رواية علي حافة الجنون الفصل الثاني 2 بقلم وئام محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية علي حافة الجنون الفصل الثاني بقلم وئام محمد

 رواية علي حافة الجنون الفصل الثاني 

اميرة بصدمة: انتي مش دكتورة تشريح؟ 
سما: لايماما مين قالك الهري ده 
اميرة: اومال اي؟؟ 
نظرت لها سما من فوق لتحت ثم قالت
سما: انتي متأكدة انك تبع سليم منصور 
اميرة: مديري ولله 
سما: مديرك!! يعني انتي مش ممرضة ولا حاجة
اميرة: هاا لا ممرضة 
سما ببرود: انتي تعرفي لو قدمت ال cvبتاعك للقسم بتهمة تزوير هتتسجني كام شهر
اميرة بتهديد: وانتي تعرفي لو قدمت في القسم بلاغ عنك بتهمة تقطيع الجثث  هتقعدي كام سنة؟ 
سما: ده لو عيشتي 
اميرة: قصدك اي
سما: يعني قدامك حل من الاتنين يا تكملي الشغل معانا
او تكوني انتي الهدف الجديد لينا
اميرة: وده عبارة عن اي الشغل ده
سما: بنسحب  كتلة بسيطه من مخ الجثث
اميرة: ايوة ليه يعني 
سما: هو ده بس الي لازم تعرفيه دلوقتي 
اميرة بخوف حاولت اخفاؤه: طيب انا طبعا مش هبدء من اول يوم
سما وهي تقرب من اميرة: اكيد طبعا
اميرة: طب هم... 
لم تكمل جملتها فقد خدرتها سما وامرت بعض الرجال 
بأخذها  
................................................................................
سليم بملل: انتي يازفته اصحي 
اميرة بنعاس: بس بقى بلاش ازعاج ناقص حتة من الحلم هكملها واصحى
سليم: انتي متخلفة 
مسك كاس به ماء وكبه على وشها 
اميرة بفجع: اي ده في اي في اي 
سليم: لو حمار مش هينام كدة 
اميرة: انت مين عشان تكلمني كدة 
نظرت حولها لتجد نفسها قاعدة ع الكرسي ومربوطة
اميرة ببكاء: انتم مييين سيبوني 
سليم: انا سليم منصور يا اميرة متعرفنيش؟ 
اميرة بغل : اسمك زي اسم الراجل النحس العجوز مديري ربنا يخده زي ما رشقني في مصايبه
سليم ببرود: لمي نفسك انا هو الراجل اللي بتشتميه ده
نظرت له اميرة من فوق لتحت 
اميرة بملل: احنا هنهزر بقى 
سليم بأبتسامة: لا يابنتي ده سائل عملته ونجح والحمدلله بقيت شاب كدة 
اميرة: وحياة امك طب ما تجبلي حبة سائل يخلي عندي قوة خارقة
سليم: انا فاهمك دي اثار الصدمة بس
ثم لف بأبتسامة ليستعرض عضلاته وشبابه 
سليم: اي رآيك في النحس العجوز 
اميرة: لو سمحت ممكن تعقل شوية مش شكل راجل عصابات خاطف بنت خالص
سليم: استني هثبتلك صحة كلامي 
فتح سليم الشاشة وكانت عبارة عن اشخاص كبار السن 
يشربون شيئ وبعديها بفترة تختفي التجاعيد قفل الشاشة
اميرة بصدمة: اي ده ياباشا 
سليم: صدقتيني بقى
اميرة: طب لنفتكر ان الهبل ده مش فوتشوب وانك المدير فعلا انا هناا لي ومالي بخرافات العواجيز دي
سليم: انتي هتساعديني يابنتي انا واثق في قدراتك 
اميرة: بنتي اي بقى ما خلاص انت بقيت اصغر مني ياجدع
سليم:  ندخل في المهم 
اميرة: ياريت ولله 
سليم: السؤال المهم انا ليه جبتك هناا 
اميرة بزهق: هاا اخلص
سليم: عشان اني اللي هتساعديني من انهاردة طبعا انا مينفعش ارجع الشركة بشكلي ده، و ده توكيل ان الشركة بأسمك
اميرة بفرح: بجد انا طول عمري بقول عليك راجل كريم 
سليم بتكملة: طبعا انا هكون مت وهغير اسمي على اني 
ابنه واجي استرجع منك الشركة 
اميرة: طب وانا هستفاد اي 
سليم ببرود: هتيجي شوية اسهم من الشركة 
اميرة: اه طب مش هتفكني 
قرب سليم وفكها 
اميرة وهي بتشاور لسليم لمكان ما: اي الي هناك ده؟ 
نظر سليم خلفه لتستغل اميرة انشغاله وتضربه بالكرسي 
على راسه و خرجت من الغرفة 
اميرة بصدمة: اي ده؟ 


يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية علي حافة الجنون الفصل الثاني 2 بقلم وئام محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent