رواية كان حبا الفصل الواحد والسبعون 71
رواية كان حبا الفصل الواحد والسبعون 71
بهتة ماجدة لثوانيوهي تنظر لتالين التي أضافت بمكر وخبث بس ياطنط ماكنتش أتوقع ديحصل منك مهما كان دي أراض الناس
نظرت اليها ماجدة وهي توسع عيناه بصدمة لم تجد ماتقول بو وقبل ان تجد ماتقوله كانت تالين تغير الموضوع وسيبك من الموضوع دياطنط وخلينا في وضع ياسين أنا خايفة لجسمه مايتقبلش الكبد الجديد.ويهاجمه حرارته ميش بتنزل
ارتعبت ماجدة على فلذة كبدها وهي تأكد لنفسها هوأكيد حيخف الدكاترا طمنونا وقالو العملية ناجحة مع الوقت جسمه هيتاقم مع الكبد المزروعة
في غرفة سمر
كانت دارين قولت ايه ياسمر تكلميه والله ياسين محتاج يسمع صوتك ندمان اوي على لعمله رغم اني ميش عارفة عمل إيه مخليه في الحالةدي دبيفوق يعمل حاجتين يستغفر ويسأل عن سمر
ابتسمت سمر خلسة
ابقا اكلمه بعدين يادارين أنا تعبانة والله
دارين ؛بتتهربي من موجهته ياسمر ياسين بحبك مهما كان اللي عمله فهوبدافع الحب تنهدت الولد دا حظ سيء معرفش ليه الدنيا معكساه مديلهالوش الخشب ميكونش ابن ضرتها
ابتسمت سمر غصبا عنها ولد الحاج بقا ولد
دارين ؛اه والله ولد عبيط كمان ميش عارف مصلحته فين كان لازم يخطفك من زمان وينهي مسلسل العذاب دا اخذت نفسا عميقا عارفة ياسمر الحج جابل ك ايه من دبي نظرت إليهاباستفهام
فستان الفرح هزت راسها بنعم أيوه الحاج ياسين جايبلك فستان الفرح ومختاره بنفسه
إحمرت خجل وقلبه يرقص من فرط السعادة
أهي اللفة الجيلة دي تمسح له اي غلط غلط في حقك تقلصت ملامحها وهي تتذكر ماحدث في المكتب
جرحني يادارين جرحني
بس مسمحاه
فيه فرق بين إني اسامحه وأني انسى
وضعت دارين يدها بخطأعلى مكان العملية فلتت منها أهات متألمة سحبت درين يدها بربكة وخوف
مالك ياسمر
تمالكت نفسها بقوة لكن وجهها كان واضح عليه الالم
مالك انت كويسه هزت راسها مدعية المرح ميش فيه ضلعين مكسورين
تنفست بصعوبة
هزت راسها باسف وهي تراها بتلك الحالة
أنده لدكتورة
مافيش داعي
يا سمر إنت لازم تخضعي لكشف شامل أنا من ساعة مادخلت مظاهر الالم مافرقتش ملامحك
دخلت شاهي وشريف سلام عليكم
إندفعت ملك من خلفهم تحتضنها تأوهت بالم بينما ركدت شاهي بلهفة وابعدتها بعنف إيه ياملك كد جرحها يتفتح عايزها تموت نظرت فيها سمر بحدة
نظرت فيهما دارين بإستغراب
اشارت سمر بعيونها لشاهي التي رحبت بدارين ازيك يا بشمهندسة
استغربت دارين تصرفات سمر وشاهي ردت التحية بمتعاذ واستاذنت مغادرة
تقدم شريف نحوى شقيقته بعيون يملؤها الحزن والشفقة
ابتسمت سمر وهي تضم يد ملك مقبلة امال الولاد فين
شريف؛ راحوعند بيت جده اصلي طنط رقية وحشوها أوي
ضم شاهي اليه وصلناهم عندها وجينا الحمدالله النهارد انت كويسة
هزت راسها بتاكيد إقترب وجلس قربها إرتبكت وهي تتمسك بغطاء وكأنها تحتمي به
مسدعلى يدها بحنان مالك ياسمر
شريف؛ أنا اسفة دني مقبلا جبينها إنت ماغلطتيش عشان تتأسفي إوعى تحط عينك في الارض أنا واثق فيكي وااوعدك
انه اللي عمل كد
قاطعته ؛ربنا حيتوله انه شديد الانتقام وانا وكلت امري ليه هوهجبلي حقي ياشريف ويجبر بخاطري مسح دمعتها النازلة بانسيابية وسرعة تنهد سامحني ياسمر سامحني اني مقدرتش أحميكي وسبتك للكل يهش فيكي من النهاردا حتلقني في ظهرك ساندك
ابتسمت شاهي وهي تعبث بشعر ملك تاففت الاخري إيه بتخرجي غلك فشعري ياطنط شاهي ليه
زمجرت شاهي غل إيه يابت يامفعوصة
لوحت بيدها الصغيرة بلاش غل غيرة من عموشريف اللي حاضن ماما سمر ماهي باين في عنيكي
اللي هي ايه
الغيرة
ابعدتها عنها الله يلعنك أنا
يابت اغير من مين من سمر حبيبتي
طول عمرك حطني في دماغك ونفسك تولع بينا بس دابعدك
ملك؛ هوانا بتبالا عليكي ماهووشك اللي بيقول كد
نظر فيهما شريف بصدمة
سمرسيبك منهم دهوالعادي
دول شوي ويبقه سمن على عسل
همس لسمر هي صاحبتك دي طبيعية انا بفكر اعرضها على طبيب أمراض عقلية وخايف يلاقي عمرها العقلي اقل من
عمرماغي
ظلت شاهي تتجادل مع ملك
وبعدمدة عاد الصفاء بينهما
شاهي أعملك ظفرتين احسن هتبقى اقمر
ملك ؛أنا شوفت وحدة على اليوتيوب حلوى لما أروح اورهالك إعملي لي زيها حركت خصلات شعرها هي التسريحة دي حلوة عليا
شاهي تجنن ياحبيبتي همست في أذنها
ميش قولت انك عايزة تروحي تشوفي الحاج ياسين وتطمني عليه
ملك ؛التي لمعت عينها بفرح طفولي ايوه ياطنط ونبي أصلي قلقان عليه وكل يوم بشوفه في الحلم
شاهي؛ تعالي نروح نطمن عليه
شريف انا رايح مع ملك نطمن على الحاج ياسين
سمر التي بمجرد سماع اسمه ارتعش جسدها
بينما شريف جاهد نفسه هويمنعها على القيم لتلقينها درسا لن تنساه وقف وعلامة الغضب ترتسم بوضوح على ملامحه
هويكز على اسنانه ايه ياشاهي مكنش اختك شريفة وأنا ميش عارف صدمت ملك هوعندك أخت غير سماح سمية ياطنط شاهي ابتسمت بسماجة أنا لس عارفة بيها الظاهر ان بابا مخلفها من غير مايعرف
زجرها بنظرة حادة يلا ياملك نروح نطمن على الحاج ياسين عشان نرجع على البيت ونتفاهم تصنعت البلاهة روح مع عموشريف ياملوكة وأنا قاعد مع سمر يمكن تكون محتاجة حاجة
نظر فيها بتوعد ابتسمت بتصنع وهي تدفع الطفلة نحوه وتتجه نحوى سمر لومحتاجة ابات الليلة معاكي ياسمور شريف ميش هيمانع
حدجها بنظرة متوعدة وخرج
تنفست بصوت مسموع وهي تضع يدها على قلبها اخوك هيوقف قلبي أكيد
ابتسمت سمر ربنا يهنيكم ياشاهي انت تستاهلي كل خير
شريف بغير والغيرة نار الحب
ابتسمت بهيام ماأناعارفة بس لو يخف زيارته لحماته السابقة شوية كنت ارتاح
سمربالم انسي الماضي شريف ميش ممكن يرجع لاحلام مهما حصل خصوص بعد مابقيتي حامل والولاد تعلق فيكي كمان هي تجوزت
شاهيناز؛ بشماتة اسكوتي أسكوتي ميش العيل اللي فرحان بيه طلع سكير وكل يوم طالع بهدل فيها لا واخرت المطاف العربية كتبتها له باسمه هوكل يوم شيل فيها بنات اشكل والوان هي متمرمط في الموصلات ولا ولدته كل يوم تاني نزل فيها بهدل ومفرج عليها الجيران قال ايه سحرت ابنها وضحكت عليه وضيعت مستقبله
لا وايه في كل خناقة بتفكرها بفرق السن اللي مابنهم
دحتى الجيران زهق من خناقتهم وطلب من احب البيت يطلب منهم يعزل
سمر؛ بتالم وانت جايب المعلومات دي كلها منين
شاهيناز؛ دي اسرار المهنة ياحبيبتي
تنهدت ماهولازم أعرف بيحصل من حولي ايه نظرت في سمر التي تستهجن مافعلته عارفة ميش راضية خايفة ياسمر لتطلق وشريف يحن لها
سمر؛ شيلي الاوهام من دماغك يا شاهي شريف مستحيل يرجع لها
في غرفة ياسين
كانت ملك وشريف يجلسان بقرب منه هونائم
سلوى; هو مخذ حقنة عشان ميحسش بالم
ملك؛ هورجله مالها
شريف؛ عملين جبس عشان تخف ربنا يقوم بالسلامة نستاذن احنا يلا ياملك
ملك؛ طب ممكن افضل شوية يمكن يفوق اصله وحشني صوته أوي
شريف؛ ملك حبيبتي هوتعبان وجودانا هنا هيضره اكثر حنلوث الجوه
تنهدت خمسة دقايق بس ياعمو يمكن يفتح عنيه
ابتسم هولصوت الذي يتغلغل غصبا عنه الى اذنيه ويغدغدغها بنعومة وبهوان ملوكة
ابتسمت عموياسين
فتح عينه كنت فاكر نفسي بحلم وملايكة حوليا
ازيك ياحبيبتي
ابتسمت بسعادة هم قالولي ماقربش منك عشان ماوجعكش اصلي لماترميت في حضن ماما تالمت اوي خنجرا مزق قلبه بلارحمة لاتعلم تلك المسكينة انها رمته بسكينة حادة كادت تقسم قلبه لنصفين
لاماتخفيش وقربي انا ميش هقدر اخضك في حضني
نظرت في عمها وسلوى
التي شجعتها اقتربت بتردد رغم رغبتها في الارتماء في حضنه مديده يمسد على شعرها الحريري بحنان ابوي فياض
انت موجوع اوي
لأ
طب مالك انا ميش فاهم هم ازي زع جواك كبدة
ابتسم
اضافت بفضول هي الكبد زي الورد والخضار والشجر هيسقوها عشان تكبر
ابتسم هويبعثر خصلاتها بحب اب يشتاق لبنته
سيبك من كل دا وقولي لي ماما عمل ايه
تنحنح شريف؛ اححم حمدلله على سلامة يا حج ياسين
بكاد انتبه له هويرفع عينه بتكاسل الله يسلمك
وبلهفة إزيها سمر
كويسة
الدكتور قال ايه انا طلبت من عمر يعمل لها فحص كامل تنهد بتعب
سلوى ؛بلاش تتعب نفسك الدكتور مانع عنك اي اجهادياياسين
اهدي عمر هيعمل اللي طلبته كمان خالد متابع حلتها بنفسه
ياسين؛ هم غيرولها الاوضة
هزت راسها باجل
ازيها يا شريف
شريف؛ الحمدالله انا كنت ناوي اخرجها بكره بس الدكتورة اناس رفضت وقالت
إن وجودها هنا احسن
هتف بلهفة ايويا شريف خليها هنا انا هبقا مطمن عليها اقصد هي محتاجة رعاية صحية وعناية طبية الحادثة ماكنتش سهلة
ملك ؛ هي حصلت إزي هوانتم كنتم مع بعض في العربية
ياسين؛ لا احنا كنا بنقطع الطريق وعربية جات بسرعة وحصل اللي حصل والحمدلله شعربتثاقل انفاسه واراق شديد
شريف؛ الذي شعربه نستأذن إحنا
فتح عينه مجدد ملك خليكي شوية
نظرت سلوى فيهما استاذ شريف ممكن دقيق من فضلك خلي ملك مع ياسين
نظر فيها ثم خرج
إقتربت تمسح على وجهه بكفها الصغير بحنان قبل يدها
انت كويس ياعمو حاسس بوجع فين
هزراسه برفض
بلهفة ملك سمر ازيها
ملك؛ بتنهيدة ميش كويسة ياعمو ميش كويسة خالص
انا لما قربت منها عشان ابوسها وحضنها تالمت اوي وشوفت دموع في عنيها بدات توصف لها حالتها ببراءة
مزقت نياط قلبه وهي تصف حالتها وتشرلراسها الملموف ويدها المكسورة وجراج الموزعة على ذراعيهاووجهها كتم حزنه بصعوبة
هويمنع دموعه ان تفر لكن لم يمنع دموع قلبه الذي انفطر
همس هويغلق عيناه كل دبسبي
مررت يدها على وجنته لا انت مالكش كدعوى هو السواق الوحش اللي عمل فيكم كد ربنا ينتقم منه
رفعت يدها تتحسس جبنه انت سخن ياعمو
في تلك الاثناء دخلت تالين التي بمجردرؤيتها شبت النيران فيها وكأنهاترى سمر تقف امامها نظرت في يدها بغغيظ لترها سمر بصورة مصغرة تقدمت بخطوات متسارعة واخذت يدملك بعنف وابعدتها إنت إزي تلمسيه
ارتعبت الطفلة وتحجرت الدموع في عينيها من عنف تالين
اشتعلت النيران في جسدوروح ياسين الذي تسلل اليه الشعور بعجز
هتف بعنف وقوة تالين اطلعي برة
تعالت انفاسه وتسارعت كأنها في سباقا مارطوني
دخلت ماجدة بسرعة على صوت صرخته
تالين بصدمة ياسين
ماجدة؛ فيه ايه
ياسين الذي يكتم غيضه بصعوبة ينظر فيها بغضب جحمي
بكت بتمثيل وهي ترمي بنفسا في حضن ماجدة بيصرخ فيا عشان خايفة عليه قام يطردني عشان خايفة عليه انت عارفه انه مناعته ضعيفة يانطط ودكتورحذرنا من اي حاجة من اي عدوة
هوممكن يتعرض لعدوة من اللمس اوحتى من النفس
بكت بقوة انا خفت عليه انفعلت من خوفي وقلقي عليه تركت حضن ماجدة فجذبت من غير قصد ملك بقوة عشان خفت عليه بدي تمثيلها مقنعا وخوفها عليه صادقا صدقني ياطنط
هوداللي حصل
كانت ملك تقف تبكي بارتجاف
خطفتها تالين لحضنها وهي تتمني ان تسحقها تتمنى ان تختفي هي وعمتها للعينة من العالم كله كانه لايكفيها وجود تلك السمر حتى تاتي هذه الصورة المصغرة عنها لتقضي على الباقية المتبقية منها ضمتها بكراهة وإشمئزااز متخفي
هتفت ماجدة خلا ص ياتالين نظر فيهما بتعب هويتمني ان يقوم ليضم ملك المرتجفة
دخلت سلوى وشريف لتجد الاجواء مشحونة
فيه ايه
تدخلت ماجدة؛ مافيش تسحبت ملك هاربة من حضن تالين الذي كان يخنقها وبخوف عموشريف يلا بينا نروح عندماما امسكت يده بخوف وترجي ادرك ان هناك شيءليس طبعي استاذن خارجا
عن اذنكم ربنا يشفيك ياحاج
سلوى; وهي تنظر فيهما ممكن افهم ايه اللي بيحصل هنا
ماجدة؛ ميش وقته يا سلوى ميش شايفة ياسين تعبين ازي
تحدث بتحذير شديد اخرمرة تعمليها كدا ملك وسمر منطقة محضور محدش يقرب ليها
مفهوم هزت رأسها بنعم غصبا عنها بإذلال
نظر لسلوى بتعب ماما عايز انام
سلوى; بمحبة حاضر نظرت في ماجدة التي سحبت تالين وخرجن
ايه اللي بتعمليه انت ناسية انه تعبان والدكتور مانع عليه القلق وتوتر جاي انت عايزة ترفع ضغطه
تاففت بصوت مسموع طنط ماجدة أنا خلاص فاض بي مش شايفة معاملته الزفت حتى البنت المفعوصة لقد الصرصار عمل لها اعتبار وألف وحساب وأنا أنا اللي مراته وكرامتي من كرمته ماسح بي الارض ولامعبرني
طنط ماجدةانت لازم تساعدني أتخلص منها بقرب وقت بدت كمجنونة لازم تساعدني
في شقة شريف
كان ممدد في السرير
ينظر بشرود خرج منه سؤال ملح هو الدكتور ليه ميش راضي يمضي خروج لسمر مصر تفضل المدةدي كلها يعني لوعلى تنظيف الجرح للي في دماغها تقدر تجي سهير جارتها تغير لها ماهي ممرضة
شاهيناز؛ اكيد وجودها هناك احسن لها انت ميش شايف معاملتهم تحس انك في فندق خمس نجوم
انا نفسي اتسر عشان اروحيومين هناك
بعد الشرعليك ياقلبي هي تمر الظروف دي على خير واخذ حببتي لمكان يجنن قطعة من الجنة
ابتسمت وهي ترمي برأسها على صدره أي مكان أكون فيه معاك هوالجنة ياشريف
ضمها إليه بحنان مقبلا فروة رأسها
مهما عملت مهما شكرتك ميش هوفيك حقك ياعوضي من ربنا
عارفة ياشاهي إنت عملتي في حياتي انقلاب اعتدلتتنظر اليه أضاف بصدق والله حياتي قبلك كانت جحيم لا يطاق راضي بيه وخلاص يمكن ميش مستني ينتهي وضعت يدها على فمه بلاش ياشريف اللي فات مات كل واحد اخذ نصيبه وأنا ربنا عوضني بيك وصلحت ايام بيك
قبلا يدها
بمحبة وامتنان فيه حاجة عايز اخذرايك فيها ياشاهي
هزتراسها بموافقة
الست سلوى هانم طلبت مني أننا نكتب الكتاب قبل خروج الحاج وسمر من المستشفى
نظرت فيه باستغراب هم في الحالة دي
تنهد انا كما استغربت هي بررت دبأن ابنها هيكون سعيد مطمن وسمر هتكون تحت حمايه واللي بيئذوفيها يفهمو ان الموضوعخلاص خلص بدل ماكل مرة يطلع عليهاحاجة وحشة ياسين اكيد ميش حيسمح لحد يإيها
حسستني اني ميش قادر احمي اختي من جهة تانية كلامها منطقي مافهوش حاجة غلط
كمان عايزة كتب الكتاب يكون شبه سري
ميش عارف هي بتعمل كد ليه بس للي اكدت هولي انها بتحمي في سمر
انا حسيت انها عارفة مين اللي وراءالفيديو اللي تنشر
شاهي ؛ماهوكتب كتاب بس
هزراسه لا هي عايزهم يسافر مع بعض لالمانيا عشان يقضي فترة نقاها ويرتاح
شاهيناز؛ وافق ياشريف الفرح في القلب كمان حكايتهم طولت ولازمها تخلص هم عاملين زي اللي خرج ن حفرة يقع في دحديرة
شريف؛ ميش عايز اكسر فرحتها مهي زي اي بنت نفسها تلبس فستان ابيض وتعمل فرح وزفة
كفاية العذاب اللي شافته من حقها تفرح
عادت تتوسد صدها ماتخفش الحج ياسين ميش هيزلمها وكان على الفستان اهوجاب لها فستان من دبي عمرها ماكانت تحلم تلبس بعثر خصلاة شعرها لوماكنتش عارفك كنت قلت غيرانة بتحسديها
تنهدت بعكس ياشريف انا بحب سمر اكثر من اخوتي اللي من دمي ولحمي مربياهم زي بناتي
دحتى هرمونات الحمل جاي عليها ونفسي بنتي تطلع شبها قمر هادي كد زي الصور اللي بنشوفها ديما قمر نايم في حضن البحر
ضحك لا هرمونات الحمل بيشتغل وحيخليكي شاعرة ضحكت بمرح زي مي زيادة كد
هي مي يادة شاعرة ياهبلة
ابتعدت عنه وهي تمط شفتيها طب خاف من ولاد الهبلة استاذ عباس العقاد
جذبها برفق ودني منها الهبلة وحشاني
وكزته في صدره قوم يروح امك شوفلك حتة تتاويك الليلة
مال هامسا قرب شفتيها وشوف ليه وحضن حبيبتي وجود دنامنها اكثرهي تمثل الرفض وهي الراغبة وقبل ان يغرق في بحرعشقها فتحت ماغي الباب وهي تفرك عينها ماما
لعنته شاهي وسبته في سرها وهي تولوولو يالههههوي فضحتنافضحنتا سحبت الغطا ،لى راسها بينما شريف قام يخفي احراجه مالك ياروحي عايزة ايه ياماغي
فتحت عينها هي ماما فين عايزة ماية معقولا
جاي لحد هنا عشان عايزة مايه ففففففف
ياحبيبتي ميش قولنانخبط قبل ماندخل
يلا يلا اجبلك مايه
هي ماما شاهي ميش معاك راحت فين
ابتسم اتبخرت تحت اطل براسه بعد ان غادر
راجع لك ياللي مستخبي
بعد مرور ٨ أيام بعد العملية بدأيتحسن وجسده ابدي قبولا أوليا لتقبل الجزء المزروع بداخله
تحدث الطبيب المكلف بمتابعة حالته مع عمر وسليم
وضعه جيد بعد شهرين نأمل ان يكتمل نم الكبد الجديد ليصل حجم الطبيعي ان عدم ظهور اي اعراض جانبية دليل على تقبل جسمه لها علينا ان نقلل الادوية البتضعف المناعة
ياسين بفضول عمر معرفتش حاجة على المتبرع
توتر سليم ميش قول واحدمات ياحاج وأهله ميش عايزين حديعرف بإنهم تبرعو باعضاؤه
تنهد ياسين غيرراضي ولا متقبل لكل هذا الهراء بس انا لازم اعرف من هو
صمت سليم بحذر
في فيلا الصاوى
كان عائدا من عمله بدت له الفيلا هادئة وكأنها خالية على عروشها
استغرب الامر وهوينظر لساعة انا ميش متاخر عن معادي
شم رائحة الطعام الزكية تنبعث من المطبخ قاده فضوله يتبع رائحة الطعام حتى استقرامام الباب الذي اتكأعلى هيكله هويرها منغمسة في اعداد الطعام بتركيز وانتباه عظيم وكأنها تخترع اهم اختراع في العالم ابسم لمنظرها الذيذ هويرها هكذ امامه بكل تلك الانوثة واجاذبية وهي تضع تلك السمعات التى تكاد تفصلها عن العالم اقترب بخطى حذرة ومرحة نحوها وهي تزين الطبق والله ياداد بعمل زي ماقولتي بضبط لا مستحيل افشل ومستحيل يكون طعمها زي اللي بتعمليها انا بعثت لك الصورة شوفيها وقولي ايه رايك مع السلامة
نزع السماعة من اذنها ومال على عنقها مقبلا انخضت من حركته وهي تكاد يغمي عليها تبسم بثعلبية مالك ياشاف مليكة هي تبتعد
خضتني رفع حاجبه
ماإنت ماخذراحتك عل اخر تنفس بعمق وهويشتم رائحة الاكل اخذ شاور واجي اذوق طبخالنا ايه ابتسمت
انا كمان خلصت احط الاكل على الصفرة سحبها خلينا نكل هنا
نفسي أجرب الاكل في المطبخ غمزلها هتبقى قعدرمنسية ماتتنسيش
تملصت منه اخذشاور وجي امسك يدها ماأنا هاخذ شاور كمان سحبها معه لم تستفق الا وهي امام باب الحمام توقفت وهي تسحب يدها لا طبعا
ابتسم بمكر مالك يلوكة فيه حاجة
تخضبت وجنتيها بخجل الحمام جاهز
أنا مجهزه وغادرت مسرعة لحمام الثاني عادت اخذت ماتلبسه بعد مدة كانت تنتظره بالاسفل وهي تنظر لاكل بسعادة وكأنها قامت بإنجاز عظيم
سمعت خطواته تمزق سكون المكان ارتجف قلبها شوقا وهي تبتسم بهيام وضعت يدها على قلبها تنهره اهدي بقا يافضحنا خلي الليلة تعدي على خير رفع حاجبه هويهتف بتتكلمي مع مين يالوكة
وقفت متصمرة مكانها وهي تلتفت ولا حد ولله مافيه حد ضحك على تصرفها الطفولي وقترب يشم رائحة باستمتاع
على كد لازم اعرض على دكتورة تشوف الحالة قبل ماتستعصي
باستغراب قصدك ايه
غيرموضوع الحديث بتتيه ريحة الاكل تجنن وانا حموت من الجوع
ابتسمت انا عملت لك لاكلات اللي بتحبها اتجهت اليه وسحبته بسرعة من يده هومنصاغ لها هي تتحدث عن المجهود الذي بذلته وعن اصناف الاكل جلس هوينظر اليها كيف تريد ارضائه وفقط شعربشفقة على حالها فمنذ عودتهما من المستشفى تفرط في تدليله وتلبية حاجياته
اخذ نفسا عميقا واخرجه دفعة على دفعات متتالية
ملكية نظرت اليه وهي تغرف الطعام في صحنه
نظرفيها مطولا ليسألها أنت خايفة تفقدني
نظرت فيه بصدمة
ابتسم ماهي باينة من ساعة ما حصل لياسين وانت مرعوبة
وضعت مافيدها وجلست نتكلم بصراحة يامليكة
مليكة ابتعدت بنظرها على مرم عيونه
اخذ نفسا هويشم الاكل نذوق أكل البرنسيس مليكة اللي تعب نفسها فيه وبعدين نتكلم
ابتسمت هيعبك وعادلوضع الاكل امامه اخذ يدها على حين غرة وقبلها لازم يعجبني ميش مراتي اللي عملاه باديها الحلوة
رمشت بعيونها عدة مرات
ابتسم هويهزراسها يعني ميش عارفة انك مراتي نظر فيها بخبث
معاك حق لازم اثبتلك
جذب لتجلس على ساقيه شهقت عاصم
همس مقلد صوتها عاصم
ابتسم بمكر ميش هدوقني من طبخك
توردت خجلا
وهي تحاول ان تبعده عنها
ممكن تسبني
اممم فكر لا
قبلا خدها أكلني تحدث بمرح أحسن ماكلك دلوقتي هو يدغدغها ضحكت بمرح خلاص خلاص ياعاصم هأكلك
ضحك بقوة يلا قبل مغيراي وتحول لوحش
عارفة يالوكة من زمان مضحكتش من قلبي كد
اخذت قطعة لحم مشوي ووضعتها ففمه خلينا نبتدي من جديد ياعاصم الحياة قصيرة اخذت نفسا وأنا بخاف اوي من مفاجئات اللي بتجبه الايام
اخذ قطعة وأطمها لها بمكر ممرراصابعه على شفتيها لترتعش بين يده ابتسم بخبث
موافق يالوكة قبل جانب شفتيها وضمها اليه ميش هنكل اني اللي حصل لياسين خالني اعيد حساباتي بس ماتطلبيش مني المستحيل
اخذت قطعة ووضعتها في فمه انا راضية بأي حاجة تدهالي المهم اكون جنب ياعاصم ابتسمت اي دور في حياتك
وضع يده على فمها ميش انا اللي ححطك في اقل من مكانتك
ابتسمت طب دوق دي وقلي انفع ابقا طباخة
اكلها وهويتلذذ ممم تجنن ياشاف مليكة تجي نفتح مطبخ
تحدثت بدلال لاياحبيبي انا ميش هطبخ لحد غيرك مررت يدها على ذقنه انا اطبخ لعاصومي بس
لوشدقه عاصومي مين دابن اين فهم
مين دول
خطف قطعة بفمه من بين اصابعها واكلها بتريث مميت أخواتك
ببلاهة اخواتي مين
ابتسم هوياخذ قطعة من الاكل ويدسها في فمها على غفلة منها
ايه يالوكة فقدت الذاكرة ميش انا ابن اختك
ضحك على حركتها حتى عاد براسه لخلف
ضربته على صدره وقامت بعد ان ارتخت يديه على خصرها ميش عارفة بتضحك على ايه رخم
وسع عيناه بذهول
رخم مرة وحدة لاانت لازم تتعقبي عشان تتعلم الادب هي سلوى هانم ماعلمتكش ازي تحترم جوزك
نظرت اليه بمكر انثي وهي تسدل اهدابها طب ياسي السيد كمل اكلك الاول بعدين عاقبني برحتك
زمجرت فيه بس بأدب
لوشدقه بخبث وحنية كمان
نظرت فيه بإستغراب
ابتسم على برائتها نكمل أكلنا
يالوكة اصلك طلعت طباخة من الطراز العالمي وبس بعد ان أنهي طعامهما الذي تخللته الكثير من المشاكسة
جمعت الصحون وهبت بتنظيف المكان نظرفيها مطولا ثم حملها وصعد مليكة بخجل خليني اكمل تنظيف المكان
ميش شغلك تعالي نطلع فوق اقولك كلمتين
طوقت عنقه بذراعيها عاصم
عيون عاصم
نفسي اروح السنما اصل فيه فلم بيتعرض
قاطعها بخبث ميش احلى من الفلم اللي هنشوف مع بعض ابتسمت بصدق فلم ايه ياحبيبي انا مشفتكش تتفرج على فلم قبل كد أكيد أكش
لوشدقه لا رمنسي مليان اثارة
هتفت بحماس الله اكيد حلوى
وصل
مش هتقولي قصة الفلم
هزراسه بنفي
طب هواجنبي
هز كتفيه
طب عنوانه دخل بها الجناح هويبتسم بخبث
عاصم ومليكة إنتفضت بين يديه تريد النزول
اوعي لتقعي
جلس على الاريكة وهي في حضنه
عايزولد يامليكة نظرت فيه بدهشة
بللت شفتيها ولومقدرتش أخلفه قبل شفتيها بلطف ونسحب
ليه ضنونك سيئة حاولت كبت دموعها وتشجعت ولو داحتمال وارد حتسبني
نظرفي عينها بعمق وبتسم وبثقة
لأ
بتسمت بسعادة لم تشعربها وهي تحتضنه
قبل اعلى راسها
بس أكيد حتجوز عليكي
دفعته ووقفت تتنفس بعمق وغضب انت ايه
دانا كنت أموتها واموتك وموت نفسي
فرد ذراعيه على الريكة باريحية خلفه
على
كد انا متجوزسفاحة وبخبث ماأنا هعدل بنكم دشرع ربنا
رمته بنظرات نارية وهي تتخسر لا ياحبيبي أنا زي الفريك مابحبش شريك
ضحك بقوة
وانازي النحلة بحب انقل من زهرة لزهرة لوردة
قاطعته بحدة لا على كد تبقا دبور لازم ينضرب بشببش عشان نأمن من قرصته
وقف بسرعة
هويكتم ضحكته ليكون أمامها
مين اللي دبوريابت يانص شبر
مطت شفتيها وترقصت يمين يسار نص شبر بعقل أحسن من مترين ونص فاضين نظر فيها بذهول على راي المثل وطويل وهايف بياع قطايف
وفرت هاربة زمجر بغضب مفتعل والله ماانا سيبك الليلة يامليكة أنا دبور وطويل وهايف
مترين فاضين
هتفت من الداخل ونص
افتحي لليلتك سودة
مليكة ؛احلف انك ميش هتعملي حاجة
عاصم؛ عايزني احلف كذب كمان افتحي
بمكر خلاص ميش هعملك من غير حلفان هوانا اقدر اعملك حاجة
انا تعبان عايز ادخل ارتاح بعد الاكل اللذيذة اللي اكلتها محتاج شاور ونام على طول
مليكة؛ لا صدقتك
عاصم؛ مليكة بلاش لعب العيار انا راجع تعبان من الشغل
مهدود حيلي انا شال شركتين على دماغي ماشاهين بيه ريح يتفسح ويفسح ميرفت هانم وسابلي وجع القلب
مليكة ؛لا ميش مصدقاك ما انت عملي قديس وهوابليس
ضحك هويمسح على ذقنه براحتك انا ميش فاضي للعب العيال ياعيلة
انارايح لاوضة تانية والبيت فاضي مافهوش غير احنا ماتجيش بلليل تدوري عليا يمكن الكهرباء تقطع
ودنيا تظلم وانت وحدك فوق
اصلي ماما كانت بتقول إنها ديما بتشوف خيال تيت بيدخل الجناح اكيد هتجي تونسك
ميش هتهوني عليها يمكن تحضنك
ابتلعت لعابها
لا اطمن ميش حجي ادور عليك
روح
عاصم؛ انا نازل تحت عشان يخذورحتهم معاكي
ابتلعت لعابها هم مين
همس برعب الارواح اللي ساكنا البيت
شعرت بخوف وهي تسمع خطواته تبتعد والباب يقفل
فتحت الباب بسرعة وخرجت خلفه عاصم
صدح صوته هويقف امام باب الغرفة يسده بمرفقيه
رايح فين يا حلوة
استدارت بصدمة
اقفلي الباب وتعالي
ابتسمت بتمثيل
عاصم
عاصم؛ لا دبور وزن على خراب عشه
تكلمت بدلع خليها نحلة احسن
عاصم لا تقرصني يانحلة ولا عايزمنك عسل
مليكة ؛الله يا حبيبي واوووو
بتعرف تقول امثال ياخراشي عسل والله عسل
اقترب منها
لاياروحي طويل وهايف أحسن
جذبها بقوة من خصرها
مليكة ؛بدلع هوفيه زي طول دنص الجمال لراجل
عاصم؛ بسماجة والله
مليكة ؛ بلاش يبقا اقلبك اسود يا عسل حبيبي
عاصم؛ اتعدلي أحسن لك
والله لوسبتني ياباشامهندس اتعدل زي قلم الرصاص كد
ضغط على خصرها بقا انا دبور
مليكة وهي ترمش باهدابها مين الغبي اللي قالك كد
ضغط علي خصرها مرة اخرى
وحدة هبلة يا حبيبي عيلة ميش عارفة معني لكلامها وبتحدف طوب
عاصم؛ نحدف طوب إحنا كمان دنا منها مقبل وجنتيها بتنواب مر بشفتيه الى عينها بتناوب
هتفت بكلمات متقطعة عاصم لوسمحت ابعد
عاصم ؛بمكر
قربها أكثر منه هتف بصوت ناعم ومغري ميش عايزني يامليكة قرب انفه منها يمرره على وجنتيها برفق وهي ذائبة بين يده وهوالخبير همس في اذنها لازم اعاقبك على لسانك الطويل ولا اقولك اقصه لك احسن فتحت عينها بصدمة ابتسم
بعبث هامس لهاحد الرعب اللي متعرفهوش اني بموت في عنف يعني انا سادي يالوكة تخشبت بين يديه وهي ترتجف فجأةتذكرت صعاته لها فرتجفت وهي تتذكركلمات هايدي بانه له وجه اخرى مخف لأهذا ماصدته
اكيد ميش عايزة تجربي جنوني ابتلعت لعابها وهزت راسها بنفي
شاطرة ملس على خديها برفق
طب ايه رايك نعمل إتفاق
ابتعد ينظر فيها بتسلية هويرى وجهها الذي شحب ابتسم برضى هويحدث نفسه عشان تبطلي طولت لسانك
نعمل اتفاق
هزت رسها بموافقة
ميش انا جوزك ضيقت عينها ابتعدقليل عنها
نفسيتي زفت
محتاج شوية دلع فتحت فمها بذهول غمزلها بوقاحة عايزك ترقصي لي لليلة
اغلقت عينها وفتحتهما بذهول
ارقص
هزراسه بأجل عادي انا جوزك ميش حد غريب
مليكة بس ماعرفش
زوي فمه انا شايفك بعيون بدل المرة هويشر باصبعيه إثنين
تنهدت وهي تهمس قليل الادب طال صمتها نظر فيها بتحذير
ظلت تتمتم بكلام غير مفهوم
نظرفيها يتفحصها لمدة باعيون صقر
بمكر انثي تعرف ان الكرة في ملعبها
ماشي ارقص على اغنية مسيطرة ابتسمت بخث
هزراسه بنفي
ياهي يامافيش
لافيه ياروحي على ذوقي
نظرت فيه بصدمة نظر يتفحصها همس فيه بدلت رقص اكيد
احمرت خجلا هي تهزراسها بنفي
نظرفيها بخبث
ابتعدت عنه عاصم احترم نفسك
هوانا لسي طلبت حاجة راوغته بمهارة مكر سرحانة هو الفيديو سبب اللي حصل ياسين وسمر
ضمها الى جنبه اكيد ياسين ميش غبي عشان يصدق موضوع تافه زي دا صدقني يامليكة سمر ههي السبب في اللي بيحصل لياسين يمكن بعدها عنه احسن بكثير من قربها
مليكة انت ليه مابتحبهاش ياعاصم سمر طيبة اوي
تنهد انا مبكرهاش بس انها مايجيش من ورها غير المشاكل
ياسين محتاج يرتاح محتاج حياة هادية حاجة تتوافق معاه هما اتنين مختلفين اوي فيه فرق مابهم زي فرق السما على الأرض
هيتعب معها
قاطعته هي تتوقف مكانها من قالك تقرر بداله ماهويمكن هو عجباته المشاكل وبيعشقها كمان
انت مين اصلا عشان تدخل في حياة غيرك وتحللها على كيفك فرق ايه اللي بينهم انت ميش فاهم حاجة عارف ياعاصم مافيش حد شبه ياسين زي سمر
انت بس اللي ميش شايف
عاصم؛ لا انت اللي بتبصي من خلال مراية الحب ونسي انها عمياء
دنا منها وخطفها بين ذراعيه تعلقت به كطفلة وهي تبتسم
يعني معترف انه فيه حب
ابتسم بخبث نناقش الموضوع بعد وصلت الرقص الشرقي اللي هتقدمها مليكة عاصم الصاوي
ضمت نفسها له ولج بها للغرفة
همست طب ايه رايك في انا متمكنة ضمها اليه وهمس دول بتاع العيال المرهقين
احنا لناحاجة سبيسايل وراقية
لوت شفتيها اكيد ارشيف ماتكنش عايزني ارقصلك على يا بنت السلطان
في شقة احلام
وصل ذالك المخمور هويتارنح كعادته ورائحة الكحول تفوح منه طرق باب الجيران كمجنون تافف الرجل من الداخل هويقوم امسكته زوجته بلاش يا مراد خليه اكيد غلط في الباب زي كل مرة
استغفرالله العظيم ايه الجيران الزبالة دول الواحد يعزل واا يعمل ايه
زوجته ؛ربنا يهديهم اهي النهارد كمان جات ولدته عملت فضيحة ومراته زقتها من السلم ولولا ستر ربنا كانت راحت فيها
خرجت احلام تلعن فيه وهي تسحبه ليدخل معها هويعرض
ياولاية سبني انت كلبش فياليه انا اعرفك ادخلته قوة واغلقت الباب وهي تلطم وجهها انا ايه اللي عملت في نفسي إييه
نظر اليها هومين الي ماتك ياوشه الغراب بتلطمي ليه عايزة تفضحينا قادم الجيران صرخت ؛هواحنا لس ماتفضحناش
امسكها من شعرها وبدأيشبعها صفعات مدوية إنت بتعلي صوتك عليا انا هربيك ياوطية هجم عليها بعد ان سقطت ارضا يركلها بلارحمة وهي تصرخ بقوة حرام عليك حرام عليك بعد مدة تركها غارقة في دمائها مغمى عليها ودخل استحم وتمدد على السرير ينعم بدفئه اماهي فكانت مرمية كخرقة البالية تفترش الارض الصلبة الباردة بعدمدة لاتعرف كم اتفاقت بجسد مهشم غارقا في بركة من الدماء
بكاد تزحف تكورت مكانها بألم وجسدها ينتفض بل يرتعش
كل ماكانت تراه دوامة سوداء تكاد تبتلعها زحفت لباب بقهر والم وبكاداستطاعت ان تستند على مقبضه فتحته وتمسكت بإيطاره لتقف والالم تمزق كل جسدها النازف وقعت مجددبكت بالم وحرقة وزحفت مخلفة ورائها سيل من الدماءلتطرق باب الجيران بإصرار في البداية لم يستجيبو لطرقاتها لكن توسلاتها واناتها اضعفت اصرراهم ليفتح الباب فيجدها غارقة في دمائها اصابته الصدمة لتشهق زوجته من خلفه اتصل باسعاف يامرد بسرعة الست بتموت
بعد عدة ساعات كانت ممدة على فراش أحد المستشفيات بجسد مهلك تغطيها الكدمات ويتصل بعدة انابيب طبية لتغذيتها
ينظر اليها والديها بحسرة وحزن
الاب هي مالها يادكتوره
الطبيبة ؛احمد ربنا انها نجت باعجوبة احنا اوقفنا النزيف باعجوبة
نظرت اليها ماجدة وهي توسع عيناه بصدمة لم تجد ماتقول بو وقبل ان تجد ماتقوله كانت تالين تغير الموضوع وسيبك من الموضوع دياطنط وخلينا في وضع ياسين أنا خايفة لجسمه مايتقبلش الكبد الجديد.ويهاجمه حرارته ميش بتنزل
ارتعبت ماجدة على فلذة كبدها وهي تأكد لنفسها هوأكيد حيخف الدكاترا طمنونا وقالو العملية ناجحة مع الوقت جسمه هيتاقم مع الكبد المزروعة
في غرفة سمر
كانت دارين قولت ايه ياسمر تكلميه والله ياسين محتاج يسمع صوتك ندمان اوي على لعمله رغم اني ميش عارفة عمل إيه مخليه في الحالةدي دبيفوق يعمل حاجتين يستغفر ويسأل عن سمر
ابتسمت سمر خلسة
ابقا اكلمه بعدين يادارين أنا تعبانة والله
دارين ؛بتتهربي من موجهته ياسمر ياسين بحبك مهما كان اللي عمله فهوبدافع الحب تنهدت الولد دا حظ سيء معرفش ليه الدنيا معكساه مديلهالوش الخشب ميكونش ابن ضرتها
ابتسمت سمر غصبا عنها ولد الحاج بقا ولد
دارين ؛اه والله ولد عبيط كمان ميش عارف مصلحته فين كان لازم يخطفك من زمان وينهي مسلسل العذاب دا اخذت نفسا عميقا عارفة ياسمر الحج جابل ك ايه من دبي نظرت إليهاباستفهام
فستان الفرح هزت راسها بنعم أيوه الحاج ياسين جايبلك فستان الفرح ومختاره بنفسه
إحمرت خجل وقلبه يرقص من فرط السعادة
أهي اللفة الجيلة دي تمسح له اي غلط غلط في حقك تقلصت ملامحها وهي تتذكر ماحدث في المكتب
جرحني يادارين جرحني
بس مسمحاه
فيه فرق بين إني اسامحه وأني انسى
وضعت دارين يدها بخطأعلى مكان العملية فلتت منها أهات متألمة سحبت درين يدها بربكة وخوف
مالك ياسمر
تمالكت نفسها بقوة لكن وجهها كان واضح عليه الالم
مالك انت كويسه هزت راسها مدعية المرح ميش فيه ضلعين مكسورين
تنفست بصعوبة
هزت راسها باسف وهي تراها بتلك الحالة
أنده لدكتورة
مافيش داعي
يا سمر إنت لازم تخضعي لكشف شامل أنا من ساعة مادخلت مظاهر الالم مافرقتش ملامحك
دخلت شاهي وشريف سلام عليكم
إندفعت ملك من خلفهم تحتضنها تأوهت بالم بينما ركدت شاهي بلهفة وابعدتها بعنف إيه ياملك كد جرحها يتفتح عايزها تموت نظرت فيها سمر بحدة
نظرت فيهما دارين بإستغراب
اشارت سمر بعيونها لشاهي التي رحبت بدارين ازيك يا بشمهندسة
استغربت دارين تصرفات سمر وشاهي ردت التحية بمتعاذ واستاذنت مغادرة
تقدم شريف نحوى شقيقته بعيون يملؤها الحزن والشفقة
ابتسمت سمر وهي تضم يد ملك مقبلة امال الولاد فين
شريف؛ راحوعند بيت جده اصلي طنط رقية وحشوها أوي
ضم شاهي اليه وصلناهم عندها وجينا الحمدالله النهارد انت كويسة
هزت راسها بتاكيد إقترب وجلس قربها إرتبكت وهي تتمسك بغطاء وكأنها تحتمي به
مسدعلى يدها بحنان مالك ياسمر
شريف؛ أنا اسفة دني مقبلا جبينها إنت ماغلطتيش عشان تتأسفي إوعى تحط عينك في الارض أنا واثق فيكي وااوعدك
انه اللي عمل كد
قاطعته ؛ربنا حيتوله انه شديد الانتقام وانا وكلت امري ليه هوهجبلي حقي ياشريف ويجبر بخاطري مسح دمعتها النازلة بانسيابية وسرعة تنهد سامحني ياسمر سامحني اني مقدرتش أحميكي وسبتك للكل يهش فيكي من النهاردا حتلقني في ظهرك ساندك
ابتسمت شاهي وهي تعبث بشعر ملك تاففت الاخري إيه بتخرجي غلك فشعري ياطنط شاهي ليه
زمجرت شاهي غل إيه يابت يامفعوصة
لوحت بيدها الصغيرة بلاش غل غيرة من عموشريف اللي حاضن ماما سمر ماهي باين في عنيكي
اللي هي ايه
الغيرة
ابعدتها عنها الله يلعنك أنا
يابت اغير من مين من سمر حبيبتي
طول عمرك حطني في دماغك ونفسك تولع بينا بس دابعدك
ملك؛ هوانا بتبالا عليكي ماهووشك اللي بيقول كد
نظر فيهما شريف بصدمة
سمرسيبك منهم دهوالعادي
دول شوي ويبقه سمن على عسل
همس لسمر هي صاحبتك دي طبيعية انا بفكر اعرضها على طبيب أمراض عقلية وخايف يلاقي عمرها العقلي اقل من
عمرماغي
ظلت شاهي تتجادل مع ملك
وبعدمدة عاد الصفاء بينهما
شاهي أعملك ظفرتين احسن هتبقى اقمر
ملك ؛أنا شوفت وحدة على اليوتيوب حلوى لما أروح اورهالك إعملي لي زيها حركت خصلات شعرها هي التسريحة دي حلوة عليا
شاهي تجنن ياحبيبتي همست في أذنها
ميش قولت انك عايزة تروحي تشوفي الحاج ياسين وتطمني عليه
ملك ؛التي لمعت عينها بفرح طفولي ايوه ياطنط ونبي أصلي قلقان عليه وكل يوم بشوفه في الحلم
شاهي؛ تعالي نروح نطمن عليه
شريف انا رايح مع ملك نطمن على الحاج ياسين
سمر التي بمجرد سماع اسمه ارتعش جسدها
بينما شريف جاهد نفسه هويمنعها على القيم لتلقينها درسا لن تنساه وقف وعلامة الغضب ترتسم بوضوح على ملامحه
هويكز على اسنانه ايه ياشاهي مكنش اختك شريفة وأنا ميش عارف صدمت ملك هوعندك أخت غير سماح سمية ياطنط شاهي ابتسمت بسماجة أنا لس عارفة بيها الظاهر ان بابا مخلفها من غير مايعرف
زجرها بنظرة حادة يلا ياملك نروح نطمن على الحاج ياسين عشان نرجع على البيت ونتفاهم تصنعت البلاهة روح مع عموشريف ياملوكة وأنا قاعد مع سمر يمكن تكون محتاجة حاجة
نظر فيها بتوعد ابتسمت بتصنع وهي تدفع الطفلة نحوه وتتجه نحوى سمر لومحتاجة ابات الليلة معاكي ياسمور شريف ميش هيمانع
حدجها بنظرة متوعدة وخرج
تنفست بصوت مسموع وهي تضع يدها على قلبها اخوك هيوقف قلبي أكيد
ابتسمت سمر ربنا يهنيكم ياشاهي انت تستاهلي كل خير
شريف بغير والغيرة نار الحب
ابتسمت بهيام ماأناعارفة بس لو يخف زيارته لحماته السابقة شوية كنت ارتاح
سمربالم انسي الماضي شريف ميش ممكن يرجع لاحلام مهما حصل خصوص بعد مابقيتي حامل والولاد تعلق فيكي كمان هي تجوزت
شاهيناز؛ بشماتة اسكوتي أسكوتي ميش العيل اللي فرحان بيه طلع سكير وكل يوم طالع بهدل فيها لا واخرت المطاف العربية كتبتها له باسمه هوكل يوم شيل فيها بنات اشكل والوان هي متمرمط في الموصلات ولا ولدته كل يوم تاني نزل فيها بهدل ومفرج عليها الجيران قال ايه سحرت ابنها وضحكت عليه وضيعت مستقبله
لا وايه في كل خناقة بتفكرها بفرق السن اللي مابنهم
دحتى الجيران زهق من خناقتهم وطلب من احب البيت يطلب منهم يعزل
سمر؛ بتالم وانت جايب المعلومات دي كلها منين
شاهيناز؛ دي اسرار المهنة ياحبيبتي
تنهدت ماهولازم أعرف بيحصل من حولي ايه نظرت في سمر التي تستهجن مافعلته عارفة ميش راضية خايفة ياسمر لتطلق وشريف يحن لها
سمر؛ شيلي الاوهام من دماغك يا شاهي شريف مستحيل يرجع لها
في غرفة ياسين
كانت ملك وشريف يجلسان بقرب منه هونائم
سلوى; هو مخذ حقنة عشان ميحسش بالم
ملك؛ هورجله مالها
شريف؛ عملين جبس عشان تخف ربنا يقوم بالسلامة نستاذن احنا يلا ياملك
ملك؛ طب ممكن افضل شوية يمكن يفوق اصله وحشني صوته أوي
شريف؛ ملك حبيبتي هوتعبان وجودانا هنا هيضره اكثر حنلوث الجوه
تنهدت خمسة دقايق بس ياعمو يمكن يفتح عنيه
ابتسم هولصوت الذي يتغلغل غصبا عنه الى اذنيه ويغدغدغها بنعومة وبهوان ملوكة
ابتسمت عموياسين
فتح عينه كنت فاكر نفسي بحلم وملايكة حوليا
ازيك ياحبيبتي
ابتسمت بسعادة هم قالولي ماقربش منك عشان ماوجعكش اصلي لماترميت في حضن ماما تالمت اوي خنجرا مزق قلبه بلارحمة لاتعلم تلك المسكينة انها رمته بسكينة حادة كادت تقسم قلبه لنصفين
لاماتخفيش وقربي انا ميش هقدر اخضك في حضني
نظرت في عمها وسلوى
التي شجعتها اقتربت بتردد رغم رغبتها في الارتماء في حضنه مديده يمسد على شعرها الحريري بحنان ابوي فياض
انت موجوع اوي
لأ
طب مالك انا ميش فاهم هم ازي زع جواك كبدة
ابتسم
اضافت بفضول هي الكبد زي الورد والخضار والشجر هيسقوها عشان تكبر
ابتسم هويبعثر خصلاتها بحب اب يشتاق لبنته
سيبك من كل دا وقولي لي ماما عمل ايه
تنحنح شريف؛ اححم حمدلله على سلامة يا حج ياسين
بكاد انتبه له هويرفع عينه بتكاسل الله يسلمك
وبلهفة إزيها سمر
كويسة
الدكتور قال ايه انا طلبت من عمر يعمل لها فحص كامل تنهد بتعب
سلوى ؛بلاش تتعب نفسك الدكتور مانع عنك اي اجهادياياسين
اهدي عمر هيعمل اللي طلبته كمان خالد متابع حلتها بنفسه
ياسين؛ هم غيرولها الاوضة
هزت راسها باجل
ازيها يا شريف
شريف؛ الحمدالله انا كنت ناوي اخرجها بكره بس الدكتورة اناس رفضت وقالت
إن وجودها هنا احسن
هتف بلهفة ايويا شريف خليها هنا انا هبقا مطمن عليها اقصد هي محتاجة رعاية صحية وعناية طبية الحادثة ماكنتش سهلة
ملك ؛ هي حصلت إزي هوانتم كنتم مع بعض في العربية
ياسين؛ لا احنا كنا بنقطع الطريق وعربية جات بسرعة وحصل اللي حصل والحمدلله شعربتثاقل انفاسه واراق شديد
شريف؛ الذي شعربه نستأذن إحنا
فتح عينه مجدد ملك خليكي شوية
نظرت سلوى فيهما استاذ شريف ممكن دقيق من فضلك خلي ملك مع ياسين
نظر فيها ثم خرج
إقتربت تمسح على وجهه بكفها الصغير بحنان قبل يدها
انت كويس ياعمو حاسس بوجع فين
هزراسه برفض
بلهفة ملك سمر ازيها
ملك؛ بتنهيدة ميش كويسة ياعمو ميش كويسة خالص
انا لما قربت منها عشان ابوسها وحضنها تالمت اوي وشوفت دموع في عنيها بدات توصف لها حالتها ببراءة
مزقت نياط قلبه وهي تصف حالتها وتشرلراسها الملموف ويدها المكسورة وجراج الموزعة على ذراعيهاووجهها كتم حزنه بصعوبة
هويمنع دموعه ان تفر لكن لم يمنع دموع قلبه الذي انفطر
همس هويغلق عيناه كل دبسبي
مررت يدها على وجنته لا انت مالكش كدعوى هو السواق الوحش اللي عمل فيكم كد ربنا ينتقم منه
رفعت يدها تتحسس جبنه انت سخن ياعمو
في تلك الاثناء دخلت تالين التي بمجردرؤيتها شبت النيران فيها وكأنهاترى سمر تقف امامها نظرت في يدها بغغيظ لترها سمر بصورة مصغرة تقدمت بخطوات متسارعة واخذت يدملك بعنف وابعدتها إنت إزي تلمسيه
ارتعبت الطفلة وتحجرت الدموع في عينيها من عنف تالين
اشتعلت النيران في جسدوروح ياسين الذي تسلل اليه الشعور بعجز
هتف بعنف وقوة تالين اطلعي برة
تعالت انفاسه وتسارعت كأنها في سباقا مارطوني
دخلت ماجدة بسرعة على صوت صرخته
تالين بصدمة ياسين
ماجدة؛ فيه ايه
ياسين الذي يكتم غيضه بصعوبة ينظر فيها بغضب جحمي
بكت بتمثيل وهي ترمي بنفسا في حضن ماجدة بيصرخ فيا عشان خايفة عليه قام يطردني عشان خايفة عليه انت عارفه انه مناعته ضعيفة يانطط ودكتورحذرنا من اي حاجة من اي عدوة
هوممكن يتعرض لعدوة من اللمس اوحتى من النفس
بكت بقوة انا خفت عليه انفعلت من خوفي وقلقي عليه تركت حضن ماجدة فجذبت من غير قصد ملك بقوة عشان خفت عليه بدي تمثيلها مقنعا وخوفها عليه صادقا صدقني ياطنط
هوداللي حصل
كانت ملك تقف تبكي بارتجاف
خطفتها تالين لحضنها وهي تتمني ان تسحقها تتمنى ان تختفي هي وعمتها للعينة من العالم كله كانه لايكفيها وجود تلك السمر حتى تاتي هذه الصورة المصغرة عنها لتقضي على الباقية المتبقية منها ضمتها بكراهة وإشمئزااز متخفي
هتفت ماجدة خلا ص ياتالين نظر فيهما بتعب هويتمني ان يقوم ليضم ملك المرتجفة
دخلت سلوى وشريف لتجد الاجواء مشحونة
فيه ايه
تدخلت ماجدة؛ مافيش تسحبت ملك هاربة من حضن تالين الذي كان يخنقها وبخوف عموشريف يلا بينا نروح عندماما امسكت يده بخوف وترجي ادرك ان هناك شيءليس طبعي استاذن خارجا
عن اذنكم ربنا يشفيك ياحاج
سلوى; وهي تنظر فيهما ممكن افهم ايه اللي بيحصل هنا
ماجدة؛ ميش وقته يا سلوى ميش شايفة ياسين تعبين ازي
تحدث بتحذير شديد اخرمرة تعمليها كدا ملك وسمر منطقة محضور محدش يقرب ليها
مفهوم هزت رأسها بنعم غصبا عنها بإذلال
نظر لسلوى بتعب ماما عايز انام
سلوى; بمحبة حاضر نظرت في ماجدة التي سحبت تالين وخرجن
ايه اللي بتعمليه انت ناسية انه تعبان والدكتور مانع عليه القلق وتوتر جاي انت عايزة ترفع ضغطه
تاففت بصوت مسموع طنط ماجدة أنا خلاص فاض بي مش شايفة معاملته الزفت حتى البنت المفعوصة لقد الصرصار عمل لها اعتبار وألف وحساب وأنا أنا اللي مراته وكرامتي من كرمته ماسح بي الارض ولامعبرني
طنط ماجدةانت لازم تساعدني أتخلص منها بقرب وقت بدت كمجنونة لازم تساعدني
في شقة شريف
كان ممدد في السرير
ينظر بشرود خرج منه سؤال ملح هو الدكتور ليه ميش راضي يمضي خروج لسمر مصر تفضل المدةدي كلها يعني لوعلى تنظيف الجرح للي في دماغها تقدر تجي سهير جارتها تغير لها ماهي ممرضة
شاهيناز؛ اكيد وجودها هناك احسن لها انت ميش شايف معاملتهم تحس انك في فندق خمس نجوم
انا نفسي اتسر عشان اروحيومين هناك
بعد الشرعليك ياقلبي هي تمر الظروف دي على خير واخذ حببتي لمكان يجنن قطعة من الجنة
ابتسمت وهي ترمي برأسها على صدره أي مكان أكون فيه معاك هوالجنة ياشريف
ضمها إليه بحنان مقبلا فروة رأسها
مهما عملت مهما شكرتك ميش هوفيك حقك ياعوضي من ربنا
عارفة ياشاهي إنت عملتي في حياتي انقلاب اعتدلتتنظر اليه أضاف بصدق والله حياتي قبلك كانت جحيم لا يطاق راضي بيه وخلاص يمكن ميش مستني ينتهي وضعت يدها على فمه بلاش ياشريف اللي فات مات كل واحد اخذ نصيبه وأنا ربنا عوضني بيك وصلحت ايام بيك
قبلا يدها
بمحبة وامتنان فيه حاجة عايز اخذرايك فيها ياشاهي
هزتراسها بموافقة
الست سلوى هانم طلبت مني أننا نكتب الكتاب قبل خروج الحاج وسمر من المستشفى
نظرت فيه باستغراب هم في الحالة دي
تنهد انا كما استغربت هي بررت دبأن ابنها هيكون سعيد مطمن وسمر هتكون تحت حمايه واللي بيئذوفيها يفهمو ان الموضوعخلاص خلص بدل ماكل مرة يطلع عليهاحاجة وحشة ياسين اكيد ميش حيسمح لحد يإيها
حسستني اني ميش قادر احمي اختي من جهة تانية كلامها منطقي مافهوش حاجة غلط
كمان عايزة كتب الكتاب يكون شبه سري
ميش عارف هي بتعمل كد ليه بس للي اكدت هولي انها بتحمي في سمر
انا حسيت انها عارفة مين اللي وراءالفيديو اللي تنشر
شاهي ؛ماهوكتب كتاب بس
هزراسه لا هي عايزهم يسافر مع بعض لالمانيا عشان يقضي فترة نقاها ويرتاح
شاهيناز؛ وافق ياشريف الفرح في القلب كمان حكايتهم طولت ولازمها تخلص هم عاملين زي اللي خرج ن حفرة يقع في دحديرة
شريف؛ ميش عايز اكسر فرحتها مهي زي اي بنت نفسها تلبس فستان ابيض وتعمل فرح وزفة
كفاية العذاب اللي شافته من حقها تفرح
عادت تتوسد صدها ماتخفش الحج ياسين ميش هيزلمها وكان على الفستان اهوجاب لها فستان من دبي عمرها ماكانت تحلم تلبس بعثر خصلاة شعرها لوماكنتش عارفك كنت قلت غيرانة بتحسديها
تنهدت بعكس ياشريف انا بحب سمر اكثر من اخوتي اللي من دمي ولحمي مربياهم زي بناتي
دحتى هرمونات الحمل جاي عليها ونفسي بنتي تطلع شبها قمر هادي كد زي الصور اللي بنشوفها ديما قمر نايم في حضن البحر
ضحك لا هرمونات الحمل بيشتغل وحيخليكي شاعرة ضحكت بمرح زي مي زيادة كد
هي مي يادة شاعرة ياهبلة
ابتعدت عنه وهي تمط شفتيها طب خاف من ولاد الهبلة استاذ عباس العقاد
جذبها برفق ودني منها الهبلة وحشاني
وكزته في صدره قوم يروح امك شوفلك حتة تتاويك الليلة
مال هامسا قرب شفتيها وشوف ليه وحضن حبيبتي وجود دنامنها اكثرهي تمثل الرفض وهي الراغبة وقبل ان يغرق في بحرعشقها فتحت ماغي الباب وهي تفرك عينها ماما
لعنته شاهي وسبته في سرها وهي تولوولو يالههههوي فضحتنافضحنتا سحبت الغطا ،لى راسها بينما شريف قام يخفي احراجه مالك ياروحي عايزة ايه ياماغي
فتحت عينها هي ماما فين عايزة ماية معقولا
جاي لحد هنا عشان عايزة مايه ففففففف
ياحبيبتي ميش قولنانخبط قبل ماندخل
يلا يلا اجبلك مايه
هي ماما شاهي ميش معاك راحت فين
ابتسم اتبخرت تحت اطل براسه بعد ان غادر
راجع لك ياللي مستخبي
بعد مرور ٨ أيام بعد العملية بدأيتحسن وجسده ابدي قبولا أوليا لتقبل الجزء المزروع بداخله
تحدث الطبيب المكلف بمتابعة حالته مع عمر وسليم
وضعه جيد بعد شهرين نأمل ان يكتمل نم الكبد الجديد ليصل حجم الطبيعي ان عدم ظهور اي اعراض جانبية دليل على تقبل جسمه لها علينا ان نقلل الادوية البتضعف المناعة
ياسين بفضول عمر معرفتش حاجة على المتبرع
توتر سليم ميش قول واحدمات ياحاج وأهله ميش عايزين حديعرف بإنهم تبرعو باعضاؤه
تنهد ياسين غيرراضي ولا متقبل لكل هذا الهراء بس انا لازم اعرف من هو
صمت سليم بحذر
في فيلا الصاوى
كان عائدا من عمله بدت له الفيلا هادئة وكأنها خالية على عروشها
استغرب الامر وهوينظر لساعة انا ميش متاخر عن معادي
شم رائحة الطعام الزكية تنبعث من المطبخ قاده فضوله يتبع رائحة الطعام حتى استقرامام الباب الذي اتكأعلى هيكله هويرها منغمسة في اعداد الطعام بتركيز وانتباه عظيم وكأنها تخترع اهم اختراع في العالم ابسم لمنظرها الذيذ هويرها هكذ امامه بكل تلك الانوثة واجاذبية وهي تضع تلك السمعات التى تكاد تفصلها عن العالم اقترب بخطى حذرة ومرحة نحوها وهي تزين الطبق والله ياداد بعمل زي ماقولتي بضبط لا مستحيل افشل ومستحيل يكون طعمها زي اللي بتعمليها انا بعثت لك الصورة شوفيها وقولي ايه رايك مع السلامة
نزع السماعة من اذنها ومال على عنقها مقبلا انخضت من حركته وهي تكاد يغمي عليها تبسم بثعلبية مالك ياشاف مليكة هي تبتعد
خضتني رفع حاجبه
ماإنت ماخذراحتك عل اخر تنفس بعمق وهويشتم رائحة الاكل اخذ شاور واجي اذوق طبخالنا ايه ابتسمت
انا كمان خلصت احط الاكل على الصفرة سحبها خلينا نكل هنا
نفسي أجرب الاكل في المطبخ غمزلها هتبقى قعدرمنسية ماتتنسيش
تملصت منه اخذشاور وجي امسك يدها ماأنا هاخذ شاور كمان سحبها معه لم تستفق الا وهي امام باب الحمام توقفت وهي تسحب يدها لا طبعا
ابتسم بمكر مالك يلوكة فيه حاجة
تخضبت وجنتيها بخجل الحمام جاهز
أنا مجهزه وغادرت مسرعة لحمام الثاني عادت اخذت ماتلبسه بعد مدة كانت تنتظره بالاسفل وهي تنظر لاكل بسعادة وكأنها قامت بإنجاز عظيم
سمعت خطواته تمزق سكون المكان ارتجف قلبها شوقا وهي تبتسم بهيام وضعت يدها على قلبها تنهره اهدي بقا يافضحنا خلي الليلة تعدي على خير رفع حاجبه هويهتف بتتكلمي مع مين يالوكة
وقفت متصمرة مكانها وهي تلتفت ولا حد ولله مافيه حد ضحك على تصرفها الطفولي وقترب يشم رائحة باستمتاع
على كد لازم اعرض على دكتورة تشوف الحالة قبل ماتستعصي
باستغراب قصدك ايه
غيرموضوع الحديث بتتيه ريحة الاكل تجنن وانا حموت من الجوع
ابتسمت انا عملت لك لاكلات اللي بتحبها اتجهت اليه وسحبته بسرعة من يده هومنصاغ لها هي تتحدث عن المجهود الذي بذلته وعن اصناف الاكل جلس هوينظر اليها كيف تريد ارضائه وفقط شعربشفقة على حالها فمنذ عودتهما من المستشفى تفرط في تدليله وتلبية حاجياته
اخذ نفسا عميقا واخرجه دفعة على دفعات متتالية
ملكية نظرت اليه وهي تغرف الطعام في صحنه
نظرفيها مطولا ليسألها أنت خايفة تفقدني
نظرت فيه بصدمة
ابتسم ماهي باينة من ساعة ما حصل لياسين وانت مرعوبة
وضعت مافيدها وجلست نتكلم بصراحة يامليكة
مليكة ابتعدت بنظرها على مرم عيونه
اخذ نفسا هويشم الاكل نذوق أكل البرنسيس مليكة اللي تعب نفسها فيه وبعدين نتكلم
ابتسمت هيعبك وعادلوضع الاكل امامه اخذ يدها على حين غرة وقبلها لازم يعجبني ميش مراتي اللي عملاه باديها الحلوة
رمشت بعيونها عدة مرات
ابتسم هويهزراسها يعني ميش عارفة انك مراتي نظر فيها بخبث
معاك حق لازم اثبتلك
جذب لتجلس على ساقيه شهقت عاصم
همس مقلد صوتها عاصم
ابتسم بمكر ميش هدوقني من طبخك
توردت خجلا
وهي تحاول ان تبعده عنها
ممكن تسبني
اممم فكر لا
قبلا خدها أكلني تحدث بمرح أحسن ماكلك دلوقتي هو يدغدغها ضحكت بمرح خلاص خلاص ياعاصم هأكلك
ضحك بقوة يلا قبل مغيراي وتحول لوحش
عارفة يالوكة من زمان مضحكتش من قلبي كد
اخذت قطعة لحم مشوي ووضعتها ففمه خلينا نبتدي من جديد ياعاصم الحياة قصيرة اخذت نفسا وأنا بخاف اوي من مفاجئات اللي بتجبه الايام
اخذ قطعة وأطمها لها بمكر ممرراصابعه على شفتيها لترتعش بين يده ابتسم بخبث
موافق يالوكة قبل جانب شفتيها وضمها اليه ميش هنكل اني اللي حصل لياسين خالني اعيد حساباتي بس ماتطلبيش مني المستحيل
اخذت قطعة ووضعتها في فمه انا راضية بأي حاجة تدهالي المهم اكون جنب ياعاصم ابتسمت اي دور في حياتك
وضع يده على فمها ميش انا اللي ححطك في اقل من مكانتك
ابتسمت طب دوق دي وقلي انفع ابقا طباخة
اكلها وهويتلذذ ممم تجنن ياشاف مليكة تجي نفتح مطبخ
تحدثت بدلال لاياحبيبي انا ميش هطبخ لحد غيرك مررت يدها على ذقنه انا اطبخ لعاصومي بس
لوشدقه عاصومي مين دابن اين فهم
مين دول
خطف قطعة بفمه من بين اصابعها واكلها بتريث مميت أخواتك
ببلاهة اخواتي مين
ابتسم هوياخذ قطعة من الاكل ويدسها في فمها على غفلة منها
ايه يالوكة فقدت الذاكرة ميش انا ابن اختك
ضحك على حركتها حتى عاد براسه لخلف
ضربته على صدره وقامت بعد ان ارتخت يديه على خصرها ميش عارفة بتضحك على ايه رخم
وسع عيناه بذهول
رخم مرة وحدة لاانت لازم تتعقبي عشان تتعلم الادب هي سلوى هانم ماعلمتكش ازي تحترم جوزك
نظرت اليه بمكر انثي وهي تسدل اهدابها طب ياسي السيد كمل اكلك الاول بعدين عاقبني برحتك
زمجرت فيه بس بأدب
لوشدقه بخبث وحنية كمان
نظرت فيه بإستغراب
ابتسم على برائتها نكمل أكلنا
يالوكة اصلك طلعت طباخة من الطراز العالمي وبس بعد ان أنهي طعامهما الذي تخللته الكثير من المشاكسة
جمعت الصحون وهبت بتنظيف المكان نظرفيها مطولا ثم حملها وصعد مليكة بخجل خليني اكمل تنظيف المكان
ميش شغلك تعالي نطلع فوق اقولك كلمتين
طوقت عنقه بذراعيها عاصم
عيون عاصم
نفسي اروح السنما اصل فيه فلم بيتعرض
قاطعها بخبث ميش احلى من الفلم اللي هنشوف مع بعض ابتسمت بصدق فلم ايه ياحبيبي انا مشفتكش تتفرج على فلم قبل كد أكيد أكش
لوشدقه لا رمنسي مليان اثارة
هتفت بحماس الله اكيد حلوى
وصل
مش هتقولي قصة الفلم
هزراسه بنفي
طب هواجنبي
هز كتفيه
طب عنوانه دخل بها الجناح هويبتسم بخبث
عاصم ومليكة إنتفضت بين يديه تريد النزول
اوعي لتقعي
جلس على الاريكة وهي في حضنه
عايزولد يامليكة نظرت فيه بدهشة
بللت شفتيها ولومقدرتش أخلفه قبل شفتيها بلطف ونسحب
ليه ضنونك سيئة حاولت كبت دموعها وتشجعت ولو داحتمال وارد حتسبني
نظرفي عينها بعمق وبتسم وبثقة
لأ
بتسمت بسعادة لم تشعربها وهي تحتضنه
قبل اعلى راسها
بس أكيد حتجوز عليكي
دفعته ووقفت تتنفس بعمق وغضب انت ايه
دانا كنت أموتها واموتك وموت نفسي
فرد ذراعيه على الريكة باريحية خلفه
على
كد انا متجوزسفاحة وبخبث ماأنا هعدل بنكم دشرع ربنا
رمته بنظرات نارية وهي تتخسر لا ياحبيبي أنا زي الفريك مابحبش شريك
ضحك بقوة
وانازي النحلة بحب انقل من زهرة لزهرة لوردة
قاطعته بحدة لا على كد تبقا دبور لازم ينضرب بشببش عشان نأمن من قرصته
وقف بسرعة
هويكتم ضحكته ليكون أمامها
مين اللي دبوريابت يانص شبر
مطت شفتيها وترقصت يمين يسار نص شبر بعقل أحسن من مترين ونص فاضين نظر فيها بذهول على راي المثل وطويل وهايف بياع قطايف
وفرت هاربة زمجر بغضب مفتعل والله ماانا سيبك الليلة يامليكة أنا دبور وطويل وهايف
مترين فاضين
هتفت من الداخل ونص
افتحي لليلتك سودة
مليكة ؛احلف انك ميش هتعملي حاجة
عاصم؛ عايزني احلف كذب كمان افتحي
بمكر خلاص ميش هعملك من غير حلفان هوانا اقدر اعملك حاجة
انا تعبان عايز ادخل ارتاح بعد الاكل اللذيذة اللي اكلتها محتاج شاور ونام على طول
مليكة؛ لا صدقتك
عاصم؛ مليكة بلاش لعب العيار انا راجع تعبان من الشغل
مهدود حيلي انا شال شركتين على دماغي ماشاهين بيه ريح يتفسح ويفسح ميرفت هانم وسابلي وجع القلب
مليكة ؛لا ميش مصدقاك ما انت عملي قديس وهوابليس
ضحك هويمسح على ذقنه براحتك انا ميش فاضي للعب العيال ياعيلة
انارايح لاوضة تانية والبيت فاضي مافهوش غير احنا ماتجيش بلليل تدوري عليا يمكن الكهرباء تقطع
ودنيا تظلم وانت وحدك فوق
اصلي ماما كانت بتقول إنها ديما بتشوف خيال تيت بيدخل الجناح اكيد هتجي تونسك
ميش هتهوني عليها يمكن تحضنك
ابتلعت لعابها
لا اطمن ميش حجي ادور عليك
روح
عاصم؛ انا نازل تحت عشان يخذورحتهم معاكي
ابتلعت لعابها هم مين
همس برعب الارواح اللي ساكنا البيت
شعرت بخوف وهي تسمع خطواته تبتعد والباب يقفل
فتحت الباب بسرعة وخرجت خلفه عاصم
صدح صوته هويقف امام باب الغرفة يسده بمرفقيه
رايح فين يا حلوة
استدارت بصدمة
اقفلي الباب وتعالي
ابتسمت بتمثيل
عاصم
عاصم؛ لا دبور وزن على خراب عشه
تكلمت بدلع خليها نحلة احسن
عاصم لا تقرصني يانحلة ولا عايزمنك عسل
مليكة ؛الله يا حبيبي واوووو
بتعرف تقول امثال ياخراشي عسل والله عسل
اقترب منها
لاياروحي طويل وهايف أحسن
جذبها بقوة من خصرها
مليكة ؛بدلع هوفيه زي طول دنص الجمال لراجل
عاصم؛ بسماجة والله
مليكة ؛ بلاش يبقا اقلبك اسود يا عسل حبيبي
عاصم؛ اتعدلي أحسن لك
والله لوسبتني ياباشامهندس اتعدل زي قلم الرصاص كد
ضغط على خصرها بقا انا دبور
مليكة وهي ترمش باهدابها مين الغبي اللي قالك كد
ضغط علي خصرها مرة اخرى
وحدة هبلة يا حبيبي عيلة ميش عارفة معني لكلامها وبتحدف طوب
عاصم؛ نحدف طوب إحنا كمان دنا منها مقبل وجنتيها بتنواب مر بشفتيه الى عينها بتناوب
هتفت بكلمات متقطعة عاصم لوسمحت ابعد
عاصم ؛بمكر
قربها أكثر منه هتف بصوت ناعم ومغري ميش عايزني يامليكة قرب انفه منها يمرره على وجنتيها برفق وهي ذائبة بين يده وهوالخبير همس في اذنها لازم اعاقبك على لسانك الطويل ولا اقولك اقصه لك احسن فتحت عينها بصدمة ابتسم
بعبث هامس لهاحد الرعب اللي متعرفهوش اني بموت في عنف يعني انا سادي يالوكة تخشبت بين يديه وهي ترتجف فجأةتذكرت صعاته لها فرتجفت وهي تتذكركلمات هايدي بانه له وجه اخرى مخف لأهذا ماصدته
اكيد ميش عايزة تجربي جنوني ابتلعت لعابها وهزت راسها بنفي
شاطرة ملس على خديها برفق
طب ايه رايك نعمل إتفاق
ابتعد ينظر فيها بتسلية هويرى وجهها الذي شحب ابتسم برضى هويحدث نفسه عشان تبطلي طولت لسانك
نعمل اتفاق
هزت رسها بموافقة
ميش انا جوزك ضيقت عينها ابتعدقليل عنها
نفسيتي زفت
محتاج شوية دلع فتحت فمها بذهول غمزلها بوقاحة عايزك ترقصي لي لليلة
اغلقت عينها وفتحتهما بذهول
ارقص
هزراسه بأجل عادي انا جوزك ميش حد غريب
مليكة بس ماعرفش
زوي فمه انا شايفك بعيون بدل المرة هويشر باصبعيه إثنين
تنهدت وهي تهمس قليل الادب طال صمتها نظر فيها بتحذير
ظلت تتمتم بكلام غير مفهوم
نظرفيها يتفحصها لمدة باعيون صقر
بمكر انثي تعرف ان الكرة في ملعبها
ماشي ارقص على اغنية مسيطرة ابتسمت بخث
هزراسه بنفي
ياهي يامافيش
لافيه ياروحي على ذوقي
نظرت فيه بصدمة نظر يتفحصها همس فيه بدلت رقص اكيد
احمرت خجلا هي تهزراسها بنفي
نظرفيها بخبث
ابتعدت عنه عاصم احترم نفسك
هوانا لسي طلبت حاجة راوغته بمهارة مكر سرحانة هو الفيديو سبب اللي حصل ياسين وسمر
ضمها الى جنبه اكيد ياسين ميش غبي عشان يصدق موضوع تافه زي دا صدقني يامليكة سمر ههي السبب في اللي بيحصل لياسين يمكن بعدها عنه احسن بكثير من قربها
مليكة انت ليه مابتحبهاش ياعاصم سمر طيبة اوي
تنهد انا مبكرهاش بس انها مايجيش من ورها غير المشاكل
ياسين محتاج يرتاح محتاج حياة هادية حاجة تتوافق معاه هما اتنين مختلفين اوي فيه فرق مابهم زي فرق السما على الأرض
هيتعب معها
قاطعته هي تتوقف مكانها من قالك تقرر بداله ماهويمكن هو عجباته المشاكل وبيعشقها كمان
انت مين اصلا عشان تدخل في حياة غيرك وتحللها على كيفك فرق ايه اللي بينهم انت ميش فاهم حاجة عارف ياعاصم مافيش حد شبه ياسين زي سمر
انت بس اللي ميش شايف
عاصم؛ لا انت اللي بتبصي من خلال مراية الحب ونسي انها عمياء
دنا منها وخطفها بين ذراعيه تعلقت به كطفلة وهي تبتسم
يعني معترف انه فيه حب
ابتسم بخبث نناقش الموضوع بعد وصلت الرقص الشرقي اللي هتقدمها مليكة عاصم الصاوي
ضمت نفسها له ولج بها للغرفة
همست طب ايه رايك في انا متمكنة ضمها اليه وهمس دول بتاع العيال المرهقين
احنا لناحاجة سبيسايل وراقية
لوت شفتيها اكيد ارشيف ماتكنش عايزني ارقصلك على يا بنت السلطان
في شقة احلام
وصل ذالك المخمور هويتارنح كعادته ورائحة الكحول تفوح منه طرق باب الجيران كمجنون تافف الرجل من الداخل هويقوم امسكته زوجته بلاش يا مراد خليه اكيد غلط في الباب زي كل مرة
استغفرالله العظيم ايه الجيران الزبالة دول الواحد يعزل واا يعمل ايه
زوجته ؛ربنا يهديهم اهي النهارد كمان جات ولدته عملت فضيحة ومراته زقتها من السلم ولولا ستر ربنا كانت راحت فيها
خرجت احلام تلعن فيه وهي تسحبه ليدخل معها هويعرض
ياولاية سبني انت كلبش فياليه انا اعرفك ادخلته قوة واغلقت الباب وهي تلطم وجهها انا ايه اللي عملت في نفسي إييه
نظر اليها هومين الي ماتك ياوشه الغراب بتلطمي ليه عايزة تفضحينا قادم الجيران صرخت ؛هواحنا لس ماتفضحناش
امسكها من شعرها وبدأيشبعها صفعات مدوية إنت بتعلي صوتك عليا انا هربيك ياوطية هجم عليها بعد ان سقطت ارضا يركلها بلارحمة وهي تصرخ بقوة حرام عليك حرام عليك بعد مدة تركها غارقة في دمائها مغمى عليها ودخل استحم وتمدد على السرير ينعم بدفئه اماهي فكانت مرمية كخرقة البالية تفترش الارض الصلبة الباردة بعدمدة لاتعرف كم اتفاقت بجسد مهشم غارقا في بركة من الدماء
بكاد تزحف تكورت مكانها بألم وجسدها ينتفض بل يرتعش
كل ماكانت تراه دوامة سوداء تكاد تبتلعها زحفت لباب بقهر والم وبكاداستطاعت ان تستند على مقبضه فتحته وتمسكت بإيطاره لتقف والالم تمزق كل جسدها النازف وقعت مجددبكت بالم وحرقة وزحفت مخلفة ورائها سيل من الدماءلتطرق باب الجيران بإصرار في البداية لم يستجيبو لطرقاتها لكن توسلاتها واناتها اضعفت اصرراهم ليفتح الباب فيجدها غارقة في دمائها اصابته الصدمة لتشهق زوجته من خلفه اتصل باسعاف يامرد بسرعة الست بتموت
بعد عدة ساعات كانت ممدة على فراش أحد المستشفيات بجسد مهلك تغطيها الكدمات ويتصل بعدة انابيب طبية لتغذيتها
ينظر اليها والديها بحسرة وحزن
الاب هي مالها يادكتوره
الطبيبة ؛احمد ربنا انها نجت باعجوبة احنا اوقفنا النزيف باعجوبة
يتبع الفصل السابع والستين 67 كاملا اضغط هنا ملحوظة اكتب في جوجل "رواية كان حبا دليل الروايات "لكي يظهر لك الفصل كاملا
- تابع الفصل التالي عبر الرابط :"رواية كان حبا" اضغط علي اسم الرواية