رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم ندا الشرقاوي

الصفحة الرئيسية

        رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الواحد والعشرون 21   بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان كاملة

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الواحد والعشرون 21

عده عدت ساعات وفتحت باب العمليات هبت واقفه اما فارس
ريسيليا بقلق...... فارس.... فارس كمال يافارس
فارس بحزن.... ادعيله
ريسيليا بدوخه...... كمال
وقعت بين ايد فارس
فاررس.... مارك ممرضه سريعا
جائت الممرضه واخدوا ريسيليا لغرفه وحاولوا ايفاقها
ريسيليا ببكاء وصراخ......كمااااااال..... كمال
فارس...... باس اهدي يامدام انتي فهمتي غلط كمال عايش انا بقولك ادعيله يعدي ال48ساعه دول بدون اي قلق
ريسيليا براحه.... يعني العملية نجحت
فارس.......ايوه نجحت مبارك
ريسيليا...... طب عاوزه اشوفه
فارس..... لا لا هيقعد 4ايام في العنايه الاول وبعدين نشوف هيحصله مضاعفات ولا اي
ريسيليا..... اشوفه من بعيد
فارس..... اسف مش هينفع
ريسيليا بحزن...... تمام
مارك...... زوجه اخي يمكنك ان تغادري
ريسيليا بعدم فهم..... بيقول اي
فارس..... بيقولك عادي لو رجعتي الفندق هتقعدي تعملي اي
ريسيليا...... لا لا انا هفضل هنا لحد ما يفوق
فارس..... تمام هحجزلك اوضه
ريسيليا..... تمام
وطلعت علشان تدعي خبر للعيله ان كمال فاق
ريسيليا بفرحه.... عمو
يوسف بقلق..... ريسيليا كمال يابنتي
ريسيليا...... كمال العمليه نجحت نجحت ياعمو
يوسف بفرحه وبكاء..... الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب 
كريمه..... اي ياحج
يوسف..... العمليه نجحت
كريمه بفرحه...... لولولولولي
وتعالت الزغاريط والفرح في السرايا ودبح المواشي علي خبر عمليه كمال
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
مصطفي..... الو
ريسيليا..... مصطفي انت رجعت القاهره
مصطفي..... ايوه ياريسيليا كفايه كده طمنيني
ريسيليا.... العملية نجحت
مصطفي..... بجد الف مليون مبروك الحمد لله
ريسيليا..... رجعت ليه
مصطفي..... انا طلبت مريم من عم يوسف بس هيا رفضت مريم عايشه في الماضي مش حابه تتقدم للحاضر مريم عايشه مع الحب القديم حب عمر وخايفه حب جديد يدخل مريم فاكره ان بعد عمر مش هتحب مفيش حاجه اسمها الحب الاول والحب التانى في حاجه اسمها الحب اللي بيدوم الحب اللي بيقاوم وانا حسيت بيها انها تكون مستنيه عريسها ويرجع عليها في كفن صعب اوي كان نفسي اكون جمبها انا حبتها
ريسيليا بحزن..... كان المفروض تفضل جمبها حسسها انك معاها موضوع الجواز صدمها
مصطفي..... ريسيليا مكنش ينفع اقرب وهيا مش حلالي كده هبص لحرمه بيت اخويا احنا مش مراهقين نتقابل بعيد علي الناس ولا ابص عليها من بعيد احنا كبار
ريسيليا..... لما نرجع انا هظبط الجوازه دي ما انا مش هتجوز لوحدي
مصطفي بضحك...... جدعه كمال هيفوق امته
ريسيليا..... لسه العلم عند الله
مصطفي.... هيقوم بإذن الله
ريسيليا..... خلي بالك من الشغل والشركه كل حاجه زي ما هيا واحسن
مصطفى.... ان شاء الله متقلقيش
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عدا يوم والحال كما هو ويومان والحال كما هو كمال علي الاجهزه وريسيليا تنظر اليه من خلف الازاز 
وعدا اسبوعين وهو علي هذا الحال 
دخلت ريسيليا الغرفه وكان يوجد الكثير من الممرضات والأطباء 
ريسيليا....... انتوا بتعملوا اي 
الاطباء ينظروا اليها  بعدم فهم 
ريسيليا لفارس.... بيعملوا اي 
فارس باسف..... ريسيليا هما جايين يرفعوا الاجهزه من علي كمال كنال بقاله اسبوعين وخلاص احنا عملنا اللي علينا 
ريسيليا بعصبيه..... يعني اي ترفعوا الاجهزه هل جوزي مالك ما الجهاز شغال اي انتوا شغالين من غير فلوس ما كل ما بتعوزوا بتخدوا واخدين كام لحد دلوقتى مش دا كلامك ان كمال هيكون كويس اطلعوا برررره مش عاوزه حد هنا وانا من بكره هنقل جوزي 
فارس..... يامدام اسمعي 
ريسيليا بعصبيه..... بلا مدام بلا زفت خليهم يطلعوا بره. 
فارس للجميع..... غادروا الغرفه رجاء
طلعوا من الغرفه وقفلت ريسيليا الباب وانفجرت في البكاء 
ريسيليا..... اي بقااا هو دا الوعد فوق بقا حرام عليك انا تعبت هتفضلي سايبني لوحدي لحد امته لو دا عقاب من ربنا انا راضيه بس ليه فيك انت ليييه 
انت وعدتني تفضل جمبي ومعايا خليك قد الوعد محدش قد الوعد غيرر الرجاله وبس وكمان صعيدي يعني الكلمه سيف صح ياسندي واماني 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد مرور 3شهور
والحال كما هو كمال علي الاجهزه وريسيليا رافضه ان الاجهزه تتشال وعندها امل انه يرجع تاني 
وفي يوم دخلت ريسيليا الغرفه بعد ما اتقنت اللغه الانجليزيه قليلا 
ريسيليا...... ماذا تفعلوا هنا الم اقل لكم لا احد يقارب من الغرفة 
..... سيلووو 
ريسيليا في نفسها...... الحمل بيخليني اتخيل ولا اي 
..... سيلو..... ريسيليا 
ريسيليا بدات تبعد الممرضين والاطباء من حول الفراش 
ريسيليا بدموووع..... كماااال 
ارتمت علي صدره تحضنه باشتياق  لكن تالم من الحمل قائلا... ااه 
ابتعدت سريعا..... انا اسفه 
انصرف الجميع ليتركوا لهم مساحه لاشتياقهم 
فكت ريسيليا النقاب وكوبت وجه بكفيها وقبله كل انش في وجه ودموعها تنزل بغزاره علي وجهه 
ريسيليا مسكت ايده علي بطنها التي برزت قليل..... وحشتنا اوي 
كمال ابتسم بسعاده قائلا..... وانتوا اوي كنت خايف مشوفكيش خايف اني اسيبك لوحدك بس الحمد لله 
ريسيليا...... 3شهور صاعبين 
كمال بصدمه...... اي 
ريسيليا..... 3شهور واسبوعين 
كمال.... ياااه..... فتره صعبه عليكي
ريسيليا..... طول ما انا معاك مفيش صعب
كمال..... مرجعتيش مصر ليه
ريسيليا..... انت وعدتني مش هتسبني وانا وعدتك وقد وعدي اهو
كمال..... ليه كنتي رافصه يشلو الاجهزه
ريسيليا...... علشان لو عندي امل واحد في المئه انك هترجعلي ولا العالم التاني عجبك
كمال...... طول ما العالم دا مفهوش ريسيليا يبقا مش هيعجبني
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
بعد اسبوعين كان كمال اتحسن وهيغادر المستشفي 
ومصطفي رجع الصعيد ليستقبل كمال 
مريم..... اذيك
مصطفى بجفاف وبرود..... الحمد لله اذيك انتي
مريم.... كويسه 
مصطفى.... عن اذنك اصل وقفتنا دي مش حلوة 
ودخل جوه 
مصطفي في نفسه..... لازم تعرفي ان الله حق وتفهمي بقا لازم اقسي عليكي
يوسف...... حمد الله على السلامة يابني
مصطفي....... الله يسلمك ياعمي
كريمه بفرحه..... الغالي هيرجع
مصطفي بابتسامه..... يوصل بالسلامه ان شاء الله
بيرلي..... درش درش شوفت بيرلي زي الاميره ازاي
مصطفي...... اجمل اميره في الدنيا
عدا ساعه واتنين 
يوسف بقلق..... اي يابني المفروض يكونوا وصلوا من ساعه
مصطفى..... معلش ياعمي ممكن يكون الطريق زحمه
شاهي...... ان شاء الله خير
بعد 3 ساعات
كريمه بقلق..... لا كده كتير رن عليهم يابني او علي السواق
مصطفي...... حاضر
رن مصطفي علي السواق
مصطفي..... عم نبيل وصلت لكمال
عم نبيل بخوف.... الحق يامصطفى بيه الطياره اللي جاي عليها كمال بيه وقعت ومحدش عارف يحدد مكانها
مصطفي....... اييييه


رواية غيرت حياة الشيطان الفصل الواحد والعشرون 21 - بقلم ندا الشرقاوي
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent