رواية قلبي لك وحدك الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون والاخير26بقلم مريم محمد

الصفحة الرئيسية

       رواية قلبي لك وحدك الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون والاخير26بقلم مريم محمد

رواية قلبي لك وحدك الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون والاخير26

مراد بصدمة:انتي بتعملي هنا إيه؟!
عشق بإبتسامة:هما المرضى بييجوا هنا ليه؟!
مراد بقلق:عشان يكشفوا.... انتي حاسة بحاجة يا حبيبتي ؟؟!
عشق وهي تقترب منه وتلف يديها حول عنقه بدلال:انت مش فرحان ولا إيه؟!
مراد بإستغراب:لأ طبعاً فرحان أوي.. بس إيه المناسبة يعني
عشق وهي تتحرك من مكانها وتجلس على المقعد الذي بجانب مكتب مراد وتضع يديها على قلبها وتنظر إليه قائلة:مش عارفة يا مراد
قلبي بيدق جامد أوي... وبيوجعني لما بتنزعل مني و مش عارفة إيه السبب
مراد وهي يتحرك ليجلس بجانبها
وهو يشعر بالقلق عندما وضعت يديها على قلبها:الشعور ده بيحصلك من أمتي يا عشق؟!
عشق بدلع:عارف رجع تاني دلوقتي
لما انت قربت مني بس المرة دي بيدق دق مش عادي
مراد بضحك:بقولك إيه انتي شكلك كدة سخنة ومحتاجة تاخدي حقنة
عشان تفوقي
عشق وهي تقترب منه:لأ أنا مش سخنة... انا.... أنا يعني
مراد:انتي إيه يا حبيبتي
عشق بحب:أنا بحبك ♡
مراد بفرحة:انتي ايه؟!
عشق:بحبكككك
مراد وهو يقوم من مكانه ويحملها
ويلف بها في الغرفة بأكملها ويشعر بسعادة تصل إلى عنان السماء وهي بين ذراعيه لينهي الأمر بقبلات رقيقة طبعها على شفتيها بحب واشتياق
عشق:خلاص عيب كدة احسن حد يدخل يقولوا علينا إيه؟
مراد:ما اهو انتي اللي جاية ف وقت غلط.. وبتقولي الكلام الصح في المكان الغلط
عشق:خلاص يلا نروح.. عشان أنا عايزة اكل
مراد وهو يأخذها من يدها ويخرجوا من المستشفى بأكملها
في الطريق
عشق بضحك:اهدا يا مجنون.. إحنا مش ورانا حاجة وطى السرعة شوية
مراد:أنا عايزك تسكتي خالص
عشان انا مش مصدقك إنك وأخيراً قولتيها
بعد شوية
يصل مراد وعشق إلى منزلهم
أغلق مراد باب المنزل بسرعة
واقترب من عشق يبث لها مدى حبه وعشقه  لها
عشق بكسوف:التليفون بيرن يا حبيبي
مراد:اللي يرن يرن.
عشق:طب روح شوف مين.. انا واقفة اهو من هروح ف حتة
ذهب مراد إلى الموبايل
ووجد المتصل صديق له يسمى
صلاح
مراد:مساء الخير يا حبيبي
وحشتني أوي
صلاح:انت اكتر يا صاحبي
استغلت عشق الفرصة وذهبت إلى غرفتها وابدلت ملابسها إلى بيجامة قصيرة بحمالات وتركت لشعرها العنان ووضعت احمر شفاه.. وكانت تشبه الحوريات
وخرجت تجلس بجانب مراد.. الذي لم ينتبه لصلاح إطلاقاً بعدما راها بتلك الملابس وذلك الجمال الذي لم يستطيع أن يقوامه اكتر من ذلك
مراد:طب سلام بقى يا حبيبي
هكلمك مرة تانية يا ابو صلاح 
صلاح:ماشي يا حبيبي
أغلق مراد الموبايل
واقترب من عشق واجلسها على قدمه وهو ينظر إليها بذهول تام
عشق بضحك:ياعم بطل تسبلي بقى
عشان انا مش قد عنيك الحلوة دي
مراد وهو يلف يديه حول خصرها:عايزك تكوني حابة وجودي ف حياتك يا عشق عايز اسمعها منك
عشق بسعادة:انا حباك وحابة وجودك في حياتي وكل حاجة تخصك يا مرادي
مراد وهو يحملها ويأخذها معه إلى غرفتهم فهي حقاً تشعر بالسعادة بالقرب منه
عشق بهمس:الأوضة دي فاضية عايزة نونو يا مراد 
مراد بحب:من عنيا يا روحي
🙈♥️
بعد مرور تسع شهور
داخل قاعة حفل زفاف
جاسر وملك.. وعمر واسيل
وطبعاً سليم اتجوز روز.. وحامل بقالها خمس شهور
اسيل بسعادة:وأخيراً بقيت مع حب حياتي.. وحبيبي وصديقي وكل دُنيتي
عمر بحب:كل أحلامنا هتبقى حقيقة يا روح قلبي ووعد مني اعوضك عن كل لحظة كنتي فيها بعيدة عني
جاسر وهو يمسح دموع ملك.. فهي كانت تبكي من شدة سعادتها
جاسر بحب:أحبك بهدوء واشتاق لكِ
بضجيج وبين الهدوء والضجيج هناك قلب يخفق بجنون♡
ملك بحب:لأ أعلم مدى عشقي لك
فقط أعلم أني بلا انفاسك لا أشعر بالحياة أبداً. ♡
سليم بعشق:لا تزعلي من الدنيا وانتِ أحلى ما فيها... وإن زعلتك مرة أنا لأجلك ابكيها. ♡
روز بحب:كُلما نظرت إلى عيناك أرى فيهما كثيراً من الحب... وتبادلهم مشاعري عشق لا ينتهي. ♡
مراد بعشق:لم أقع في حبك بدافع الملل أو الوحدة أو عن نزوة، أحببتك لأن رغبتي بكِ كانت أعظم من أي سعادة أخرى. ♡
عشق بحب:ما زالت عيناك بها الكثير من الحب والحنان الذي يجذبني إليك أكثر من قبل. ♡
بعد شوية
اسيل وهي تمسك المايك حتى تُغني
هي وملك وعشق وروز ومعهم بعض الفتيات
اسيل بإبتسامة:مالي حاسة بإرتباك
وبحالة مش عادية.. عقلي اتجنن معاك.. مش عارفة إيه اللي فيا
قوم فض الإشتباك.. أو خبي عليك شوية... ده أنا واقعة فيك بجد
ملك بغناء:من كلمتين يا دوب.. بلاقيني في حتة تانية...ما بشوفش فيك عيوب.. وبراقبك ثانية ثانية
ازعل هتقوم حروب.. مش واحدة لأ تمانية هو انت أي حد؟.... هو انت أي حد؟..
عشق بغناء:أنا نفسي اطير.. فرحانة
جداً ودايبة وبغير... حاسة بسعادة وده إحساس خطير.. مجنونة بيك نفسي أفضل قصادك واقول لك بحبك كتير وده مش كلام...ده أنا جاية اغرق عينيك إهتمام
وده وعد عليا وقرار وإلتزام
لو كنت أطول كنت امسح حياتي
ونبدأ من الليلة اوام
روز بغناء:هو انت جيت منين؟.. حبيتك بالتلاتة..سهرانة بتاع يومين
عايزاك وبإستماتة ... مبسوطة حبتين لأ حبتين تلاتة... لأ ده الموضوع يخض.. من غير أي اتفاق عقلي بثانية انت خدته.
. تاه مني ولما فاق... مش ثابت زي عادته
ملهوف كلو اشتياق .. بيروحلك وبإرادته.. من الفرحة مش بيرد
من الفرحة مش بيرد
اسيل:أنا نفسي اطير... فرحانة جداً جداً بغير... حاسة بسعادة وده إحساس خطير.. مجنونة بيك. نفسي أفضل قصادك واقول لك بحبك كتير
وده مش كلام... أنا جايةاغرق عينيك اهتمام وده وعد عليا وقرار وإلتزام... لو كنت أطول كنت امسح حياتي ونبدأ من الليلة اوام 
ملك:هو انت جيت منين؟... حبيتك بالتلاتة.. سهرانة بتاع يومين
عايزاك وبإستماتة.. مبسوطة حبتين لأ حبتين تلاتة.. لأ ده الموضوع يخض
عشق:من غير أي اتفاق عقلي بثانية انت خدته..تاه مني ولما فاق..مش ثابت زي عادته .. ملهوف كله إشتياق.. بيروحلك وبإرادته
من الفرحة مش بيرد... من الفرحة مش بيرد
بعد مرور بعض الوقت
انتهى الفرح وكانوا الجميع في سعادة شديدة...واكتملت سعادة الجميع باجتماع العشاق
بعد مرور ثلاث سنوات
عند عمر واسيل
اسيل بصويت:يا عمرررررر... امسك الواد ده.. وخليه يطلع من هنا
عمر بفزع:يا ابني اطلع بره بدل ما تو'لع فينا. تعالي هنا يا حبيبي
اسيل:هو ده اللي ربنا قدرك عليه
والله لا أنا طالعة يا عمر
وطلعت تجري من المطبخ وهي بتجري شافت بنتها داخلة المطبخ
اسيل وهي بتشدها من لبسها:تعالى هنا يا بت... ياربي مخلفة قرود
اطلع من هنا الاقيكم هنا
وطلعت تجري ورا العيال وعمر يجري معاهم
(منظرهم يضحك أوي😂🤣😂)
عند جاسر وملك
جاسر:تعالى يا حبيبتي عشان مامي
بتجهز الأكل
جودي:لثة بدري يا بابي
ملك:مش عارفة البت دي طالعة قردة لمين؟! 
جاسر وهو يقترب من ملك ويحتضنها بحب:طالعة ليكي يا روح قلبي
ملك:بس واخدة شقاوتك قوي
جاسر:خليها عليكي انتي يا قلبي
ملك بإبتسامة:حاضر يا حبيبي
عند سليم وروز
سليم: تسلم إيدك يا حبيبتي الكيكة حلوة أوي
روز بزعل:ما اهو باين عمال تأكل الولاد ومش معبرني بكلمة حتى
سليم وهو يقبل خدود أولاده
ويقوم حتى يصالحها بطريقته
سليم وهو يحملها بحب:هو أنا أقدر ده انتي نن عيني يا روز قلبي
تعالى بقى اقولك أنا بحبك ولا لأ
وذهبوا إلى غرفتهم
عند مراد وعشق
عشق وهي تجري على مراد بإشتياق
فهو كان مسافر من شهرين
عشق وهي تحتضنه بحب:وحشتني أوي يا حبيبي
مراد وهو يقبل عشق بحب واشتياق:وحشتيني دي كلمة قليلة
أوي على اشتياقي ليكي يا روح قلبي
بعد شوية
تيا:بابي
مراد وهو يتحرك ويفتح باب الغرفة
مراد وهو يحمل تيا ويقبلها في خدودها بحب:نعم يا قلب بابي
تيا ببراءة:هو انتوا كنتوا بتعملوا إيه
عشق وقد احمر وجهها بشدة من شدة الخجل
مراد بإبتسامة:كنت بقول حدوتة لمامي زي اللي بحكيها ليكي يا روح قلبي
تيا وهو تشاور على بطن عشق :هي البلونة اللي ف بطن مامي دي
هتطلع وتلعب معايا امتى بقى يا بابي؟!
ضحك مراد وعشق على تلك الصغيرة
مراد بضحك:قريب يا روحي هتطلع وتلعب معاكي... بس دول اتنين مش واحد بس
تيا بفرحة:بجد يا بابي
مراد:بجد يا روح بابي
تيا:خلاص طلعهم دلوقتي.. عشان العب معاهم
مراد بضحك:ما شاء الله البنت طالعة نسخة منك يا حبيبتي
عشق بإبتسامة:وده حلو ولا لأ؟!
مراد:هوصل تيا عند حور وجاي اقولك ده حلو ولا لأ يا قلبي
ادخل مراد غرفة تيا وحور
وجلس بجانب تيا حتى نامت
وذهب إلى غرفته هو وعشق
عشق بنوم:الولاد ناموا يا حبيبي
مراد وهو يقبلها بحب:أيوة يا روح قلبي
عشق:تصبح على خير يا حبيبي
مراد:لأ يا روحي...أنا عايز اقولك على موضوع مهم
عشق:إيه يا حبيبي؟!
مراد:لأ ده مش بيتقال كدة.. وقبلها في خدودها بعشق وحب وحنان لن ينتهوا أبداً♡


تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
رواية قلبي لك وحدك الجزء الثاني 2 الفصل السادس والعشرون والاخير26بقلم مريم محمد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent