رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الرابع 4 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

رواية ملاك الجاسر والفهد البارت الرابع 4 بقلم رنا احمد عماد

رواية ملاك الجاسر والفهد كاملة

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الرابع 4

كان يقف عامر وهو ينظر لعيناه بجمود وهو يتفحص ملاك بدقه وهي تنظر إليه بهلع وخوف ليقطع ذلك الصمت .
عامر بحده/تعال ورايا علي المكتب .
فهد ببرود /حاضر ملاك خليكي هنا ثانيه واحده .
ملاك ببراءة ويبدو عليها القلق /حاضر .
داخل المكتب .
عامر بغضب /انت بتستهبل ولا بتستعبط جايبلي عيله وتقولي دي هتكون أم حفيد عائله الحديدي .
فهد ببرود وهو يجلس على كرسيه /انا والله مش عارف اعمل معاك ايه انت طلبت تكون بنت خام. محترمه اهي قدامك .
عامر بحده/بس دي صغيره اوي علي انها تحمل وتشيل مسؤوليه زوج وبيت .
فهد ببرود/هو انت فاكر ايه اني هعيش معاها العمر كله ولا هتعبرها مراتي بجد هما كلم شهر تخلف العيل وتسيبه وتتكل علي الله.
عامر بغضب /ده مش اتفاقنا ي ابن كمال .
فهد بحده /احنا متفقناش علي حاجه اصلا انت الي حطيط الاتفاق ده من الاول وعقد الأمور وانا اهو جبت البنت الي انت عايزها وموافق اتجوزها اظن كده عداني العيب وانا مستحمل للآخر .
عامر وهو يحدث ذاته/وماله انا متاكد ان البنت دي الي هتنجح تغيرك ي فهد مضطر اوافق علي تحكاماتك دلوقتي وبعدين هيكون ليا تصرف تاني .
فهد بغيظ /ساكت ليه ي جدي.
عامر بتننهيده /ويترا بقا مين البنت دي وعرفت عنها ايه .
فهد بجديه /دي مش غريبه بالنسبه النا دي بنت عم حمدي السواق الخاص بتاعنا .
عامر بابتسامه /مشاء الله حمدي عنده بنت زي القمر كده خلاص ده كفايه اني اقولك اني موافق عليها وجهز نفسك علشان هنطلبها النهارده من ابوها .
فهد بزفر /طيب .
في الخارج ....
كانت تقف ملاك وهي تمسك ذلك التحفه الكريستال علي شكل امراه وهي تنظر إليها بانبهار .
عامر بابتسامه /عجبتك .
ملاك بطفوله وبراءه/حلوه اوي اوي ي جدو .
عامر بحب وارتياح لذلك الطفله /خوديها هديه مني ليكي .
ملاك بسعاده كبيره/بجد شكرا .
فهد بخفوت وغيظ /حلو اوي اديها تحفه تمنها اكتر من 100الف جنيه أما نشوف هتعملي ايه تاني ي ست ملاك .
ملاك بطفوله وبراءه/فين بقا الفلوس علشان امشي .
فهد بجديه /قولي ل عم حمدي الفلوس الي هو وعايزها واكتر احنا بنفسنا هنجبهاله لحد البيت بليل .
ملاك بطفوله وبراءه /الله امال جبتني هنا ليه .
عامر بابتسامه /بليل هتعرفي كل حاجه ي حبيبتي .
ملاك بابتسامه /طيب همشي انا بقا .
عامر بجديه /وصلها ي فهد .
فهد بضيق /حاضر ..
في الطريق ...
كانت تقف رحمه بزفر وهي تنتظر جاسر .
مالك بحب وعشق /علي فكره انا ممكن اوصلك .
رحمه بخوف وزفر /مالك من فضلك اخويا جاي كفايه ارجوك.
مالك بعشق /انتي الي كفايه حرام عليكي انا بحبك وانتي بتحبيني ليه بتبعدي كده ..
رحمه بدموع ووجع وهي تتضع دبلتها أمامه /علشان دي ي مالك لاني مخطوبه فهمت .
مالك بالم /بس مش عايزاه ي رحمه انتي بتحبيني انا.
رحمه بدموع ووجع/ارجوك امشي ي مالك امشي .
مالك بحب/همشي ي رحمه بس مش هسيبك فاهمه .
رحمه بدموع ووجع/اعمل ايه بس ي ربي بحبك ي مالك بس مش قادره اكسر قلب ابن خالتي يارب ساعدني .
جاسر بابتسامه/معلش ي رحمه اتاخرنا عليكي .
رحمه وهي تمسح دموعها سريعا /عادي مفيش مشكله.
ماهر بقلق شديد/مالك ي رحمه فيه ايه.
رحمه بوجع وحزن /ابدا واحده صاحبتي حاكتلي مشكله أثرت فيا شويه .
ماهر بابتسامه/ طب خلاص ي جميل انا عازمكم علي عشوه حلوه في المكان الي تحبوه.
جاسر بابتسامه/بس انا الي هدفع .
رحمه بتعب والم /معلش بس انا تعبانه ومحتاجه اروح ارتاح .
ماهر بابتسامه/ليه بس ي حبيبتي ده انا نفسي اقعد معاكي شويه .
جاسر بغيظ /ماتحترم نفسك يالا مش شايفني واقف .
ماهر بغيظ/ي ساتر انت هتفضل واقفلي كده بكره لما تشتغل هخلص منك ومن زنك ده .
جاسر بغيظ /بقا كده طب يلا علي البيت ومفيش خروج .
في سياره فهد .....
كانت تمسك ذلك التحفه بإعجاب شديد كانت تنظر إليها وكأنها شخص يحدثها 
/انتي حلوه اوي هاخدك احطك عندي في الاوضه.
فهد بغيظ /انتي عارفه دي تمنها كام دي اغلا من بيتكم كله .
ملاك بدموع وطفوله/ربنا يسامحك شكرا انا هشتغل علي فكره علشان مخلناش محتاجين حاجه لحد مابابا يقوم بالسلامه .
فهد ببرود/انتي تشتغلي تشتغلي ايه أن شاء الله.
ملاك بعبوث وبراءه /مرات بابا هتشغلني خدامه امسح شقه ام عبير .
فهد بغيظ لما يعلم سببه /لا انتي مش هتشتغلي خدامه انتي هتعيشي احسن من اي حد .
ملاك بطفوله وبراءه/بجد .
فهد بابتسامه ساحره لذلك الملاك /طبعا بجد .
ملاك بطفوله وبراءه/ايوه استنا هنا .
فهد باستغراب /رايحه فين .
من أمام أحدا عربيات الحلويات .
ملاك بابتسامه وبراءه/عمي احمد عايزه كيلو حلويات بس كتر البسبوسه.
احمد بابتسامه /من عنيا ي ست البنات ي بسبوسه انتي .
في السياره ....
فهد باستغراب /انتي روحتي اشتريتي الحلويات دي ليه .
ملاك ببراءة /علشان حضرتك انت وجدو لما تيجوا بليل بابا لما كان دائما يجي ضيوف يجيب حلويات من هنا بس هو مش بيتحرك بس ربنا يستر بقا .
فهد بجديه /مالك فيه ايه.
ملاك ببراءة وطفوله/اصل الفلوس دي انا بحوشها من مصروفي ولو مرات ابويا عرفت هتموتني .
فهد بحده وهو يحدث ذاته /طب عليها تقرب منك كده وانا أولع فيها .
من داخل شقه ملاك ...
كانت تقف فتحيه في الشباك بغيظ شديد وهي تنتظر ملاك ..
فتحيه بغضب شديد/وقعتك سوده ي ملاك كل ده روحتي في انهي مصيبه .
لتنظر بصدمه ل ملاك وهي تنزل من ذلك السياره الفارهة.
فتحيه بغيظ /ي نهار ابوكي اسود .
في الاسفل ...
ملاك بابتسامه وبراءه/شكرا ي عمو فهد .
فهد بغيظ /برضه عمو متنسيش تقولي ل عم حمدي علي ميعاد بليل .
ملاك بطفوله/حاضر .
ليذهب فهد بعدما راوهم جاسر من بعيد ليصعد وراءها سريعا الي الشقه  .
في شقه ملاك ..
جاسر بغضب شديد/ملاك ملاك .
ملاك بفزع /فيه ايه ي جاسر .
جاسر بغيره شديده /مين ده الي وصلك ب عربيته انطقي .
ملاك بدموع وبراءة/بالراحه طيب متزعقش فيا كده .
فتحيه وهي تمسكها من شعرها بغضب/تعالي يروح امك دي اخرتها عيله زيك تتدور علي حل شعرها .
ملاك بدموع وصراخ /حرام عليكم والله معملت حاجه.
جاسر بغضب وغيره /مين ده ي ملاك وركبتي معاه ليه .
ملاك بدموع وشهقات عاليه /ده عمو فهد الي كان بابا بيشتغل عندهم روحت اخود منه فلوس .
جاسر بحده ونار تاكل قلبه /وليه عملت كده وليه مطلبتيش مني .
حمدي بتعب وهو يتحامل علي ذاته /ملاك .
ملاك وهي تجري الي أحضانها والدها بدموع .
حمدي بغضب جحيمي/انا لسه ممتش علشان تبهدلوا بنتي كده فاهمين.
جاسر بأسف /عمي انا .
حمدي بغضب شديد/علي شقتك ي ابن اخويا ولينا كلام بعدين أما انتي فحسابك معايا عسير انك بعتيها هناك  .
ليسير الي الداخل وفي أحضانه ملاك .
جاسر بغضب /انتي بقا الي بعتيها هناك علشان حركاتك الوسخه دي الفلوس مش كده .
فتحيه بغيظ شديد/ملكش دعوه بينا ي ابن ناديه خليك في حالك انت مش هتنفعنا ي اخويا لما نجوع .
جاسر بتوعد /ماشي ي فتحيه ماشي انا وانتي والزمن طويل .
من ام شقه اكمل ...
كان يقف مالك وهو يفتح الباب بمفتاحه الخاص لتخرج تقي بغيظ شديد.
/ايه الي جابك دلوقتي ي مالك اظن اخوك مش هيبقى مبسوط من مجيك دلوقتي .
مالك باستغراب /قصدك ايه.
تقي بغضب شديد/قصدي أن استغفر الله العظيم معاه واحده جوه اخوك ده خلاص .
الفتاه وهي تنزل السلم وعي تلوح بيدها باستفزاز /سي يو .
تقي بغيظ وغيره /سي يو دي هقولهالك وانتي داخله جهنم أن شاء الله.
مالك وهو يسير للداخل/سلام ي تقي.
تقي بغيظ /طيب ي اكمل طيب ..
في الداخل ....
في المطبخ ...
كان يقف اكمل وهو يحضر القهوه ليسير إليه مالك بخبث ...
/مبتحسش براحه انت الا لما تحرق دمها مش كده .
اكمل بابتسامه خبيثه /طبعا دي متعتي الوحيده .
مالك بتنهيده /يبقا لسه بتحبها ي اكمل .
اكمل بغيظ شديد/لا ي مالك قلبي حرق حبها جواه من ساعه لما رجعتلي الدبله وقررت تنهي كل حاجه علشان حاجه ماليش ذنب قلبها انا هدخل أنام العشاء عندك جوه .
مالك بتنهيده وجع/واضح أن انا وانت ي اخويا هنعيش بوجع الحب ده علطول ...
في شقه جاسر ...
في غرفه رحمه ....
كانت تجلس بدموع ووجع لتتدخل ناديه بغضب شديد .
ناديه بغضب /انتي ايه حكايتك ي بت انتي زعلتي ابن خالتك ليه .
رحمه بوجع ومراره/ايه المشكله ي عني كل الحكايه اني كنت تعبانه شويه وكنت عايزه ارتاح ليه قوام مارح عيط لامه وجت اشتكت علطول.
ناديه بعصبية/احترمي نفسك ي بنت انتي وافتكري أن ده هيكون جوزك فاهمه وقسما بالله ي رحمه لو عملتي موقف زي ده تاني انتي حره وانا بقا هعجل بالجوازه دي واعملي حسابك علي كده .
رحمه بدموع والم /يارب خدني وريحني.
في فيلا فهد ....
في غرفته ...
كان يحاول فهد النوم لكن عقله مازال لما يخرج ذلك الملاك منه يتذكر جميع تفاصيلها برائتها الطاغيه ليقاطعه صوت هاتفه .
فهد بغيظ /ايوه ي زفت .
اكمل بغيظ /ايوه ي اخويا ممكن اعرف بقا انت كنت عايز ملاك في ايه .
فهد بتنهيده /اكمل قسما بالله انا تعبان وعايز انام شويه لان عندي مشوار بليل قبل ماروح هكلمك واقولك كل حاجه انا من امتا بخبي عليك حاجه ي صاحبي .
اكمل بجديه /ماشي ي صاحبي عملت ايه في موضوع السواق .
فهد بجديه/ايوه علي فكره الولد ده كويس اوي ويبقا ابن عم ملاك ي عني هو انسب واحد .
اكمل بجديه /تمام ي صاحبي هكلمه دلوقتي واخليه يستلم الشغل من بكره سلام .
فهد بجديه/سلام .
في شقه جاسر ...
كان يشعر بسعاده بعدما اغلق مكالمته مع اكمل وقد علم بوظيفته ليشعر وكأنه قد حان الوقت ليسرع الي الخارج لتوقفه ناديه بعصبية.
/رايح فين دلوقتي ي جاسر.
جاسر بابتسامه وسعاده /انا قبلت في الوظيفه ي امي اظن كفايه اوي كده انا هنزل ل عمي حمدي كتب كتابي علي ملاك هيكون الاسبوع الجاي.......

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل الرابع 4 - بقلم رنا احمد عماد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent