رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر 19 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

     رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر

انس.. لو سمحتي اتفضلي علي اوضك 
جويريه.. لا بقا  ومش همشي ومش هتسافر وكلامي هيتنفذ 
انس بعصبيه ومسك من دراعها وبزعيق مكتوم وعنيه ماليانه غضب  وعروق وشه برزه
انس..انتي ايه عايزه هااا عايزه ايه عايزه تشوفيني  اتذل لكي اكتر وافضل اترجاكي  انك تقبلي تكوني ليا لو علي دا عملتو  وانتي كان ردك ايه تتهربي ولا اكني مشمزه منها اول متشوفيني تمشي صح ولا مش صح مش دا اللي عملتي واهوياستي هريحك مني ومش هتشوفي خلقتي مش دا اللي انتي عايزه صح 
جويريه بصتله وبغضب زايو وبزعيق وقربت منه ...  لا مش صح وانت بني ادم غبي  ومفهمتش اني مش عارفه احدد مشاعري اها ولا لا خوفت اقولك اها واكون مجرد فرحانه ان حد قالي كده  واعشمك اني حبيتك  وانا محبتكش ووجعك  وكسرك  ومش عايزه يحصلك دا بسببي وخوفت ارفض  واكون بحبك  واكيد مش هتوافق بعد ما اقولك لا اقولك اها  لان انت مش تحت امري وقت ما احب  اقول اها او لا بس انت غبي ترجمة دا اني عايزك تتذل ليا  ومش عشان مش عوزه اوجعك وقولتك مش عارفه  
جويريه ضربت في كتفه وبدات تعيط...  بس انت مفهمش وجي تقول مش عايز شفقه من حد شايف حبي ليك شفقه شايف اني حبيتك دا شفقه  خوفي اوجعك دا شفقه بني ادم غبي  بس تصدق انا غلطانه اصل يوم ما احبك انت بني ادم مغرور  وغبي حبي وخوفي اوجعك خاليتو ذل ليك  وعايز تسافر اتزفت براحتك غور وانا خلاص مبققتش عايزك زاي ما هتبعد ابعد انا كمان  عادي هقدر انساك انا محبتكش اساس  
انس كان بصصلها  وبحب ومتنح مش مصدق وساب دراعها  براحه ....  انا اسف مفهمتكيش
جويريه... عشان غبي  ويلا سافر دي احسن حاجه يلا  روح ومش عايزه اشوفك اساس وراحت تدخل الهدوم في الشنطه تاني  روح يلا مع الف سلامه  وبصتله  بس تف في وشي لو حد حبك قد حد خاف يوجعك ويعشمك حد من كتر حبه فيك خايف عليك منه يكون سبب في وجعك  ومسحت دموعه  بعفويه  يلا امشي 
انس مكانش عارف يقول ايه ولا يعمل ايه وببصلها...
جويريه...ولا اقولك انا امشي واتمنا اصحا مالقش هنا  وجي تمشي
انس شدها  لي حضنه... بحبك والله العظيم  انا اسف
جويريه انفجرت في العياط...  
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور...براحتو  بس لا يكلمني ولا يقولي امي انا مخلفتهوش اساس
محمد دخل وبين عليه الغضب ومتعصب....  السلام عليكم 
كلهم بصو   عليه وردو السلام
ملك اخته... في ايه انت كمان
فهد بهمس لي جنات... هو في ايه
جنات... مش عارفه وبصتله انت بتهمس ليه
فهد ضم حواجبه... اها صح 
جنات وفهد ضحكو. 
يوسف... في ايه يا حمو
محمد بغضب ونرفزه...  مافيش  
ملك.. هو انت زعلان برضو عشان انس 
محمد. بصله... انس مالو
ملك... هيسافر
محمد بستغراب... نعم هيسافر ليه 
نور بعصبيه... قال ايه عايز يبني نفسو   ابن الجزمه  ماشي  وربنا ماشي
ملك...  متطلع تكلمو 
محمد... بكره 
يوسف...  هو مسافر بكره
محمد بعصبيه... براحتو بقا 
نور بصتله... مالك انت كمان
محمد... مافيش انا طلع انام
فهد... محمد كنت عايزك استنا
محمد... معلش بكره  وجي يطلع السلم 
فهد قام وقرب منه... مالك
محمد...  معلش عشان متزعلش مني  بعدين نتكلم
فهد... محمد مش انت بتعتبرني اخوك الكبير  في ايه 
محمدبتنهيد وزاي ما يكون فعلا عايز حد يتكلم معا... جني
فهد...  طب تعال  اوضي نتكلم عشان   هما قاعدين  هنا والباقي في جنينه 
وطلعو
فهد... مالك بقا
محمد... امبارح  باليل انا وجني كنا قاعدين عادي  جت هنا اخت صحبي  كريم  انت عارفو 
فهد.... اها  بس دي مش اختو  يبني
محمد... ازاي  لا ياعم دي اختو
فهد... لا  دي ابوه بعد موت امه اتجوز واحده وكان معاها بنت  والبنت دي هنا بس وتربو مع بعض وبيعتبرو بعض اخوات لكن مش اختو 
محمد... اهااا انافكرتها اخته
فهد... لا  المهم ماله البنت دي 
محمد...   انا وجني قبل كده اتقبلنا بيها صدفه فا جي تحضني جني بعدتها  لان انا وهي صاحب وهي طبعا اللي بتحبو مش بتحب حد يقرب منه زاي امي بالظبط
فهد غمز...او بتحبك
محمد...جني مكانش ليها اصحاب  وانا صحبها الوحيد  وبتتعامل معايا بطفولتها لانها ليه طفله متعاملتش مع ناس وزاي ما انت شايف لوومش معاها مكانتش بتطلع من اوضتها ولو طلعت بتبقا ساكت  عكس اخوتنا لكن محبتنيش  هي واخدني صاحب
فهد...وانت
محمد ابتسم بحزن...اكدب لو قولتلك صحبتي بس دي كل حاجه بالنسبالي  بحبه اووي  معرفش اتعلقت بيها لدرجه متتوصفش
فهد... طيب ايه مزعلك
محمد...الزفت اللي اسمها هنا دي ادخلت ما بنا
فهد...ازاي
محمد... لما جني بعدتها عني جت هنا زعقت وتكلمت بطريق وحشه روحت زعقت انا في هنا وسبنها ومشينا وبعدها  وبيني وبينك هنا دي كانت عيله لزقه وبتعمل حاجات غريبه بس انا كنت بطنش لان فعلا مش بطقها
فهد ضحك.. امم
محمد...بس  جت امبارح ولا النهارده الصبح  مش عارف بعت لي جني اني انا مش بحبها واني بشفقه عليها واني مش صحبهاودي مجرد انسانيه مني وصور ليا انا وهنا مع بعض  والصور دي انا مكنتش معاها هي كنت مع اختي ملك  وكلام متفبرك واسكرينات انا عمري ما قولت كده وبعتتها لي جني وانت عارف جني بتصدق اي هبل
فهد.. بنت ال **طب وانت مفهمتهاش ليه 
محمد...مش راضيه تسمعني  وصدقتها 
فهد... وانت عملت ايه ولا هتعمل ايه 
محمد... روحت لي زفتة دي وهزقتها وعرفتها اني عمري ما هبص لي واحده زاي دي 
ولولا انها بنت وكمان اخت  كريم صحبي كنت  قولت لي اهلها وفضحتها
فهد....اهدا طيب  
محمد... انا بحبها ومش عارف اخليها تصدقني ازاي 
فهد.. معاك صور  الحقيقي بتاعتك انت وملك 
محمد.... اها  وطلعها من الفون  اهو  والي بعدها  المتفبركه
فهد...حلو اوي تعال ورايا
محمد...هتعمل ايه مش هتسمعك
فهد....تعال بس 
محمد راح ورا  
فهد راح اوضة جني.وخبط وبص لي محمد وبهمس... اقف علي جم 
فهد...جني لو سمحتي افتحي محتاج مساعده ضروري
جني كانت قاعده بتعيط مسحت دموعه... ثانيه  ودخلت غسلة وشها  وفتحت الباب  نعم 
فهد اضايق ان لقها مفلوقه من العياط بس محبش يدخل.. بصي  صوره دي 
جني ضمت حواجبها وبصت في صوره وبصتلو بطفوله ومش فاهمه..ايه
فهد... دا محمد وملك صح
جني بحزن...اها 
فهد طلع المتفبركه...ركزي بقا هنا  نفس الوقفه  ونفس الهدوم بختلف ملك بقت هنا اخت كريم 
جني تنحت.... اها 
فهد شد محمد من الجم...تعال بقا وفاهمها  الدنيا وانتي ابت اسمعي ونزل لي مستوا طولها عودي نفسك يا صغنن انت لما حد  يوقع ما بينك وبينه تسمعي زاي ما سمعتي الظلم تسمعي الحق اشطا
جني بصتلو بطفوله وهزت راسها بمعنا حاضر... 
فهد جي يبوس دماغه
محمد شدو... ايه ياعم انت اومال لو مش عارف اللي فيها 
فهد ضحك... امم طيب يا خويا دي اختي ياهبل عموما خلصا وتصافووعايزك  ها متنساش  وسابهم ونزل
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند انس وجويريه انس كان بيطبق هدومه وجويريه بتحطها في دولاب
انس... هو مش المفروض انتي  اللي تطبقي
جويريه... انا مال امي كتر خيري اساس اني بساعدك هو انا اللي اتقمصت ولميت حاجاتي ووقولت اسافر 
انس وهو بيطبق....امم وسكت
جويريه... هو ايه اللي اممم 
انس ضحك..وربنا ما عارف حبيتك ازاي
جويريه بصتله...تصدق فعلا معرفش  يعني ناس بتحب ال حنين الطيب الرومنسي
انس...لا لا لا ثانيه ال ايه ياختي الرومنسي  بلاش انتي دا انتي وانتي بتعترفي بححبك ليا  هزقتي بكرامتي الارض
جويريه...اها عشان عايز تبعد من غير ما تفاهم غبي
انس قام ليها..بت انتي هتعارك من اولها اتلمي
جويريه بصتله بطرف عنيها...يامااا خوفت كمل يلا  اللي بتزفتو عشان نخلص
انس بهزار... تصدقي شكلي اتسرعت  مش عايز العلاق دي
جويريه بصتله... انس الهزار مش في كده وحطت اللي في ادها في دولاب وجي تمشي ولو عايز فعلا تسافر براحتك واعتبر كلامي متقالش  
انس لحقها قبل ماتطلع... علي فكره احنا متعودين اننا نتعارك ونرمي كلام لي بعض ومش قصدي انك رمي نفسك زاي ما انتي شوفتيها كده تعالي 
جويريه...لا عايزه انام
انس شدها وقاعدها... مبداءين كده انا بحبك واني اسافر  كنت عشان مش عايز اليوم اللي القيكي مع غيري  وكنت شكك انك حبه حد ومش عايزه تقولي شئ من الخصوصيه وبتتحججي ب انك مش عايزه تقولي  لو كنت اعرف انك مش عارفه تقراري  كنت هفضل وراكي لحد ما تقولي  مكنتش هنسحب بس حطي نفسك مكاني بتحبي حد وعمرك ما حسيتي الاحساس دا وتلاقي قلبك دق لي شخص واحد بس وهو اللي في ايدو كلمه واحده تفرحك  ويكون رفضك ورفض يشوفك 
جويريه  بطفوله ومكشره.... بتحبني من امتا
انس ابتسم...كل مره كنت بتعارك معاكي كنت بحبك فيها اكتر من واحنا صغيرين يعني
جويريه بصدمه...كل سنين دي
انس....امم كنت مفكر ان لما اسمع حد ضايقك واروح اضربو دا مجرد انك بنت خالي  ولازم ادفع عنك لو حتي بتعارك معاكي  لما لقيتك اخر مره عيطي في حضني كنت عايز تفضلي واني اخد الدنيا كله وقولت لي امي وقالتلي ان دا الحب 
جويريه..عمتو عارفه
انس.. اها ووصتني عليكي حسستني هعذبك مش هتجوزك
جويرية ضحكت بكسوف اول ما قال اتجوزك.. اها
انس...انتي غريبه
جويريه... انا
انس....اممم جدا بتتكسفي رغم لسانك طويل هاديه رغم شقيه و مصيبه رغم انك جدعه وطيبه انتي كله حاجه في بعضها بحبك اووي 
جويريه اتكسفت وبحب .. وانت كمان رغم مهزق بس طيب 
انس ضحك...نسيت و دبش  وانيل منه كمان
جويريه ضحكت... اناكده بقا
انس... ينفع اسمعها
جويريه...ايه 
انس...قوليها
جويريه بلعت ريقها... احم تعال نقول لي عمتو انك لغيت الفكره وكده يلا
انس..جويريه قوليها  
جويريه  ابتسمت بكسوف...احم  بعدين
انس...نفسي اسمعهامنك
جويريه بعصبيه... طب هقولها ومتعملش اي رد فعل عشان هتكسف وتوتر وكده  ومتردش اكني مقولتش حاجه تمام
انس ضحك.. حاضر 
جويريه بلعت ريقها.. بحبك وقامت تجري 
انس ضحك وقلبه دق جامد اكن روح ردت لي ونزل وراها
ـــــــــــــــــــــــ
جني... يعني دي مش صحبتك ولا حببتك زاي ما هي قالت لو هي كده قول وهبعد.مش عايزه ابقا سبب الانفصال ما بنكم
محمد بندفع .. لالا لا ولا حببتي حتي ولا اعرفها  طب تصدقي واللهي لسه مكتشف انها مش اختو اساس ودي بنت مرات ابو
جني ضمت حواجبها بعدم فاهم... ايه
محمد ضحك علي شكله... يعني كريم امو متوفي ابو اتجوز بعدها  واللي اتجوزها دي كانت معاها بنت اللي هي هنا    وتربو مع بعض كريم وهنا
جني  باستوعاب... اها ااا
محمد بصله بحب...  لسه زعلانه مني ومصدقه الكلام هنا دا
جني بطفوله... لا خلاص  انا اسفه 
محمد...  متتأسفيش  وبعدين وقرب منها القمر دا يعيط ليه  مهما حصل متعيطيش
جني بصتله وعنيه اتجمعت فيها الدموع...  فكرت اني وحشه للدرجه انك تصحبني عشان صعبانه عليك مش عشاني  عارفه اني  لزقلك بس انت صحبي الواحيد لو في يوم حبيت تبعد قول مش هزعل بس متخليش شخص تاني هو اللي يقولها وانا هحاول مضايقكش زاي الاول وعد
محمد  بتسرع.. لا لا زاي ماانتي لوتقربي اكتر انا راضي بس اوعي تبعدي  اوعديني
جني بفرحه انه مش مضايق منها... وعد وانت اوعد لو جه وقت عايز ابعد. قول انت محدش تاني
محمد ابتسم ومسح دموعه ... مظنش اني هقولها اساس  انتي بعدي يوم اكني  سنه  والدنيا بقت  سوده في وشي 
جني اتكسف... احم وبعدت عنه طيب احكيلي عملت ايه النهارده 
ــــــــــــــــــــــــــ
جنات.. كنت بتقول ايه لي محمد وطلعت 
فهد...  انا 
جنات...  اها
فهد...  مافيش 
جنات...  علي فكره هو هيحكيلي عادي
فهد...  ينفع انتي تكوني  بتحكيلي واروح اقول لي اي حد لو سالني 
جنات بصتله... لا
فهد...  بس 
جنات...  اسفه
فهد...  مافيش اسف بنا ولا انتي شايفه ايه
جنات...  لا مافيش  حاضر 
ــــــــــــــــــ
داليدا...  الوو ايوا يا يونس مكلمتنيش ليه 
يونس...  روحت نمت مقدرتش والله  قولت لما افوق اكلمك بس دماغي هتنفجر صداع غريب
داليدا بقلق...  ملك طيب كمل نوم او خد مسكن ولا قهوة
يونس...  هاخد دوش بس وهفوق
داليدا...  ونام طيب 
يونس...  لا هاخد دوش وهكلمك متناميش عايزك
داليدا...   مالك
يونس...  عادي عايز احكيلك وتحكيلي عن يومك  وبما انك يعني دكتور ه نفسي من حقي يعني تسمعيني ولا ايه
داليدا... بحبك
يونس ابتسم وقلبه كان اكني بيترقص... لا صداع ايه دا انا بقيت زاي الفل
داليدا ضحكت بكسوف....  احم طيب خد شاور وكلمني باي وقفلت
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد....  يلا انزلي 
منه...  مش هتدخل
زياد... يوم كان طويل هموت ونام
منه... بات معانا النهارده
زياد...  لا لا هروح غير كده  عشان اورق اللي مطلوبه والاتفاق 
منه...  ربنا يقويك يارب 
زياد...  ويحفظك يارب 
منه بصتله  وابتسمت وزعلانه علي منظرو اللي بين مرهق  وجي تنزل رجعت تاني وحضنته....  باذن الله ربنا هيبين الحق 
زياد ضمها لي واكنه كان محتاج حضنها....  يارب 
منه بكسوف وبعدت...   انت جوزي ها عشان متقولش قليلة الادب وكده
زياد ضحك...   يلا يا هبله انزلي 
ـــــــــــــــــــــــــ
انس وجويريه نزلين يهزرو 
نور قاعده وزعلانه من انس والقرار اللي اخدو
جويريه بهمس... صالح نون زعلانه وحلفه انها مش هتتعمل معاك
انس ابتسم وراح  ليها....  نون
نور بصتله ومردتش
انس...  الله   وجي يحضنها بعدته
يوسف... غضب الام وحش
فهد...  صحيح هتسافر 
نور بستهزء...  اها اصل واقفو البنا هنا راح يبني برا
انس ضحك...  اسكتي مش رجعو وهبني هنا وهقاعد جمبك يا عسل 
نور بصتلو بطفول ومكشره وبتمثل الغضب...  تقصد ايه
انس... اني هفضل جمبك يا روحي وباس رايها وايديها
نور حضنته....  بحبك
كان سيف دخل...  والله 
نور ضحكت... وربنا ابنك وابني متحسسنيش اني بخونك
انس ضحك وشد علي حضنها... امي ياروحي انتي 
سيف و بعيد عنها...  اوع يا ابن الك"ب انت عيل رخم وقاعد. مكانو 
نور ضحكت وحضنته...  بحبك انت برضو 
سيف... والله 
نور بهمس...  انت عارف اني بحب عيالنا كلهم بس انس لي غالوه عشان زايك في كل حاجه يعني حبي دا بسببك انت 
سيف ابتسم...  بقيتي  تاكلي عقلي
نور ضحكت.... ابدا وانت عارف 
سيف باس راسها... بحبك
نور...  وانا بموت فيك
كلهم بصين عليهم ورفعين شفتهم
جويريه... جرا ايه يا خالو يحونين راعي مشاعري السنجوله 
اياد دخل...  اها من السنجل  وسنين السنجل  هو الحوار علي ايه
سيف ضحك 
ونور اتكسفت وقامت...  ولا حوار ولا نيله هروح اعمل اكل حد عاوز
كلهم....  اهااا
نور...  مفاجيع وراحت المطبخ
انس بهمس لي جويريه.... كيس جوافه سنجله ايه ياللي تنشكي في بطنك
جويريه  غمة... تمويه
انس بصله وضايق..
جويريه ضحت وسكتت
ـــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الا حداث 
عده اليوم  وكله كان مبسوط وتاني يوم محمد راح لي فهد وقاعدو يتكلمو مع بعض ومحمد فعلا ساعدو وعارفو عن جنات حاجات كتير وفهد مجرد ما فاهم يكسب قلبها ازاي علطول راح ليها وبداء يتعامل معاها ومحمد فاهمو ان جنات بتحب الشخص يكون وضح  دايما  اما عند جني ومحمد  جني كانت مبسوطه اوووي ان محمد طلع مش مصحبه مجرد شفقه وفكرت تعملو حاجه بيحبه وسالت نور قالتلها الكيك   وعملتلو جني وقرارت تروح  لي الشغل كا مفجاء  اما عند زياد ومنه  كانو متفقين ان يوقعو الدكتور دا ويصلتو بنت عليه وتسجلو وفعلا اتسجل لي وزياد قدم التسجيل دا والدكتور هو اللي اتعاقب والبنت رجعت لي كليه بتعتها وفضلت تشكر منه علي اللي عملتو هي و زياد اما عنديونس وداليدا فا كان يونس عمال يحكي لي داليدا عن تفصيل يوم  وهي كانت مبسوطه جدا اما هو كان زاي ميكون شئ اللي بيهون عليه التعب هي داليدا  اما عند يوسف وساره  يوسف كان بيحاول ان يفضل قصاده لان تقريبا او اكيد اتعلق بيها بشكل هو مستغرابو اما ساره كانت مبسوطه بوجوده وفرحانه لتغير اللي وضح من غير كلام او تفسير اما ملك ومعتصم دايما ملك تعمل حاجات عشان تتاكد انه بيحبها ومعتصم كان فاهم عكس زمان كان مفكرها رفضه وجوده ولما فاهم بقا ياكد ليها انها روحو اللي ميقدرش يعيش من غيرها   اما عند حمزه ومكه   حمزه اكتشف ان مكه بتحبه جدا ومتعلقه في ورغم سنها الا انها تصرفات اطفال كسوه اللي بيخلي نفسه يخبيها في حضنه ومتبعدش دقيقه بقا بيحاول يرضيها رغم انها كانت مجرد ما يكلمها اكن  جاب العالم كله قصاده الاهتمام بس كا سوال كان بالنسباله الدنيا كله وانه يسمعها اكتشف من اقل شئ تفرح او تزعل وانها شخصي راضيه تماما ب اي شئ ودا زود حبه ليها وبقا متمسك بيها  اما عند اياد جت لي البنت اللي كان مستغرب اسنانه وكمية الشغل اللي هي محتاجه في اسنانه
البنت اسمها مريم ... السلام عليكم 
اياد رفع راسو بضيق... وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته  اهلا اتفضلي
مريم  بكسوف... شكرا ودخلت البنت اسمها مريم (بنت شعرها اسود سواد الليل وناعم  ولم شعرها  ديل حصان  وعيونه عسلي  وملامحه صغيره خالص ورموشه كسيفه ولبسها عادي بسيط ومش رفيعه ومش تخينه عادي مظبوطه وقصيره  فعلا هي جميله جدا  وخجوله جدا بس اللي مغطي علي جمالها لبسه نظاره بكعب واسنانه مش مظبوطه  ) 
اياد...  اتفضلي اقاعد يا انسه مريم
مريم... حاضر وقاعدت  علي الكرسي الكشف
اياد... افتحي بوقك
مريم... حاضر وفتحت بوقها 
اياد...  انتي انتظامتي علي العلاج اللي كتبتهولك
مريم بصتله ومش عارفه ترد عشان فتح بوقها.. 
اياد بصله... ايه مش بتردي ليه 
مريم شاورة ب ايديها علي بوقها وانها مش عارفه تتكلم بس عملتها بطريقه طفوليه 
اياد ضحك... بعد عنها قولي 
مريم بتاخد نفسها... 


رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل التاسع عشر 19 - بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent