Ads by Google X

رواية مليكة الرعد الفصل الثالث والثلاثون 33 - بقلم سوكا

الصفحة الرئيسية

 رواية مليكة الرعد البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد كاملة

رواية مليكة الرعد الفصل الثالث والثلاثون 33

بعد مرور أيام لم يتغير الحال ولكن ذلك الذي ظلم تبقي كما هو مه شعور بعضهم بالذنب وذلك الذي قاربت قواه أن تنهار فهو كالاعصار ولكن عندما يقرب الأمر لاحفادة لا يستطيع المقاومه
احمد بأمل: الدكتور قال اي ي عمر
عمر بتوتر: زي امبارح وقبلوا ي جدي كل ام يفوق ينهار فيعطولو منوم
احمد بغضب: يعني اي هيفضل كده لحد امتي ده بقالو تلت ايام علي الحال ده انا عاوز حل لو مش قادرين يعالجو نسفرو بره المهم نتحرك
عمر: انا قولت لحضرتك قبل كده علي أن ده هيحصل ومحدش هيفيدو غير حد يبقي قريب منو وللأسف مفيش حد قريب منو معتقدش وحضرتك اكيد عارف انو طول عمرو وحيد
احمد بحزن:مهو شاب في سنة ومكون الثروه دي كلها اكيد حد ساعدو وقرب منو اكيد بس مفيش اثر لاي حد في حياتو
عمر بخوف من رد فعل جده: الدكتور بلغني اقول لحضرتك ثم يخفض صوته انو لو فضل علي الحال ده ف البقاء لله
احمد بثوران وغضب شديد: يعني اي مش فاهم انا حفيدي هيفضل عايش طول مافي نفس وروح انت فاهم
عمر برعب: هوا مش هيكمل اسبوع وجسمو هينهار من المهدئات والدكاترة مش مسيطرين علي وكل ما يصحي يرفض حد يقرب منو
احمد وقد استعاد هدوئه: لما يصحي ممنوع اي حد يقرب منو حتي الحرس ال علي اوضتو انا هشيلهم تسيبو
عمر بصدمه: بس انت عارف انو كده هيهرب
احمد بخيبه امل: احسن ما يموت
عمر بخبث: ماشي طب أنا بقي هتجوز امتي
ليقوم احمد بسبه وطرده

في قصر المنوفي
تجلس شاردة لا تعلم لماذا قلبها يؤلمها كثيرا عليه لماذا ولما لا تعلم فقط تعلم أنها تريده أن يتحسن في اسرع وقت لتنزل دمعه شاردة وهي تتذكر
#Flash back
تجلس شاردة في كافي ليدلف بهيئته الجذابه ويراها
معاذ: تسمحيلي اقعد
اسماء: اه اتفضل
معاذ: انتي صحبت مريم ويارا كنت شايفك قبل كده معاهم
اسماء بضحكه خافته: اه وانت اخوهم
معاذ بضحك: الجديد اخوهم الجديد
اسماء بستغراب: لي بتقول كده عارف كان نفسي دايما يبقي ليا تؤام وانت ربنا رزقك بتؤام واخ واخت كمان ولقيت عيلتك لي مش متقبلهم
معاذ بحزن: هحاول بس مش متعود اقرب من حد كده أو حتي يكون ليا كلامك كتير مع حد مش عارف لي انجذبتلك وقعدت معاكي بصراحه
اسماء بإخراج: يمكن عشان انا اي حد يشوفني يحبني مش غرور ده ابدا
معاذ بضحك: واضح واضح بصي انا هتكلم معاكي بصراحه انا مش من طبعي اقرب من حد أو حتي ابدأ حديث انا الاول بس مش عارف لي حسيتك مميزه واتشدتلك ممكن نبقي صحاب
اسماء بود: ممكن طبعا ثم يلاحظ ارتدائها خاتم مثل خواتم الزواج
معاذ بحزن: انتي مخطوبه
اسماء وقد لاحظت أنه ينظر للخاتم: لا مش مخطوبه ده هديه من اخويا
معاذ بفرحه فشل في إخفائها: زوقو حلو ثم يتحدثو في الكثير والكثير
back#
يدلف أخاها حزينا علي حالها
زين: انتي هتفضلي كده كتير لا اكل ولا شرب ولا نوم ولا كلام قوليلي ي حببتي فيكي اي فهميني
اسماء: لا رد
زين بشك: طب معاذ ده كنتي تعرفي قوليلي علاقتك بي اي يمكن نقدر نساعده
اسماء بدموع فهي لم تعد تحتمل الكتمان: مش عارفه أصحاب كنا زي الأصحاب مش عارفه مالي بس كل ال عارفاه أن قلبي واجعني اوي علي وفي المستشفي حسيت روحي بتطلع معاه
زين بتأكد من شكه: طب اي رايك نروحله المستشفي مش يمكن كان بيعتبرك قريبه منو ويتقبل وجودك
اسماء بفرحه: تفتكر طب يلا يلا نروح
***************************يجلس شارد لا يعرف ماذا يفعل فمهما كان بروده وقسوته فهو ما يزال أخاه
مليكه بمشاغبه: بتفكر في مين قولي قولي اعترف فيا صح صح
رعد بضحك: جايبه الثقه دي منين
مليكه بفخر: دي مش ثقه دي غرور فاهمني
رعد: غرور مهو باين ثم ينظر لها بخبث الا قوليلي هوا انتي لما كنتي في الغيبوبه كنتي سامعه كل حاجه كل حاجه لتفهم مايريد إيقاعها فيه
مليكه: اه بس بردو كنت بنام وفي حاجات مسمعتهاش
رعد بخبث وهو يقترب منها: زي اي احكيلي
مليكه بتوتر تحاول اخفاؤه: مش فاكرة وبعدين اوعي كده وانت قاطع الهوا والنور عليا
رعد بحب: يعني أنني متضايقه من وجودي
مليكه: أنا مقولتش كده
رعد وهو يحاول تغير مجري الموضوع فهو يعرف انها تحتاج بعض الوقت: اي رايك تروحي الجماعه امتحاناتك قربت ومنه تشوفي صحابك
مليكه بفرحه زي الاطفال: بجد يلا يلا دقيقه وهلبس ثم تقوم بارتداء درس بالون الاحمر مع طرحه سمراء
رعد بصدمه: انتي هتمشي معايا كده
مليكه وهي تنظر لنفسها: مالي وحشه
رعد: لا ده انتي حلوة اوي كمان ومحدش بشوفك بالحلاوة دي غيري فاهمه
مليكه باعتراض: لا هنتأخر وبعدين انا في كل حالاتي حلوة
رعد: مفيش خروج كده انا قولت ثم يزيحها تك نيله في حلاوتك هجيب انا اللبس ليفتح خزانتها بجد جميع ملابسها الوان اجمل من بعض
رعد: وبعدين بقي كلهم الوان وحلوين عليكي ليقوم بإخراج درس أخضر وطرحه صفراء
رعد بابتسامه عريضه: البسي دول
مليكه بغضب: ال القرف ده لا طبعا بقولك اي شكلك بتزليني عشان مروحش مش راحه وتقوم بتكشير وجههامثل الاطفال
رعد: مهو مش هتخرجي بالحلاوة دي
مليكه بخبث: هوا مين ال هيبصلي وانت معايا ده الجامعه كلها بما فيهم مدير الجامعه بيخافو منك وبعدين ي سيدي هغير ده بس هلبس حاجه هنقيها ثم تقوم بارتداء درس بالون السماوي وطرحه بيضاء
رعد: وده بردة حلو شكلك مش هتسكتي غير لما تتنقبي
مليكه بضحك: ما انت متشيك يلا بقي عشان منتأخرش
***************تجلس تفكر فيما فعلت فهي لم تفرغ عن غضبها ولن تندم علي ذلك ابدا فهو يستحق اكثر من هذا لكن ذلك اللعين المدعو قلبها يمنعها
يارا بمواساه: اي رايك ي ماما لو نروح لمعاذ النهاردة
ملك: ماشي قولي لأختك عما البس لتدلف لغرفتها وتتذكر
#flash back
ملك بقوة لم تجرأ عليها من قبل: اخرس ي شيطان ي حقير انت اي الغل ال جواك ده جايبة منين دول حتي ولادك ي اخي
عتمان وهو يهمس كفحيح الافعي: انا فعلا شيطان هلاكك
ملك بجنون فهي توقعت ندمه: انت مريض محتاج علاج ي مريض انت واحد حقير دول ولادك مش ولادي انا بس ولادك ي غبي لي بتعمل كده لي انا مش لقيالك مبرر واحد علي ال عملتو فيا أو حتي علي ال بتعملو في ولادك لتهتف يوصلهم كويس دول ولادك المفروض بيحبوك وانت تحبهم بس من ساعه ما جيت مشوفتش واحد فيهم غير وهوا بيكرهك ده حتي ال معاشتش معاك ولا تعرف حاجه طريقتك خالتها متحبكش
عتمان ببرود: هندمك انتي وهما علي آل عملتي ده
ملك بنظرة ثاقبة: انا استحملت كل حاجه كل حاجه منك ورغم انك حقير ومتستاهلش إلا أن قلبي مكنش مطاوعني اني اذيك أو اعمل فيك حاجه لانو للاسف حبك وبقولهالك وانا مكنتش اتوقع اني اقولها للاسف حبيتك بس قسما بالله ي عتمان أن نسيت شعره من ولادي لهتكون معدوم من الحياه
لينظر لها بسخريه: وانتي بقي ال هتعدميني
ملك بضحكه ساخرة: متنساش انا مين انا ملك الشافعي ي عتمان افكرك ولا ناسي انا ال لما ابوك حرمك من كل حاجه بسبب تصرفاتك الطايشه ال خليتك تقف علي رجلك وسعادتك وكل ال هالومه ال انت فيها دي مني انا ومن مالي انا يعني معايا اضعاف مضاعفه
عتمان ببرود: والمعني
ملك بستهزاء: يعني زي ما كبرتك اقدر اوديك سابع ارض فاهم واه كل أموالي وفلوسي ال خدتها وافتكرت اني ميته ترجعها انا مش فاتحاها سبيل وميراث اختي ال خدتو منها غصب وهي مردتش تعمل حاجه عشان ولادي ترجعهولها مع الفوايد
عتمان بسخريه: ولو معملتش
ملك بشر: كل جرايمك الوسخه هتروح للبوليس واه مش بس كده وأعمالك الوسخه كمان متفتكرش اني كنت عارفه وساكته غصب لا ده بمزاجي واه صحيح الشركه تكتب نصها بأسمي اصلي ناويت انزل شركتي ولو معملتش ال قولت علي اعرف أن نهايتك قربت ثم تنظر له بشر: انا واحده راجعه من الموت يعني معنديش مانع اروحلو تاني بس المرادي هروح وهخدك معايا عشان ولادي عندي ي عتمان اهم من حياتي ثم تقوم بضربه عده ضربات خفيفه علي قلبه باصبعها لو كنت مشيت ورا ده من البدايه مكنش زمان التيار جرفنا لهنا
عتمان وقد شعر أنه علي وشك الانهيار فهي تعرف جميع مافعل ولديها دليل ولم يشك بها أن تساومه عليه ولكن ماذا يظن فإنها أم بالنهاية
ملك وهي تجلس وتضع ساق فوق الأخري: ويلا بقي من غير مطرود ولا تحب اجيب الأمن يوصلك ليخرج من المشفي كي يفكر ماذا يفعل
عمران بصدمه وهمس لاخاه: اخوك شكل نهايته قربت
عامر بصدمه: اظاهر كده أن كل ال عملو فيها ده مكنش بالنسبالها حاجه بس هوا تماده اويول حتي ولو زي ما هما ولادها
عمران: ربنا يهديه
مياده بقلق: انتي كويسه ي حببتي
ملك بقوة لم تعهدها من قبل: اه كويسه اكتر من اي مرة اظاهر كده النهايه قربت ي ميادة
مياده بخوف: ملك ارجوكي ولادك عاوزينك وانا كمان
ملك وهي تنظر لهؤلاء المصدومين: مهو عشان خاطر ولادي هعمل اي حاجه عشان افوق الشيطان ده ولو مفقش هنهي
احمد: لي ي ملك معملتيش كده زمان
ملك: عشان مكنتش شايفه أنها حاجه تستحق ثم تنظر له بقوه انا بالنسبالي ولادي اهم مني وتظاهر كده ي بابا ابنك ناوي يقدي علي نفسة
احمد بتأييد: انا معاكي ي حببتي هوا تماده ولازم نفوقو انتي واختك امانه اخويا الله يرحمه بس انا مقدرتش احافظ عليها هحاول أصلح غلطي علي قد ما اقدر ليتذكر
#flash back
احمد بحزن: يعني اي عندك المرض ده ومتقوليش فهمني انا هعالجك بره وهتخف لو مش عشاني عشان بناتك
مؤمن بضعف: انا جايبك هنا عشان البنات البنات امانتك ي احمد ولو كان ليا عمر لما ارجع من السفر هستلمها
احمد برفض: لا لازم اجي معاك يعني هاجي مش هقدر اسيبك لوحدك
مؤمن برفض: لا انت هتفضل هنا مع البنات وانا هاخد مراتي ونسافر وتبقي نطمنك وبعد فترة يسمع خبر وفاه أخاه لعدم نجاح الجراحه وتولته زوجته لعدم مقدرتها علي مفارقه معشوقها
#back
مياده بحزن: حضرتك عملت ال عليك
رعد بخبث وهو يهمس: اظاهر كده النهايه قربت
#flash back
ملك وهي تستعيد قوتها: لازم افهم لي بتعمل كده انت عمرك ما كنت كده ثم تهتف بحزن ولا انا ال اخترت غلط من الاول ثم تدخل في دومه الافكار مره أخري
***************في المشفي
عمر بخبث: عملت كل حاجه قولتلي عليها اهو ثم يهتف بس ي ريت متخونش الثقه وتاخد ريست وترجع والا ساعتها جدك هيعرف وهيفرمني ويفرمك وهيجيبك ولو بتموت قدامة مش هيسيبك مش جدك ال يتضحك عليه
معاذ بابتسامه: عارف بس انا عاوز اتعالج عشان اعرف اتعامل معاكو طبيعي واكمل حياتي
عمر بغمزه: لي هوا انت لقيت متعوسه الحظ ولا أي
معاذ بضحكه: شكلي كده شكرا علي كل حاجه
عمر بحب اخوي: علي اي ي هبل انت اخويا وبعدين انت فعلا كنت بتموت في القصر معملتش حاجه اهم حاجه متتاخرش والا جدك هيعلقني علي باب القصر لحد ما ترجع ليتوقف عن الحديث عندما يري تلك التي تنظر له بصدمه
اسماء بصدمه: ما انت سليم اهو آمال كنت بتموت من يومين ازي
معاذ: ربنا مغير الاحوال لتلفت نظرها لعمر الذي ينظر في قمه الغرفه يصفر
اسماء: وانت عاوز تهربو ي خبيث يعني انت عارف انو بقي كويس ومقولتش
زين بضحك: علي حسب ما سمعت ف جدك لو عرف مش هيرحمك
عمر وهو ينط: ما هي دي النقطه ال بقول عليها جدي مش لازم يعرف هوا بس عاوز يبعد شويه وهيرجع تاني هتخلو سر صح صح انا قولت كده برضو انت جمال وحلوين ومش فتانين ليأتي ذلك الصوت الساخر
مراد: بس انا فتان
عمر بصدمه: كملت ثم ينظر لمعاذ انا غلطان واستهال الضرب بالجذمه اني ورطت نفسي في حاجه مش قدها منتش ماشي يعني مش ماشي
ملك بصرامه فهي اتت هي وبناتها مع مراد: يمشي فين مفيش مشيان طبعا
عمر: والله يمرات عمي يقمر ي عسل ي شيكولاتايه بحاول اقنعه بس مش راضي شوفيلك حل معاه
يارا بسخرية: طبعا اوووماال ده احنا سامعينك وانت بتقنعو
ليحمحم عمر: طالما سمعتو ف انا اروح اقول لجدي احسن ماجد يقوله سلامو عليكو
معاذ بصريخ: ولا تعالا يلا
عمر: ي عم ولا اي ده جدك هيخليني سوسن في البيت ده مش بعيد يخلي الكلاب تغتصبني
زين بضحك: صعبت عليا خلاص ي جماعه متقولوش حاجه
مراد بخبث: تعالي ي عمر ي حبيبي مش هقول بس عندي شرط ليهمس في اذنه
عمر بجنون: مش ي روح امك من قدامي عشان مقتلكش
مريم ببراءه: عمر عيب
يارا: هوا انتي شوفتي عيب
معاذ: صدعتوني ي جماعه انا بس عاوز راحه وهرجع لوحدي هحاول اتعالج
مريم برجاء: طب اي رايك تفضل معانا وتتعالج ارجوك ي معاذ احنا هنا كلنا بنحبك
ملك بحب: هتفضل مع اخواتك ولا اي
معاذ: ماشي بس متقولوش لجدي حاجه عشان عمر
عمر بهتاف: الله عليك ي ابو المعازيزو
معاذ: خلاص غيرت رايي قولولو
************************في الجامعه
يجلس البنات صبا: وآلله وليك واحشه يمليكه
ندي: بس ازي رعد خلاكي تاجي
مليكه: عادي يعني عشان الامتحانات قربت
اسيل بغمزه: ولا الصنارة غمزت
مليكه بحرج: لا طبعا المهم انتو عاملين اي
صبا: كويسين كنا قلقانين عليكي اوي استني بقي احكيلك كل ال حصل البت دي هتبقي سلفتك للتشاور علي ندي
مليكه بحب: سيف صح
ندي بخجل: اه احنا كتبنا الكتاب وصممت معملش فرح غير وانتي معايا ثم تهتف وصبا منشيه محمد وراها زي المجنون وهي معذباه
مليكه وهي تضربها علي ايديها: لي ي هبله ده شكلو بيحبك وشكلك واقعه انتي كمان
اسيل بسخريه: من ناحيه واقعه ف هي واقعه بس طبعا عنادها ده هيوديها في داهيه
صبا: هييييح خلصتو هوا قالي انو هيتقدملي رسمي مع جدو ولو موافقتش هيخطفني ويتجوزني
مليكه: اوبااا وهنا تبدأ الروايه
صبا: انتي بالذات متتكلميش عن الروايات ده انتي حياتك كلها فيلم
مليكه بضحكه: بس اي رايكو في الفيلم
أسيل بحب: طول ما انتي موجوده هيبقي جميل اوعي تسيبي رعد تاني ي مليكه في الشهور ال كنتي عيانه فيهم مكنش بيعمل حاجه غير انو ياجيلك ويتكلم معاكي كان قليل واوي انو ياكل أو يشرب ده حتي بقي اسوا مكنش حد بيعرف يتكلم معاه ده حتي جدو
ندي: ايوه شكلو بيحبك اوي
صبا: وهي كمان بتحبو
مليكه: شكلي كده
****************في قصر عتمان
عتمان: عملت ال قولتلي علي وخليتها تكرهني عاوز اي تاني انا بحظرك اياك تاجي جنبها
المجهول: انت مش في وضع يسمحلك تحظرني واظن انت عارف كويس بمكالمه تلفون انا ممكن اعمل فيها اي
عتمان: عاوز اي
المجهول بجنون: عاوز حياتك عاوز الجحيم لرعد
عتمان: رعد وانت تعرف رعد منين
المجهول بضحك هوا في حد مبعرفش الشيطان
************************بعد عده اشهر تغير الحال قليلا اصبحت ملك اقوي وتوطدت العلاقه بينها وبين اولادها وخصوصا رعد وتطورت علاقه رعد ومليكه وتمت خطبه صبا ومحمد خطبه اسيل ومحمود وايضا مريم ومراد وايضا عمر ونورا بعد إلحاح كثير منه علي جده وتم كتب كتاب زين علي يارا فهو لم يستطع الانتظار حتي تصبح ملكه فالجميع تمت خطبتهم في يوم واحد فهل ستدوم السعاده للنهايه وتم تعافي معاذ وأصبح يختلط بالجميع ولكن ليس كثيرا وتوطدت رفقته مع اسماء كثيرا
★★★★★★★★★★★★في يوم الفرح
تستعد كل حوريه وتم تصميم فستان خاص بها وتقف مليكه تنظر لرفقتاها بسعاده واسماء تجلس معهم أيضا فهي أصبحت علي صحبه قويه معهم لتتفاجئ مليكه بالمساعدة في مركز التجميل بإحضار فستان في غايه في الروعه والجمال فقد تخطي جمال فساتين الأخريات ومعه بطاقه صغيره﴿ انا عارف اني جيت متأخر بس عاوزك تلبسي النهاردة عشان حبيت اشوفك عروستي للمره التانيه وحبيت اشوف الفرحه علي وشك ال مشوفتهاش في فرحنا الاول ثم ينهي الرساله بكلمه بحبك ي مليكتي﴾
وفي الجانب الآخر تتفاجئ اسماء بذلك الفستان رائع التصميم فهو فائق الجمال ذا ذوق راقي وبه رساله﴿حبيت افاجئك واتمني انك تلبسي النهاردة لأنك هتبقي اجمل عروسه مختومه بكلمه بحبك﴾ ليتجهزو جميعهم تحت فرحه الجميع
**************************في المساء
تدلف ملك ومياده وسعاد وحنان لتري هؤلاء الحوريات في ابهي صورة لهم ما اجملهم ليقدموا المباركات بتخاف مليكه بسعاده
مليكه بسعاده عارمه: بالمناسبه السعيده دي احب اقولكم خبر حلو اوي اوي اوي
مياده بفرحه: ي رب يكون ال في بالي
مليكه بسعاده وهي تضع يدها حول بطنها: انا حامل في شهر
ملك بفرحه: الف مبروك ي حببتي واخيرا هبقي تيته
ليهنئها الجميع
مليكه: بس رعد ميعرفش انا كنت عملاهالو مفاجئه وانا لسه عارفه امبارح
صبا بغمزه: متخافيش محدش هيقولة ليأتيهم خبر وصولهم في الخارج لتنزل كل حوريه لرفيق دربها متجهين نحو زفافهم
★★★★★★★★★★★★
رعد: احلي عروسه اشوفها في حياتي
مليكه بخجل: عندي ليك مفاجئه
رعد بحب: اي هيا
مليكه: لما نروح هقولهالك
★★★★★★★★★★★عند نورا وعمر
عمر بابتسامه: قمر ي ناس اول مره اشوف قمر ماشي
نورا بابتسامه: ربنا يخليك
عمر بقرف: ربنا يخليك انتي ي بت دبش طول عمر في واحده تقول لجوزها يوم الفرح ربنا يخليك
نورا: آمال اقول اي الله مش بعرف ارد
عمر: قولي وانت كمان قمر ي حبيبي
نورا: حبك برص بقولك ايه انا قولت من الاول مش عاوزه اتجوز روحني
عمر بصدمه: ي بنت المجنونه علي جثتي ده انا اتزليت عما وصلت لليوم ده هتجوزك يعني هتجوزك
لنتركهم في مشاغبتهم
★★★★★★★★★★★عند معاذ واسماء
معاذ بحب: خفت متلبسيهوش
اسماء بابتسامه: بس لبستو
معاذ وهو يقبل يدها: بحبك ليجد من يحمحم
زين بحمحمه: اختي يسطا واخد بالك
معاذ بقرف: مراتي ي عم
زين: لسه ي روح امك مش مراتك
معاذ: روح لمراتك يلا ثم يدخل هوا ومعشوقته داخل السيارة
★★★★★★★★★عند زين ويارا
يارا بضحك: هوا انت لازم تفصلهم كده
زين بحب: سيبك منهم اي الحلاوة دي
يارا بخجل: شكرا
زين بعشق: بحبك
★★★★★★★★★★عند مراد ومريم
مراد: احلي عروسه علي المجره
مريم: بس ي بكاش
مراد وهو يقبل يدها:بحبك ي حوريتي
★★★★★★★★★★★★★عند سيف وندي
سيف بفرحه: واخيرا اتجوزنا متعرفيش قد اي أنا كنت فاقد الامل أن اليوم ده ياجي
ندي بضحكه خافته: واهو جه اهو
سيف بحب: بحبك
★★★★★★★★عند محمود واسيل
محمود: اي القمر ده لا ده انا مقدرش اسيب الجمال ده ظاهر للناس كده من بكره تتحجبي
اسيل بحب: حاضر
محمود بعشق: بحبك
★★★★★★★★★الزفاف فهو أقل ما يقال عنه زفاف اسطوري فهو زفاف لاحفاد الشافعي يدلف كل فارس مع معشوقته وأحاط بهم الصحافه والحراس وتقع انظار الجميع عليهم فلما لا انهم احفاد الشافعي ي ساده يجلس كل منهم مع معشوقته في المكان المخصص لهم وتاتيهم المباركات ويقوم كل عريس بغناء اغنيه لمعشوقته وتأتي دور الرقصه يقف كل منهم مع معشوقته يحيط بخصرها ويتمايلو مع الاغنيه في سعاده عارمه
مليكه بابتسامه فهي الآن كما يقولو اسعد ما يمكن: مش عاوز تعرف المفاجئه
رعد بعشق: اكيد عاوز اعرف اي هيا
لتأتي لتقول لتنقطع الانوار مليكه وهي تحتضن رعد برعب: رعد انا خايفه
رعد: متخافيش انا معاكي ليقطع كلماته صوت رصاصه وتأتي الانوار ليجد معشوقته غارقه في دمائها
رعد بصراخ: مليكااه ليلتف الجميع حوله فازغ
مليكه بضعف: رعد ابننا انقذوا ليصدم أهذه هي المفاجئه لتغمض عيناها للابد ليحملها ويهرول للمشفي
★★★★★★في المشفي
رعد بصرااخ: دكتور حالا دكتور ليأتي الأطباء ويدلفو بها لغرفه العمليات ويقف الجميع رأسا علي عقب خوفا عليها
رعد بزهول: كانت بتقول ابننا
صبا بدموع: مليكه حامل وكانت عملهالك مفاجئه ليدعي الجميع ربهم أن تتخطي منها هي وطفلها وبعد عده ساعات يخرج الأطباء
رعد بلهفه: بقت كويسه صح اخبارها اي
الدكتور بحزن وخوف منه: البقاء لله المدام والبيبي تعيش انت
رعد وهو يهجم بشراسه: اخرس قطع لسانك هقولك لوقولت كده تاني ليلكي الجميع تعزيه علي صديقت دربهم وروحهم ويغمي علي ذلك الذئب الشرس من الصدمه
*************بعد عده ايام تم دفن مليكه ومازال ذلك الرعد غير مصدق لفقدانها حتي أنه لم يرد أن يودعها
ملك بحزن: رعد انا عارفه أن الموضوع صعب وهي فراقها قصر فينا كلنا بس ده قضاء ربنا
رعد ببرود: لو سمحتي ي ماما لو معندكيش حاجه مهمه سيبيني ارتاح انا متاكد انها محصلهاش حاجه
لتأتي مياده بانهيار: بس حصلها ي رعد وهي دلوقتي عند الآحسن مني ومنك هي وابنك فوق يحبيبي
رعد بصريخ: مليكتي ماماتتش
يدلف احمد بصرامه: بس مليكه الرعد ماتت ي رعد
لينهار بين دموعه وصورها ويقول بصرااخ هز أرجاء القصر مليكااااااااتي مااتت
google-playkhamsatmostaqltradent