رواية ملكة الاسد الفصل العشرون والاخير 20 - بقلم سلمى هاني

الصفحة الرئيسية

       رواية ملكة الاسد البارت العشرون والاخير 20 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الاسد كاملة

رواية ملكة الاسد الفصل العشرون والاخير 20

مليكه : طب التفجير هيكون فين .
باسم :هيكون في المول و كمين العريش .. 
مليكه : احنا لازماً نبلغ الفريق 
اسد : هنكلم محمود حالاً 
باسم :مش لما تتطلع من هنا الاول . 
مليكه باستغراب: انت بتقول ايه 
باسم قام وقف وضحك:ههه انتِ مفكره اي اني مش عارف الخطه بتاعتك 
مليكه واسد:تقصد اي 
باسم :اقصد ان كل حاجه انا عرفها قبل ما انتم تيجم .. واكمل بسخريه ... انتم مفكرين اي ان الهبل ده هيدخل عليا 
انا باسم الهلالي 
مليكه بضحك :ههههه وانت مفكر اني هبله اوووي كده واني معرفش انك عرف كل حاجه شكلك متعرفش هي مين وسكتت 
باسم بسخريه:تكوني مين حتت بنت لا راحت ولا جات 
اسد بعصبيه:اخسر احسن ليك انت مش عارف بتكلم مين 
مليكه بثقه: اهدا ي اسد هو ميعرفش انا مين بجد 
باسم باستغراب من ثقه مليكه: مين يعني 
مليكه : احب اعرفك ان انا اكون وحش المخابرات .. وال محدش يعرف هي مين انا بس حبيت اقولك قبل ما تموت وتعرف بس مين ال هيسلمك 
باسم بضحك:ههههههه واو لا بجد واو انا الوقتي وقف قدام الوحش لالا بجد مش مصدق عيوني 
اسد :معتزززززز امسك باسم علشان نمشي مافيش وقت علشان نبلغ اللوا محمود 
باسم :ههه انت مفكر دخولكم و طلعكم كده بسهوله 
اسد :اكيد انت الوقتي تحت ايدنا 
باسم صفر وظهر اشخاص كتيره: اظن كده صعب تطلعوا 
مليكه:انت شكلك متعرفش بجد مين هي الوحش واسد المخابرات
واطلقت نار ب احتراف ع رجاله باسم واسد معها ومعتز بيضربوا النار باحترافية وحصل اشتباك كبير بينهم 
مليكه بزعق:اسدددد خالي بالك ... معتز احمي ظهري 
اسد :مليكه متخافيش انا كويس 
مليكه :احمي ظهري اكلم اللوا محمود يبعت قوه 
اسد :معتز معكي لازم الحق باسم 
مليكه : تمام معتز ورايا 
مليكه بجديه:الوو ايوه ي فندم ابعت قوه بسرعه مافيش وقت ... والتفجير هيكون ف المول وكمين العريش علشان لو حصل حاجه يكون معك الاخبار والميكورفيلم  اتبعت الاداره 
محمود بخوف:مليكه مش هيحصل حاجه وربع ساعه القوه تكون عندكم خالي بالكم.. 
مليكه:تمام ي فندم .. وقفلت معها ..وبصت اتجاه ادهم 
ادهم :مليكه 
مليكه وهي تضرب علي بعض الاشخاص:ايوه 
ادهم:اسد خرج ورا باسم لوحده وباسم معها رجاله 
مليكه بخوف:يعنيييي ايه يكون لوحده 
ادهم :هو رفض نطلع معها لازم نلحق اسد 
مليكه وهي تخرج:خاليكم هنا انتم وانا هكون مع اسد وخرجت .. 
بره مش بعيد عن البيت بس اسد محوط بين كل الاتجاهات ب رجالة باسم 
اسد بخسريه: بتحمي في رجالتك اي انت مش رجال ولا ايه 
باسم بعصبيه وهو يقرب منه:لا رجل متخلنش اندمك 
اسد بعصبيه :هتعمل ايه يعني 
باسم بخبث: يعني هعمل مثلا ف حبيبتك زي اختك 
اسد بعصبيه: اقسم بالله لو قربت من اي حد يخصني اقتلك مكانك وانت والعرر ال معك 
مليكه جات وقفت بعيد شويه وهي بتفكر :طلعت وراها علشان تجيب حقك .. كنت عارفه بس مش لوحدك ي اسد .. 
وحطة كاتم صوت للمسدس وضربت نار ع رجاله بسكوت علشان ميعرفوش الاتجاه منين 
باسم باستغراب وخوف وهو شايف كل الرجاله بتموت : شوفوا ضرب النار ده منين 
اسد بضحك:مين يشوف معتش حد يحرم وبقيت لوحدك 
باسم بعصبيه وهو مش شايف حد من رجاله كلهم ع الارض جثث .
باسم بعصبيه :بس هعرف الوقتي مين ال بيضرب وطلق ع اسد نار جمب القلب 
مليكه بصدمه وخوف :اسدددددددد لاااااااااا وطلعت تجري عليه 
باسم بضحك:ههههههه الوقتي قدرت اكسب  بجد 
مليكه بعصبيه وجنون :اسد اسد قوم بالله عليك قوم 
وبصت ل باسم بعصبيه اطلقت عليه نار في كتفه 
باسم بتعب:اهههه دي ال قدرتي عليه 
مليكه بعصبيه:انا ممكن اقتلك الوقتي بس مش بسهوله دي انت معرفش مين هي الوحش ... واطلقت ع رجله وقع ف الارض 
مليكه :ولسه فاهم حق زينه وبصت ل اسد بدموع وهي تحسس علي وشه  هو ع رجل مليكه
مليكه بدموع:اسد اسد قوم ارجوك مش هتسبني لوحدي قوم 
اسد بتعب : مل..يكه 
مليكه: اسد ارجوك خليك مفتح عيونك ارجوك 
اسد بتعب: ملي..كه .. انا ب.حب.ك خالي .. بالك .. من نفسك واغمض عيونه 
مليكه بدموع وانهيار :لالااااا اسدددددد قوم بالله عليك قوم .. متسبنش لوحدي قوم ارجوك 
ف الوقت ده وصل ادهم ومعتز 
ادهم بخوف :اسد اسد قوم معتزززززز اتصل بالاسعاف
معتز بدموع:حاضر حاضر 
مليكه بدموع:اسد اسد قوم فتح عينك 
ادهم :اسد قوم يلا ي بطل 
وللاسف اسد مكنش بيستجب معهم 
وعد الوقت وجات الإسعاف اخدتوا اسد وباسم 
واللوا قدر يسطر ع التفجير 
وادهم كلم ملك وقاله ليها ال حصل علشان يجيم
وبعد وقت وصالو للمستشفي 
اميمه بدموع:مليكه اسد فين ابني
مليكه بتعب:في العمليات 
عصام:مليكه انتِ كويسه 
مليكه بدموع:مش هكون كويسه لما اسد يقوم 
عصام هو يخدها ف حضنه :هيقوم ولله هيقوم علشانك انتِ 
مليكه بدموع انهيار:ياااااارب 
سيف قف بعيد مش قادر يفكر انه ممكن يخسر صديق الطفوله ف غمضت عين هو كان خايف علشان كده مش عاوز يخسره  ندا جات وقفت جمبه وطبطبت ع كتفه 
ندا : متقلقش هيكون بخير وهيقوم 
سيف بدموع:خايف ي ندا .. خايف اخسر اسد .. اسد مكنش صديق بس اسد كان اخويا كان كل حاجه ليا مقدرش اعيش من بعدها 
ندا بدموع:هيقوم ولله وهيكون كويس ادعي بس انت 
سيف :يااارب ي ندا يااارب 
عند ادهم لسه مصدومه وملك وقفت جمبه 
ملك :ادهم انت كويس 
ادهم بدموع وندم: انا مقتدرش احمي اسد كنت عارف انه راحه وراها علشان يجب حقه بس سبتها 
ملك بدموع:انت مليكش ذنب 
ادهم حضن ملك وعيط كانه طفل ومحتاج حضن امه محتاج يحس بالأمان
ادهم بدموع:خايف ي ملك خايف 
ملك :متخافش هيكون كويس بص للسيف حالته مش كويسه خدوها وانزلو المسجد وادعي ربنا  انه يقوم بالسلامه 
ادهم بص للسيف ورجع بص ل ملك  
ادهم :حاضرر وراح للسيف واخدها ونزلو المسجد 
اميمه قعدها بتقراء قران و مليكه قعدها منهاره وبتدعي ربنا انه يقوم بخير 
وبعد ساعه خرج الدكتور ... مليكه قامت ع طول 
مليكه بخوف:اسد ي دكتور هو كويس صح 
الدكتور باسف:للاسف الرصاصه جمب القلب ومحتاج دم ... زمرة دمه نادره  .. وللاسف البنك مافيش فيه زمرة الدم 
مليكه بعصبيه: ازييي اتصرفوا 
الدكتور :بنسال باقي المستشفيات التانيه .. بس للاسف مافيش وقت لان الرصاصه جمب القلب 
مليكه لسه جايه تتكلم افتكر ان اسد اتبرع بالدم ليها وقت الحدتثه 
مليكه بتسرع: انا انا دكتور ذمرة دمي نفس وذمرة دم اسد 
الدكتور:طب كويس .. ورجع بص ليها لحظ انه تعبانه وباين عليه الارهاق
الدكتور:بص واضح انك تعبانه 
مليكه بعصبيه:مليكش انت دعوه المهم هو وانا كويسه ... بس اسد لو حصل ليه حاجه مش هيكفني فيكم. حاجه ... انت متعرفش انا مين ... انا مليكه الاسيوطي . 
الدكتور بخوف :مليكه أحم انا اسف بس انا خايف عليكي انك شكلك تعبان 
مليكه :مش مهم انا المهم اسد 
عصام بعصبيه :يعني ايه انتي فاهمه حياتك هتكون ف خطر مش هقدر اخسركم انتم الاتنين 
مليكه بهدوء:ماتقلقش انا هكون كويسه بس المهم اسد .. 
مليكه :يلا دكتور 
دكتور:تمام يلا وراحت مليكه معها هي وممرضه  
وبعد وقت اخدت الممرضه دم من مليكه وجات تقوم 
ممرضه بخوف:لا مش هينفع تقوم الوقتي اترتاحي شويه 
مليكه بتعب :لا انا كويسه مش هقعد هنا 
ممرضه :مش هينفع صدقني هيحصل مضاعفات وانتي ضعيفه 
مليكه بعصبيه :انتي مش بتفهمي انا مش هعقد هنا واسد ف العمليات اكملت بدموع:انا مش هكون مرتاحه لم اعرف انه بخير 
ممرضه: هيكون كويس متقلقش 
مليكه بهدوء:يااارب واسفه اني زعقت فيكي 
ممرضه بحب:ولا يهمك تعالي اسندك 
مليكه : تمام وقامت معها وسندت عليه 
ملك بعصبية:انتي قومتي ليييه 
مليكه بتعب:انا كويسه وشكرت الممرضه 
ملك سندت مليكة:تعالي اقعدي هنا 
وبعد تلات ساعات من الخوف والتوتر .. 
خرج الدكتور وباين التعب عليه 
مليكه قامت بسرعه:اسد كويس صح 
الدكتور : الحمدلله كويس بس يعدي 24 ساعه دول بخير لان الحاله مش مستقره و قلب وقف مرتين ف العمليات والحمدلله رجع ينبض تاني 
اميمه بدموع:هيكون كويس ي دكتور صح 
الدكتور:باذن الله 
ملك :شكرا ليك ي دكتور محمد 
الدكتور محمد باستغراب:ملك انتِ هنا 
ملك:ايوه 
الدكتور محمد :هو المريض يكون ليكي ايه 
ملك:ابن خالي 
محمد:اه .. ان شااء يكون بخير أستأذن انا 
عصام :اتفضل 
ادهم بغيره:وحضرتك بقي لي كنت بتسالي 
ملك:علي ايه مش فاهمه
ادهم بغيره:كنت واقفه مع الدكتور ليه 
ملك :ده الدكتور محمد زميلي وكنت بشكره مش اكتر 
ادهم:معتش توقفي مع حد تاني احسن 
ملك فهمت: تمام
اميمه بصت ع مليكه ال قعدها ودموعها ع خدها وباين عليه التعب وادهم لاحظ كده 
ادهم:مليكه قومي اترتاحي انتِ بقلك يومين مش نايمه ولا اكله حاجه هروح اجيب اكل علشان تكلي
مليكه بدموع: مليش نفس و انا كويسه . 
مليكه قامت لم شافت الدكتور رايح عند اسد : دكتور ممكن اشوف اسد 
الدكتور :مش هينفع الوقتي 
مليكه بضعف ودموع :ارجوك خمس دقائق بس 
دكتور :تمام خمس دقائق اتعقمي وادخلي 
وبعد شويه دخلت مليكه ل اسد .. اول ما دخلت انهارت ف البكاء وقربت منه ومسكة ايدها 
مليكه بدموع :قوم علشان خاطري ي اسد انا مليش غيرك 
مليكه :انا بحبك اوووي قوم علشان انا وفضلت شويه وخرجت ... و اول ما خرجت اغمي عليه
ندا بخوف: مليييكه 
ادهم هو يجري عليه :مليكه قام و حمله واتجاه للغرفه وطلب الدكتوره 
وبعد شويه خرجت الدكتوره 
الدكتوره: متقلقوش هي كويسه .. بس عندها هبوط حاد و متعرضه للصدمه وان شااء هتكون كويسه هي الوقتي نايمه 
ملك :شكرا ليكِ ي. دكتوره  
الدكتوره:العفو عند اذنكم 
ندا:اتفضلي 
وبعد عدد ساعاات ومليكه لسه مافقتش .. 
وعده يوم ومليكه حالته ضعيفه عن الاول 
مليكه بتعب:اسدد 
ملك :مليكه انتي كويسه 
مليكه بتعب:اسد كويسه عاوزه اشوفه حات تقوم حاسة بدوخه اهااا 
ملك قامت سندتها :مليكه خليكي انتِ مش كويسه ورجعتها ع سرير
مليكه:طب اسد كويس صح
ملك :ايوه كويسه وعاده 24 ساعه دول بخير وانتي تعبانه وهو الحمدلله فاق وكويس 
مليكه بفرحه: بجد هو فاق عاوزه اشوفه 
ملك :اه لسه من شويه ..وحاضر بس اشوف الدكتوره الاول علشانك واجي 
مليكه:بس انا كويسه 
ملك بتريقه:اهاا هتقوليلي خليكي هنا .. وخرجت
عند اسد بعد ما فاق 
اسد بتعب :مليكه 
سيف بمزح:حتي وانت بتموت ي اخييي دي اختييييي ولله 
ادهم :شوف المحن 
اسد بتعب:بس منك ليه فين مليكه .. وافتكر ال حصل وقال بخضه هي كويسه حصل ليها حاجه 
دخلت هي من الباب وباين التعب عليه .. 
مليكه:انا كويسه اهو محلصش حاجه 
سيف  راح جري ع مليكة وقال بعضب :قومتي ليه وانت تعبانه 
مليكه :ولله كويسه مش تقلقش 
اسد : انتي حصلك حاجه 
ادهم بعمزه:لا ي اخويا بس علشان كانت هتموت 
اسد :ازي 
ادهم:اتبرعت ليك بالدم هو اسااسا ضعيفه كان بقله يومين مش بتاكلو حاجه
اسد بعصبيه:انتي غبيه وليه تعمل كده وانتي عارفه انك هتعبي 
مليكه بمزح:لا مش تخاف انا بس كنت برجع ليك دمك كنت حسه انه تقيل 
اسد بضحك:ههه بجد يعني دمي تقيل يعني مكنتش خايفه عليا 
مليكه :لا خاااالص اخاف عليك لييه 
اسد بحب:يعني علشان بحبك .. 
مليكه بخجل وحب :وانا بحبك اوووي ي اسد مكنتش هقدر اعيش من غيرك كنت هموت لو كان حصل ليك حاجه .. 
سيف بزعق ومزح:لا ولله يختي وانا ايه هنااا طب احترامني طااا 
ندا بضحك:هههه بس ي حبيبي  دي فرصه مش تتعوض مليكه بتقول شعر 
عصام واميمه بضحك:هههه حصل ... 
عصام:يلا قوم بخير علشان افرح بيكم 
اسد : طب ما الوقتي 
مليكه :الوقتي ايه انت تعبان 
اسد :هكون كويس وانا ف حضنك 
مليكه بخجل :بسسس بقي 
سيف:ايوه اتكسفي. كده يختي 
ندا  بضحك:ماخلاص ي سيف بقي 
............................ وعده واسبوع اسد خارج من المستشفي و بيجهزو للفرح وده كان طلب اسد .. 
وأنهارده اليوم الموعد ..❤️ 
مليكه وملك وندا كانو في البيوتي سنتر والشباب ف القصر  
ادهم بفرحه :انهارده فرحي ي جدعان عاوز كله يبقي تمام 
سيف بضحك:ايوه عارف انك فرحان بس مش بصوتك المعفن ده 
اسد بضحك:سيف معها حق ولله 
ادهم بتمثل الزعل:بقي كده طب تمام انا مشي 
سيف راحه عندها وحضنه:انا بهزار اي زعلتي ي بطه هههههه 
ادهم بعد سيف عنه:ابعد ده انت رخمممم 
اسد سرح ف مليكه وعد نفسه انه يسعدها ويعوضها خير 
ادهم وسيف راحو عندهو :اي بتفكر في ايه 
اسد بحب :هيكون في مين يعني غير ال سرقت قلبي .. 
ادهم :معك حق ولله 
سيف بجديه:ادهم اسد بعيد عن الهزار ... مليكه وملك خالي بالكم منهم انا معندش اغلي منهم لو واحده جات ف يوم زعلانه صدقوني مش هرحم حد خالي بالكم منهم 
اسد قرب من سيف:مليكه دي حياتي ورحي  ي سيف مستحيل ازعله ف يوم ... انت كمان افتكر دايما لو زعلت ندا ف يوم انا هقف قصدك فاهمه اوعي ف يوم تزعل ندا 
ادهم:اسد معها حق اوعي تزعل ندا في يوم احنا هنا اخواته ... واما ملك دي روحي وكل حياتي ومش اقدر ابعد عنها ثانيه ولا عمري ممكن ازعله ف يوم 
سيف:انا كده مطمن علي اخواتي 
ادهم واسظ برفع حاجب :لا ولله 
سيف :اه ولله ويلا بقي ننزل 
اسد وادهم:يلا 
وراحو عند البيوتي سنتر 
وكل واحد راحه عند ال خطفت قلبه 
عند ملك وادهم 
ادهم واقف مصدوم من كتله الجمال .. ملك كانت جميله اووي بفستانه والحجاب بتعها  
ملك :اي وحش 
ادهم :ده انتي قمر بسم مالله مشاء الله  بحبك اوووي ي ملك 
ملك بخجل :وانا بحبك اووي ي ادهم 
ادهم : اخيررررررر سمعتها
...................
عند سيف وندا 
سيف دخل ومصدوم من جمال ندا 
سيف بغمزه :اي القمر ده ي ناس 
ندا بحب : بجد .
سيف بحب: بجد ي قلب سيف ... بحبك اوووي
ندا: وانا بحبك اووي ي سيف مش هتندم ع يوم انك اتجوزت واحده يتمه زي 
سيف بحب: ندا مش هنرجع للنفس الموضوع ... انا بحبك انتي ومش حد تاني 
ندا حضنت سيف :انا بحبك اوووي ي سيف 
سيف :وسيف بعشقككككككك ..
....................... 
عند اسد ومليكه 
اسد دخل وانصدم من مليكه لانه كانت لبست النقاب 
اسد بدموع:مليكه ده بجد 
مليكه بحب:ايوه ...
اسد بحب :بسم الله تبارك الرحمن بجد قمرر اوووي يروحي 
مليكه : يعني مش هتزهق مني علشان لبست النقاب .
اسد بحب: استحاله هو في حد بزهق من روحه انتي روحي ي مليكه والنقاب .. انا كنت هقولك تلبسه بس مكنتش لو مكنتش عاوزه مكنتش هقولك حاجه .. بس بجد انا مبسوط اوووي 
مليكه:انا بحبك اوووي ي اسد .. انت غيرتني من واحده مكنتش بتهتم لا اي حاجه غير شغل وبس .. جيت انت وخطفت قلبي وبحبك اوووي 
اسد :وانا بحبك اوووي لا انا بقت بعشقككككككك مش بحبك بس انتي حياتي ورحي ي مليكه انا من غيرك ولا شي ربنا يخليكي ليا .. ♥️ 
مليكه بدموع :انا بحبك اووي .. ربنا يخليك ليا ♥️♥️ 
وكل واحد اخد العروسه ونزل ع القاعه 
وكانت اجمل  يوم ف حياتهم  ومن اجمل الساعات وسط ناس فرحانه بيهم وبتحبهم وبيتمنوا ليهم السعاده 

تمت ..النهاية
رواية ملكة الاسد الفصل العشرون والاخير 20 - بقلم سلمى هاني
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent