رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

    رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس

سيف جز علي اسنانة... وربنا  لولا انك مافكيش زقه كنت مديت ايدي نامي انتي
ورايح علي الكنبه
نور... اتنيل نام جمبي عشان اعرف انام
سيف... لا 
نور....مش هعرف بجد تعال 
سيف... هنام فين من  بطنك دي
نور..  انا خايفه ياعم انت 
سيف ضحك...  طيب وراح اخدها.في حضنه.
نور.... سيف
سيف.. نعم
نور... بحبك اووي
سيف ابتسم وباس راسها...وانا بموت فيكي
نور..  وانا كمان
تسريع الاحداث 
عده اليوم تاني يوم سيف اخدها وراحو للدكتور وطمنتها وحدد الميعاد الولده  سيف كان خايف عن الاول  فضل جمبها دايما  وكان بيتحجك انها تعمل تصميم عشان يفضل جمبها اكتر مع ان هو اللي كان بيشتغل مش هي بس كان مش عايز يخوفها لانها بدات تخاف اما سلمي امتحاناتها بدات  وكانت خايفه تولد في اي لحظه  ومازن مكانش بيسبها  دايما كان جمبها وبيحاول يساعدها اما شهد  احمد كان جمبها وتحدد ميعاد ولدتها وهو كان متوتر وخاف بسبب كلام سيف لما حكالو عن مامته وبقا نفس خوف سيف علي نور بقا نفس خوف احمد علي شهد الايام بدات تجري بالنسبالهم من كتر خوفهم علي نور وشهد  لحد ما جه يوم 
نور بوجع... اهااا سيف سيف قوم
سيف بنوم... ايه يانور  انتي لسه دخل الحمام
نور بتحاول تكتم الصريخ.... لا لا قوووووم  الحقني بموت 
سيف قام بخوف....لا لا انتي وعديني
نوربصريخ...  مش عاااااارفه  الحقني 
سيف قام وفضل يلف حوالين نفسه   وبزعيق... اعمل اييييييه  انا قولتلك لا بلاش
نور بصريخ.... عبوشكلك الحقني مش وقتو
سيف بعياط وزعيق...  انا مش عارف   انا مش عارف
نور....مش عارف ايه بولد وديني المستشفي يا غبي 
سيف بعياط... حاضر حاضر   وجي بيشلها وينزل
نور بصريخ... اتوديني بقم*يص الن*وم يا متخ"لف لبسني  اي حاجه بسرعه اهااااااا
سيف  كان دماغو فعلا من كتر الخوف اتشلت عن تفكير... حاضر حاضر غيرلها بسرعه ولبس  وكلهم صحيو علي صوت صريخ نور  ياسين لقه سيف تايه   قال هو اللي هيسوق وسيف بس يشالها وراحو المستشقي والباقي هيجلهم  اول ما وصل نور من الوجع اغما عليها  سيف بزعيق وناده علي دكتوره  هي اللي تولدها  وجري كلهم عليه واخدو نور 
وسيف كان شبه المجنون فعلا من كتر الخوف وفتكر مامتها ونهار من العياط وسيف ومكرم بابا ه بيحاول يهدي فوقو نور بالعافيه  وراح ليها وكانت بتعياط من رعب وخوفها انها تدخل العمليات  وسيف دخل وفضل قاعد جمبها ومكرم حاول يهديهم هما الاتنين
سيف بعياط... انتي وعديني مش هتسبيني صح
مكرم... انت هتفول مش كده يا ابني واحد الله 
نور بعياط... عشان خاطري خالي بالك منه  يا بابا سامحني ياسيف
مكرم... يا بنتي غلط كده مافيش حاجه تحليل طلعت دلوقتي وانتي زاي الفل  وشويه وهتدخل تولدي عادي ما فيش اي حاجه  تخليكم تعملو كده
سيف.... اوعديني انك ترجعيلي
نور بعياط... هو ب ايدي انت غبي ليه اوع  تكره ابني بالله عليك دا محدش هيبقا حنين عليه غيرك 
سيف...عمري ما هحب حد  كان سبب في انه يأذيكي
نور.... هدع عليك ب ايه  وانت فيك كل العبر دا ابنك اهااااا
ياسين  غصب عنه ضحك.. انا مش عارف اعيط ولا اضحك من منظركم دا في ايه مافيش حاجه   تستهل للي بتعملو 
نور....ما انت مهزق علي قلبك مراوح مراتك ولدت اهااااا فين دكتور البهايم دا مش قادره ربنا ياخد*كم
سيف بيملس علي شعرها... اهدي عشان خاطري 
نور... مش قادره اهااا بطني بتقطع ابنك ابن الك"لب هيموتني 
ياسين بضحك....  الطفل مالو طيب الله
مكرم....مش وقته يا ياسين هزار وانتم مش كده اهدو مش كده المستشفي اتفرجت علينا
نوربزعيق.....  ما انت نايم في العسل مش حاسس بيا وبصت لي سيف طلع ابوك برا  اهاااااااااااا
مكرم ضحك...كده يانور دا انا ابوكي
سيف  باس ايديها.... عشان خاطري استحملي 
الممرضه دخلت... بعد اذنكم كلكم برا بس عشان اديها حقنة البنج
نور  مسكت ايد سيف.... لا لا متسبنيش 
الممرضه... مينفعش كده لزم عشان تدخلي يلا العمليات
نور بصريخ.... لا لاسيف متسبنيش 
مكرم... معلش خالي معاها دا جوزها واحنا هنطلع
طلعو وسيف ساعدها وفضل جمبها اول ما دخلت العمليات  كان عايز يدخل معاها ومكرم    رفض وان كده بيأذيها  وياسين كان عمال يضحك علي منظرهم يشتمو في بعض وبعدها يرجعو يعيطو وسيف كان هيضربه مكرم لحقو مجرد ما دخلت العمليات كلهم جم وامل كانت خايفه لان عارفه نور ضعيفه جدا عده ساعه ونور لسه 
سيف....ليه كل دا اتاخرت اوووي هي فيها ايه لا اكيد فيها حاجه 
ادم.... اهدا ياسيف مش كده
احمد... واحد الله ان شاء الله خير
سلمي بعياط...  انا خايفه
مازن ضمها لي..  اهدي ماتخافيش  
سيف.... نوراتاخرت اووي 
نورين... اهدا ياسيف.طبيعي متخافش
فضلو يهدو في بعد وقت سمعو صوت طفل 
ممرضه طلعت... الف مبروك ينوته زاي القمر 
سيف مبصش علي بنته  ...نور  مراتي فين
مكرم اخد الطفل...  اهدا 
الممرضه... لسه الدكتور ه  وبتولدها
كلهم بصو لي بعض...
امل... اومال بنت مين دي
الممرض...  المدام حامل في تؤام انتم مش عارفين
كلهم بفرح.. اللهم بارك
سيف.. طب هي هي كويسه صح
الممرضه... الحمد الله بعد اذنكم ودخلت بعد وقت طلعت  تاني  الف مبروك ولد زاي القمر نسخه من اختو
سيف....نور فين انتم مش راضين تطلعوها ليه انا مش عايز دوله انا عايزها هي 
الممرضه....با استاذ اهدا  وتفضل امسك ابنك 
سيف جز علي اسنانه...نور فيها ايه
مكرم...يا ابني امسك ابنك  دي نعمه ورزق ونور مافهاش حاجه اهدا  
عاصم...  هاتو واخد هو الطفل
تسريع الاحداث
سيف فضل واقف مستنيها تطلع ورفض يسمع لي اي حد وكلهم استغربو ردفعلو 
بعد وقت نور طلعت ومش في واعيها وبين التعب علي وشها سيف فضل يتكلم معاها وعنيه ماليانه دموعه  وياسين واحمد فضلو  يخلو يهدا وان دا طبيعي مافهاش حاجه والدكتوره طمنتهم عليها  وسيف فضل جمبها  نور بدات تخرف ولسه تأثير المخدر مارحش وكلهم حواليها
نور بتفوق لقت سيف مسك في ايديها...  ايه دا ياعم انت مسك ايدي كده ليه
ادم... حمد الله علي سلامه يا قمر 
نور...مين الهبل دا  
نورين بضحك... البنج هيعمل عميلو 
نور بصتله وضمت حواجبه وديرت وشها...
سيف بيقرب منها...  حمد الله علي سلامتك ياروحي
نور بصتله...ايه دا انت اوع كده مين دا  روحك ايه طلعت روحك ياعم انت جوزي هيموتك 
ياسين بضحك... دا جوزك يانور
نور بصت لي سيف...بجد انت 
سيف ابتسم..  اهاانا جوزك خضتيني عليكي انتي كويسه صح
نور  بصتله  ومسكت راسو وبضمها ليها... نام نام  احسن
كلهم ضحكو
امل... حمد الله علي سلامه ياروحي
نور بترفع راسها وبتبص.... الوليه دي شوفتها قبل كده
امل بضحك... انا امك يبت الهبله
نور....ماشي عايزه اعمل حمام بطني فضوها   الدكتورة بنت ال** ال
سيف ضحك وحط ايدو علي بقها ....  بس عيب  ايه دا انتي بتقولي ايه
نور بصتله وساكته ومره واحده  ...   الوليه عماله اقولها بموت اهاااا راحت فتحتلي بطني اناهرفع قضيه عليها واللهي جوزي لوشفها  
نور راحت رفعت ايديها نفخت بوقها....  بوم هيطيرها  فوق 
كلهم ضحكو
نور بصتله... هو حضرتك مين شايفك قاعد ومرحرح كده اكنو بيت اللي جابك 
سيف بضحك... انا جوزك يانور 
نور...ياشيخ بجد  طيب وقفلت عنيها
دكتور دخل يشوف نور....السلام عليكم
كلهم... وعليك السلام
الدكتور..  الدكتوره حصل  شوية ظروف ليها فا انا هتابع الحاله باذن الله
نور بترفع راسها.... مين دا 
مازن بضحك... دكتور يانور 
الدكتور... حمد الله علي سلامتك يامدام
نور... مدام ايه انا انسه 
الدكتور ضحك.... اللي تشوفي
نور.... هو جوزي فين الا ما حتي جه الواطي وسال عليا 
الدكتور بضحك.... مش من شويه انسه
نور.  ... كليتي راحت   اخدو اعضائي  عايزهم وعيطت
كلهم ضحكو  ماعده سيف كان مضايق عشان مسك ايديها
سيف..هي هتفوق امتا
الدكتور بضحك.... لما اعضائها ترجع 
سيف بيغير.. نعم
الدكتور... احم ربع ساعه   بعد اذنكم
سيف... اهدي مافيش حاجه اتاخدت
نور بصتله...  الله مين دا انت مين يا عسل
سيف غصب عنه ضحك بعد ما كان متعصب... اقسم بالله جوزك
تسريع الاحداث
نور فاقت وفضل سيف جمبها وهي فرحت اول ما عرفت انها جبت تؤام  وحكولها علي اللي سيف عملو وعلي اللي هي قالتو  وزعلت لما عرفت ان سيف رفض يمسكهم   وسيف حاول يصالحه ومسك الاطفال وحس بشعور غريب وعده اليوم علي خير وكلهم كانو فرحانين  وقرارو ان الولد  اسمو انس والبنت ملك  وبعدها بي اسبوع شهد ولدت هي كمان وجابت يونس  وعدت الايام  وسلمي اخريوم في الامتحان   كانت حسه بوجع وفضلت مستحمله  لحد ما خلصت  وجي تقوم صرخت  وفضلت تنادي علي مازن  وهو كان حاسس وكان مستنيها برا لما سمع صوتها دخل شالها وجري بيها  علي  المستشفي وجابت داليدا وعدت الايام  وسندس وهنا في نفس الوقت خلفو سندس جبت ساره وهنا  يوسف ولمار مرات عز بعد فتره اكتشفت انها حمل وعدت الشهور وجابت حمزه
كلهم كانو فرحانين انك كل واحدها معاها ابنها  وكل واحد كان بيحاول يرضي مراتو ويفرحه
بعد مرور سنين نور وسيف بقا عندهم.... انس وملك ومحمد 
وياسين ونورين  بقا عندهم.. معتصم واياد ومنه
ادم واميرة عندهم...  فهد  جويريه
مازن وسلمي عندهم...  داليداوجني 
واحمد وشهد عندهم..يونس وزياد
وعبد الرحمن وفرح عندهم.... جنات  ومكه
وسندس واشرف... ساره
ماجدي وهنا.. يوسف
عز ولمار... حمزه 

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الخامس 5 - بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent