رواية لحن الغرام الفصل السادس 6 - ساحرة القلم

الصفحة الرئيسية

رواية لحن الغرام البارت السادس 6 بقلم ساحرة القلم

رواية لحن الغرام كاملة

رواية لحن الغرام الفصل السادس 6

عمر بغضب:رنييين انتي يا زفت'ه ازاي تخرجي من غير اذني وكمان ايه الهباب الا انتي لابساها ده....
تلتفت رنين لي عمر وتنهار من الضحك الهستري علي منظر عمر الا خارج وشعره منقوش ولباس هدوم البيت كان لبس شورت اصفر وتشيرت ابيض .. 
يتعصب عمر ويجز علي اسنانه واتنفس بغصبيه لدرجه انه كان هيطلع دخان😤 وكشر وجه وجري نحيت رنين..... وشدها من ايدها
ورعق فيها بصوت عالي غاض'ب
عمر: رنييين انتي نهارك مش فايت... انتي بتستهزي بيه وتترقي عليه
رنين بضحك:طيب شوف نفسك خارج ازي وبعدين اتحمق اوي....
يبص عمر علي نفسه ويتنح 
عمر:يا نهار اسود البت طيرت عقلي
وحط ايده علي راسه اخ شكلي روح في ابو بلاش
تضحك رنين وتنظر لي هاديه وتغمز لها ....
عمر:هي هنا فين....؟
قبل ان تنطق رنين تخرج هنا من المطبخ وهي تغني بسعاده وشيله  في ايدها العيش....
وورها نادر شايل صنيه وعليها بيض مقلي بذبده  وفول وجبنه رومي..... ولبن..... وكان لبس شيف... وبيغني.....
نادر:احلي فطار لي احلي رنين حبي.... قال كده وهو بيلف حولين رنين وبيغمز لها ....
تتمتم رنين:يلا روحت في داهيه...
نادر: شوفتي الفطار الا علي اصول فطار متين يقوي احلي رنين...
تبص رنين علي عمر الا وشه احمر وبيجز علي اسنانه من الغضب وشويه هيمسك نادر يفعصه....
عمر بنرفزه:ايه يا نادر هو انا غريب عنك......
نادر بسخريه:يا نهار ابيض عمر في بيتنا ده انا مصدقتش انك هنا وفكرتك شبح...
عمر بضيق:بيخه.... وابعد عن رنين... احسن لك....
نادر يغمزله:ليه هي الجو بتاعك معتقدش ده انت معقد.... هههههه
عمر بغضب:لا يا نادر اصلها بنت عمتي.....
نتعرق علي نادر ده بقي يبقي ابن خالته عمر وهو قبطان ويبقي ابن عمي هاديه والبيت الا هما فيه ده يبقي بيت هاديه ونادر عايش معاهم.... وهو وعمر مش بيطقوا بعض وكان صديق هنا مرات عمر.... وده سبب انهم مش طيقن بعض...
ونادر عمر ٢٧ سنه ووسيم اوي والبنات بتموت فيه..... وهو صديق لي رنين.... وهنتعرف عليه اكتر مع الاحداث.....
رنين بغيظ:بقي كده يا عمر بنت عمتك بس ومراتك دي كلتها طيب صبرك ... عليه ده كان كلمها لي نفسها.....
رنين بمك'ر:نادر اخلص بقي انا هموت من الجوع وفضلت تهز معاه....
عمر يشدها من ايدها بعصبيه ويهمس لها نهارك مش معادي بس لما نروح.....
هنا:بابا انت ازاي تخرج كده شكل مضحك اوي.....
عمر:ما احنا هروح يا حبيبتي... يلا بينا
نادر:والمصحف ما يحصل احنا لازم نفطر سوي وغمز لي رنين مش كده يا رنيني.... و بعدين احنا لازم نمشي عشان.... تقطعه رنين....
رنين بتوتر:طبع عشان انت تعبت في تجهيز الفطار.....
ينزل ابوا هاديه وامها....
اهلا يا عمر شرفت لازم تفطر معانا....
وفعلا يفطروا وعمر هيطق من الغيظ والغضب....  وهو بيتوعد لي رنين....
هاديه بهمس لي رنين وهي ماشيه:هو انتي مقولتيش لي عمر انك ريحه تقدمي في اكاديمه فينوس لي تصمم الازياء...
رنين:لا ده متخلف وعوز يحبسني في البيت....
عمر بضيق:مش يلا يا هانم.....
رنين:طيب جايه....
ويروحوا لي البيت..... بعد ما وصلوا...... تجري رنين علي اوضتها... وتقفل الباب خصوصا ان هنا فضلت عند هاديه.... عشان تلعب شويه....مع سميره صاحبتها
وتبقي جاره هاديه.....
عمر:افتحي يا رنين احسن ما اكسر الباب عليكي بقي انا تستغفليني وتخرجي من واري نهارك مش فايت....
رنين بخوف:طيب انا اسفه مش هكرره تانيه عشان خاطري خلص حرمت.....
عمر بمك"ر:خلص يا رنين افتحي....
تفتح رنين الباب بحذر فيدفعه عمر بقوه فيقع علي رنين...
عمر: هو انتي فاكره ان الباب ده هيحميكي مني.... لا يا حلوه تبقي خيبه وبعدين ايه الزفت الا انتي لبساه ده.....
رنين:زفت ايه ده مجرد بنطلون جينز وتشيرت بس وهو انت ليه مكبرها كده....
عمر بعصبيه:ده مهزك وضيق قسمنا بلله لو شوفتك لابساه تاني هضربك....
رنين:طيب ممكن تقوم من فو'قي بقي اصلك تقيل اوي..... ولا عجبك الوضع
عمر باحراج:اه طيب انا اسف....
وقام عمر:انا راح اخدش دوش وخارج عوزه حاجه......
رنين:لا شكرا......
ومر ٣ايام.... والحال زي ما هو عمر ورنين ديمن في نقار....
عمر:يادي النيله قولتها ميت مره تاخد المفتاح قبل ما تخرج .. ..
ويفتح الباب وينصدم
عمر:نارين بنت خالتي اهلا.....
نارين ببسمه :اهلا  يا موري وحشتني..... وحضنته... 
علي دخلت رنين....
تشهق رنين بصدمه:يا نهار اسود....



رواية لحن الغرام الفصل السادس 6 - ساحرة القلم
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent