رواية عشق احفاد الراوي الفصل السادس 6 - بقلم سلمى حجازي

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق احفاد الراوي البارت السادس 6 بقلم سلمى حجازي

رواية عشق احفاد الراوي كاملة

رواية عشق احفاد الراوي الفصل السادس 6

مالك بعصبيه/ ايي المهزله ديييي ... ميين ده 
ورد بتوتر / ااا .. سوري ي مستر مالك 
مالك / بقول مييين دهه
اكرم / انا خطيبها 
وقعت تلك الملمه ع مالك كالصاعقه لا يعلم لماذا ولكنه انصدم وبشده وكانت الدماء تغلي بداخله لا يعلم ماذا يفعل او ماذا يقول يريد صفع تلك الرجل الذي يقول انه خطيبها لكي لا يقترب منها مره اخرى ولكن بأي حق يفعل ذلك فهو لا يعني لها اي شئ سوى انه مديرها في العمل
تحدث مالك بعصبيه يحاول الا يظهرها ولكنه لا يستطيع  
مالك بعصبيه / وحضرتك متعرفيش ان ده مكان شغل مش مكان غرامي لحضرتكم 
ورد / انا اسفه ي مستر مالك بس هو ...
قطع مالك حديثها وهو يذهب الي المكتب ويغلق خلفه الباب بقوه فزعت الجميع وهو يقول :
مالك / حصليني ع المكتب 
اكرم / اي ده انتي مستحمله الشغل هنا ازاي 
ورد / امشي ي اكرم دلوقتي ونبقى نتقابل بعد الشغل 
اكرم / تمام ماشي هستناكي 
ورد / طيب 
ذهبت ورد الي مكتب مالك بخطوات بطيئه بسبب خوفها من مالك ف كانت تدعي ربها الا يفصلها من العمل او يتعصب عليها مره اخرى ويسبب لها احراج وسط زملائها ف الشركه 
طرقت ورد باب المكتب ببطئ وخوف شديد حتى سمح لها مالك بالدخول وهو يقول كلمته بشموخ شديد وصوت لا يدل ع الخير ابدا
مالك / ادخل 
ورد / ااا ... حضرتك طلبتني 
نظر مالك الي يدها اليمنى مع العلم انه نظر اليها عده مرات قبل ذلك لكنه اراد ان يتأكد للمره الاخيره 
ظل عده دقائق صامتا بعد نظره ليدها ثم تحدث بهدوء تام لكن نبره صوته الهادئه كانت لا تدل ع الخير ابدا 
مالك / خطيبك ازاي مش شايف ف ايدك اي خاتم 
ورد / ماهى مش خطوبه رسميه بس اهلى عارفين واحنا اصلا بقالنا خمس سنين مع بعض و..... 
قطع حديثها صوت مالك الذي تحدث بعصبيه شديده اخافتها بشده 
مالك / خلاااص انتي هتحكي معايا ... اتفضلي ع شغلك واللي حصل ده لو اتكرر تاانيي اعتبري نفسك مطروده من الشركه ... دى شركه محترمه ي انسه والله اعلم ده خطيبك فعلا ولا 
هبطت دموع ورد بعد محاولات كثيره لتتحكم بها ولكنها لا تستطيع بعد اتهام مالك لها بالسوء ف بأي حق يتحدث معها بتلك الطريقه ويوجه لها اتهامات ف شرفها ف هو حقا تعدى حدوده معها 
ورد بدموع / انا مسمحش لحضرتك تتكلم عني بالشكل ده ... مش معني انك مديري فليك الحق انك تتهمني ف شرفي ... ما عاش ولا كان اللي يتهمني ف شرفي اصلا ملكش انك تتدخل ف حياتي ولا تعرف اذا كنت مخطوبه ولا لا دي حياتي الشخصيه وان كان ع الشغل ف انا اصلا مكنتش عاوزاه من الاول وانت عارف كده كويس عن اذنك 
انهت ورد حديثها وهى تبكي بشده ثم خرجت من المكتب بهدوء شديد تاركه مالك وحده يلوم نفسه وبشده ع ما فعله معها فهو يعلم انه خطأ معها وبشده
بدأ مالك يتذكر اول مره رأها فى حفل خطبه صديقه فهي كانت لا تستطيع الدخول بسبب انها عاذب فكيف .. كيف تكون مرتبطه وكانت تقل انها عاذبه 
فهل هناك سرًا وراء ذلك ام انه لا يعلم عنها الكثير ؟
 ففى تلك الحالات لا يحق له معرفه المزيد لكنها تشغل باله من اول لحظه رأها فيها ولكنه لا يعرف السبب فهو لم يفكر ف فتاه بهذا الشكل ف حياته 
قطع تفكيره صوت هاتفه يصدر فنظر فيه فوجده رحيم فجاوب عليه 
مالك / اي ي رحيم انت فين 
رحيم / انا جاي اهو 
مالك / ده كله تاخير 
رحيم / اسكت والنبي عشان انا خبطت واحده بالعربيه 
مالك / اييييه طب حصل اي وعملت اي 
رحيم / لما اجى هحكيلك المهم حمزه كلمني ومصر اننا نتجمع النهارده بالليل ونسهر بره 
مالك / انا مش فايق والله يرحيم 
رحيم / ي عم بكره الجمعه ومافيش شغل تعالى نخرج بق بقالنا كتير مخرجناش 
مالك / خلاص ماشي بس نروح مكان هادي عشان عاوز اتكلم معاكم 
رحيم / خلاص ماشي 
انهت ورد عملها وحان وقت رحيلها من الشركه ولكن قبل رحيلها ذهبت الي مكتب مالك بعد ان سمح لها بالدخول كانت حامله فى يدها ورقه فقامت بوضعها ع المكتب دون التحدث بأي كلمه 
مالك / اي ده 
ورد / استقالتي 
مالك وهو يبتسم بسخريه / مرفوضه 
ورد / يعني اي مرفوضه 
مالك / الكلمه واضحه مش محتاجه شرح 
ورد / وانا مش عاوزه اكمل 
مالك / مش بمزاجك 
ورد / نعم ... طب تمام ارفضها براحتك كده كده مش هتشوف وشي ف الشركه هنا تاني 
مالك / تمام ... بس متنسيش ال ٢٠ الف جنيه عاوزهم بكره الصبح بالكتير اوي والا هرجع صاحبتك السجن وانتي عارفه اني قادر اعملها كويس 
ورد / انت بتهددني ... واجبلك انا ٢٠ الف بكره منين 
مالك / ده ف حاله لو انتي عاوزه تسيبي الشركه ... لكن لو هتكملي ف سدديهم من مرتبك وبعدين ابقي امشي 
ورد / هوووووف 
زفرت ورد ثم رحلت وهي ف غايه العصبيه من هذا المتحكم الذي لا تعلم سبب تعامله معها بهذه الطريقه فهذه ليست ابدا طريقه مدير مع عامل 
قامت ورد بالاتصال ب اكرم لالغاء موعدها معه والذهاب للمنزل 
ورد / اسفه ي اكرم بس مش هقدر اخرج النهارده 
اكرم / لي في حاجه ولا اي
ورد / لا بس تعبانه شويه من الشغل 
اكرم / ماشي ي ورد براحتك 
اغلق اكرم هاتفه وهو ينظر امامه نظره لا توحي ابدا بالخير ثم قال :
اكرم / ماشي ي ورد كده كده اللحظه الحاسمه قربت وقريب اووي هنفذ اللي ف دماغي من زمان 
كانت ورد قد وصلت الي منزلها ولكنها انصدمت عندما وجدت فريده جالسه ع الفراش وقدمها منكسره 
ورد / هاااا فريده اي اللي عمل فيكي كده 
فريده / ابن الورمه خبطني بالعربيه 
ورد / مين ده 
فريده / صاحب مديرك ده اللي اسمه رحيم الواد الحليوه ده 
ورد / هاا رحيم 
فريده / ايوا ياختي هو معرفش شايف نفسه حتى ف السواقه 
ورد / خلاص معلش نصيبك ... الف سلامه ي كوكو ... اي ده مالك يا رنا مبلمه كده لي 
رنا / بنتكلم كتير اوي ... مكنتش اعرف ان الموضوع هيوصل لكده بالسرعه دي ... بفرح لما بنتكلم بالساعات بس برجع اقول ماليش حق انى افرح ده بيكلم ريم مش رنا ... انا متلغبطه اوي ومش عارفه ابعد ومش عارفه اكمل انا تايهه 
ورد / اهدي بس انتو وصلتوا لفين
رنا / هو سال ع كل اللي عاوز يعرفه عني وجاوبته كدبت ف كام حاجه زي اسمي ومكاني والحاجات دي لكن ف صفاتي وحياتي كلمته ك رنا وبتكلم معاه بكل جديه وهو كمان بقى يحكيلي عن حياته معرفش ازاي بالسرعه دي بس هو قالي انه ارتاحلي ف الكلام 
فريده بضحك / عبيط اوي 
رنا / فريده بس متقوليش كده 
ورد / طب هو مطلبش يشوفك 
رنا / طلب طبعا بس انا قولتله مش ببعت صوري لحد وكده ولما ناخد ع بعض اكتر هنتقابل حورت يعني 
فريده / بصراحه .. انا مش متفائل 
ورد / بنات ... اكرم رجع النهارده من السفر وجالي الشركه 
رنا / اي ده بجد 
فريده / يختاااي ع القرف مبقبلش الواد ده 
ورد / المهم ان مالك مدير الشركه لما شافه ف الشركه اتعصب 
رنا / احكي حصل اي بالظبط 
ورد / هو اكرم لما جه حضني وبعدين........ 
فريده / هااا الندل بيهددك بالعشرين الف بتوعه 
رنا / ما انتي السبب لو تبطلي مشاكل شويه 
فريده / بس ي بت .... يعني انتي هتفضلي مكمله ف الشركه دي بسببي انا اسفه جدا ي ورد 
ورد / عادي ي فريده ده هم اربع شهور هستحملهم وخلاص 
فريده / ده انتي استحملتي اكرم بسماجته خمس سنين اكيد يعني هتستحملي الشغل اربع شهور 
رنا / ههههه ف دي عندك حق بصراحه 
ورد / يجماعه اكرم بيحبني بجد
فريده / ورد متقنعنيش والنبي انه بيحبك ده احنا ساعات بننساه من كتر ماهو مبيسألش عنك ده غير انه بتاع بنات اصلا وانتي عارفه ولما بيختفي اكيد بيعرف واحده يقضي معاها يومين وبعدين يرجعلك وانتي شبه العبيطه بترجعيله 
رنا / فريده بس مينفعش كده 
ورد / سيبيها ي رنا ... شكرا ي فريده 
فريده / انا اسفه مقصدش ازعلك والله بس دي الحقيقه 
رنا / خلاص يجماعه غيروا الموضوع ... في فيلم نازل جديد تعالو نسمعه انا جبت حاجات حلوه نتسلي بيها واحنا بنتفرج هروح تجهزها واجيلكم
كانوا الثلاث شباب يجتمعان فى سياره واحده متجهان الي الكافيه المفضل لديهم وبعد دقائق وصلوا اليه وجلسوا ع طاولتهم المفضله 
رحيم / ما تسيب يابني الفون اللي ماسكه ف ايدك ده ... بتكلم مين ؟
حمزه / ريم 
رحيم / ريم مين انت اول مره تقولنا ع الاسم ده 
مالك / تلاقيها يعم واحده من اياهم 
حمزه / لالا دي محترمه يجماعه 
رحيم / معاك ف الجامعه
حمزه / لا اتعرفت عليها من ع النت 
مالك / نعممم 
رحيم / انت مراهق يلا 
حمزه / اول مره اعملها ع فكره بس مش عارف مرتاحلها لي حاسس اني اعرفها من زمان مش عارف 
رحيم / ههههههه عليا النعمه تلاقيه واحد صاحبك وبيشتغلك 
مالك / هههههه تصدك ممكن يكون جدك اصلا 
حمزه / بطلوا استظراف اكيد لا 
رحيم / طب ماشي بكره تشوف .... اه صحيح مش اللي انا خبطها النهارده بالعربيه تبقي فريده صاحبه ورد 
مالك / اي ده بجد 
رحيم / اه والله معرفش وقعتلي منين دي بجد انسانه مستفزه ولسانها طويل مزعجه جدا 
حمزه / امممممم مزعجه اممممم 
مالك / اممممم مستفزه ولسانها طويل اممممم 
رحيم / لالالا دماغكوا متسرحش دي مش زوقي خالص انا مبحبش كل المواصفات دي اصلا 
حمزه بهمس لمالك / بكره تشوف ان موقعش مبقاش انا حمزه 
رحيم / بتقول اي ياض 
حمزه / مبقولش ي عم 
رحيم / مالك ي مالك سرحان ف اي 
مالك / مافيش حصلت مشكله ف الشغل النهارده 
رحيم / مشكله اي 
مالك / النهارده ......... 
حمزه / طب وانت مالك بده كله مخطوبه مش مخطوبه اصلا ملكش الحق تكلمها بالشكل ده انت غلطان 
مالك / انا بس خايف ع سمعه الشركه مش اكتر 
رحيم بخبث / سمعه الشركه برضوو 
مالك / ايوا اومال هيكون اي اصلا......
قطع حديثهم دخول شاب ينادي باسم حمزه فقام حمزه بالسلام عليه فيبدو انه يعرفه جيدًا وانهم منذ فتره طويله لم يلتقيان 
نظر له مالك بصدمه عندما رأه مره اخري 
انتظر حتى جاء حمزه اليهم ثم سأله بكل جديه 
مالك / مين ده انت تعرفه ؟
حمزه / ايوا ده اكرم صاحبي 


رواية عشق احفاد الراوي الفصل السادس 6 - بقلم سلمى حجازي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent