رواية نور الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم نوران جمال

الصفحة الرئيسية

رواية نور الاسر البارت الثاني 2 بقلم نوران جمال

رواية نور الاسر كاملة

رواية نور الاسر الفصل الثاني 2

في احد المطاعم الراقيه نجد ابطالنا يتحدثون في امور الشركه
يوسف بمرح: هتلاقي دلوقتي شريف الهلالي وابنه مش قادرين احنا خدنا صفقه مهمه منهم هههه....
اسر بهدوء: المفروض انه يكون عارف ان انا اللي كنت هكسب الصفقه مش هو وانا كتير حذرته قبل كده من انه يلعب بديله معانا...
فهد بهدوء: هيثم برضه علي قد ما بيخاف منك علي قد ما بيكرهك يا اسر...
سيف بهدوء: انت يا اسر تقدر تمحيه من علي وش الارض بس انت ليه مش عايز تعمل كده....
اسر بضحك: انا مش هلعب العابه واعمل زيه ده غير ان هو لحد دلوقتي العابه علي قده ومفيش قلق منه وكمان انا سيبه يسلينا بمزاجي ههههه....
فيضحك الشباب وتدخل مجموعه من الفتيات الي المطعم وهم يتهامسن عن وسامه ابطالنا وخاصه اسر "فبرغم من انهم جميعا وسيمين الا ان اسر لديه هاله من الثقه والوسامه تحيط به فهو لديه حضور يجعل الجميع يلتفت اليه "ثم يأتي تليفون لأسر يقول له والده بأن يعود هو والشباب الي القصر لانه يريدهم في امر هام فيغلق مع والده ويقول لهم ثم يعودوا جميعا الي القصر وعندما عادوا وجدوا الجميع هناك سلموا علي بعض ثم قال لهم فهد عن الصفقه الجديده التي ربحوها اليوم ففرح الجميع ونظروا لهم ولأسر خاصه بفخر فهم برغم صغر سنهم الا انهم متفوقين ومتقدمين دائما ثم قال لهم محمود عن صداقتهم الجديده بجمال ومحمد فوافقوا حيث انهم يعرفون ان محمود لن يدخل اي احد داخل عائلتهم او صداقتهم إلا ان كان يستحق ذلك. وقال لهم مراد عن الحفله فوافقوا جميعا ثم ذهبوا لتناول الطعام وطبعا لم يخلو الجو من مرح مليكه والاء وحنين وكانت هناك اعين تراقبهم بحب "فيا تري من هم"

في مكان اخر نجد رجل يظهر علي وجهه الغضب الشديد من ابنه نعم فهو شريف الهلالي
شريف بغضب: ازاي ده يحصل ازاي انت عارف هما خدوا مننا صفقه من اكبر الصفقات اللي كانت هتنقل مكانه الشركه ازاي تسيبهم يعملوا كده....
هيثم بغضب : والله يا بابا انا عملت اللي عليا وقدمت ليهم كل حاجه بس مش عارف ليه مضوا معاهم هما مش احنا....
شريف بغيظ: دايما كده دايما اولاد الجارحي والسيوفي متقدمين عنك عمرك يا هيثم ما قدرت تتفوق عنهم احنا لازم نخلص من اسر هو اللي مأسس الشركه لو خلصنا منه الشركه وهما هيضعفوا بس نعملها ازاي واحنا حاسين انه بيبقي متوقع كل تحركاتنا....
هيثم بشر: مصيره في يوم يبانله نقطه ضعف ونخلص منه...
شريف بغضب: خلاص اخرج بقا لما احاول الاقي حل للمشكله ديه ...
فخرج هيثم وهو غاضب ويتوعد لاسر ولعائله الجارحي والسيوفي كامله.

في شقه جمال
يعود جمال و محمد الي شقته لانهم يعرفون ان فاطمه وملك هناك فقال جمال لهم ان يجتمعوا لانه هناك خبر هام جداً فإجتمعوا جميعا
محمد بهدوء : في خبر حلو انهارده عرض علينا محمود وفريد ومراد اكبر منصبين في الشركه بعدهم وعرضوا علينا الصداقه وان احنا نبقي قريبين منهم...
فاطمه بفرح : فعلا خبر حلو..
نجلاء بإبتسامه : انتو كان نفسكوا تصاحبوهم بسبب انهم كويسين من زمان...
جمال بهدوء : دي حقيقه يا نجلاء واحنا انبسطنا جدا لما عرضوا علينا وكمان في حفله بكره في قصر الجارحي عشان نتعرف علي بعض اكتر ها ايه رأيكم....
عمر بإبتسامه : طبعا موافقين انا كان نفسى اصاحبهم فعلا من زمان...
ملك بهدوء : وانا كمان بس انا خايفه يكونوا مغرورين ومنعرفش نصاحبهم ...
محمد بهدوء: متقلقيش هما كويسين وبكره هتعرفوا ...
نوران بهدوء : فعلا بكره هنعرف عموما عايزين ننزل انا وملك ورودينا بكره نجيب فساتين ...فوافقت ملك
اما رودينا قالت بحزن : كان نفسى اروح معاكوا بس ماما بكره محتاجاني فمش هعرف اروح فإشترولي انتو...... ،فوافقت نوران وملك
عمر بهدوء : انا هنزل بكره اجيب بدله .... ،فوافقوا جميعا ثم غادر محمد وفاطمه وملك الي شقتهم "هما جيران"
في اليوم التالي تستيقظ نوران فزعه بسبب الدخول المفاجئ لعمر ورودينا
رودينا بمرح: يلا يا نوران عشان تروحي مع ملك تشتروا الفساتين يلا يا نور قومي....
نوران بنعاس: سيبيني شويه يا رودي...
عمر وهويتصنع التفكير : ماما قالت ايه يا رودينا قالت ايه اه لو نوران مقامتش لإلا هتقول لبابا لإلاااا....
فتقفز نوران وبغيظ: خلاص اهو قمت...
فيخرج عمر ورودينا
ثم تقوم نوران وتتصل بملك فتجدها جاهزه فتفطر بسرعه وتصلي الصبح ثم تنزل مع ملك
ملك بهدوء: ها هنروح فين...
نوران بهدوء :هنروح.... مول...
،فتوافق ملك ويذهبوا
ثم ينزل عمر ويذهب الي... مول ليشتري البدله

في قصر الجارحي
تنزل حنين والاء ومليكه ليذهبوا الي... مول ليشتروا فساتين "نفس المول اللي ذهب اليه عمر"
ثم ينزل اسر وفهد وسيف ويوسف ليذهبوا الي.... مول "نفس المول اللي ذهبت اليه نوران وملك "

"فيا تري ماذا سوف يحدث وكيف سيكون اللقاء بين ابطالنا ..."
رواية نور الاسر الفصل الثاني 2 - بقلم نوران جمال
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent