رواية سلفتي هلاك الفصل الثالث 3 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

رواية سلفتي هلاك البارت الثالث 3 بقلم هويدا زغلول

رواية سلفتي هلاك كاملة

رواية سلفتي هلاك الفصل الثالث 3

وحمايا اول لما مسك الكوبيا جسمه فضل يترعش وبعدين الكوبيا وقعت منه واتكسرت وبعدين لقيت رحمه بتقول 
رحمه 
اي ده يا عمي مش تخلي بالك عالعموم دقيقه 
واحده هعملك غيرها 
مشيره 
لا لا خليها بعد الاكل هو هياكل دلوقتي وبعدين خرجت رحمه وحمايا قال ليا 
الحما 
من أمتي الحنيه دي مش فاهم يعني واهو 
عنيا شكلها كانت في الكوبيا
اهي وقعت اتكسرت وفي الوقت ده انا قولت 
ليه 
مشيره 
يمكن عايزه انكم تحبوها والله شكلها طيبه 
بس هي فيها حته التناكه شويه عالعموم 
هروح اعمل ليك الاكل وخرجت من الأوضه 
وبعدها دخلت رحمه الاوضه عند جوزها
حسن 
اي مالك فيكي اي داخله عامله كده ليه 
رحمه 
بقولك اي سبني في حالي دلوقتي انا مش 
عايزه كلام كتير مش فاهمه اي الحظ ده 
وبعدين هو قال 
حسن 
مش عارف هعمل اي في موضوع القضيه 
بس بجد انا لازم ابيع البيت ده فكري معايا 
يا رحمه 
رحمه 
الحل أن ابوك يموت لازم نخلص منه وسعتها 
انت تقول ليهم انك عايز تبيع 
حسن 
ازاي يعني هو انا هصبر لسه بعد عمر طويل 
يعني الراجل مستعجل الا صحيح مقولتيش 
ليا هو كان واقف بيتكلم معاكي في اي 
رحمه 
بقولك اي موضوع بيع البيت بالسعر ده فيه 
سر انت لازم تعرف هو عايز يبيع البيت 
بالتمن ده ليه 
حسن 
والله عامل افكر من ساعتها هو ليه عايز يشتري 
بس هعرف ازاي 
رحمه 
اسكت انت هو انت بتعرف تعمل حاجه انا 
هعرف مش فاهمه عمري ما اقدر اعتمد عليك 
في حاجه خالص 
حسن 
اصل ....
رحمه 
بقولك اي اسكت دلوقتي وروح شوف ابوك 
كده وحاول تتكلم معاه سبني في حالي دلوقتي 
علشان اعرف اشوف انا هعمل ايه وبعدها 
كنا بليل قاعدين انا ورحمه وحماتي 
وبعدين حماتي قالت 
الحما 
بقولك يا مشيره بكره باذن الله بعد 
الدبح عايزين برضه نعمل اكل وناكل الناس 
رحمه 
اي ده مش كافيه اللي هتعملوا وتفرقوا 
اللحمه 
الحما 
يابنتي ده ثواب واعطي الناس مما اعطاكي 
الله 
رحمه 
والله طيب طلما انتي حقانيه كده ما تقولي .لحمايا أنه ببيع البيت ويروح هو 
يقعد في اي بيت تاني وخلي يوزع الفلوس 
علي عياله 
مشيره 
انتي ازاي تتكلمي مع ماما بالطريقه دي وبعدين 
عمي حر في مالو احنا ملناش دعوه خالص 
رحمه 
بقولك اي اقعدي انتي علي جمب محدش اصلا 
وجه ليكي كلام يا ماما أنتي مش عارفه 
حسن نفسه يعمل المشروع اللي في دماغه 
اوي وفي الوقت ده دخل ربيع وقال 
ربيع 
بقولك اي يا مرات اخويا عندنا الستات مينفعش
تدخل في كلام الرجاله وبعدين لما ابوكي 
يوزع ورثه وهو عايش ابقي 
تعالي قولي ل ابويا يعمل كده وبعدين 
بكره باذن الله بعد صلاه العيد انتي وجوزك ترجعوا بيتكم 
رحمه 
ومين قال كده انشاء الله ده حسن ليه في 
البيت ده زي ما انت ليك بالظبط وانا مش 
ماشيه يا ربيع 
ربيع 
يبقي تقعدي هنا بادبك وملكيش دعوه ب حد 
مفهوم وفي الوقت ده حسن دخل وقال 
حسن 
اي يا جماعه صوتكم عالي ليه ده انا جايه 
من برا علي صوتكم العالي 
الام 
تعالي شوف مراتك اللي عامله تتكلم في 
بيع البيت 
حسن 
يا امي هي عندها حق وبعدين انتي عارفه 
رفعت دلوقتي عايز ياخد البيت بكام 
الام 
يا خساره تربيتي فيك بدل ما تقول لمراتك 
ملكيش دعوه وخليكي في حالك تقول كده 
البيت ده مش هيتابع وفي الوقت ده 
خرج حمايا وقال 
الحما 
بقولك اي يا ربيع اعمل حسابك أن بعد العيد 
هكتب البيت ده ب اسمك ونصيبك انت يا حسن 
الأرض وكلامي خلص والكل كان واقف 
ساكت ورحمه دخلت الاوضه وبعدها حسن 
حسن 
هعمل اي دلوقتي يا رحمه انتي عارفه 
أن البيت ده تمنه ضعف تمن 
الأرض ٣مرات 
رحمه 
ابوك قولتك لازم يموت وانت لازم تساعدني 
علي كده البيت لو اتكتبت ب اسم اخوك 
انت كده خالص روحت في داهيه 
حسن 
لا مقدرتش اعمل كده دن ابويا برضه انا هشوف 
حل تاني وعدا ايام العيد وبرضه حمايا نفذ 
كلامه وكتب البيت ب اسم ربيع وطبعا 
كان حسن ليه بيت في البلد برضه راح قعد فيه 
وفي يوم كانت رحمه خارجه 
حسن 
رايحه فين يا رحمه انتي اتعودي كل يوم 
علي الخروج والموضوع ده مينفعش 
رحمه 
بقولك اي انت تقعد ساكت مش عايزه اسمع 
صوتك مش كفايه ابوك كتب البيت ب اسم 
اخوك علشان جبنك وبعدها خرجت وراحت 
بيت رفعت 
رفعت 
مدام رحمه اتفضلي 
رحمه 
احنا هنعمل اي في موضوع للبيت انا بجد لو 
البيت ده راح من ايدي انا ممكن اموت فيها 
رفعت 
هههههههههههه بيت اي حضرتك انا عرفت .أن
خالص البيت بقي ب اسم ربيع وانتو ملكوش فيه 
دلوقتي 
رحمه 
بس عندي الحل بس مش هقولك عليه 
الا لما اعرف انت عايز البيت ده ليه 
رفعت 
البيت ده تحته اثار والآثار دي بتاعتي انا مهما 
يحصل خالص عرفتي كده قولي بقي انتي 
عندك الحل ازاي 
رحمه 
ايوه كده بقي انا كده فهمت انت عارض 
الثمن ده ليه 
رفعت 
بس لو الكلام ده راح لحد انا ممكن اقتلك فيها 
رحمه 
انت هتقتل فعلا بس مش انا حسن لازم 
يموت 
رفعت 
طيب ليه مع ان مافيش حاجه ب اسم حسن 
يعني المفروض اللي يموت ربيع 
رحمه 
لا حسن وانا اتجوز ربيع وفي الوقت ده هيكون 
سهل أن اخد البيت اسمع كلامي بس
هقولك اي 

رواية سلفتي هلاك الفصل الثالث 3 - بقلم هويدا زغلول
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent