رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ندا الشرقاوي

الصفحة الرئيسية

          رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان كاملة

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23

في المساء وكانت الابتسامه علي وجه الجميع الصغير قبل الكبير والجميع يهني ويبارك
ويوجد بعض الاستغراب ان صديقه سوف يتزوج طليقته
احد الرجال..... مش غريبه ياكمال بيه 
انتبه كمال اليه قائلا..... اي اللي غريب 
الشخص...... انك تجوز طليقتك لصحبك 
كمال...... سوال جميل كنت مستنيه كانت مراتي انا ولا انت 
الشخص.... انت 
كمال.... صحبي ولا صاحبك 
الشخص.... صاحب جنابك 
كمال..... يبقا ملكش فيه خالص وكلنا راضيين وفرحانيين واللي مش عاجبه الفرح يمشي واللي يفرح لعيله المنياوي يفرح 
واللي قاعد يشرفنا
وتعالت صوت طلقات النيران
قاطعهم دخول عائله المنشاوي باكملهم
جنه...... الف الف مبروك ياكمال بيه وعقبال بنوتك
كمال.... الله يبارك فيكي
رعد... مبروك ياكمال
كمال بابتسامه..... الله يبارك في حضرتك نورتنا والله
مصطفي..... دقيقه انادي حد يدخل مع الحريم
همست جنه في اذن رعد..... مش دخله لما صدقت اوس اخد سليم وقدر عاوزه ارجع لجنه المنشاوي
رعد..... يابنتي الله يهديكي ادخلي هتقعدي في وسط الرجاله
والله انادي خديجه
جنه..... هتيجي تفتح محاضره
مالك من الخلف......بقا انا مراتي بتفتح محاضره ماشي ياجنه
جنه بغيظ...... خلاص دخله تعالي ياتاج 
تاج بفرحه مثل الاطفال..... لا والنبي خليني هنا شكلهم حلو 
انس...... ادخلي يامصيبه حياتي 
رعد..... لا حول الله هو انتوا هتربوا مراتتكوا ولا العيال 
..... بتقول حاجه ياروحي 
رعد.... لا ياقلبي ادخلوا بقا 
دخلوا الستات عند الحريم 
واقتربت اميره من كل عروسه وأعطت لها  الهديه سلو لعائله المنشاوي 
اميره..... مبروك 
مريم وشاهي..... الله يبارك في حضرتك 
ريسيليا.... نورتونا 
الجميع.... السرايا منوره بناسها 
بيرلي..... عندنا فرحين هيصه هيصه 
جنه.... البت دي شبهي ياعيني لتطلعي زيي 
بيرلي......انتي بقا الظابط جنه اللي الناس بتخاف منها انا بحبك اوي وعاوزه اكون زيك لما اكبر 
جنه.... لا يابيرلي متكونيش زي حد كوني انتي وبس بالمجال اللي انتي حباه اوعي تكوني زي حد خليكي شئ مختلف يظهر للناس ماشي 
بيرلي..... حاضر ميرسي 
احد الخادمات...... الماذون وصل الماذون وصل 
دخل كمال بالدفتر ونادي علي ريسيليا 
كمال..... قمر ياناس خدي خليهم يمضوا وانتي جمر كده 
ريسيليا..... وقح 
كمال..... بلا نيله 
اخدت الدفتر والبنات مضوا وتعالت الزغاريت وضرب النار والفرحه علي وجه الجميع 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
انتها الفرح 
في جناح شاهي وفاروق 
كان فاروق يقبل يداها بشوق 
فاروق..... اخيرا بقيتي ليا وحلالي 
شاهي.... اخيرا يافاروق هنعيش حياه طبيعيه 
اقترب منها ليهدي نيران قلبه واخذها لعالم العشاق فقط 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في جناح مريم ومصطفي 
مريم..... مصطفي ممكم تسمعني 
مصطفي بجفاف..... مش عاوز اسمع حاجه نامي علي السرير وانا علي الكنبه وشهرين ونتطلق يابت الحلال انا مثعدش مع وحده مش عاوزاني 
مريم.....طب اسمعني يامصطفى انا خايفه 
مصطفي..... خايفه من اي هااا خايفه من الماضي 
مريم...... خايفه اتعلق بيك وتروح وتسبني 
مصطفي...... ليه ما تسبينا نعيش ونفرح ونعدي واليوم معديه ليه تبصي للمستقبل 
مريم ببكاء..... خوفت 
مصطفي..... خلاص بقا انتي موافقه تكوني معايا 
مريم.... 
مصطفي اقترب منها ورفع راسها..... بصي في عيني وقوليلي موافقه 
مصطفي..... اخيرا الحجر نطق 
واقترب ولم يبعد ها هو العشق دائما ينتصر علي كل شئ واصبحت زوجته قولا وفعلا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
كانت واقفه في شرفه الجناح 
جاء من الخلف حاوطها بيده
كمال...... بتفكري في اي غيري 
ريسيليا..... مش عارفة بشوف ازاي حياتنا كانت ماساه واتغيرت لاسعد ناس مش مصدقه اني جوايا حته منك وكلها كام شهر ويبقا معايا احسن بيبي خايفه مكونش قد المهمه دي 
كمال قبلها من خدها.... ليه ياروحي هتكوني احسن ام في الدنيا كلها هكون جنبك متخافيش 
ريسيليا.........انا بحبك اوووي ياكمال وانت عوضي في الدنيا صحيح معرفش اهلي 
كمال..... انا اهلك انا كل حاجه انتي حبيبتي وبنتي وامي واختي انتي حياتي ياريسيليا 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
...... ااااااااه 
كمال بخضه..... اي في اي 
ريسيليا بوجع وبكاء...... مش قادره ياكمال بموت
كمال...... اعمل اي  فتح الشباك..... يامصطفى ياااا فاروق الحقوني 
ريسيليا..... يلحقوك من اييييه حررررام عليك بووووولد 
اخد اسدال ريسيليا وحاول ان يلبسه ليها ونجح في الاخير 
واتشالها علي يده فهو لا يقدر علي ارتدائها النقاب 
ريسيليا...... النقاب النقاب 
كمال بخوف..... حاضر حاضر 
نزل تحت كان مصطفي وشاهي وفاروق ومريم في انتظاره 
شاهي..... لسه اسبوع 
كمال...... هو انا هعدلها 
فاروق..... العربيه جهزه يالا 
وصلوا المستشفى وصراخ ريسيليا عالي للغايه 
دخلت العمليات 
كمال..... يارب 
مصطفي..... ان شاء الله 
بيرلي ببكاء ....... سيلو كانت بتعيط كتير 
شاهي..... اهدي ياروحي وادعلها علشان تجبلك نونو حلو 
بعد مرور الوقت سمعوا صوت الصغير نور الدنيا وهنا شرف يزن كمال المنياوي
بارك لهم الجميع 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور 5سنوات علي ابطالنا 
رزق كمال بابنه تدعي صوفيا بعد يزن 
ورزقت شاهي ب ولد اسمه زين 
ومريم ومصطفي بتوام (علياءو مازن) 
كمال...... الكفته 
مصطفي..... حرق الكفته 
فاروق..... يعنى مش هناكل 
صوفيا...... بااابي 
كمال..... اي ياروحي 
صوفيا....... زين بيقولي اني مث بعرف اتكلم 
كمال..... قوليله ابوك نطق في ابتدائي يالا عليا النعمه يا فاروق لو ابنك ما بعد عن بنتي لوديكوا في دهيه 
فاروق..... اله وانا مالي ياعم انا رايح لمراتي 
شاهي..... احنا جينا 
مصطفي..... انتي كل سنه بطنك قدامك 
كمال..... بس ياض ملكش دعوه لمراتي 
ريسيليا.... حبيبي يابو العيال 
مصطفى بسخريه.... اللي يشوفك من سنتين وبرائه الدنيا فيكي 
كمال.... لسه بريئه ملكش دعوه 
مريم.... ناقر ونقير كل شويه 
بيرلي..... اوف بقا 
كمال.... مالك يابيرلي 
بيرلي..... يابابي وانا في التمرين بالغلط ضربت المدرب كسرت صباعه
شاهي بصراخ......بالغلط 
بيرلي..... اعمل اي هو اللي نيتي وفرفور انا طالعه اغير 
علياء..... والله انتوا عيله جميله 
مصطفي..... انتي اللي قمر ياروحي 
مريم.... ايوه حب فيها 
مصطفي بضحك.... هيا ضرتك يابنتي 
مريم.... بتحبها اكتر مني 
مصطفي.... بحبها علشان منك 
كمال..... يامحنو 
فاروق..... ما انت شغال محن من الاول حتي اسال ندا 
ندا...... انا جيت خير ياشباب 
فاروق..... مين اللي شغال محن 
ندا...... كمال
كمال بعصبيه ...... ندا 
ندا..... فاروق
فاروق...... ياندا
ندا...... خلاص انا اللي شغاله محن من اول الروايه انا اللي غلطانه 
مازن..... ندوش جيتي 
ندا..... وعدتك  اجي اخر الحلقه وندا توفي بوعدها 
صوفيا.... ندا علي طول قد كلمتها 
ريسيليا..... شكرا علي الجمال دا
ندا....... شكرا ليكوا انتوا علي الوقت الجميل دا ويارب محدش يحس اني قصرت معاه في اي مشهد وربنا يعلم انا حبيت الرواية والاشخاص قد اي
وبحبكوا اوي واستوا ندوشه في حاجه جديده 
بحبكوا اوووي
واخدوا صور للذكره



رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 - بقلم ندا الشرقاوي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent