رواية نور الاسر الفصل السابع 7 - بقلم نوران جمال

الصفحة الرئيسية

رواية نور الاسر البارت السابع 7 بقلم نوران جمال

رواية نور الاسر كاملة

رواية نور الاسر الفصل السابع 7 

في قصر الجارحي
كانت نجلاء وفاطمه يجلسون مع هبه وهند وصفاء يتكلمون عن امور عديده ثم
هند بإبتسامه : انا انبسط جدا لما الاولاد بقوا كلهم اصحاب..
نجلاء بإبتسامه :فعلا تحسي انهم يعرفوا بعض من سنين..
صفاء بمكر : ايه رأيك انتي فيهم يا فاطمه ...
فاطمه بهدوء: طبعا هم اصدقاء كويسين جدا لبعض يعني في الاول كانت ملك ونوران بس الاصحاب اما دلوقتي عددهم كبر والصداقه كبرت وديه حاجه تفرحني انا ونجلاء عموما..... ،فأومأت لها نجلاء بمعني نعم.
نجلاء بتساؤل: مالك يا هبه سكته ليه ...
هبه : لا اصل كنت بفكر في حاجه ...
صفاء وقد فهمتها : ايه هي قولي لينا ..
هبه : ايه رأيك نقسم الاولاد لثنائيات عايزين لما يتجوزا يتجوزا من بعض انا لاحظت ان عدد البنات كلهم هو نفس عدد الاولاد...
فضحكت نجلاء وقالت: وديه هنقسمها ازاي بقي ..
ضحكت هبه وهند وصفاء بسريه
هند بمكر: بصي يا نجلاء كلهم اصلا مقسمين بعضهم عندك فهد والاء بيحبوا بعض وبيكابروا ..،فضحكت نجلاءثم قالت : واكيد مليكه وسيف بشوفهم كتير بيبصوا لبعض بس من غير ما التاني ياخد باله. ...
فأكملت هند : وبنحس كتير ان يوسف بيحب يتكلم مع ملك... فأومؤا لها جميعا بالموافقه ، فأكملت : و ياسين ورودينا من سن بعض فمش اتبقي غير اسر ونوران....
فقالت نجلاء بهدوء : بس احنا كده بنحدد هما هيعملوا ايه وده مينفعش لازم نسيبهم يختاروا ديه في الاول وفي الاخر حياتهم هما...
هبه: مهو احنا قولنا كلهم بيحبوا بعض بس بيكابروا
فاطمه: انا مع هبه بس نوران واسر مظنش ان هما بيطيقوا بعض اصلا يبقي هيحبوا بعض ديه هتبقي صعبه شويه هههههه..
صفاء بضحك: ولا صعبه ولا حاجه هما بدئوا ينجذبوا لبعض وده باين من عنيهم خاصه في الحفله كان واضح جدا ...
نجلاء: هم لو ليهم نصيب مع بعض ربنا هيسهلهلهم ...
هند: احنا بس نبقي نحاول نقربهم من بعض نبقي عملنا حاجه ،فوافقوا جميعا.....
في الجنينه
كان ياسين بيكلم رودينا
ياسين: ايه بقي يا رودينا مالك ساكته ليه ...
رودينا : طب نتكلم في ايه ...
ياسين بإبتسامه :بصي مبدأيا كده احنا هنبقي اصحاب..
رودينا : رغم ان انا مش بصاحب صبيان بس طالما انت ماشي. ..
فرح ياسين جدا لانه علم انها تعامله معامله مختلفه وقال: تمام بتلعبي رياضه..
رودينا :اه سباحه وشويه كره طائره ..
ياسين :تمام يلا نلعب كره طائره ..، ثم ذهبوا ولعبوا كثيرا وهم مسرورين بسبب ذلك فهي اصبح قلبها يدق له ولكنها تقول لنفسها انها فقط تعيش سنها ولكنه عندما عرض عليها الصداقه فرحت جدا ووافقت فعلي الاقل هيبقي ليها سبب تكلمه اما ياسين كان فرحان جدا لانه هكذا يستطيع التقرب منها فهو استطاع ان يعرف ان ما بداخله اتجاهها هو الحب وليس شئ اخر لذلك فهو لن يستسلم الا حين يجعلها تحبه....
في شركه الجارحي
كانت الساعه اتنين وهو وقت قهوة اسر فذهبت نوران لتعدها وقامت بوضع بودره فلفل شطه و مليين ..
ثم ضحكت وهي تنتظر ان تراه بعد المقلب فتوجهت لمكتبه وفتحت الباب
نوران بإبتسامه : القهوة يا اسر..
فشاور اسر لها علي المكتب لتضعه عليه ،ولأنه كان مشغول في العمل فلم يسألها ان تذوقوا وعندما شرب منه لم يستطع التحمل بسبب الشطه الزياده ده غير ان قهوته ساده فشرب مايه بسرعه ثم
وقف وقال بغضب وصوت جهوري يرعب: انتي حطيتيلي شطه في القهوه ...
نوران خافت جدا منه فهي لم تتوقع ان يغضب هكذا فهي ارادت اغضابه ولكن ليس لهذه الدرجه
نوران بتوتر وخوف: انا انا ..ثم قالت بشجاعه مصطنعه : ايوه حطيت فيها شطه عشان انت عمال ت.. ولم تكمل جملتها حيث انه في لمح البصر كان يقف امامها ويمسك بزراعها بقوه
اسر بصوت مرتفع: عشان انا ايه ها انطقي...
نوران مبقتش قادره تنطق وكانت تحاول منع دموعها من الهطول بصمت
اسر عندما وجدها تكاد تبكي وخائفه منه الي هذا الحد حزن جدا من نفسه وزادت دقات قلبه فهو كان يحب ان يري خوف الاخرين منه اما هي هو لا يعلم لماذا تختلف عن الآخرين بالنسبه له
نوران بهدوء: اسر ارجوك ايدي انت بتوجعني ...
اسر ساب ايديها وقال: اطلعي بره دلوقتي عشان مش تتأذي ،... فخرجت وهي تتمتم بغيظ....
فأتت الاء بالصدفه فوجدت نوران هكذا فقالت :نور مالك ايه الحصل..
نوران بغيظ: زعقلي جامد يا الاء... ،فأتت مليكه وحنين وملك
فقالت ملك : طب زعقلك ليه يا نور اكيد في مصيبه او مشكله انتي عملتيها ..
نوران بغيظ: ده كله عشان حطيت ليه شطه في القهوه..
مليكه بصراخ: نعممم يا نوران شطه في القهوه وعايزاه يعمل ايه انتي غلطتي يا نور..
الاء: بس فعلا انتي الوحيده اللي عملت كده بجد مع اسر الجارحي ...
ملك بضحك: انتي مجنونه بس مكنتيش بتعملي مقالب كتير ويوم ما تعملي تعملي في اسر بس حقيقه يا دماغك الجهنميه ههههه، وضحكت البنات كلهم وضحكت نوران ايضا
مليكه:بس انتي كان شكلك خايف اوي ده كله عشان كده ...
نوران : مهو انتي مشوفتيش شكله وهو متحول كان شبه دراكولا او هيتحول للرجل الأخضر هههه...،فضحكوا اكثر ثم استعدوا للذهاب ،نوران لم تقل لهم انه كاد ان يكسر يدها فهي لا تحب ان تبان ضعيفه فكان غضبها يتزايد عندما تتذكر انها كادت تبكي امام اسر وامام الفتيات لذلك ضحكت معهم في الاخر ولكن الذي حيرها هي دقات قلبها التي زادت وارتفعت حين اقترب منها فقد قالت انه يمكن ان يكون من الخوف ولكنها في داخلها كانت تعرف انه من الحب ولكنها تحاول ان تنسي تلك الفكره.
اما عند اسر كان غاضب ولكنه فجأه ضحك علي جنونها فهي حقا تفعل تصرفات غريبه حيث انها بعدما خرجت فتح اللاب توب وقام برؤيتها عن طريق كاميرا المراقبه واستغرب انها ضحكت في الاخر وكأن شئ لم يكن واستغرب اكثر حين لم تقول لهم كل ما حدث وبذلك عرف انها فعلا قويه وذات كبرياء عالي ولكن قاطعه صوت دقات قلبه التي تزايدت حين سمع صوت ضحكاتها فقال: فعلا اد ايه هي جميله ومختلفه.. ،ثم اكمل: واضح فعلا ان انتي بقيتي خطر عليا... .ثم استعد للذهاب الي القصر وعندما ذهب وجدهم جميعهم هناك.
قصر الجارحي
دخل اسر وسلم عليهم ثم ذهب وارتدي ملابس كاجوال "سبور" ونزل علي الغداء وهنا تذكرت نوران ان المليين التي وضعته في القهوه سيبدا مفعوله حين يأكل فبعدما اكلوا فجأه تألم اسر وامسك بطنه وذهب مسرعا الي الحمام
في الخارج
محمود بإستغراب :هو فيه ايه ليه تعب كده ...
هبه: لو قلنا ان المشكلة في الاكل كنا تعبنا احنا كمان..
نجلاء: يمكن شرب او اكل حاجه بره البيت عملت فيه كده ..
فهد: بس اسر مش بيشرب غير قهوته ...، فنظر الشباب والبنات الي نوران بتعجب
مليكه بتوجس : نوران اوعي يكون اللي في بالي صح ..
فأومأت نوران بمعني نعم
هند بتساؤل:هو ايه اللي حصل ..
فتوترت نوران ولكنها شجاعه ولن تخفي ما فعلته وحكت لهم كل ما حدث ،ضحك فهد وسيف ويوسف وياسين وعمر جدا اما الفتيات فلم يتوقعوا ان تفعل كل هذا اما الباقي كانوا مصدومين من فعلتها فتوجه لها جمال وكان يريد ان يعاتبها ويزعقلها ولكن فجأه ذهبت هبه واحتضنت نوران وهي تضحك كما كان يضحك الجميع..
فقال محمود بضحك: تعرفي يا نوران ان انتي الوحيدة اللي عملت كده ههههه...
مراد : انتي فعلا مفيش منك اتنين هههههه...
ثم خرج اسر فصمت الجميع ثم ذهب الي غرفته دون ان ينطق فهو الأن لو بيده سيقتل نوران ..
إستغرب الجميع لانه لم يغضب مره اخري ونظرت كل من هند وهبه وصفاء الي نجلاء و فاطمه لبعضهم بنظره بمعني انهم كانوا علي حق حين قالوا انها ستكون علاقه مختلفه من نوعها ومسليه...
اما في غرفه اسر كان يضحك كثيرا فهي فعلا مجنونه مكتفتش من الشطه لا وحطت ملين كمان فقال : واضح ان هتحصل حاجات كتير بسببك يا نوران انتي الوحيده اللي قدرت تعمل كده معايا ...ثم نام وهو يبتسم..
في الاسفل ذهب كل من الجميع الي فيلته ونام ابطالنا "بإنتظار يوم اخر ملئ بالاحداث"
رواية نور الاسر الفصل السابع 7 - بقلم نوران جمال
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent