رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الواحد والعشرون والاخير21 - بقلم منه عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الواحد والعشرون والاخير21  بقلم منه عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الواحد والعشرون والاخير21 

بيري: هاا بكلم جومانه بقولك ياجي جي  هكلمك بعدين باي
بيري: كنت فين
إبراهيم: كنت واقف مع بأسم باين عليه التعب
بيري: احم اه اكيد مش بيحب زينه فا كل مره بتفرقو
إبراهيم: فعلاً 
بيري: هتاكل
إبراهيم: هاا لا
بيري: مالك في اي مش ع بعضك كده 
إبراهيم: ليه يعني عامل عاملها ولا اي
بيري: طيب
إبراهيم: انا نازل 
بيري: هو انت مش بتقعد في البيت ليه
إبراهيم: بقولك اي متزهقنيش سلام
إبراهيم نزل وفي ناس مرقبه
الشخص: نزل اهو ياباشا...  متقلقش هنفضل وراه سلام
بيري: حاضر جايه. بأسم اتفضل
بأسم: لا شكرا في موضوع كده المحامي رن وعايزني حلا تعبت من اللف معايا ممكن تخليها معاكي.. 
بيري: اه طبعاً تيجي تنور
بأسم: إبراهيم هنا
بيري: لا نزل عايزو 
بأسم: كنت هخدو معايا نشوف المحامي بس يلا مش مشكله سلام 
بيري: سلام تعالي يا حلا تاكلي
حلا: لا عمو بأسم اكلني
بيري: طيب ياحبيبتي 
بأسم نزل عمل مكالمه واخد العربيه وساق بسرعهه وراح مكان مهجور وقديم
الشخص: هو جوا مربوط 
بأسم: حد جاه جمبه
الشخص: لا ياباشا زي م طلبت
بأسم: خليكم هنا ومحمد لو جاه خليه يدخل
الشخص: امرك يافندم
بأسم دخل لقه إبراهيم مربوط وقاعد على الكرسي
بأسم قاعد علي الكرسي اللي قصاده: اهلا بالغالي
إبراهيم: بأسم الحقني انا هنا بعمل اي
بأسم: اعرف لواحدك هو انت متعرفنيش ولا اي ده انا بس قدامك غلبان بس انت جيت علي حاجه غاليه عليا فا صعب جداا لازم اعلمك الادب
إبراهيم: هو انت شكك اني اقتل زينه انت عبيط
بأسم: انا مش شكك 
إبراهيم: طيب امال انا هنا ليه
بأسم ببرود؛ عشان انا متاكد انك قتلتها
إبراهيم: انت اهبل انا لا يُمكن اعمل كده  
بأسم: صدفه بقي انك عمالت
بأسم قام وكل ميقول كلمه يضرب إبراهيم  ويطلع كل التعب اللي في قلبه فيه
محمد دخل: بإسم اهدا احنا خلاص هنخدو في القسم ونعمل معاه الصح متوسخش نفسك مع ده
بأسم: لازم انتقم منه 
إبراهيم وشه كله دم ومتبهدل من الضرب
محمد: لا خلاص انا ساكت وخليتك تعمل اللي انت عايزو بس خلاص احنا معانا اذن اننا نقبض عليه بعد التسجيل اللي وصلنا 
بأسم زق محمد وفضل يضرب جامد في إبراهيم 
محمد: خلاص بقي في اي اهدا
بأسم: خليه يمضي علي الورق.ده
إبراهيم بتعب: ورق اي ده
بأسم: وانت مالك امضي واخلص
إبراهيم: حاضر همضي
ابراهيم مضها علي  الاورق 
بأسم: كده حلو اصل كده كل املاكك بقت باسم حلا لانك هيتحكم عليك بالاعدام ولو متحكمش عليك بكده انا اللي هقتلك
محمد: خلاص بقي انا هخدو وانت روح ارتاح وخليك حنب حلا
بأسم: ماشي سلام
بأسم رواح واخد حلا وطلع شقته
حلا: كنت فين
بأسم: مش انا قولتلك هجيب حق ماما  وجبتلك حق ماما
حلا: بجد قتلت اللي قتلها
بأسم: كان نفسي بس انا مش هخش النار في واحد زباله انا دخلته السجن وهناك بقي هضربه فيه ويبهدله وبعدها يموته 😂
حلا: هيييييي حق ماما رجع
بأسم: يخربيتك كلك زينه زمان
حلا: هي ماما كانت شقيه زيي
بأسم: يعني انتي عارفه انك شقيه
حلا: اه
بأسم: عسل ولله يلا هقوم اعمل سندوتشات نكلها اشطا
حلا: اشطا
بيري: سجن دخل السجن مين قالك ياماما
ام بأسم: مصطفى قالي انه هو قتل زينه
بيري: ابنك يقتل انا عايشه مع قتال قتلها
ام بأسم: إبراهيم عمرو ميعمل كده وهيخرج اخو هيخرجو
بيري: ههههههه اذا كان بأسم اكيد اللي مدخلو هيطلعو ازاي وهو بيحب زينه انتي نسيتي سلام وقوليلو يطلقني عشان مرفعش عليه قضية خلع
ام بأسم: طب اقفي جنب جوزك 
بيري: لا طبعاً اخاف على نفسي منه سلام
بيري قامت لمت هدومها وخدت كل الفلوس اللي في البيت وفتحت الباب
بيري: في اي ياباسم خضتني
بأسم: عامله حاجه ولا اي وخايفه منها
بيري: لا طبعاً 
بأسم: طيب ريحه فين
بيري: همشي اخوك اتسجن وانا اخاف علي نفسي امشي واشوف حالي
بأسم: وختي كام فلوس 
بيري بتبلع ريقه بصعوبه: فلوس اي
بأسم: اصل ابراهيم كاتب الشركه وكل حاجه لحلا 
بيري: ياابني الجز*مه
بأسم: معلش بقي سيبي الفلوس والورق
بيري: انا مش معايا فلوس امشي ازاي
بأسم قاعد وحط رجل على رجل وقال: انا مالي روحي عنده هاتي المفتاح وهاتي الورق
بيري: ياباسم انا معيش فلوس
بأسم بشخت: قولت مليش فيه سيبي كل حاجه وغوري
بيري بخوف: حاضر 
بيري: سابت كل حاجه ونزلت وفضلت تلف ومش عارفه تروح فين  (تستهلي كل اللي بيحصلك) 
ام بأسم:طب خرج اخوك ياباسم ابراهيم ميعملش كده
بأسم: واهو عمل بقي انا مالي وخلي بالك لو متحكمش بالاعدام انا اللي هموته
ام بأسم:هتموت اخوك عشان واحده 
بأسم: دي عمري واخويا ضيع عمري وحياتي يستاهل كل اللي بيحصله فرحان جداا وزينه فرحانه اني بعمل كده وقفل معاها 
عدت الايام وابراهيم اتحكم عليه بالاعدام فعلاً وبأسم اتبسط لانه جاب حق زينه من زمان 
حلا: انا فرحانه انك بتجيب حقي
بأسم: بحبك ياموزه انتي
حلا: عمو بأسم عيب تعكسني
بأسم: حاضر😂
حلا: مش هتتجوز بقي
بأسم: قولي حاجه للكاتبه منه مش راضيه تجوزني موتت عمري 
حلا: شوفيله عروسه يامنه من عندك بقي 
الكاتبه منه: خليك سنجل ياباسم السنجله جنتله😂
بأسم: هضربك والله يابت شوفيلي عروسه من المتابعين بتوعك انا قمور
الكاتبه منه: حاضر يا سيد الرائد بأسم  يابنات حد عايز عريس ولا لا😂
بأسم: اسكتي مش عايز خلاص قفلي بقي الروايه تعبتيني من اول حلقه🥺
الكاتبه منه: عيني حاضر يلا باي😂 

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل الواحد والعشرون والاخير21 - بقلم منه عبد العزيز
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent