رواية طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

الصفحة الرئيسية

   رواية طفلتي الفصل الرابع بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلتي الفصل الرابع 

رامي بصدمه....... رؤى
رؤى راحت ناحيه رامي و وقفت قدامه
رؤى............ ابيه مالك
رامي بصدمة....... هاااا
رؤى ببراءه.......... انت زعلان علشان انت رايح معايا 🥺🥺
رامي خاد نفس عميق وهدا
رامي بابتسامة........ لا يا حبيبتي يلا اسبقيني على العربيه على ما اجيب حاجة
رؤى بفرحة........... بجد  وطلعت تجري على العربيه وهي فرحانه
رامي في سره........ أنا مالي كدا كنت خايف لتكون سمعت اللي علا قالته مانا كدا كدا كنت مجبو*ر إني اتجوزها وهي مش في كامل قو*تها العقليه عملتي فيا ايه يا رؤى ليه بقيت اخاف عليكي ومبقتش أحب اشوف دموعك خالص ولا أشوف زعلك أو خوفك، فاق على صوت رؤى وهي بتنادي عليه ابتسم و راح ليها وركب العربيه وطلع
رامي بابتسامه....... هااا تحبي تروحي فين
رؤى بفرحة......... على الملاهي والنبي
رامي ضحك على تصرفها دا
رامي بابتسامه...... تحت أمرك يا جنابك أنا النهارده تحت تصرفك
رؤى بمشاغبة..........انتباه يا عسكري
رامي بضحك...... أمرك يا باشا
رؤى ضحكت وهو سرح في ضحكتها وطلعوا على الملاهي وفضلوا يلعبوا بالألعاب اللي هناك ورامي كان مبسوط جدا وكان بيبص على رؤى اللي كانت الفرحة مش ساعيه قلبها
رؤى حضنت رامي وبا*سته من خده
رؤى بفرحة.......... شكرا يا احلي ابيه في العالم ورجعت تلعب تاني وتضحك
هو كان في عالم تاني مبسوط من اللي بيحصل دا ومن وجود رؤى في حياته
******************
عرفنا هي فين دلوقتي
_فين
_في الملاهي
_اخطــ....ــفها وهاتها هنا أنا اللي هخــ...ــلص عليها بأيدي دول يلا
_تمام تحت أمرك ومشي
_نها*يتك جات يا بنت محمد هتحصلي أبوكي وأمك قريب اوي وفضلت تضحك
*********************
في مكان تاني أول مره نروح ليه
_إلحق يا محمود بنتك هربت
محمود....... بتقولي ايه يا وليه انتي الزاي هربت ودخل اوضتها ملقهاش فيها
محمود بغضب.......... بنتك هربت يا صباح وجابت لينا العا*ر محمدددددد
دخل شاب باين عليه الشــ...ر والخبــــ...ث
محمد...... أمرك يا عمي
محمود بغضب............... تدور على ملك وتخــ...ــلص عليها لازم نخلص من العا*ر دا فااااهم
محمد بخبث........... تمام يا عمي ومشي
أم ملك بدموع....... هتمو*ت بنتك يا محمود
محمود بغضب.......... اخرسي هي مش بنتي هي جابت لينا العا*ر بنت ال🐕 دي
أم ملك بغضب........ انت السبب انت اللي اجبر*تها على جوازه زي دي بقي يا راجل بنت عمرها ١٩ سنه وعايز تجوزها وعايزه ترضى ايه مفيش اي رحمه
محمود بغضب......... كلمه كمان وطلاقك هيكون النهارده يا صباح فاهمة وامشي انجري على المطبخ اعملي كوبايه شاي مش هتبقى البنت وأمها مش نافعين دي عيشة بقت تقــ...ـصر العمر والله ودخل اوضته وخبط الباب جامد وراه
صباح بدموع....... يا ترا انتي فين يا ملك دلوقتي و عامله ايه
كانت بتجري ودموعها بتنزل بس فجأة وقعت على الأرض وايدها انجر*حت
ملك بدموع و و*جع....... اااااااااه وقطعت قطعة من الفستان اللي كانت لبساه و لفتها على ايدها المجر*وحة وجات تقوم انصدمت من العربيات اللي كانت جايه ناحيتها وانصدمت اكتر من الشخص اللي نزل من العربيه
عند محمد بعد ما نزل من عند عمه
محمد بغضب........ بقى بنت ال******تهرب يوم فرحنا
صاحبه....... هتعمل ايه يا محمد
محمد بشر......... عمي أمرني اني اخــــ...لص عليها أنا كدا كدا كنت هتجوزها علشان آخد اللي عايزه وبعدين ار*ميها بس بما عمي أمر بمو*تها فامفيش داعي اني اتجوزها أنا هاخد اللي عايزه وبعدها هقتــ...ــلتها بينا يا رجاله
كانوا ماشيين وفجأة لاقوا بنت واقعه في الطريق
ابتسم محمد بشر وراح ليها
ملك بخوف ودموع........ م م محمد
محمد بشر....... ايوه محمد بقى بتهربي مني أنا يا ملك تمام انتي اللي جبتيه لنفسك وراح مسك ايدها وهي كانت بتحاول تفلت منه وبتقاوم وصحاب محمد واقفين بيضحكوا
ملك بدموع...... ابعد عني ابعد
محمد بخبث.......... هبعد بس بعد ما اخد اللي انا عايزه كدا كدا ابوكي أمرني إني اخـ...ـــلص عليكي هاخد كل اللي عايزه وبعدها هتمو*تي وضحك بشـ...ــر وخبث
ملك بدموع وخوف........ لااااااااااااااااااا
محمد جه يركبها العربيه ملك خـــ....ـبطت راسه في الباب وطلعت تجري
محمد بغضب........ واقفين كدا ليه هاتوها وطلعوا يجروا وراها ومحمد طلع هو كمان
محمد بغضب...... ملك أوقفي عندك مش هتقدر تهربي مني مللللللللللللللللللللك
فجأة ظهرت عربيه قدام ملك وكانت هتخبطها بس لحسن حظها العربيه وقفت في الوقت المناسب ونزل منها شخص
بهبته الرجوليه وطلته المر*عبه نزل بكل شموخ ولاقها واقعه على الأرض من أثر الصدمه
هو بغضب......... مش تفتحي ولا انتي عايزه تمو*تي وتوديني في مصــ...ــيبه
ملك بصت وراها لقت محمد وصحابه قربوا منها قامت واستخبت ورا الشخص دا
هو بغضب........ هو ايه أصله دا ابعدي عني انتي بمنظرك دا
ملك بدموع........ ارجوك احميني ارجوك
هو بغضب.............. من ايه وابعدي كدا
ملك شافت محمد وصحابه وقربوا و وصلوا ليها.
محمد بغضب......... بقى تعملي معايا كدا ماشي صبرك عليا وجه يمسك ايدها لقى اللي مسك ايده
هو ببرود............. كيس جو**افه أنا علشان تمد ايدك عليها وأنا اسكت ليك
محمد بغضب.......... ابعد أنت كدا لو سمحت دي أختي
ملك بدموع وخوف وما زلت مستخبيه خلف ذلك الشخص
ملك بدموع.......... كد*اب أنا ميشرفنيش واحد زيك يكون أخويا
محمد بصلها بغضب
محمد بغضب......... بقى أنا كد*اب والله لهوريكي يا زبا*لة وجه يمسكها من شعرها لاقي اللي ادايه بالرو*سيه في بطنه فبعد من أثر الضر*به
هو........... مش أنا قولت ايه
محمد بغضب........... خلــ...ــصوا عليه
هو بص لملك اللي كانت مرعوبه ومش عارفه تعمل ايه قلع الجاكيت اللي كان لبسه وفك ازرار القميص الأولي وشمر ايده
هو....... ممكن تمسكي الجاكيت دا على ما اخلص اللي هعمله
ملك مسكت الجاكيت و هو راح ومــ...ـسح بأصحاب محمد الأرض وكلهم وقعوا على الأرض
محمد راح لملك ومسكها من شعرها
محمد بغضب....... أنا ممكن مقدرش اخد اللي انا عايزه بس اقدر انفذ اللي عمي قاله ليا وضر*بها بالسكــ...ــينة في بطنها وطلع يجري
ملك وقعت على الأرض غارقه في دما*ئها والدموع تنهمر من عيونها الزرقاء
هو شافها وقعت على الأرض ساب أصحاب محمد وراح ليها شالها وطلع بيها على أقرب مستشفى لاسعافها
********************
عند رؤى كانت بدور على رامي اللي اختفى فجأة بس لقت اتنين ظهروا قدمها
الاول........ بدوري على حد يا شاطره
رؤى بخوف من منظره جات تمشي بس لقت اللي مسك ايدها
الثاني........... متخافيش مننا
رؤى بدموع....... ابعدوا عني ابيه ابيه
الاول بغضب...... باااااس وشاور للتاني، هاتها خلينا نخلص
رؤى كانت بتصرخ بس لقت اللي ضر*بها على رأسها جامد وبسبب الضر*به وقعت على الأرض مغمي عليها
الاول...... اخلص شيلها
الثاني جه يشلها لقى اللي اداله بالبو*كس في وشه وكان الشخص دا رامي بص لقى رؤى واقعه على الأرض وفي د*ماء حواليها
رامي بغضب جهنمي......  مين اللي عمل كدا
الأول بسخريه......... أنا وسبها بقى و روح لحالك بدل ما نمو*تك
انقض رامي عليهم دغد*غهم بمعنى الكلمة وبعدها راح لرؤى اللي كانت غايبه عن الوعي و رأسها بتنز*ف شالها ومسك تليفون المجر*م الأول وخاده وطلع بيها على المستشفى بأقصى سرعة ليه
وصل ودخلها والأطباء دخلوا علشان يعملوا الازم 
رامي كان واقف برا الأوضة رايح جاي قلقان عليها بس لقى اللي بيتصل على تليفون المجر*م الأول فرد وسمع صوت علا 
علا بشر......... ما*تت ولا لسه 
رامي بغضب......... دا انتي اللي هتمو*تي يا علا ونها*يتك على أيدي وقفل السكة 
علا بصت بر*عب للتليفون و لصوت رامي اللي مش ناوي علي خير 
علا برعب........ رامي ومعاه التليفون دي يالهوي أنا لازم اختفى دلوقتي حالا 
طلع الدكتور ورامي راح عليه 
رامي ببرود عكس ما بداخله........ هي دلوقتي عامله ايه 
الدكتور....... الحمد لله مفيش نز*يف احنا خيطنا الجر*ح و هي دلوقتي بخير تقدر تخشلها 
رامي....... تمام وكأنه كان مستني الدكتور يمشي فبعد ما مشي الدكتور دخل هو جري عليها يطمن ويشوفها حس ان في الساعات اللي هي غابت فيها عنه روحه كانت بتتــ...ــسحب 
رامي بخوف....... رؤى رؤى 
رؤى بدأت تفوق من المخدر 
رامي بفرحة.......... رؤى حبيبتي انتي كويسه 
رؤى بصتله باستغراب ومردتش 
رامي بخوف...... رؤى انتي كويسه مالك مش بتردي ليه عليا 
رؤى بهدوء.......أنا عايزه اروح لو سمحت
استغرب رامي من طريقه كلام رؤى ليه ومن أسلوبها الهادي دا 
رامي.......... تمام يلا بنا وجه يشيلها 
رؤى بهدوء....... أنا أقدر اتحرك لوحدي شكرا وقامت وكانت بتمشي بصعوبه لدرجة إنها كانت هتقع بس رامي لحقها و شالها 
رؤى..... لو سمحت 
رامي بغضب....... بس اسكتي مسمعش صوتك فاااهمة 
رؤى سكتت ومردتش ورامي استغرب رد فعلها دا واتحرك من سُكات 
وصل ذلك الشخص  للمستشفى ودخل ملك أوضة العمليات وكانت هدومه متلطخه بالد*ماء 
هو بغضب......... لو جرالها حاجة حياتك اعتبرها انتهــ...ــت فاهم 
الدكتور بخوف........ حاضر يا أستاذ فهد حاضر وفر الدكتور من أمام فهد 
فهد بغضب...........ايه اللي حصل دا أنا كنت رايح فين ودلوقتي أنا فين 
فضل قاعد قدام غرفه العمليات لحد لمى لاقي الدكاتره بيجروا بسرعة على الغرفه اللي فيها ملك 
فهد مسك أحد الدكاتره وساله 
فهد بغضب....... هو في ايه ايه اللي بيحصل 
الدكتور بخوف....... المريضه اللي جوه حالتها بتسو*ء ادعلها يا أستاذ 
فهد حس بنغزه في قلبه بس تجاهل دا كله 
وبعد مده خرج الدكتور المسئول عن حاله ملك 
الدكتور بخوف....... استاذ فهد 
فهد ببرود........ ايوه 
الدكتور........

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية طفلتي" اضغط على اسم الرواية 
رواية طفلتي الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent