رواية نور الاسر الفصل السادس 6 - بقلم نوران جمال

الصفحة الرئيسية

رواية نور الاسر البارت السادس 6 بقلم نوران جمال

رواية نور الاسر كاملة

رواية نور الاسر الفصل السادس 6

في فيلا جمال
كالعاده تستيقظ نوران فزعه
نوران بغيظ: يا ماما والله ما ينفع اللي بيحصل هتقطعيلي الخلف او هتجيبيلي ازمه قلبيه في يوم من الايام ... فسمعت صوت ضحكات فنظرت فوجدت الاء ومليكه وحنين هيموتوا من الضحك وملك كانت متعوده علي كده فكانت بتضحك عادي.
الاء بضحك: يخربيتك يا نوران ههههههه مش قادره ههههه...
حنين بضحك: ازمه قلبيه او ايه هههههههه...
مليكه بضحك :او قطع الخلف هههه انا متخيلتش انك بتبقي مجنونه حتي وانتي صاحيه من النوم....
ملك بضحك: لا اتعودوا انتوا لسه مشوفتوش حاجه ههههههه...
نوران بضحك : ايه انتوا كلكوا عليا ولا ايه وايه الدخله اللي انتوا دخلينها دي بتفكروني بالبوليس بيقتحموا مش بيدخلوا...، فضحكت الفتيات اكثر وعندما هدأوا
قالت نوران: انتوا بقي بدبسوني امبارح ومقولتوش ليا علي اني هبقي مساعده...
فنظروا لبعضهم
مليكه بهدوء:وفيها ايه مساعده يا نور مهو احنا برضه هنبقي مساعدين ليهم هناك...
نوران بهدوء: المشكله الاساسيه مش في ديه المشكله اني مساعده اسر ده تعبني امبارح في الشغل جدا وهو اول يوم ليا في الشغل ده غير الخناقات اللي حصلت امبارح من الاخر انتو ركبتوني المراجيح ....، فضحكوا البنات مره اخري وفي ذلك الوقت تذكرت نوران وقالت
نوران: هي الساعه كام...
ملك : الساعه سبعه ونص...
قفزت نوران من علي السريرةوهي تصرخ : سبعه وايه وعمالين تتكلموا معايا وانا بقول مراجيح ده اسر اللي هيركبهالي النهارده وعليها عرض لفتين بالصاروخ او قطر الموت.... ثم جريت وارتدت ملابسها بسرعه رهيبه ، والبنات كانوا يضحكون عليها
ملك بضحك: نوران اهدي لسه فاضل شويه علي الشغل...
نوران بإستغراب :شويه ايه المفروض ابقي هناك مع اسر او قبله لكن مش بعده....
مليكه بضحك : هو مش قال ليكي ولا ايه ..
نوران بغضب: قال ايه مقاليش حاجه... فضحكوا كلهم
نوران بغيظ: بتضحكوا علي ايه ...
الاء بضحك: بصي النهارده من كل اسبوع الشركه بتفتح الساعه تسعه مش سبعه....
نوران بغضب وهي بتكلم نفسها وهي تتحرك في الغرفه ذهابا وايابا دون ان تسمح لهم بالرد:طيب هو ليه مش قال ليا لا هو قصدها هو كان عايز يضايقني من امبارح...
فنظرت ملك لمليكه وحنين والاء وجدتهم مستغربين اللي بيحصل فتقول بضحك : عشان كده قلت انتوا لسه مشوفتوش حاجه... ، فنظروا لها وهم يضحكون
حنين بهدوء: نوران كفايه بقي حركه دوختيني....
نوران بحده : حنين انا اكبر منك انتي بتزعقيلي ..
حنين بسخريه: لا واضح ان انتي اكبر..
الاء بضحك: المهم بقي احكي ايه اللي حصل امبارح في الشركه... ، فحكت لهم نوران كل ما حدث ، فضحكوا كثيرا عليها وعلي اسر فهم كانوا يعرفون انه سيغضب لذلك اتصلوا بمحمود لانه الوحيد هو وهبه اللذين يستطيعون الوقوف امامه ،ثم اتت الساعه الثامنه والنصف فخرجت البنات ليذهبوا الي الشركه.
في قصر الجارحي
استيقظ اسر وهو يتخيل رد فعل نوران ويضحك عليه لأنه لم يقول لها ان الميعاد اليوم الساعه تسعه ثم نزل وكلم اسر ويوسف وسيف لكي يستعدوا للذهاب للشركه وهو متشوق ليري رد فعلها فهو يعلم ان الاء ومليكه وحنين اخبروها بذلك ولكنه ايضا يعلم بأنها لن تفوت الامر ثم ذهبوا للشركه وعند وصولهم قاموا بتقسيم المكاتب وايضا تفاجئوا بوجود عمر هناك فرحبوا به
فقال عمر: انا هشتغل هنا معاكوا..
فرد عليه الكل وهم فرحانين لانهم يحبون عمر وانبسط اسر من ذلك فهو يعلم بذكاء عمر ..
تم تقسيم المكاتب
فهد ومساعدته الاء
سيف ومساعدته مليكه
يوسف ومساعدته ملك
عمر وحنين مع بعض بس من غير ما حد يكون رئيس التاني. وذهب كل منهم الي مكتبه..
عند فهد ، عرف الاء علي الشغل اللي المفروض تعمله وكان بيديها شغل قليل .
فهد : عرفتي هتعملي ايه..
الاء: اه عرفت ودلوقتي هروح اعمله فسمح لها بالخروج ..،وبعد خروجها
فهد بإبتسامه : واخيرا يا لؤلؤتي هنبقي مع بعض كتير عقبال بقيت العمر كله.... في الخارج
الاء بإبتسامه : انا بحبه وعارفه انه بيحبني بس لازم يعترف الاول بحبه ليا مش بحب التملك ده....ثم قامت بعمل شغلها.
في مكتب سيف
مليكه : فين الشغل يا سيف ...
سيف وهو سارحان فيها : شغل ايه ...،فنظرت له مليكه بغيظ
سيف بضحك: خلاص خلاص خدي الورق ده اشتغلي عليه... فأخذته وخرجت
سيف بهيام: اه علي اسمي منك يا مليكتي انا اعترفتلك فاضل انتي امتي بقي تحني عليا...
في الخارج ،مليكه: عيونه الخضر اللي مجنني دول... ثم تذكرت لما كان سرحان فيها فضحكت وهي تقول: ولسه انا هجننك يا سيف لحد متعترف قدام الكل بحبك ليا...

في مكتب يوسف
يوسف كان جالس هو وملك ويقول لها ما يجب ان تفعله واعجب جدا بذكائها وكان كل ما ييجوا عيونهم في بعض بيسرحوا فكان الاتنين معترفين بحبهم لأنفسهم من اول نظره ولكن لم يعترفوا لبعض بذلك فهي سوف تجعله يعترف اولا ويوسف كان يفكر بأنه سوف يعترف لها ولكن في الوقت المناسب
عمر وحنين "عصافير الحب هههه"
كان عمر يتوه في عيونها وينتظر دائما ان تنظر له لكي يغرق داخل تلك العيون التي قامت بأسره
وكانوا يتكلمون في امور الشركه احيانا واحيانا في امور اخري فهو يريد ان يكون صديقها الاول ثم يصارحها بحبه.
عند مجنونتنا و الاسر
نوران بغضب :انت ليه مش قولتلي ان المفروض اجي تسعه مش سبعه....
اسر ببرود:نسيت اقولك ...
نوران بغضب اكبر:يعني ايه نسيت ديه ..
اسر وهو يكتم ضحكته :يعني نسيت المهم
بصي يا نوران انا في حاجات مش قولتهالك امبارح اولا انا بشرب قهوه ثلاث مرات في اليوم مره اول ما باجي الشركه ومره الساعه اتناشر ومره الساعه اتنين ونصف..
نوران بهدوء: بس ده مش شغلي..
اسر بابتسامه جانبيه : لا ده هيبقي شغلك ولو مش عايزه تقدري تروحي لمحمود بيه وتقوليله انك عايزه تستقيلي ..
نوران بتحدي: لا واستقيل ليه مش انا اللي بتستسلم..
اسر بمكر: تمام متقطعنيش تاني ثانيا عندك الورق اللي هدهولك لازم يخلص في نفس اليوم الا لو انا قولتلك كفايه ثالثا متتأخريش في المواعيد رابعا مش هسامح علي اي غلطه حتي لو كانت صغيره خامسا تحددي مواعيدي وتكتبيها وتفكريني بيها
ولو لقيت حاجه تانيه هبقي اقولهاك...
نوران بغيظ: تقول ايه تاني انت ناقص تاخد كليتي بالمره ...
اسر ضحك في سره فهو قد سمعها فقال: بتقولي حاجه ...
نوران بإبتسامه جانبيه:لا خالص هروح اقولهم يعملوا القهوه ...
اسر ببرود:لا هتعمليها انتي..
نوران كانت ستعترض ولكنها قررت الصمود امامه : تمام عن اذنك...
وخرجت عملت القهوه ثم اعطتها له، فقال لها دوقيها
نوران بإستغراب : ليه..
اسر بهدوء: ممكن تكوني حطيتي فيها سم ولا حاجه ..
نوران اخدت القهوه منه وشربت منها ثم اعطتها له وقالت : اهو شربت منها هطلع بقي عشان اكمل الشغل...
بعد خروجها ضحك اسر فهو توقع بأن توافق علي الشروط بسبب عنادها ولكنه ايضا توقع ان تقوم بتسميمه من جنونها ثم شرب قهوته ، ثم جاء وقت الراحه ذهبت نوران وجلست مع الفتيات في مكتب الاء تحدثوا قليلا وقالت لهم عن شروط اسر فضحكوا كثيرا وكانت هي تريد ان تضربهم لانهم السبب في ما يحدث لها
ثم انتهي وقت الراحه وذهبت كل واحده منهم الي مكتبها وبعد جلوس نوران علي كرسي مكتبها جائت في بالها فكره لمقلب تنتقم فيه من اسر وما يفعله بها

"فيا تري ايه هو المقلب ده وايه ردت فعل اسر عليه"
رواية نور الاسر الفصل السادس 6 - بقلم نوران جمال
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent