Ads by Google X

رواية ماسة الأدهم الجزء الثاني 2 الفصل الخامس عشر 15 - بقلم هند علي

الصفحة الرئيسية

   رواية ماسة الأدهم الجزء الثاني 2 البارت الخامس عشر 15 بقلم هند علي

رواية ماسة الادهم الجزء الثاني 2 الفصل الخامس عشر 15

اللهم سخر لي جنود الأرض وملائكة السماء وكل من وليته أمري وارزقني حظ الدنيا ونعيم الآخره ويسر لي كل أمر عسير
في منزل مازن 
دخل مازن هو وضحي اوضتهم وهي مكــ.سوفه جدا منه ومش عارفه تتكلم
مازن قعد جنبها.... ضحي 
ضحي بخجل...... نعم
مازن رفع وشها وبص ليها.... مالك قلقانة
ضحي  فجأة وقفت...... انا عايزة اغير الفستان ينفع تخرج
مازن وقف..... حاضر خارج بس هتعرفي
ضحي  بارتباك..... اها انشاء الله متقلقش
مازن ضحك علي توترها ولسه هيخرج ضحي وقفته
ضحي... مازن 
مازن..... نعم
ضحي ..... مش هعرف افــ*ك الفستان من ورا لوحدي
مازن  قرب منها ولفت ضهرها ليه وخدودها احمرت من الخجل  وجســ*مها بيرتــ*عش من لمــ*سات مازن  ليها وقربه منها وحست انها مش قادرة تتنفس مازن  فك ليها الربطة اللي كانت في الفستان من ورا وقبــ*لها من رقبــ*تها ولفها ليه ولسه هيقرب من شفايـ*فها ضحي  زقته
ضحي .... م م م مينفعش كدا علي فكرة
مازن  ابتسم ليها ورفع ايديه باستسلام وخرج
اول ما قفل الباب ضحي اخدت نفسها بعمق واتنهدت براحة وحطت إيدها علي قلبها
ضحي.... ياربي إيه دا دانا كنت هموت 
قلعت فستانها واخدت شاور وفتحت دولابها ولبست بيجامة باللون اوف وايت وعملت قطتين  في شعرها ونسيت مازن اللي واقف برا
وهي  مسكت فونها وفتحت انستجرام وحست بزهق كبير جدا ونزلت استوري ask me
مازن واقف برا وبيلف حوالين نفسه وقلقان علي تأخیر ضحي  بقالها  الساعة ومخرجتش ولسه هيفتح الباب تلفونه رن وبص ليه كان صاحبه
کنسل ولسه هيفتح الباب لاقاه بيتصل تاني واستغرب ورد عليه.
مازن.... بقا فيه حد يتصل بعريس في ليلة زي دي غلس.
يونس... ليه بتعمل ايه يعني
مازن بغيظ.....بلعب يا يونس نت اهطل ياله.
يونس باستغراب..... لا بجد إنت بتعمل إيه دلوقتي إنت زعلان إنت وضحي  في ليلة زي دي ولا حاجة
مازن كشر..... نعم إيه الكلام دا لا إحنا كويسين جدا
مفيش كدا
يونس  باستغراب.....يعني ضحي جنبك دلوقتي 
مازن .... هو فيه ايه يا يونس إيه أساله ده 
يونس .... يبني ضحي فتحي انستجرام ومنزلة ask me وكتبه اسالوني علشان  زهقانة
مازن  تنح ومقدرش يرد....نعم ياخويا
يونس  بضحك.....الليلة ليتك يا عريس صباح الفل
قفل مازن  مع يونس  بغيظ وفجأة فتح الباب وزعق
مازن .... اسك مي عشان زهقانة
فجأة ضحي صرخت بخضة وقلق ورجعت لورا ورمت فونها من إيدها وبصت ل مازن
ضحي .... إيه دا مازن  إزيك
مازن  بغضب..... زهقانة يا ضحي  لا ومذنباني أزيد من ساعة برا وكمان فاتحه اونلاين  وتقوليلهم اسك زهقانة يفضحتك يا مازن  في ليلتك اللي زي وشك
ضحي ... هفهمك استني.
مازن  جري عليها وشدها من ياقة البيجامه ورفعها
لفوق بغيظ.
كمل مازن  تفهميني إيه هااا يا فضحاني الناس تقول عليا ايه دلوقتي.
ضحي بتحرك ايدها...لأ كلوا إلا كدا لا عاش ولا كان اللي يقول عليك حاجة يحبيبي دانا بس نسيتك والله مش أكتر
سابها وبص ليها: نسيتيتي إزاي
ضحي ...هفهمك بس صلي على النبي.
مازن .... عليه الصلاة والسلام.
ضحي..... زيد النبي صلاة
مازن ...عليه افضل الصلاة والسلام
ضحي .... وحد الله أولا
مازن .... لا إله إلا الله
ضحي ... استغفر بقا استغفر ربنا دا شيطان يخويا
مازن  بيملس علي وشه بغيظ... استغفر الله العظيم واتوب اليه.
ضحي ...سبحان لله بقا ووو
قطعها مازن  بإنه شدها من كتفها.... لا إنت مش جاية
تتوبي هنا
ضحي .... يحبيبي افهمني بلاش عصبيه 
مازن .... حبك برص يا مستفزة، فهميني دلوقتي
ايه اللي هيبتيه ده
ضحي بنظرات طفولية... دا أنا كنت بطمن علي الناس بس
مازن ....والمحروق اللي وقفتيه برا ساعة دا مش أولي منهم ولا إيه مش فاهم وايه دا مسك شعرها
ضحي.... قلبك أبيض بقا يا زيزو دول قطتين مالهم
مازن  فردلها شعرها بغيظ.....عاملالي قطتين في ليلة زي دي
ضحي .... مالها الليلة دي يعني
مازن .... قعد علي السرير وايديه علي وشه مالهاش سلامتك.
ضحي  قعدت جنبه....مالك يا شادي إنت زعلان.
مازن  بغيظ..... لا طبعا إنت عملتي حاجة تزعل.
ضحي هزت كتفها .... لا أنا بسألك.
ادهم  بص ليها واتنهد ركز في عيونها وملامحها وبيحاول يهدي نفسه ويقلل عصبيته عليها وقربها منه وضمها.
مازن.... إنت ناوية تجننيني طيب فهميني.
ضحي  بعدت عنه بهدوء..... تؤ ليه.
مازن  ابتسم....إيه اللي عملتيه دا بقا.
ضحي ... عملت ايه.
مازن قعد وبلطم ... بادي لليله اسوده انا عارفه اني دعت عليه 
ضحي ضحكت غصب عنها ومازن  أول ما شافها بتضحك ابتسم مازن .... اضحكي يختي اضحكي.
ضمته وهي بتضحك ورفعت راسها وبصت في عيونه
ضحي... بحبك والله.
مازن  بعدها عنه ولسه هيقبلها  منعته
مازن بضيق ... يا صبر ايوب يا رب 
ضحي بكسوف ... رحمه قالت اني لزم نصلي الاول 
تتنهد مازن وونسيب العرسان سوي بقا هههههههه 
********
عند اسر ورحمه 
كانت رحمه نايمه واسر دخل اخد شور 
رحمه  قامت وحست بتعب كبير جدا وبتحاول تنادي علي اسر  صوتها مش طالع مشيت بخطوات بطيئة عشان تخبط علي باب الحمام مقدرتش تكمل ووقعت في الأرض فجأة اسر  اخد شاور ولبس بنطال فقط وخرج من الحمام وبينشف شعره وأول ما شال الفوطة من علي وشه وشعره وشاف رحمه  واقعة في الأرض صرخ وجري عليها
اسر .... رحمه 
بيحاول يفوقها ولسه فاقدة الوعي وخاف جدا وقلبه هيخرج من مكانه من القلق عليها رفعها ونيمها في سريرها وحاول يلبسها حاجة عشان ينادي علي أي حد  يشوفها جاب اسدال الصلاة بتاعها لبسهولها وجري يفتح باب اوضته رجع بص لنفسه واتعصب جري علي دولابه خرج  وتيشرت لبس بسرعة ومكنش عارف هو بيعمل إيه ولا بيلبس إزاي وعيونه علي رحمه اللي مش بتتحرك وشبه الجــ.ثة خرج من اوضته وفجأة خبط في زهرية موجودة جنب اوضتهم وقعت اتكسرت ولسه رايح أوضة ياسين لاقاه خارج منها وبص قدامه شاف اسر واستغرب.
ياسين.... مالك فيه ايه
اسر بخوف علي رحمه..... ياسين رحمه  اغمي عليها مرة واحدة معرفش ليه
ياسين کشر باستغراب.... إزاي يعني إيه سبب 
اسر  مكنش عارف يرد يقوله إيه
اسر ... إحنا كنا تمام وبعدها لاقيتها اغمي عليها
ياسين فجأة تنح ومش عايز يفهم كلام اسر هو اللي في دماغه ولا لأ.
ياسين... لو اللي فبالي صح يبقي الله يخربيتك
اسر..... اخلص أنا مش عارف اعمل ايه دي مش بتنطق نادي علي رهف تكشف عليه 
ياسين... بس رهف مش تخصصه
اسر ... والعمل ايه
اسر.... أنا مش عارف 
طيب اعمل ايه دماغي وقفه مش قادر أفقر 
ياسين بغيظ.... شالها وبينا علي المستشفي  وانا هكلم دكتور مختصص ينتظرك هناك وهاجي وراك
اسر هز راسه بالايجاب وبالفعل شال رحمه  وقلبه خايف جدا عليها ومش عارف مالها والقلق مسيطر عليه وخايف يكون أذاها، وصل بيها المستشفى بعد وقت وملاقاش الدكتور اللي المفروض ينتظره واتصل ياسين ورد عليه
اسر..... فين الدكتور اللي قولت عليه دا
ياسين بقلة حيلة..... مسافر يا وش النحس
اسر .... يعني إيه والبت اللي بتموت دي
وبيحاول يفوقها مش بتفوق
ياسين ماسك فونه وبيعمل اتصالات....مفيش
ياسين ....اقفل وانا جاي وهتصرف متقلقش.
قفل ياسين مع اسر وقعد جنب رحمه وعيونه عليها
ياسين ورهف في العربية.
رهف ....سليم هو فيه ايه ورحمه مالها
ياسين..... يبنتي مش عارف
رهف ....طب ما تشوفها إنا 
ياسين ... مش تخصصك اهدي بقا 
رهف ... طب ما تشوف ادهم  ممكن يوصل لحد
ياسين بص ليها..... معاكي حق ادهم  يعرف دكاترة أكثر وهو اللي هيفيدنا بس دلوقتي اكلمه ازاي واقلقه.
رهف.... معلش يعوضها مرة ثانية بس صحة رحمه أهم
ياسين اتنهد واتصل ب ادهم  ورد عليه بعد اتصالات كثيرة.
ادهم.... لو ناوي تغلس مش هرحمك
ياسين....اغلس إيه دا وقته انا عايز رقم دكتور تخصص نسا
رهف فجاة تنحت من كلام ياسين 
ادهم .... ما عندك في المستشفي دكتور نبطشي.
ياسين..... مش هيعرف يشخص الحالة.
ادهم بعدم فهم.... إزاي يعني وإيه الطلب الغريب دا دلوقتي هو فيه إيه.
ياسين بتنهيده ... رحمه  في المستشفي.
ادهم  اتعدل مرة واحدة..... رحمه  بتعمل إيه في المستشفي وعايز دكتور نسا ليها ليه دلوقتي
ماسه انتبهت لكلام ادهم  وقامت من مكانها وعيونها وسعت من كلام ادهم
ياسين بعصبية.....أنا عارف اخوك هبب إيه بقا.
ادهم فهم وقال بهدوء.... اقفل أنا هتصرف وجاي
ماسه ... ادهم في ايه 
ادهم مش عارف هروح مفهمتش من ياسين
ماسه ... طيب انا جايه معاك 
ادهم ... لا خاليكي
ماسه ... لا يا ادهم انا هروح واطمن علي رحمه 
ادهم ... ماسه انا مستعجل وفي حرس هنا متخافيش 
ماسه بتصميم ... انا هروح معاك 
ادهم بتنهيد علشان يخلص من زنها طيب يلا البسي 
لبست بعد وقت لبست وادهم فضل مستنيها في العربيه 
كل ده 
يلا يا ادهم انا متاخرتش 
وبعد لحظات رحو المستشفي بعد ما ادهم قدر يتوصل مع دكتوره 
وصل ادهم المستشفى
ماله رحمه فيها ايه 
اسر .. خرجت من الحمام لقتها وقعه واغم عليها 
ماسه قربت منهم وبصت اسر..... اسر  هو رحمه مالها
اسر  بص ل ماسه ورجع بص لادهم  وسقف علي إيديه وقال... افهمها إزاي دي.
ادهم بغيظ ..... ماسه مش وقته
ماسه بعدم فهم.... انا بسأله علي رحمه مالها إيه الغلط في اللي قولته
اسر.... دا الغلط كله روحي يا ماسه  اقفي علي جنب
جوزك شالله يسترك.
رهف هي التانيه قربت منهم 
رهف .... اسر فهمنا بقا رحمه مالها.
ياسين حط إيديه علي وشه بغيظ وعصبيه وبص 
لادهم 
اسر... أنتو بتيجوا منين اقولهم إيه دول نهار اسود.
ادهم  غصب عنه ضحك علي اسر  وتصرفاته 
و اسر اتعصب أكثر
اسر... يا روقانك يا أخي إنت إيه جبلة ما تبعد النسوان ده عني 
ادهم  مش قادر يسكت ومكمل في الضحك وماسه ورهف عيونهم عليه ومش فاهمين حاجة وياسين وقف قصادهم.
ياسين...مالكم فيه ايه
اسر ...خد مراتك من هنا يا ياسين الله يخليك
ياسين....مالها مراتي
رهف ...إنت قولتلي اسألي اسر عن رحمه  مالها وسألته مش عايز يقولي
ياسين بص اسر  وانفجر في الضحك غصب عنه وبقا هو وادهم  في هستيريه ضحك ومش قادرين يسكتوا و اسر مش قادر يستحمل وفجأة اسر ضرب ادهم وياسين ضربهم  ولسه مستمرين في الضحك
ماسه... طب يا اسر  فهمنا عايزين نضحك زيهم كدا اسر بص علي ماسه  وتنح وادهم واسر  زادوا في الضحك وماسكين بطنهم ومش قادرين يسكتوا
رهف ... ايوه يا اسر اشمعني هما يعرفوا ويضحكوا كدا واحنا منعرفش ونفضل واقفين مش فاهمين حاجة.
ياسين بص لادهم وبيصرخوا من الضحك علي زوجاتهم وكلامهم.
اسر  بعصبية.... انتوا عندكوا خال اهبل انتو الاتنين صح افهمكم إيه انتوا مجانين.
ماسه...طب صلي على النبي
اسر اتنهد.... عليه افضل الصلاة والسلام
ماسه .. بسم الله وفهمنا فيه إيه
اسر .... الطم طيب لو عايزاني الطم قوليلي والله
وهلطم
كل واحد.اخد مراتو وفهمها بهدوء 
وبعد وقت خرجت الدكتوراه 
جري  الكل عليها 
اسر مالها يا دكتوره ليه اللي حصلها 
الدكتوره ... بتسامه متقلقش ده شئ طبيعي 
اسر ... مش فهم طيب ايه اللي حصلها 
الدكتور ... مبروك مدام حامل 
اسر اتصدم وضحك بجد قولي ولله ي.يعني هبقي اب مره تاني 
ضحكت الدكتوره 
اسر وسبب اغم عليها 
الدكتوره ... هو اه علشان هي في أول الحمل وده شئ عادي و
اسر ... وعلشان غلط اقــ.رب منها 
الدكتوره هزه رأسه ياه ومشيت 
بعد وقت من الفرحه وتهاني 
ودكتور سمحت ليها بخروج 
اسر شالها وخرج بيها.
اسر... الأرض دي مش هتلمسيها غير لما تولدي.
رحمه اتعلقت في رقبته وركبها العربية ووصلوا للفيلا
وادهم و ماسه وياسين ورهف  وراهم
رجعوا الفيلا واحتفلوا مع بعض الليل كله والفيلا كانت مبهجة بفرحة اسر ورحمه بعد سهر ووقت طويل كل واحد دخل اوضته بمراته وناموا وتاني يوم الصبح خرج ادهم بهدوء من جنب ماسه وسابها نايمة وبعت مسج ل ياسين واسر وخرجوا بهدوء زيه ووقفوا مع بعض وبيهمسوا لبعض
ادهم...جاهزين
ياسين.... إنت متأكد من اللي هنعمله دا
اسر..... يلا بس من هنا قبل ما يحسوا بينا ويجوا
ورانا
نزلوا التلاته مع بعض وبينسحبوا ع السلم بهدوء، خرجت ماسه  وبصت لادهم  بخبث وهو نازل مع 
اسر وياسين 
خبطت علي باب رهف وصحيت خرجت معاها ورحمه  نفس الشيء واتجمعوا
ماسه ....الثلاثي نزلوا وشكلهم ناويين علي حاجة
رحمه ... أنا مكنتش مطمنة اسر أصلا وشكلهم بيخططوا لحاجة
رهف ... طب والعمل.
ماسه بخبث... ورايا نشوفهم بيخططوا لإيه.
نزلوا ورا بعض بحذر وبيراقبوا المكان وعيونهم بتدور على ازواجهم ووووو
تفتكرو ادهم وياسين واسر بيعملو ايه؟!


google-playkhamsatmostaqltradent