رواية ماسة الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 - بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

رواية ماسة الأدهم الجزء الثاني 2 البارت الثامن 8 بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8

ادهم مسكها من ذرعها ... هو قرب منك 
سكتت ماسه 
ادهم بعصبية .. رادي عليه حد لمســـ.ك 
ماسه ... انتي متوقع ايه يعني من وحد بيقول جوزي وبعده معه ست سنين متوقع أنه مقربش مني 
ادهم بعصبية شدها ومسكها من ذرعها وقال بغضب ... انت ازاي تسمحي أنه يقرب منك وانت مراتي عارفه معني الكلم ده ايه يعني انتي زانــ.ا 
ايه اللي بتقولو ده محصلش حاجه 
ادهم بعدم فهم ... ازاي محصلش 
ماسه .. يعني انا طول السنين ده كله كنت برفض قربــ.ه مني حتي مكنتش يخليه ينام جنبي 
ادهم .. طيب اذاي 
ماسه ..بعصبيه .. معرفش بجد بس بحس بحاجه جوايا كانت ديما بحس اني ملك لحد تاني مش ليه 
ادهم برغم فرحو انو قدرت تحفظ علي نفسه بس متغظ .. خد هنا لبسك بقا ليه كده وخلعتي ليه الحجاب ها وايه الينسيز ده اخلعبه عينك احلا 
ماسه ... احم بصرحه فقت من الغيبوبه مكنتش محجبه وكان لبسه المرضه وبعديها سفرت وبقيت البس كده ديما 
ادهم بغيظ... عوز اخنقك 
قعده تضحك .. مش هون عليك انتي غيور اوي 
ادهم بص ليه بغيظ وبعدين ابتسم بحب لما لها بتضحك شدها بحضنه وشالها 
انتي بتعمل ايه 
اششششش تعالي هنا وخدها في حضنو ونامو 
**********
في فيلا حاتم الدمنهور
حاتم رجع الفيلا وبينادي علي الينا وفهد 
وقعد يدور في غرف كلها مش لاقيهم 
خرجت جاسي من غرفتها وبصت ليه والتوتر جدا قرب منها  قال 
حاتم ... فين الينا وفهد يا جاسي 
جاسي ... جي واحد اسمه ادهم الرفاعي أحدها هي وفهد 
حاتم بصدمه ... ومسك ذراعها جامد قولتي مين 
جاسي بخوف .. ادهم الرفاعي 
لالالا وحدف كل حاجه كانت موجوده علي ترابيزه الامامه 
ماشي ماشي يا ادهم انتي عرفت مكنها مره ده بس مش هخليك تفرح اوي ماشي ماشي 
**********
في منزل أهل رحمه 
كانت ضحي في المطبخ بتجهز الفطار 
دخل مازن من خلفها بهدوء وماسك بلونه وقرر يرد فيها المقلب اللي عملتو في في المستشفى 
وفرقعها 
ضحي صرخت جامد 
اعععععااااا الحقوني 
وبصت وبصت لخلف لقت مازن بيضحك ومش قادر يسكت 
جريت عليه وفضلت تضرب فيه 
ضحي ... حيــ.وان متخــ.ف غبـ.ي 
مازن .. بهز مبتهزرش يا دودو ههههه يلا بشفاء 
ضحي كده ماشي ولاحظت اني في جيبه بلاونه أخري قربت منه واخدتها من غير ما يحس 
وقالت ..مازن انتي شامم حاجه في ريحه 
مازن .. ريحه ايه 
ضحي .... ريحت غاز 
بس انا مش شامم حاجه 
لا انا متاكده طيب شوف الغاز كده 
قرب مازن ولسه بيشم  رحت ضحي مفرقعه البلونه ومازن من خوف وقعةاغم عليه 
ضحكت ضحي .. ماااازن 
...........
ضحي جابت جردر من الميه ودلقتو عليه 
ايه ده أنا فين انا بتخاسب علي أعمالي ولا ايه الحقوننااااااي 
ضحكت ضحي ومش قادره 
ههههه هموت مش قادره هههههه 
مازن بص حوليه وشاف ضحي بتضحك قام ظبط هدومه وقال 
قال بثقه علي فكره انا كنت بهزر 
لا واضحي باماره انك اغم عليه من الخوف وفوقتك 
مازن ... لا دا انا دوخت من ريحه الغاز بس 
لا ولله 
امال يا بنتي اش عرفك ها هناكل ايه انهارده 
وبصت علي الاكل لقتو اتحرق 
نهار اسوووود امشي اطلع بره الاكل اتحرق 
طيب وانا مالي يا لمبي الله 
مااااازان 
احم انا احب وقت تاني سلام 
وماشي بسرعه لاني ضحي وهي متعصبه وبتنضف  الاكل اللي تحرق 
**********
في اليوم التاني 
فاقت ماسه ولاول مره من سبع سنين بتحس بالأمان 
قامت اخدت لبس من الدلاب محتشم واخدتو شور 
ونزلت وهي مش عارفه تلاف الحجاب 
وماشي وهي بتفرج علي الفيلا 
قابلت وحده .. ازيك 
ماسه بنتي عامله ايه 
انتي تعرفيني 
عز المعرفه انا داده فاطمه 
اهلا بيكي ينفع اسال سال 
اتفضلي يا بنتي اسالي 
هي الحجه سعاد فين اصل معها فهد وانا عوزه 
قصدك سوسو 
انتو بتقول سوسو
اه كلنا بتقولها كده 
ماشي 
بصي اخر اوضه هناك 
ماشي شكر 
رحت لغرفه وخبط 
سمحت ليها بدخول فهد نايم في حضنها براءه 
ومبتسمه 
اتمنا اني مكنتش ضيق طول الليل 
يا خبر ضيقني ايه بس ده هادئ جدا 
وحتي لو شقي علي قلبي زي العسل 
ربنا يحفظك يا رب 
ركزت علي لبس ماسه وقالت واضح اني ادهم اثر فيكي وادي لنتيجه 
وشورت علي البس 
بصرحه واضح اني ادهم بيحب ماسه اوي ومش بيخبي حبو 
ادهم بيظهر حبو في أي وقت وفي أي حتي مش بيتكسف 
طرح مش مظبوطه 
مش عارفه ألفها 
في الجهه الأخري ادهم فاق لقي ماسه مش جانبو اتخض ونزل يصور عليها شبه المجنون وبينادي عليه 
ماسه ماسه 
الكل اتجمع علي صوت ادهم 
حد شاف ماسه 
لا 
ولسه هيخرج يدور في  الجنينه 
ماسه خرجت وهي شايله فهد 
ادهم 
بص ادهم ليها واتنهد وخدها في حضنه 
وبعده بعد فتره انتي ازاي تبعدي عني 
كنتي فين 
كنت بشوف فهد بس  خالص اهدي يا ادهم 
اسر .. ضحك وقرب منه .. كفايه خوف اهي معاك اهي 
تتنهد وشال فهد وقبله وفي ايد التانيه علي كتف ماسه 
ادهم بابتسامه ... وحشتيني 
لا الله الا بالله انتي بتحول يا ابني كل دقيقه 
اسر بضحك ... متقلقيش هو طبعه  كده بعد دقيقه هتلاقيه بيجري ورايا 
ادهم ... اسر اتعدل 
اسر بضحك ... الله وانا مالي ده أنا حبيبك بقولك هات بوســ.ه من بوقــ.ك 
ادهم إعطاء فهد لماسه وطلع يجري وره وكل بيضحك 
اهدي يا عم اهدي يا ادهم واسمع بس 
ادهم ... بوســ.ه ها 
ماسه بضحك ... ومن بوقــ.ك 
اسر يا ابني انتي اخويا 
ادهم بصدمه..... من بوقــ.ك 
هز كتفو بدلع وبيقلد صوت البنات ... مشبهش ولا مشبهش يعني  وبيقلد البنت وهي بتاكل لبان 
ادهم بخبث ... لا تشبه وتعجب اوي ما تيجي نجرب كده 
اسر ضرب علي صدره يا نصبتي هتحــ.رش بيه ياختتتي الحقوني 
ضحكت رحمه علي اسر 
ادهم ل رحمه ... ما تلمس جوزك بدل ما هو داير يوزع  بــ.وس علي الكل 
ياسين بضحك ... لا بيوزع علي الرجاله بس 
قال اسر بثقه امال اوزعها علي ستان ده مراتي تموتــ.ني فيها 
ادهم بستحقار ... وعلي الرجاله عادي 
اه عادي ادهم بيوجه كلمو ل رحمه ... وانتي موافق علي كده 
اسر .. رحمتي عارفه كل قذراتــ.ي 
رحمه ... كفايه كده يا اسر 
اسر وهو بيضه يده علي صدر ياسين ...بقولك ما تجيب بوســ.ه 
ياسين بقرف زق اسر وقعه علي الكرسي 
وقال .. جاتك القرف عيل تكسف استرجل يلا 
اسر وهو بيرقص حوجبه ... اشرب بريــ.ل 
هههههه
وكل بيضحك 
سمعو صوت البواب بينادي عليهم 
وبعديها دخلت داده فاطمه 
ادهم ... في ايه يا داده 
داده .. عبده البواب بيقول في ضابط وعساكر عايزين حضرتك 
ادهم بستغراب .. عايزين ايه دول 
دخل الظابط ومعه قوات 
ظابط باحترام ... ازي حضرتك يا ادهم باشا 
ادهم .. خير في حاجه 
ظابط باحترام ... مدام الينا موجوده 
ادهم بستغراب .. ليه 
قربت ماسه من ادهم 
ادهم شدها ورجعها لوراء 
قال الظابط ... حضرت المدام مطلوبة في بيت الطاعه بأمر من جوزها 
ادهم .. بس معنديش حد باسم ده 
دخل حاتم وقف قصده والكل قلقان 
وادهم اول ما شفه هجم عليه ولسه هيضربو ياسين ماسكو 
ادهم وقف بيتحكم في اعصابو
قال حاتم ... مراتي اهي 
ادهم ... هي مين ده 
حاتم .. الينا اهي وبيشاور عليها 
ادهم بابتسامه ... بس ده مدام ماسه حرام ادهم الرفاعي مش الينا 
حاتم بص ليها ... لا ده الينا مراتي 
ادهم .. انا قولت ده مدام ماسه الرفاعي مش الينا 
حاتم بانتصار .. وايه اللي يثبت انها مدام ماسه الرفاعي زي ما بتقول 
ادهم فهم اني ماسه بنسبه لقانون ميته 
بشهاده الوفاء عرف اني معتز قبل ما يموت لعبها صح علشان يحدها 
الظابط .. فين الورق اللي يثبت كلامك يا ادهم باشا 
سكت ادهم بحيره 
حاتم ... يلا يا الينا هاتي فهد ويلا بينا 
ماسه بصت علي ادهم اللي ماسك أيدها وعلي الجميع وقالت 
انا ماسه ماسه ادهم الرفاعي حرم حظرت الضابط ادهم الرفاعي 
ادهم ابتسم ليها 
الضابط .. لازم ورق يثبت كده واكيد يا ادهم باشا عارف القانون كويس ومفيش حاجه تثبت أنها مراتك مدام ماسه ولزم تروح مع استاذ حاتم دلوقتي 
ادهم بغضب ... ده مراتي انا ومش هتخرج من هنا 
ياسين ...ادهم لزم تسبها تمشي معه الظابط مع حق 
انتي بتقول ايه مستحيل تمشي تاني 
وقرب من حاتم وضربه والعسكري لسه هيمسكو 
اتهم صوت من خلفهم 

رواية ماسة الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الثامن 8 - بقلم هند علي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent