رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17- بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

     رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر

جني مازن...  جماعه متيجو ننزل نتمشا علي البحر
داليدا مازن...  انا من رقص امبارح  مش قادره اتحرك
ساره بنت سندس...  لا انا مكسله وبعدين في مسلسل تحفه جي الحلقه الاول النهارده
جويريه ادم بضحك... لا ثانيه ازاي تحفه وازاي اول حلقه عرفتي ازاي لاموخذه
ساره... اخفه البطال معروفين مش بيعملو اي مسلسل الا لما يكونو جامدين 
جويريه...  هاعديها
مكه بفرح... حد يصدق اني كتب كتابي امبارح 
جني بضحك... لا انا مستغربه ازاي انتي وحمزه دايما كنت في خلاف
جويريه... طب ما فهد وجنات كانو كده هي وفهد اخويا شكلكم بتحبو اللي ينكشكم و  برضو وكتب كتابه كان امبارح ولا ايه ياجوجو
جنات بنت عبدالرحمن  كانت مسك الفون ومش مركزه... 
منه ياسين  ...  اللي واخد عقلك يا عسل
ملك سيف... تلاقي بتكلم فهد حبيب القلب  بت اجنات
جنات بصتله.. ايه
ملك بضحك... حبيبك بيكلمك ولاقرة عينك بقا 
جنات ضمت حواجبها ...قرة عيني مين 
مكه بضحك...اختي حببتي مالك  جوزك  يا بنتي
جنات بصتلها....اهااها مالو
جويريه....الله معرفش ان اخويا نساكي نفسك  بتعملي ايه في فون
جنات...انتم بتتكلمو كده ليه انا بلعب عادي
ساره بشك...جنات انتي بتحبي فهد
جنات بتوتر..اها اكيد  ايه سوال دا وقامت انا هعمل نسكافيه حد عايز 
البنات كلهم في صوت واحد...اهاااا
جنات...اشطا وراحت
جني كانت بتلعب في الفون لقت صور بتجمعها هي ومحمد فضلت بصالها بفرح 
لقت محمد بيرن ضحكت  
جني مازن...الو 
محمد سيف... الصغنن كان بيعمل ايه
جني... ولا حاجه  صحيح لقيت صور انا وانت جميله بفكر اعملها  في برواز ايه رايك ولا اعملهم في البوم
محمد بضحك.... امم وايه كمان 
جني اتكسفت... بتتريق 
محمد... لا لا مقصدش بس مستغرابك بتحبي الصور اووي
جني بطفوله... اصل بصراحه  كنت بشوف زميلي بيعملو كده مع اصحابهم قولت اول ما يكون عندي هعمل كده واحنا صحاب صح
محمد ابتسم... غصب عنك ومافيش غير دا اتفقنا 
جني... اها والله مافيش
محمد...عارف المهم  انا خلصت شغلي ايه رايك اجي اخدك ونطلع نقاعد علي البحر وناكل بيتزا
جني... اشطا باي وقفلت وجريت تغير محمد.ضحك علي تصرفاتها مستنتش حتي اي كلمه 
ـــــــــــــــــــــــ
جويريه ادم طلعت تجهز حاجات عشان هتروح شغل وبعد وقت  طلعت من اوضتها ونزله في نفس الوقت 
انس كان طلع من اوضه... رايح فين
جويريه بصت...  هروح فين يعني شغل  ليه
انس... استني اوصلك
جويريه... شكرا عندي رجل بمشي بيها تشكر
انس جز علي اسنانه... قولت هوصلك
جويريه قلدته وجزت علي اسنانه... وانا قولت شكرا
انس... بت انتي هتتعدلي ولا لا
جويريه... انت عبيط يلاه هو في ايه سكتنا له دخل بحمار متهد علي نفسك قولت لا شكرا
انس... هسالك سوال وتردي 
جويريه...لا برضو
انس بنبره حاده... جويريه انتي بجد رفضه وجودي 
جويريه بتوتر... ايه الهبل دا وجي تنزل 
انس مسكها من دراعها... ردي انا بكلمك اها يا لا واي كان ايه هو انا موافق
جويريه تنحت وساكت ووشه محمر  خايفه تقول لا تكون فعلا بتحبو وخايفه تقول اها يكون مش حبه ومجرد فرحانه ان حد معجب بيها 
انس... لو سمحتي ردي 
جويريه..  انا متأخر بعد اذنك  وجي تمشي 
انس مسك من دراعها جامد...  انا مش بجبرك انا عايز ردك بس  
جويريه  بعصبيه...مش عارفه 
انس...بمعنا 
جويريه بغضب وعصبيه....انت غبي بقولك مش عارفه يعني مش عارفه
انس بزعيق...بمعنا اها ولا لا
جويريه  بتتكلم بعصبيه وكل كلمه بتضربه في كتفه... مش عارفه انا متلغبطه قولت مش عارفه بحبك ولا لا انا  مش عارفه انت مبتفاهمش
انس مسك ايديه...اهدي  اديني فرصه اننا نقرب من بعض ما هو انتي متخلنيش احبك وتسبيني كده
جويريه... انا
انس... اها انتي بشوفك امي واختي وبنتي لما تعملي مصيبه معرفتش اني بحبك الا لما عيطي في حضني اخر مره 
جويريه  بستغراب...امتا
انس...لما صحبتك اتريقت عليكي قدامي وماكانتش تعرف انك بنت خالي   وانتي وقتها  اخدك في حضني حسيت انا اللي مضايق مش انتي اللي  حد ضايقك وبصراحه وهرش في راسو كرشت اخوها من شركه لما عرفت انه شغال معايا ومردتش يرجع الا لما تتأسفلك
جويريه بصدمه...ايه دا هو مش هي اللي جت من نفسها 
انس... بصراحه لا حبيت ارد كرامتك ب اي طريقها
جويريه ابتسمت وسكتت وبعدها اتكلمت...انا قولت برضو الحربايه دي متعملش كده  عموما تشكر ا يا انوس  انا بجد متأخر ونزلت  جري قبل ما يتكلم تاني او يوصلها لان هي فعلا مش عارفه 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عده الوقت   
وحمزه طلع من الشغل علي قصر العوضي دخل لقه سلمي  ونور وشمس وتهاني قاعدين
حمزه...السلام عليكم
كلهم ردو السلام
شمس... مش دا حمزة ابن عز
حمزه بضحك... لا لا دا انا امي بتحبني اخيرا افتكرتيني
شمس بضحك.. هو انا بنسا اساس انت  مش بتيجي
حمزة.... ايه دا انا امبارح كنت هنا يا تيتا وكنت بنتكلم عن الطب
تهاني.... مين اللي لبس توب
حمزة بضحك....توب ايه يا تيتا  الطب يعني تمريض يا تيتا
تهاني...انت مين يا حبيبي
حمزه بضحك هو المشهد  بيتعاد ولا ايه 
نور بضحك.... لا دا الطبيعي 
سلمي بضحك وغمزة.. عامل ايه يا عريس
حمزة بضحك وغمز... الحمد الله يا قلب العريس 
نور... ومكه  اي دورها عندك لما سلمي اللي قد امك هي قلبك
حمزه... مكه روحي  
نور... نينينيني  عموما يا محني مكه في جنينه
حمزه ضحك وباس راسها.... احبك وانت فاهمني وراح ليها
ــــــــــــــــــــــــــ
فهدادم رجع من الشغل ودخل وسلم عليهم وطلع اوضه.بس كان بيدور ب عينه علي جنات ومالقهاش بينه وبين نفسها افتكر انها روحت  
فهد... المفروض تقولي انها روحت عشان لو حد سالني  انا برضو جوزاها من حقي اعرف حتي لومخصنيش امرها وقاعد ومضايق   سمع صوتها برا وهي بتتكلم واكنها بتتكلم في فون وبتضحك
فهد بدون تفكير طلع لقها فعلا بتتكلم في الفون...
جنات عبد الرحمن بضحك...ياعم اهدا مكانوش شوية قهوة عزمتني عليهم يا معفن
فهد  اول ما حس انه شاب راح ليها ومسكها من دراعها...بتكلمي مين
جنات اتفجعت من زعيقو وسحبها مره واحده...ايااااااااه في كده انت عبيط فجعتني
فهد بغضب..بتتزفتي بتكلمي مين 
جنات...باي وقفلت عجبك كده  واوع ايدي  كده 
فهد شدها علي اوضه...مين اللي كنتي بتكلمي يا جنات عشان مطينش عشتك
جنات بغضب... ووانت اش حشرك انت مالك اكلم مين ومكلمش مين 
فهد بزعيق... انتي ناسيه ان كتب كنابنا كان امبارح ولا ايه ياستاذه
جنات تنحت وبلعت ريقها...ولو وانت مالك برضو احنا عارفين اننا كده كده بنمثل   
فهد بتوتر...بس بس علي اسمي دلوقتي من حقي اعرف 
جنات بغيظ...مالكش في بس عموما دا محمد اخويا كان طلب اعملو حاجات عشان خرج هو وجني  ونساه يعملها  بس  في حاجه تاني
فهد بضيق...لا 
جنات...سيب ايدي بقا 
فهد سابها.... اها بعد.كده تقوليلي رايح فين وجايه منين
جنات رفعت حاجبه...نعم
فهد...لما يسالوني اقول ايه انا دخل ومش عارف اسال ولا لا ليكون انتي مشيتي وانا ولا هنا وهيشكو
جنات حطت ايديها في وسطها وبقرف... وانت تسال ليه اساس
فهد...عشان لو حد سالني عادي
جنات...حاضر حاجه تاني
فهد...لا 
جنات...ماشي وجي تمشي  رجعت صحيح حصل ايه في القضيه
فهد بنفس طريقتها وحط ايدو في وسطه وقلدها...وانتي بتسالي ليه 
جنات ضحكت... انت بتردها كده 
فهد ضحك...اها اكيد
جنات ابتسمت... طيب قول حصل ايه 
فهد...  مافيش   اول ما روحنا دخلنا الاجتم قطعتو  جنات
جنات.. لا لا استنا اقاعد كده واحكيلي وشدتو علي سرير قاعد وهي قاعدت قصادو زاي الاطفله  ها يلا احكي
فهد ابتسم...تمام دخلنا الاجتماعه وقاعدنا انا ويوسف ويونس ومحمد والشباب اللي كانت معانا وحكينا كل حاجه للواء  واثبات   وحكلها بتفصيل وكان بيعيد الكلام زاي ما يكون عايزها تفضل قصادو وفضل لحد ما بقاش في حاجه يقولها سكت
جنات....ياااه  انتم بتتعبوا اووي وانا اللي مفكر انت تمسك المجرم وكده خلاص بقا
فهد... لا في اثبات وشهود وحاجات زاي اللي قولتلك عليها
جنات... اممم ربنا يقويكم يارب  
فهد.. يارب
جنات... طيب  انت هتعمل ايه
فهد...في ايه
جنات...هتنام هتقاعد ولا ايه
فهد... مش عارف  بفكر اتمشا شويه  
جنات بطفوله...ينفع اجي معاك عايزه اتمشا علي البحر
فهد...اكيد.يلا طيب غيري ويلا عقبال ما اخد دوش
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
يونس احمد...ايوا يا زوجتي العزيزه 
داليدا مازن بضحك...ايون يا قرة عيني  فينك فهد جه وانت لسه 
يونس...  انا بخلص اراق تخصني انا في شغلي
داليدا....اممم ماشي انت كويس يعني
يونس...اهو جدا وبذات لما سمعت صوتك  يا قمر
داليدا ضحكت....  انت عارف مش مصدقه اننا اتجوزنا بصراحه 
يونس...ولا انا وربنا  بس مبسوط اووي انك.بقيتي بتعتي  كده  احساس حلو اوووي يا ديدي 
داليدا...اممم ديدي دي مش بتتقال الا لو في طلب   خير
يونس ضحك... بحبك والله  لا مش عايز غير انك بس  تكوني جمبي ومهما حصل واوعدك عمري ما هزعلك ومهما حصل اتاكدي اني بحبك انتي والله
داليدا...لزقالك يا نونوس لو ايه هفضل  جمبك مش بكيفك ولا بكيفي   قلبي اللي متعلق بيك  يلا هنعمل.ايه
يونس...معلش ياختي تعالي  علي نفسك وفضلي
داليدا... ماشي 
يونس ضحك... طب ايه عماله احب فيكي اي حاجه
داليدابحب ومكسوفه.. بحبك اووي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اياد رجع من شغل لقه ساره ومنه  قاعدين وهبه 
اياد....السلام عليكم
كلهم ردو السلام.
هبه... حبيبي شكلك تعبان مالك
ايادياسين... متبهدل اووي يا تيتا  كمية الناس النهارده  وكله كوم  واللي جت دي كوم واحده  بنت في سن وبص لي منه في سن زفته دي  واسنانها زاي زفت معرفش  ودخله في بعضها وحاجه اخر قرف
ساره بنت سندس ضحكت ... ربنا يعينك 
منه ياسين...زفت علي دماغك وبعدين لو اسنانه مظبوطه هتجيلك ليه يامتخلف 
ايه عشان تشوف جمال عيونك ياض انت  ضفدع 
ساره وهبه ضحكو
اياد بصلها بقرف...وربنا انا لو قومتلك هطلع تعب اليوم كله عليكي 
هبه بضحك... يا حبيبي عيب وهي اكيد  جايه عشان تظبط اسنانها  وانت مجرد دكتور عيب تغلط في زبونه جتلك  ترضا تدخل تشتري اي حاجه ولما تطلع  يشت"مك
اياد...اسف وباس ايديها 
منه اختو...يا ادبك 
اياد...هقوم اسقف علي وشك دا عيله خنزيره
ساره بضحك... في ايه انتم اخوات مش اعداء
ايادمن بغيظ... عيله بارده كده شبه البقدونس
هبه بضحك... عيب بقا احترمو اني قاعده
منه...  هو مش محترم اساس يا تيتا 
اياد حفدها بالشلته...  عيله خرا
دخلت جويريه.... الاخوا الاعداء عاملين ايه 
اياد...  قلبااااي
جويريه... حباااااي عامل ايه يا قهر النساء
اياد بضحك... هما فين ياختي ما توبنا واللي كان كان
منه.... قالو للحرامي احلف 
اياد... مبدهاش بقا وقام  ومسكها من شعرها جرا ايه يا اوزعه اومال لو كنتي طويل هتعملي ايه
في نفس الوقت دخل  زياد خطبها وجوزها
زياد احمد... نهارك اسود اوع ياض  وبعد اياد عن منه ايدك لو اتمدت تاني هزعلك انت فاهم
منه من ورا زياد طلعت لسانه لي اخوها اياد....
اياد...  مش اختي  بس هبله بص بتعمل ايه
زياد بص لقه بطلع لسانها ضحك...براحتها 
اياد...يكش تولع انت وهي في يوم واحد  وايه اللي عجباك في اللي  شبه الضفدع دي
منه....ليه شبهك يععع
زياد ضحك وبهمس..عيب كده 
منه...هو اللي مد ايدو
ساره بضحك... اهدو بقا
هبه...وربنا ما اتربيتو  زاي امكم
نورين...منكم الله جبتولي الكلام وراحت باست راس هبه مامتها ليه كده يا امي دا انا البكريه حتي
هبه ضحكت.. وربنا ابنك معتصم اعقل منك انتي وجوزك
معتصم  دخل...السلام عليكم مالو معتصم بقا 
كلهم...وعليكم السلام ورحمه الله وباركاته 
هبه... انك اعقل واحد فيهم  ياحبيبي 
معتصم دخل باس ايديها وراسها... طلعلك يا تيتا
هبه... حبيب قلب تيتا انت 
معتصم وراح باس ايد امو وراسها...عامله ايه يا ست الكل
نورين..  الحمد الله يروحي 
اياد.... بذمتك يا معتصم منه دي تتعشر
معتصم بضحك  ...  بغض النظر عن طولت لسانها بس ست البنات وبص لي زياد واللي يزعلها ازعلو هااافاهم انت
زياد احمد...مقدرش
منه قامت بفرح وضحك وحضنته... ربنا يخليك ليا  وبصت لي اياد وطلعت لسانها كبسه
زياد شدها...ايه ياما انا واقف مش ار"يل انا
معتصم  بضحك...دي اختي 
جويريه   بضحك... ياا  خلاف  وغيره بين الاخ وزوج الاخت   
ساره بضحك...  تختاري مين يا منه 
منه بضحك... لا اتنين طبعا  دا اخويا  ودا جوزي ولاتنين سندي   بعدربنا وبابا مينفعش اخير ما بنهم
اياد... وانا ايه كيس جوافه 
منه ضحكت راحت حضنتو...  انت  صاحبي الرخم 
اياد ضحك ولعب في شعرها.... رخمه اووي بس بحبك
زياد شدها....يا حجه بقا  
كلهم ضحكو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حمزة...  مكه هو اكتر حاجه خالتك توافقي عليا  ايه
مكه ضمت حواجبها... لا بقولك ايه انا مش بحب الاساله دي
حمزة ضحك...  ماشي اقولك انا ولا لا برضو
مكه  ابتسمت بنرفز...  ايه دا اكيد يعني هتكسف اقولك اها
حمزه بضحك...  خبيثه ابت انتي قولتي اقول وفي نفس الوقت ما اقولش اشطا هقولك
مكه بطفوله...  انا ابدا متقولش خلاص
حمزه.... اومااال  المهم يا ست البنت  انا  اللي قطعت كلامه مكه
مكه... لا لا قولي لما انا رديت عليك وانت اتقمصت ومشيت زاي العيال عملت ايه
حمزه  بصله وتنح... ينهار اسود علي الدبش   
مكه بعدم فاهم ...  ايه
حمزه... ايه انتي ياشيخه  عموما يعني  حسيت اني تقيل عليكي واني  فرض نفسي عليكي بطريقه وحشه ومكانش ينفع افرض نفسي علي حد كده وانك فعلا بتكرهيني ومش هنكر حسيت بكسر كده متتوصفش 
مكه مسكت ايدو بطفوله... انا اسفه والله مش قصدي  وانت غبي مافهمتش اني مش عارفه اقولك حاجه ومعرفتش اي المفروض اعملو انت فاهمني
حمزه بضحك...  غبي  ياربي  علي دبش اها يا ختي فاهمك
مكه ضحكت... عرفه طريقت كلامي وحشه بس بحاول والله
حمزه ابتسم وحط ايدو علي خدها بحنيه مكه كانت حسه قلبه هيطلع من مكانو وحسيت بشعور هي حبه  وبصاله بطفولتها
حمزه بحب... متحاوليش  تغيري طريقتك اتكلمي لو كل حد  بتتكلمي معا حولتي تغيري اسلوبك هتحسي متكتفه وبذات مع اللي بتحبي مره علي مره تزهقي وهتختاري الانعزال اتكلمي براحتك واللي مش عجبو برا حياتك اشطا ووعد تتكلمي معايا براحتك بطبعتك  اللي بحبها
مكه بصتله بفرحه  ... حاضر  هو ينفع اعمل حاجه بس متفهمنيش غلط
حمزه ضحك وشدها وحضنها وفاهم انها عايزه حضنه...انتي مراتي ياهبله 
مكه ضمتو ليها وبهمس..بحبك
حمزه بصدمه وبعدها براحه...ايه قولتي ايه
مكه وشها احمرمن كتر الكسوف... احم ولا حاجه
حمزه... وغالوت ابوكي لتقولي قولتي ايه
مكه بكسوف وبصت في الارض... بحبك
حمزه صوت نفسو ودقت قلبه اكنها بترقص من الفرح وابتسم بفرحه وشدها لي حضنه تاني...وانا واللهي بموت فيكي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جني ومحمد وهنا مروحين واحده واقفت محمد
البنت...حمو  ازايك انا هنا  اخت كيمو  وبتقرب وجايه تحضنو 
جني مازن لقتها بتقرب من محمد زقتها بطفوله...اوعي ايه دا صحبي انا 
محمد استغرب ردت فعل جني وضحك...دي مش صحبتي 
هنا بضيق...مين المجنونه دي 
محمد بص لي هنا بغضب...نعم ايه انتي اللي مجنونه انتي بتتكلمي عنها كده ليه وشد جني ومشي 
جني لفت وبصتلها وطلعت لسانها... 
محمد بيبص لقها بتعمل كده ضحك... والله.مجنونة
جني بصتله وضحكت بكسوف..   دي بارده بتحضنك وانت صحبي انا مش هي ولا هي صحبتك
محمد... لا اخت صحبي   وبعدين حتي لو صحبتي مقبلش حد يضايقك 
جني  .... شكرا بجد  
محمد...مافيش شكر بين الاصحاب ولا ايه
جني...حاضر   محمد انت حبب نكون صحاب ليه مع اني مش زاي اضفدعه اللي جت دي.
محمد ضحك...اممم عشان طريقتك دي اللي بحبها وبحب انكشك وكده
جني...حاجه جميله  ولا وحشه
محمد...جميله جدا 
ـــــــــــــــــــــــ
عند فهد  وجنات
فهد بصلها وهما بيتمشو ومن جوه... مش عارف  مالي ودير وشه
جنات كانت ماشيه جمبه وعماله تبص حواليها لقت كلب جي عليها مسكت ايد فهد وبصريخ....عااا ابعدو 
فهد بص و شدها ناحيه التاني وحضنه ب ايد والايد التاني بعد  الكلب عنهم 
صاحب الكلب... اسف جدا  واخدو ومشي
فهد بص لي جنات لقها مسك في جامد... اهدي متخافيش 
جنات اخدت نفسها بالعافيه... بخاف منهم اووي كنت بحلم وانا صغيره بكلب بيعضني 
فهد ابتسم... لا متخافيش يلا وجاين يمشو 
جنات. لقت كلب تاني...لا بقا هو في ايه
فهد ضحك... حظك  واخدها ومشيو علي رصيف ولقو شارع فاضي جدا    وبداء يغني بهمس.وصوته كان جميل وماليان دفه 
فهدبسرحان ...لو على قلبي داب في هواك وكفاية ليل وسهر وعناد ويايا
جوا عيوني حنين وغرام مشتاق لعينيك
جنات بصتلو ابتسمت لي صوته الحلو  وبدات تغني معا.... قلبي نادى لك حن في يوم وتعالى وأديك روحي بس تعالى
فهد بصلها بحب .... يا اللي بحبك قرب طمن قلبي عليك
جنات وفهد بصوت عالي ومالينا دفه وموسيقي... بتغيب أيام وليالي وإنت ما بتغيب عن بالي وتروح وتسبني عليك مشغول
حد.فتح شباك. وبزعيق وكان بين صوت راجل كبير،في سن ..عايزين ننام اللي مشغل التليفزيون يخلي عند اللي جابو دم 
جنات وفهد واقفو مره واحده  بصو لبعض وضحكو بصوت مكتوم  
الراجل...قلة دم وحيا
فهد كان مسك ايد جنات وشدها وجريو وفضلو يضحكو جامد  لحد.ما بعدو وواقفو الاتنين ياخدو نفسهم وبيضحكو
جنات بضحك...هموتتت 
فهد بضحك...مش قادر  
جنات فضلت  بضحك...عمو لو كان شافنا كان شلفطنا وفضلت تضحك  وضحكتها تخطف القلب 
فهد بصلها وفضل يضحك وسرح في ضحكتها اللي تاخد العقل ومن غير ما ياخد بالو... ضحكتك حلوه اووي
جنات بصتلو وتكسفت..  امم وانت صوتك طلع  حلو  غريبه 
فهد فاق..احم ليه 
جنات.. انت  شخصيتك جامد يعني اول مره اشوفك كده بتضحك من قلبك كل مره اشوفك بتضحك بالعافي ضحكه بصوت بس ملامحك تدل انك قرفان 
فهد ضحك... دبش
جنات...عمرك ما حبيت
فهد...لا بس شكلي كده حبيت بس يوم ما حبيت  انا مش في بالها اصلا وانتي
جنات حست انها اضايقت...لا  خالص    ولا مره 
فهد ابتسم بضيق.. ولا حسيتي بشعور اتجاه حد
جنات... لا يمكن عشان مكنتش بفكر في الموضوع دا 
فهد... امم   وبداءو يمشو
جنات بتوتر.. هي مين دي اللي حبتها 
فهد بصله... مظنش هيفرق 
جنات...ليه  يمكن
فهد...هتستفادي ايه
جنات بحراج...هااا بصراحه انا اتعود اكون صريحه فضول وشعور غريب كده
فهد بصلها وضيق عنيه...شعور زاي ايه
جنات رفعت كتافه ونزلتها... مش عارفه اضايقت وعايزه اعرف مين  يمكن عشان اتجوزنا ودي حاجه تجرح حتي لو عارفين انها تمثليه
فهد...حتي لو كانت انتي البنت دي
جنات تنحت..هااا
فهد... انا برضو صريح  معاكي  مش عارف ازاي  بس عمال افكر فيكي مهتمتش بحد كده وبفضل اقول كلام كتير عشان تفضلي قصادي   مهما كان اللي بقوله ايه انا عارف صوتي حلو بس بتكسف اغني قصاد حد معاكي لاودا اكد.شعوري دا  كان ممكن فعلا ننفصل زاي ما انتي كنتي عايزه بس حسيت موجع وجع كده مجرد ما قولتي طلق  اكنك ضربتيني في قلبي   خايف الشهر يخلص عارف ماليان عيوب وعصبي وبضايق  وطريقتي اكنها اوامر بس بحبك انا فعلاحبيتك 
جنات كانت سمع الكلام  ومستمتع  بس مستغرابه لما كان حد بيقول كده  كانت تتعصب وترفض وتبعد اساس مكانتش تسمح تسمعو اما قصاد فهدكانت عايزه تسمعو اكتر 
جنات من جوها...معقول اكون انا كمان حبيتو طب ازاي وامتا لا لا ممكن تعاطف معا بس انا فعلا مبسوطه 
فهد.حس انها مش متقبله نهائي... اسف اعتبري متكلمتش  يلا عشان اتأخرنا ومشي قدامها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
كلهم رواحو وقاعدو مع بعض  وهزرو  وجنات فضلت بص لي فهد ومش عارفه هي فعلا حبتو  ولا لا  راحت واتكلمت مع نور سرها  واللي فاهمها  ونور قاعدت معاها وسامعتها واكدت انها فعلا حبتو بس بتكابر  اما   ساره  بنت سندس. ويوسف ابن ماجدي   كانو قاعدين بيتكلمو مع بعض  وبيلعبو كا لعاده  وعده اليوم تاني يوم بعد ما كلهم فطارو  جنات طلبت من فهد عايزه تتكلم معا  وفاهم انها عايزه الانفصال  وندم انو  قال اللي جوه كان لزم يفضل جوها اهون عليه بس راح   معاها يتكلمو لي واحدهم
فهد... نعم
جنات بلعت ريقها وبصتله... بص انا صريحه ومتزعلش مني تمام
فهد اتاكد... محدش هيجبر حد انه يفضل حتي لو حصلت هيحس انه تقيل وان غير مرغوب  
جنات ضمت حواجبه  واستغرابت كلامه... ايه
فهد بوجع حسه في قلبه... انا  عارف انك مش متقبلني واسف بس بجد  لزم ناجل الانفصال بس  يومين لان صعب الفتره دي  محتاجك  ولحق نفسه قصدي محتاج واقت افاهم اهلنا  من غير ما يحصل مشاكل انا اسف بعد اذنك
جنات  شدتو من تيشرت... ايه جو التمينينات دا انا مكنتش هقولك كده اساس ولا عايزه الانفصال دلوقتي 
فهد بصلها بستغراب...ايه
جنات بتحاول تتشجع  ومتتكسفش بزعيق ووشها بقا شبه الطمام .. بص انا مش هتكسف تمام وهكون جريئه وعلي طبعتي  وصريحه تمام
فهد رفع حاجبه وضم حواجبه  ومش فاهم هي مالها ... هو في ايه
جنات بعصبيه وبداري فيها كسوفها وتكلمت بسرعه... انا معرفش انا بحبك ولا لا ومش عارفه بس كنت بحس بحاجات غريبه معرفش خوف عليك ولا علي اني هشيل ذنبك بس امبارح الوضع اختلف تماما اول ماحسيت حد غير هيكون واخد مكاني   مش عارفه ليه ومكاني دا ايه عندك وغير كده اساسا مش هنكر كنت برضو مبسوطه وانت بتنكلم عني وحببني انا مش حد تاني وانا عمري ما سمحت لي حد يتعدا حدوده ويصرحني بحبه ليا وبزعيق اكتر   انت فاهم
فهد ابتسم واهز راسه بمعنا اها...
جنات بزعيق...  بص بقا اما لحد دلوقتي معرفش انا بحبك ولا لا ولا انا ايه الشهر دا هشوف انا وانت بنحب بعض ولا لا لقينا لا يبقا اتفقنا زاي ما هو تمام حبينا بعض يبقا خلاص امري الي الله وهنكمل  بس زعيق وطولت لسان وتتعصب عليا واكني عسكري عندك لاتمام واها غلط عادي وتاخدني زاي بابا  وبراحه وتقولي انتي غلطي وانا اوعدك ياعم اني عمري اكرر غلطي تمام بس كده دا اللي كنت عايزه اقوله تمام 
فهد بصله بحب وشدها لي حضنه...بحبك ووعدك مش هتندمي والله انتي اول حب ليا واخر حب صدقيني عمري ما هقدر احب غيرك وبعدها عنه ورفع راسها لي  في حاجات انتي لسه متعرفهاش 
جنات بكسوف وزقتو... اها فعلا انك قليل الادب ومشيت 
فهد ضحك علي كسوفه واكنه روح اتردت تاني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
اما عند انس كان بيحاول  يكلمها امبارح بس كانت  بتهرب كالعاده وبالصدفه كان دخل  المطبخ لقه جويريه  وهي اول ما شافتو جي تطلع
انس.. خاليكي انا طلع  مش لزم تتهربي  اكني زاي العفرية اول ما تشوفيني تجري وهريحك  النهارده عموما
جويريه...ايه مش فاهمه قصدك ايه 
انس...


رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني 2 الفصل السابع عشر 17- بقلم الاء
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent