان يجب ان يفعل شي رسمى  
ام عن نور تتصل بخالتها العزيزه لكى تطمن عليها 
نور بحب:اى يا خالتو عامل اى فى شهر العسل
ياتيه صوت حسام :احسن منك ياختى بتتصلى ليه 
نور بمزاح:مالك ياحس فيك 
حسام بمزاح:مفيش ياختى بس بلاش تتصلى احنا الى هنتصل بيكى
نور بمزاح اه يا شقي هات خالتى بقا
يعطى حسام الهاتف الى وفاء:خدى ياختى
بعد السلام بدات نور تقص كل شي على اذن وفاء التى اعطتها الدفعه للمام واذا اردها احمد بلفعل سيتزوجها 
تعود نور من الفلاش وهى تفكر فى كل شي وتاخذ قرارها انها سوف تسافر غدا الى خالتها
بعد العمل

عند احمد يعود إلى المنزل يجد منار تجلس تنتظره
ايه لسه مش راضيه ترجعلك حته بعد ما سبت عروستك ورحتلها هذا الكلام خارج من منار عندما رأت حاله احمد
احمد بسخريه:عروسة اى انتى فكره نفسك عروسه بجد تبقي بتهزري بعدين انتي مالك و اها  كنت عندها هتعملى اى يعني
منار برفع حاجب: و اى وافقت على العرض
ينظر لها احمد بستغرب: عرض اى
تتحرك منار تجاه بدلع وتلف يدها حاول رقبته: لحد دلوقتي معرفتنيش ياحمد انت فكرني هبله لا بس الغربيه انها مرجعتش بعد العرض المغرى ده انت عارف لو اى ست تانيه توافق  ثم صمتت واكملت حديثه بفحيح مثل الافاعى طب ممكن تكون عارفه حد عشان كده سبتك اصل الست متسبش الراجل غير لما تكون عندها البديل
هنا يقطعه احمد بقلم على واجهه: اخرصي انا مراتي اشرف ست فى الدنيا انتى فاكرها زايك
تضع منار يدها على واجهه : امممممم أدام كده سبتها ليه وجتلي
احمد بحرقه :علشان الولد بس وخلي بالك انتي هتولدي ونتطلق انا مقبلش تفضل على زمتي واحده خاينه وهاخد الولد علشان نور هي الي تربيه لأنها ست محترمه تعرف تربى مش تسيب ابنها علشان حد  ست بجد حب عمري وحياتي كلها انسانه جدعه واحسن منك 100 مره 
منار وهي تقترب منه بكل هدوء وهي تسبها بافظع الألفاظ من الداخل
منار: احمد ياحبيبي انا عارفه انك زعلان علشان كل الي حصل وانا اسفه يا روحي انت اهم حاجه  عندي دا انا سبت كل حاجه علشانك انت عمري يااحمد اما محبتش حد قدك ده انا سبت حتا عيالي علشان خاطر عيونك تعالي ياروحي وانا هنسيك الدنيا كلها 
ينظر لها احمد بقرف:انتى اى يا شيخه الواسخه بتجري فدماك ادخلى انخمدى ومش عاوز اشوف طرفك براا انتى فاهمه
منار بخوف:حاضر حاضر وتذهب مسرعه تترك احمد يسرح فى ذكرياته يتذكر
لحظه وصول اهل الى الفيلا
تاخذ مي احمد فى حضنها:اى يا حبيبي واحشنى جدا جدا 
احمد بحب:وانتى كمان يا مامي ثم ينظر الى يونس بجدية حمدالله علي السلامه يا بابا
يونس بارهاق :الله يسلمك يا احمد ثم ينظر له بستغرب:خير مالك
احمد بجديه:بابا انا عاوز اتجوز
ينظر له يونس بخوف شديد على عكس مي التى كانت تريد ان تطير من شده الفرحه
مي بفرحه غامره:ومين العروسه
احمد بجدية:نور
يونس برفض قاطع: لا انا مش موافق
احمد بستغرب:ليه اى السبب انك مش موافق
يونس بجديه:كدا البنت دى مش شبهك انت حاجه وهى حاجه وانا مش هظلم البنت بجوزها منك
مي بغضب قوي:فى اى يا يونس انت بتتكلم على احمد ولا كانه شيطان رجيم وبعدين متنسيش ان ده ابنك يعني المفروض تفرح مش ترفض والبطريقه  دى كمان
يقطعها احمد بقوه:بص يا بابا انا ونور بنحب بعض وهتجوزها يعنى هتجوزها  ويترك المكان ويغدر تحت انظار يونس الذي يفكر فى كيفيه هذه المشكله الكبيره
????????????
صباح اليوم التالي تذهب نورا الي المكتب حيث كانت ترتدي بدله سوداء اللون  تجلس على مكتبها وتظل تعمل حتى ياتي لها اتصال من عامر
نور :الو
عامر :ازيك يانور
نور: الحمد لله بخير
عامر : نور ممكن تجي على مكتبي
نور :حاضر خمس دقايق واكون عند حضرتك
هنا داخل مكتب عامر تجلس نورا امامه تنظر له بستغراب منذ نصف ساعه وهي هنا تجلس ولم يخرج من فمه كلمه واحده كل ما يفعهله هو أنه يمسك قلما يطرق به على هذا المكتب لو كان القلم يتحدث لكان سبه على هذا
نور؛:استاذ عامر حضرتك انا بقالي نص ساعه هنا وانت مقلتش حاجه ولا بتتكلم وانا عندي شغل وحضرتك كمان
عامر: نور انااااا
نور :هاا خير انت اي
عامر :اصل
نور :اصل ايه
عامر :نور انا لسه  بحبك وعاوز اتجوزك
نور بصدمه :ايه
قام عامر من مكتبه وجلس أمامها
عامر :نور انا بحبك وانتي عارفه كده وعارفه اني بحبك  من زمان اوي كمان  من ايام ماكنت بشتغل فى شركه يونس فى الشؤون القانونيه الشؤون القانونيه ليه مش راضيه  تفهمي اني بحبك
نور:عامر انا اسفه مش هينفع
عامر بصراخ :ليه مش هينفع ليه ايه الى مش هينفعه  ثم ينظر لها بغضب ايه لسه عايزه ترجعيله
نور :لا طبعا علشان النبات بناتي وعلشان خايفه
عامر :بناتك دول بناتي ده انا كنت معاكي في كل حاجه للبنات دا كان بيسافر ويسبكوا وانا الي بكون معاكو في كل حاجه اول يوم حضانه اول يوم مدرسه دا انا الي ابوهم مش هو اه انا ابوهم الاب مش الي بيخلف الاب الي بيربي انا ابوهم انا كل حاجه ليهم انا ضهرهم
نور :انا مش هقدر اديك الحب
عامر ينظر لها برجاء وحب انا عندي الحب الي يكفي ليا وليكي ولبناتنا نورا انا داخل على الأربعين وفضلت احبك طول حياتي انا حبيتك ولما جيت علشان اقولك لقيتك بتقوليلي على أحمد فلاش باااااك
(عامر هذا الشاب الجميل نعم هو ليس مثل احمد ولكنه وسيم الى حد ما يدخل الى غرفة المكتب الخاصه بنور
عامر ببتسامه:صباح الجمال على نور النهار
نور ببتسامه:صباح النور ازيك ياعامر عامل اية
يتحرك عامر فى الغرفه وهو يقول:الحمدلله والله انا كنت عاوزك فى موضوع مهم
نور بفرحه :وانا كمان عندي موضوع كنت عاوزه اقولك عليه 
عامر بستفسر:اى هو الموضوع
نورهان بفرحه كبيره:احمد طلب ايدى وهنتجوز
عند هذا شعر عامر بنصل مسموم يدخل في قلبه كيف لا يشعر بذلك وحبيبته سوف  تكون لغيره وتتحدث بكل فرحه حاول ان   يرسم البسمه وضحكه على الشفتيه  ثم تنظر لها مبتسم: الف مبروك ويقوم المجلس اتحرك تجاه الباب تنظر له نور  بستغراب: انت رايح فين يا عمار مش انت كنت بتقول في حاجه مهمه 
عامر  بسخريه: خلاص ما بقاش في حاجه مهمه
هنا يرجع عامر من ذكرياته المريره ويتحدث بكل واجع
ساعتها قولت خلاص حبي راح بس لم حصلت المشاكل قولت الحمد لله حبي هيرجع بس الي حصل غير كده جات اسماء وقلت خلاص هنساكي وحولت بس معرفتش ولم المشاكل بدأت تكبر على قد ماكنت زعلان على قد ماكنت فرحان لأنك خلاص ممكن تسيبه بس خلاص انتي بقيتي وحيده وهو اتجوز وعاش حياته وانا كمان لازم اعيش حياتي وحياتي معاكي انتي بس مش مع حد تاني ارجوكي يانورا 
نور :طيب ممكن تديني فرصه افكر 
لا يانور مفيش حاجه اسمها فرصه الفرصه دي هتكون في الخطوبه وانا حجزت القاعه والفستان والدعوات والشبكه وكل حاجه انا هاعملك احلا خطوبه في العالم كله هتكون احلا خطوبه 
نور بصدمه :ايه دا كله ياعامر وبعدين لو انا وافقت خطوبه ليه انا مش صغيره 
انا 28 سنه
عامر بقوه: وانا دى اول جوازه ليا هعمل كل حاجه فيها
وكمان نروح السينما هنعمل كل حاجه وهمسك ايدك هعمل حاجه كان نفسى اعملها معاكى
نور : عامر طب البنات ايه شكلهم 
عامر :ما لكيش دعوة بالبنات دول بناتى اناوانا هعرف اتعامل معاهم 
نور :ماشى يا عامر 
انا موافقه بس عندى شرط
عامر :انتى تأمرى يا أجمل حاجه في حياتي
نور :لو حسيت أن البنات هيتأثروا هفسخ الخطوبه
عامر :ماشى وانا موافق

عند احمد عندما استيقظ وجد منار بجانبه قام واغتسل واجرا مكالمه تلفونيه
احمد: الو يازفت
:ايوه يافندم
احمد:انا عايزك تراقبلي نورا مراتي

google-playkhamsatmostaqltradent