رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

     رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون  بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون 

زميل جويريه بيشدو  وممرض  بيبعدو معا وبعدو عنها وغطو وشها 
انس بوجع وصريخ...لااااا 
زميل جويريه...يا انس فوق دا حلم فوق  يابني فوق
انس فاق ولقه  نفسو علي سرير..ايه دا جويريه فين
زميل جويريه...  ااهد  الحمد الله ربنا ستر ولحقوها وانت اغما عليك  وركبن ليك محلول
انس...جويريه عايش صح 
زميل جويريه...اها الحمد الله واسف بس في حد رن عليك  والوضح  مامتك وسالت عليك وعلي جويريه وقولتلها وهما جاين 
انس قام... جويريه فين
زميل جويريه... في العنايه الدكتور مانع عنها اي حد.يدخل ليها  
انس شد اللي في ايدو وقام
زميل جويريه..انت مجنون يبني  غلط 
انس بزعيق ...هي فين بالظبط 
زميل جويريه...ممنوع  انك تدخل 
انس...قولت فين 
زميل جويريه... تعال وراحو مكان العنايه اللي جويريه فيها وجي يدخل في نفس الوقت الدكتور جه... ايه يا استاذ منك لي هي وكاله من غير بواب ممنوع
انس...انا هطمن بس 
الدكتور..   مينفعش
انس بصله بغضب وبزعيق يهز المكان...قولت هطمن بس  بدل اشيلك من المكان دا 
الدكتور  خاف من نظرتو.. احم طيب في حاجات لزم تلبسها عايزك عشان  في حاجات لزم تعرفها  اتفضل معايا 
انس  وهو بيلبس الحاجات  
الدكتورلحظ ان ايديه بتنزل دم.. ايه دا وبص  انت شلت البتاع من غير ما تشلها من ايدك لزم تشالها تعال اشلهالك
انس بصلو با لامبالاه...مش وقتو لما اشوفها وسابو وطلع 
الدكتور بنفز صبر... مش طبيعي
ــــــــــــــــــــــ
انس دخل ليها  وراجلو اول ما دخلت كانت  تقيله مش قادر يمشي من منظراها وكمية الحاجات والجهازه اللي محطوطه ليها وحس قلبه بيتقطع من منظرها وان هو سبب 
انس  وعيونه بتنزل دموع  بصمت وبصصلها ومسك ايديها وباسها.. اسف عارف انه مالوش اي لزمه اسفي بس عشان خاطري اوعي تسبيني انا ولا حاجه من غيرك مش هتبعدي صح اكيد  وانا واللهي هعوضك وفوقي وهعمل كل اللي انتي عايزه واللهي
الدكتور دخل... لو سمحت انت لووبتحبها فعلا  لزم تطلع دا غلط صدقني
انس بصلوووبعياط...  مش هتسبني صح هي هتفضل صح
الدكتور..باذن الله بس ارجوك لزم نطلع دا بيأذيها  
انس باس راسها وهمس...بحبك  
الدكتور اخدو وطلع وراح علي مكتبو
الدكتور...  الدكتور  جويريه  ربنا فعلا  بيحبها  لان صعب كانت تعيش
انس  كان بيسمع ومش قارده عايز يصرخ من الوجع اللي جوه وخوفه يجرلها حاجه تانيه
الدكتور...  الخبطه كانت جامده جدا علي مخ  ودا سبب ارتجاج ونزيف داخلي وخارجي وطبعا خسرت الدم كتير بس ربنا ستر ودمها كان متوفر هنا لو كان نوع من انوع اللي نادر كانت لقدر الله متوفيه  بس للاسف هي في غيبوبه دلوقتي
انس بصدمه... غيبوبه 
الدكتور...   الحمد الله دا بالنسبال اللي كان  فيها  ربنا كتبلها عمر جديد للاسف  وفي كسور في دراع ورجلها ولزم تتحط تحت العنايه لمده يومين وربنا يستر  
انس  بصله ومش عارف  نفسو يطلع حلم...
ـــــــــــــــــــــــ
اياد راح للدكتور  صاحبه  وكشف  علي  جميله وقال ان نظرها ضعيف جدا وان مفروض تعمل عمليه وجميله قالت لا هي عارفه بس بتخاف من العمليات اياد.سالو لو ينفع يعمل نضاره غير بتاعتها القديمه ووصف لي شكله  وطب يحاول ميعملش زايها وقالو يعملها لي في نفس الوقت واياد جي يحاسبو رفض وجميله  جي تحاسب  لان دا ليها الدكتور رفض برضو   وقال ان  مافيش اي فلوس  ما بينو وبين اياد  وفضل مصمم  علي انه مش هياخد حاجه  من اياد  واياد شكرو جدا ونزلو  وجميله كانت فرحانه بالنضاره  عشان كده ممكن  متسمعش كلمه ام كعب كوبايه واياد كان شايف انها  بان جمال ملامحه وفضل اسنانه ووعد  نفسو انه هيساعدها انها تبقا احسن مع ان مش عارف ليه عايز يساعدها يمكن بسبب اللي حصل منه
جميله بفرحه...شكرا 
اياد... العفو علي ايه يلا اركبي 
جميله...لا لا شكرا جدا  انا خلاص شوفت  بجد متشكرا جدا واسفه ان تعبت حضرتك معايا
اياد... ايه كميه الشكر والاسف دي اركبي يا بنتي  المكان دا لزم تطلعي برا عشان تلاقي تاكسي او اي موصلات يلا 
جميله بامتنان....حاضر وركبت  واياد لف وركب هو كمان وتحركو في طريق
اياد...  بكره تجيلي من بدري عشان مفروض كنا الاسبوع اللي جي تركبي تقويم
جميله بصتله...هاا لا ما انا قولت لي حضرتك اني بتابع مع دكتور تاني
اياد... مش الكدب حرام
جميله...ايه
اياد ضحك... انا اسف بجد وعارف اكيد وانا بتكلم انتي فاكره كلامي بس واللهي انا متأسف جدا 
جميله رفعت النضاره ب صباعه وبتعدلها وبتوتر ...  بص حضرتك انا مقدر ومسامحك والله.وانا اللي مضايقني بس اني أذيتك بشكلي وخليتك تشتغل وانت قرفان  مني واكيد كنت بتشتغل غصب عنك عشان دا اكل عيشك وعليك ديون وعايز تسدها   كنت مضايق وانت بتشتغل  بجد انا اسفه وسامحني واللهي مش ب ايدي   ولو كنت اعرف كنت مشيت انا كنت حسه انك فعلا مضايق وقرفان بس كنت بقول انك عصبي  معرفش بقا اللي حصل واوعدك والله مش هوريك وشي تاني ولا اضايقك  بمنظري  دا   هي تيتا الله يسامحه قالت اهتمي واعدلي اسنانه هتبقي زاي الفل وانا اساس شبه الضفدع وضحكت بوجع  علي راي ماما ايه تعمل الماشطة فى الوش العكر   
في نفس الوقت كانو وصلو للمكان بيتها ووقف بالعربيه
اياد بصدمه...مامتك بتقولك كده 
جميله وعنيه مدمعه .... اهاواكتر بس عادي يعني   
اياد...وباباكي سكت 
جميله ضحكت وحطت ايديها علي بوقها عشان ماشوفش اسنانه وضايقو وفضلت حطها  عشان تعرف تتكلم براحتها... بابا رايح دماغو 
اياد...طلقها
جميله ضحكت اكتر... اها وطردني  عشان يريح اكتر  
اياد...انتي بتهزري
جميله.... لا وربنا طب اقولك علي سر.انا مش اسمي مريم اسمي  جميله  بس بقول اسمي مريم  عشان مااخدش تريقه  عشان جميله ازاي وبشكلي دا تحس اهلي كمان بيعيروني كمان علي اسمي  اللي كنت باخده كمية تريقه وانا صغيره  انت عارف 
اياد...ايه بس الاول  انتي ليه حط ايدك علي وبقوكك
جميله  بعفويه..عشان مقرفكش المهم انا علي فكره عارفه انت بتتعامل معايا عشان حاسس بالذنب ودا بصراحه اول مره اشوفه مع حد  بس انا بقولك عشان افاهمك انت نقطه صغنن خالص في بحر يعني وانا مش زعلانه  بجد  وشكرا  جدا علي النضاره   وشكرا علي انك وصلتني  والله
اياد تنح علي رد فعلها وكلام اللي بين من عيونها بيوجعها اكتر بس طريقتها اكنها بتتكلم عادي اكن اي موضوع كده بتحكي  مكانش عارف  يقول ايه
جميله... بجد شكرا جدا واسفه اني ضيعت وقتك معايا نهارده شكرا بجد  ونزلت  واياد لسه في صدمتو 
اياد فاق من قفلت الباب العربيه نزل  ونداها...مريم.
جميله بصتلو...نعم
اياد...ينفع  اجي اشرب قهوة وتعرف علي تيتا
جميله ضمت حواجبه  بستغراب....انت قصدك تيجي عندنا 
اياد..اها دا لو مش هتضايقي
جميله...اها طبعا اتفضل  
اياد ابتسم.. طب استني هركن بس   ركن جميله استنتو وبعدها مشيت وبتبص عليه ومش فاهمه الشخص دا ايه وماشين 
اياد.... هو  لما بيتك مش هنا ليه نزلتي 
جميله...عادي  البيت قريب  بس العربيه لو دخلت شارع دا هتطخبت
اياد بصله وسكت وطلعو البيت كانت بيت بسيط جدا  من ايام زمان  واول ما وصلو 
جميله بصتله..معلش بس خاليك هنا اقول لي تيتا ا عرفها يعني انك هنا
اياد بتفاهم... اتفضلي
جميله ابتسمت وفتحت ودخلت...تيتا تيتا 
الجده.... قلبها ايه دا انتي نضارتك فين وايه الجمال دا 
جميله بفرح....  بجد يا تيتا حلوه
الجده... جدا وربنا انتي اللهم بارك جميله جدا  بس جبتيها امتا 
جميله افتكرت...احيه  افتكرت دا  برا معايا 
الجده.... هو مين دا 
جميله... استني   اتفضل يا دكتور
اياد دخل وبص حواليه ابتسم كان البيت رغم انه بسيط بس في دفه حس اكنه بيتو
الجده بصت...اتفضل يا ابني البيت بيتك
اياد دخل ليها... عامله ايه حضرتك
الجده...حضرتي لاانا تيتا تعال سلم
اياد ضحك وسلم عليها وباس ايدها... حاضر يا تيتا
الجده ابتسمت.. يحضرلك الخير يا حبيبي
جميله.... دا دكتور اياد ياتيتا 
الجده استغرابت...ايه
جميله ابتسمت ب كسوف لي اياد.وقربت من جدتها مريم وبهمس وحكتلها انه اعتذر وحصل حاجات يامه بس لما يمشي  هحكيلك الباقي
اياد ضحك علي طريقتها  اللي ماليانه طفوله 
جميله بعدت عن جدتها... 
الجده بصت لي اياد وابتسمت... تشرب ايه يابني
جميله... قهوة هو قالي كده تحت 
اياد ضحك...بالظبط
ــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
اياد قاعد معاهم وبيتكلم واياد  اتاسف لي جميله تاني قصاد جدتها وطلب انها تيجي ويكمل  اسنانها  وان هو غلطان  والجده   حست انه فعلا شاب كويس  ووافقة اما جميله كانت رفضه اياد فضل وراها لحد ما وافقة وفضلو قاعدين مع بعض  اما عند اهل جويريه  كلهم راحو ليها  واميرة كانت رجليها شيلها بالعافيه  هي ونور  لان زميل جويريه قال ليها ان جالو هبوط وجويريه في العمليات  اميرة اول ما شافت منظرها قلبها مستحملش اغما عليها ونور وسلمي ونورين كانو بيعيط والبنات كمان وفهد اخوها اول ما عرف سب الشغل وجه لي اختو اما ادم كان شبه المجنون من الخوف علي بنتو  ونور قاعدت مع انس وحاولت تفاهم حصل ايه وانس حكلها كله  نور مكانتش عارف تلومه ولا تطبطب عليه لان شكله كفيل ان جوه وجع الدنيا  اما اياد منه كلمتو وهي منهاره من العياط وقالتلو  استاذن من جدتها و جميله  وجري  عده الوقت وكلهم قاعدو  كانو واقفين  والدكتور جه وقال ان وجودهم مالوش اي فايده وان شخص واحد يقاعد انس صمم انه هيفضل ومش هيسبها وكلهم عارفين انه مادام صمم خلاص  واميرة كانت هتقعد فهد  وادم رفضو لان عارفنها هتفضل تعيط  ونور نفس الكلام  فضلو يتكلمو لحد ما انس وفهد هما اللي فضلو  وطبعا كان بعد كلام كتير مع دكتور  وفضل فهد وانس قاعدين كل فتره يروحو يطمنو عليها وانس كان مش قادر ينام من القلق وفهد بصلو وقاعد يتكلم معاها وعده اليوم وفهدكان غصب عنه نام وانس راح واقف قصاد اوضتها  عده الوقت  واهلهم جم قاعدو معاها وعد الوقت وانس برضو رفض يمشي وفضل هو وفهد برضو والدكتور طمنهم ان حالتها مستقره
انس اطمن بس من جوها قلق العالم كله عليها وشكلها وهي  بتتحيل يسمعها مش مفارق عنيه وعده الوقت وانس نام ساعتين وقام بيصرخ وفهد فضل يهدي في وستغرب خوف اللي مخلي مش عارف ينام حتي (ملاحوظه هما فاهمين ان انس وجويريه اتعاركو وسابها ومشي والعربيه اتخبطت ميعرفوش اللي حصل بالظبط)
انس فضل قاعد  وحسه بشعور غريب وراح لي جويريه لقه دكتور وممرضين عندها 
انس بلهفه...انتم بتعملو ايه
الدكتور.. الحمد الله عدت مرحلة الخطر   وفاقة من الغيبوبه 
انس بص عليها... بس هي لسه اهي انتم بتضحكو عليا جويريه مالها
الدكتور... واللهي ابدا حضرتك هي فاقة وادنها  حاجات عشان لما تقوم تقدر تستحمل الوجع بس ودلوقتي هندخله الغرفه العادي بس لزم برضو تحت متابعه  ياذن الله 
انس اتنهد برتياح...هو ينفع ابات معاها في نفس الغرفه
الدكتور...علي اساس لو قولت لا هتوافق    عموما تخلي بالك منها لان كده انت اللي هتاخد مكان الممرضه   تمام بجد انا مستغرب الدكتوره جويريه بتتعامل معاك ازاي
انس ابتسم وسكت مكانش قادر يتكلم او يقول اي شي هو كل اللي في دماغو يفضل جمبها
(  ملحوظه جويريه بتشتغل في المستشفي دي جم المستشفي بتعت مكرم  من وقت للتاني لواحتاجوها)
الدكتور...ربنا يعفو عنها وتقوم بالسلامه بعد اذنك ومشي 
انس راح وراهم وكلم فهد انه هو اللي هيفضل جمبها وفهد فرح جدا وراح ليهم واطمن عليها  وقال هو اللي هيقاعد انس  صمم يفضل وفهد كان شايف شكلو سبو وقال انه كل شويه هيجي   وانس اخد الكرسي وحطو جم جويريه وقاعد  ومسك ايديها
انس.. وحشتيني اوووي مش عارف اعيش من غيرك قومي كفايه بقاكده عشان خاطري 
عارفه.لما تحسي كل دقيقه بتعدي وانتي مش جمبي بحس اني ميت بجد وحشتيني انا اسف والله قومي  يلا عشان خاطري 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في القصر محمد نزل يشرب مياه   كان سمع صوت عياط جامد  مشي ورا الصوت لقه من اوضة جني خبط عليها ودخل
محمد بلهفه... مالك حصل ايه 
جني رفعت راسها اول ما لقتو قدامها جريت حضنتو.... حلمت ب جويريه 
محمد ضمها لي...اهدي يا حبيبتي اهدي ارجوكي  ان شاء الله خير
جني مسكت في حضنه اكتر.... نفسي اشوفها اووي  وحشتني هي مش عايزه تقوم ليه ها
محمد...  دكتور قال انها هتفوق النهارده  باذن الله خير 
جني ... يارب يارب
محمد  طبطب عليها.... اهدي ي روحي واللهي هتبقا كويسه
جني بعياط...  بحاول والله 
محمدبعدها عنه وحط ايدو علي خدها بحنيه ... طب عشان خاطري اهدي  
جني ....  حاضر
محمد...  يحضرلك الخير يارب  وبيمسح دموعه  تيجي ناكل 
جني بصت...  ماليش نفس
محمد.... لا هتاكلي يلا واخدها ونزل 
جني...  مش هقدر صدقني. 
محمد...  لا هتقدري انتي شاطره وقاعدها  علي كرسي ولعب في شعرها وبداء يعملها سندوتشات وهي بصالو وعنيها رايحه جايه معاا وخلص وحط الاكل قصاده 
محمد... يلا كولي
جني...  وانت
محمد..  ابداءي انتي وانا معاكي 
جني اخد سندوتش  وب ايديها تاني بتدي سندوتش محمد ابتسم وبداءو ياكلو
محمد...  كولي يا جزمه يلا
جني...  لا مش قادره 
محمد... هزعل
جني...  حاضر وبدات تاكل  محمد هو لو انا حصلي زاي جويريه  هتزعل
محمد بندفع وخوف... انتي عبيطه ابت انتي بعد الشر  لا مش هيحصل 
جني...  انت بتزعقلي ليه
محمد...  عشان بتستهبلي وبتقولي ولقه نفسي مش عارف ممكن يقع بالسانه انه بيحبها  بعد الشر اقفلي الموضوع دا
جني قامت وطبطب عليه.... خلاص اسفه متزعلش
محمد بصله وخاف ليحصلها كده شدها وحضنه...  اوعديني انك مش هتسبيني
جني بفرحه ان حد متمسك بيها..  حاضر وعد
محمدبضمها اكتر لي وخايف  وفاق لما لقه بتتكلم
جني..  هنروح امتا النهارد لي جويريه
محمد بعد عنها...  بعد ماكلهم يصحو باذن الله
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
في المستشفي جويريه بدات تفوق
انس كان مسك ايديها وحطت راسو علي سرير ونايم وبصصلها
جويريه بصت حواليها ومش  عارفه دماغها وجعها ولقت حد مسك ايدها بصت لقت انس  وملامح وشه غريبه باهتانه ومرهقه وبين اكنه مكانش بينام  وفتكرت اخر حاجه وعنيها دمعة  وبصت عليه  وفضلت ساكته وسرحانه في ملامحو في نفس الوقت دكتور دخل يطمن عليها
الدكتور...احم صباح الخير يدكتوره
جويريه  بصتله وابتسمت...صباح النور  
الدكتور.... الف حمد الله علي سلامتك   هاا حسه بي ايه
جويريه....بذمتك بمنظري دا وكميه الشاش اللي انتم حطينو في كل حتي   هكون حسه ب ايه
الدكتور ضحك... ربنا يعفي عنك  باذن الله  
جويريه...دماغي وجعني اووي وصداع مش  قدره استحملو
الدكتور... معلش  هديكي مسكن دلوقتي وباذن الله تبقي احسن وبص علي انس  
الدكتور..  هو دا خطيبك صح
جويريه بصت علي انس..ايه
الدكتور.... دا بهدل المستشفي وبهدلني انا شخصين عشانك  واغما  عليه
جويريه بصدمه....اغما عليه 
الدكتور....اممم بسبب جالو هبوط بصراحه   اكنك مامتو مالقتش اغلي من تشبيه دا  لان مافيش اغلي من الام دا طبعا غير اللي ولدتك عملتو وواحده فيها شبه منك 
جويريه  ابتسمت وكانت فرحانه ان انس بيحيها واكيد لو سمعها هيصدقها ...دي عمتو نور
الدكتور بضحك... بس انتي طلعتي محبوبه جدا في العيله دي متهيئلي كنت خايف يجرلك حاجه ليموتوني انا 
جوريه ضحكت بتعب... اسفه
الدكتور...علي ايه  اسيبك ترتاحي   الف سلامه عليكي 
جويريه... الله يسلمك   الدكتور ابتسم وطلع وتنهدت وبصتله بحب 
انس كالعاده  بيحلم وبيصرخ 
انس بصريخ.... لا لا متسبنيش انا اسف 
جويريه اتفجعت انه مره واحده صرخ... عااااا الله يخربيتك عبوشكلك 
انس  بصريخ  ولسه نايم...   انا بحبك والله اسف قومي عشان خاطري اسف 
جويريه ضمت حواجبها وبصلو وهو مستمر في كلامو... 
انس...  جويريه متسبنيش وبداء يعيط  مش هقدر اعيش من غيرك
جويريه  بصاله وعنيه دمعت وفرحانه انه بيحبها كده ...  انس قوم  يا انس قوم  بتهز في ب ايديها اللي مسكها لان تانيه متجبسه وبتهز  براحه مكانتش قدره  بسبب جسمها وجعها  قومي يا انس دا حلم 
انس بيفوق...   
جويريه.... ايه يابني  فجعتني
انس...جويريه  انتي بجد صح مش بحلم
جويريه بصتله بتريق... لا بتحلم  انا لسه مفوقتش 
انس صدقه... طب هتقومي امتا
جويريه تنحت...هااا
انس... انا اسف والله غيرتي والله عليكي مقدرتش استحمل انا بحبك من واحنا صغيرين وكنت بتعمد اضايقك عشان تفضلي جمبي كان نفسي تكوني زاي في مجال ادارة الاعمال عشان تبقي معايا  وانتي قررتي الطب  وانا مكنتش بحبو والله ومش بحب المستشفيات  عشان خاطري متسبنيش عقبيني ب اي حاجه بس متسبنيش 
جويريه....  طب ما انت كنت هتسافر وتسيبني
انس.. تمثليه عشان اتاكد لو بتحبيني هتتمسكي بيا لو رفضه هتبعدي  بس كنت هسافر فعلا لو مكنتيش عايزني لان مش هستحمل تكوني لي غيري 
جويريه..ازاي وانت اللي بعدتني عنك وكنت هتمشي
انس.. غبي واللهي غبي مش انتي دايما تقوليلي انت غبي  انا اسف والله  بس قومي عشان خاطري
جويريه... تصدق فعلا غبي اقوم ازاي وانا متجبسه يا غبي 
انس... لا فوقي من الغيبوبه ورجعيلي انا مش قادر وربنا اعيش من غير اسف والله
جويريه ضحكت... لا احنا الاتنين اغبيه كده اولا وشدت ايديها  وضربتو علي دماغطو بخف انا فوقت يا جزمه   مش بتحلم هو في حد في الحلم هيقولك مش بتحلم  يا هبل يا ابن ولا بلاش امك بحبها تاني حاجه تسمعني الاول انت بقا
انس....  بجد. 
جويريه ضحكت...  احيه  حرام عليك مش قدره اضحك ومسكت راسها من الوجع وبتضحك
انس بخوف يكون حلم ...  طب   طب احلفي  
جويريه بصتله... انس بالله عليك ما نقصه انا مافيش حتي سليمه 
انس قام حضنها  جامد... وحشتيني انا اسف  والله اسف
جويريه  بتعب... الله يحرقكك   براحه  الجبس ودماغي وجسمي مش قادره عبوشكلك
انس بعد عنها وفضل بيوس في وشها كله 
جويريه كانت متنحه مش  مصدق اللي بيعملو  
انس  سند  جبهتو علي جبتها...  بحبك
جوريه وشها احمر من الكسوف ومش عارفه تصرفاتو دي. بتبعدو ب ايديها... اووع انت قليل الادب  ابعد وربنا هعيط 
انس بعد عنها... لا لا خلاص اهدي انا بجد اسف انتي وحشتيني اووي بصي احنا بعد ما تفوقي شويه نكتب كتابنا  تمام والفرح لما تخفي تمام
جويريه..  تمام ايه وزفت ايه انت اللي اتخبط ولا انا لا طبعا
انس.... واللهي اسف سمحيني
جويريه... تسمعني الاول  وانا مسامحك بس  احكيلي حصل ايه 
انس.. مش فاهم
جويريه...  لو ما اتخبط حصل ايه 
انس قالها علي كل حاجه... بس لكن معرفش مين زميلك دا وانتي اختو ازاي انا اول مره اشوفه
جويريه...  بجد يعني انت قبل ما تعرف كنت عايزني
انس... بصراحه حسيت روحي بتتسحب ولما عرفت ان اخ كنت بتمنا اكون مكانك
جويريه...  بعد الشر المهم يعني احلف انك برضو مكنتش هتسبني  قبل متعرف
انس...  وغالوتك وحيات ما بقول يطلع كل ده حلم  ما كنت هسيبك ابدا  
جويريه بفرحه... عموما دا  اخو صحبتي ومامتها كانت صحبت ماما  وكنا انا وصحبتي رضعين علي بعض ودا يعتبر اخويا برضو ولو مش مصدقني  اسال ماما  عن صحبتها اسمها سهيله  وهو كان زاي اخويا وبنتعامل من بعيد وكان مسافر ورجع وهيشتغل معانا هنا
انس...  وقولتيلو
جويريه قطعتو.. بحبو عشان جبلي شكولاته يامه وبصت لي انس مش ناس تانيه ما دخلت حتي ب بونبونايه 
انس   مسك ايديها...  اسف
جويريه..ماشي
انس..  عشان خاطري
جويريه... حمام
انس... ايه
جويريه... حمام هعملها علي روحي 
انس ابتسم....  حاضر وحاول يساعدها ودخلها الحمام 
جويريه... لا ايه دا
انس... ايه
جويريه... هعمل ازاي 
انس بضحك وغمز ليها...  اساعدك 
جويريه... يلاه ياللي مشوفتش ربع ساعه تربيه 
انس ضحك.... اعملك ايه طيب 
جويريه نادي حد بطل ما انت مفنجلي ضبك دا
انس ضحك وقرب منها
جويريه....ايه هتعمل ايه وربنا هصوت
انس ضحك  وحضنها...  وحشتيني
جويريه.... عبو شكلك هعملها علي روحي بقولك
انس ضحك... اعمل ايه طيب 
جويريه... اللهي صف سنانك يقع  يابعيد الي انت طلقو عليا دا  روح. نادي اي ممرضه
انس بضحك...  طب ما الممرض دي غريبه و الاقربون اولى 
جويريه.... عبو شكلك مش قادره بطني  بتوجعني
انس...اهدي خلاص هروح  وبيسبها وبعد عنها  كانت هتقع  لحقها   وبضحك  اسف والله بس شكلك يضحك شبه نيصه  في فيلم غبي منه في 
جويريه...انس متنساش الكلام اللي قولتهولي قبل الحدثه مش ناسيه تمام 
انس ملامح وشه  اتغيرت للحزن..اسف
جويريه بنتصار...احسن الله ينكد.عليك اكتر وكتر يلا انادي علي اي حد كده وروح عشان  مش قادره
انس ابتسم وطلع
جويريه اضايقت انه زعل...مش مهم   احسن عشان بيضحك عليا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث 
انس  راح لي ممرضه وطلب تساعد جويريه وكان زعلان  الممرضه فكرت بيسبلها   راحت ادلعت عليه بس انس مركزش معاها اما فهد   اول ما صحا  راح لي جويريه وتخض اول ما مالقهاش علي سرير  زعق راحت جويريه  اتفجعت  وصرخت اول ما زعق   راح دخل الحمام ولقها واقف  ضحك علي شكلها وحضنها كانت ممرضه جت  سابها وطلع  وكلم اميرة ولدته وطمنها ان جويريه بقت كويسه   العيله كله راحت لي جويريه وفهد  وفضلو قاعدين وانس عينو مراحتش عن جويريه  وقاعد جمبها وخاف من كلمتها انها تفضل فاكرها هوونفسه مكانش طايق نفسه من الكلام اللي اتقال وقال لي امو نور   وان حاسس انها هتبعد او مش مسامحه نور قالتلو ان جويريه بتنسا  ولواتاسفت او قولتلهاانك  بتحبها قد ايه  هتسامحو دا لو مكانتش نسيت من طريقتك اللي كلهم شايفين لهفتو عليها  اما عند جميله  راحت العياده  مرتين ولقتو مجاش طلبت رقمو من سكرتيره واخدتو وكلمتو وعارفه اللي حصل وطلبت انها  تيجي  تشوفها لو مش هيضايق  واياد فرح جدا ووافق  وبعد وقت جميله وصلت  واتوترت اول ما لقت ناس حواليها  وخايفه من اللي هيحصل  ونظرتهم 
جميله مع نفسها... انا ايه اللي سحبني من لساني  ما كنت سلمت وخلاص وجي تدخل   لقت  جسمها بيتنفض  ومش قادره  تدخل من كميه الناس اللي في المستشفي جي  ترجع كا ن علي حظها اياد نزل يكلمها ويسال اتأخرت ليه   
اياد...جميله
جميله غمضت عنيها جامد ووقفت ...ينهار اسود  
اياد  راح ليها  ووقف قصادها لقها مغمض عنيها...ايه مالك
جميله بصتله وبلعت ريقها....  هاا لا مافيش الف سلامه  انا اتاخرت  بعد اذنك
اياد مسكها من ايديها...استني مالك
جميله بتعدل نضارتها بتوتر...بصراحه خايفه من ناس دي فا همشي  احسن
اياد بضيق لان فاهم خايفه حد.يتريق.. انتي جميله والله خاليكي وثقه في نفسك 
جميله.... بتتريق 
اياد...ابدا ونزل لي مستوه  طولها  انتي نضاره كانت ظلم جمالك  واسنانك تتظبط بس كده  وهتبقي جميله اسم وشكل وطبع   وكل حاجه   انتي بجد جميله
جميله بصتله ووشها احمر..احم تيتا بتقولي كده 
اياد...  تيتا دي  عسل 
منه من ضهرو...انت مش هتبطل تعاكس في بنات الناس بقا الله خربيتك
اياد... عوذ بالله ايه نزلك
جميله... استخبت في اياد ومكسوفه
منه ضحكت.. الله الحلو بيستخبه  ولفت وبصت عليها  القمر مالو 
اياد ابتسم... عندها دم  وخجوله مش زايك  
منه ضريته في كتفه وبصتله... هي مش بتتكلم 
اياد...لا دي جميله  ودي منه اختي بس ذنوب اللي عملتها ربنا بيردهال في دي 
جميله ضحكت وحطت ايديها بسرعه علي بوقها...اسفه
منه...الله دي خجوله اووي انا منه اخت الجزمه دا
جميله... اهلا  وسلمت عليها
اياد...يلا نطلع 
جميله بخوف....لا لا. اياد ومنه بصولها بستغراب
اياد... ليه
جميله... بصراحه عندي رهاب  اجتماعيه مش بعرف اتعامل  مع ناس او يكون في ناس كتيره
منه واياد بتفاهم
منه... تعالي متخافيش احنا معاكي  ومسكتها  اكنهم اصحاب وطلعو 
جميله اول ما دخلت خايفه تسمع كلام يزعل
نور وكلهم قاعدي وجويريه بصت عليهم 
جويريه... ايه دا مين العسل دي 
جميله فكرتها بتتريق  همسة لي اياد...عايزه امشي
اياد...اهدي متخافيش 
نور..ولا ه يا اياد هي دي
اياد...اها 
نور...  انا قولت  عشان مش بتتسهوك و بدلع عليك زاي ب"نات اللي تعرفها يا وس"خ سيف كتم بوقها
سيف ضحك...يا نور عيب كده 
كلهم ضحكو
نور زقت ايدو.... انتي زاي القمر اقسم بالله  دا عيل و سيف حط ايدو بسرعه تاني 
جميله ابتسمت وتكسفت 
سلمي...هو في ايه 
جنات... شكلو كده يا خالتو ان الصاروخ دا    زعلان من  المهزق اياد
اياد بصلهم...ايه ياجماعه  البت  واخدني شخصيه بوظتو هبتي 
نور...ش"خه  قصدك ش"خه 
نورين...هبتك مين يا هبه  بت ابني بت"اع بنا"ت انتي بين عليكي زاي بنتي منه  هبله 
منه...انا بنتها ال هبله  اللي سلمت عليكي تحت  ورفعت ايديها   تسلمي يامه علي المدح
نورين...  لا دا وصف يا روح امك 
جميله ضحكت..
معتصم بضحك... انا اخو   عامله ايه
ملك بصت لي معتصم...ايه يا حلو بتحلو ليه 
معتصم... لا وربنا عادي وبص لي جميله انا متجوز    وبص لي ملك حلو كده
ملك ضحكت.. اها وبصتلها وانا مراتو يا عسل انت
فرح...ياجماعه البت شكله بتتكسف براحه تعالي يا حببتي 
محمد... ولا اياد  هي دي اللي امي مكانتس طيقك بسببها
اياد....  طيب ياجماع شكرا بصي  يا جميله مش كنتي عايزه تروحي
نور..  بس يلاه كتك القرف دي وحشه دي دي احلي من امك 
نورين... طيب ياسيدي شكرا 
ياسين.... نعم يادلعدي دي قمر الله اكبر    مالقوش في مراتي عيب قالولها   يا احمر الخدين
نور... مالك يا انيسه  
ياسين ضحك...  مالك انتشي يا حببتش قرشه ملحت مراتشي ليه 
ادم...منفسنا  يابني
نور... ام ادم مالك انتي كمان 
جويريه بضحك...يا جما عه البنت عيب كده وشاورة تقربلها تعال يعسل انت جمبي وبصت لي انس وقوم انت لزق كده ليه لا كونش سلفه منك وخايف اهرب 
انس بعند..لا مش قايم ما تروح هي من ناحيه التانيه 
جويريه بصتله...جرده  وبصت لي جميله  تعال اصاروخ انت جمبي  من هنا
جميله قربت منها...الف سلامه علي حضرتك
جويريه...الله ولاه اياد انت بقيت تتعرف علي بنات محترمه من امتا
اياد...


رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل الثاني والعشرون 22 - بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent