رواية لقاء القدر الفصل التاسع عشر 19 - بقلم لمياء نبيه

الصفحة الرئيسية

رواية لقاء القدر البارت التاسع عشر 19 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر كاملة

رواية لقاء القدر الفصل التاسع عشر 19

الاء :ها يدكتوره انا مبخلفش صح 
الدكتوره : لا حضرتك بخير جدآ
الاء: امال مبخلفش لي 
الدكتوره : حضرتك بتخدي موانع الحمل 
الاء بصدمه :موانع 
الدكتوره :ايوا وبتخديها من فتره كبيره ولازم حضرتك تبطليها لانها ممكن تقلل موضوع الخلفه
الاء مش قادره تستوعب :طب حضرتك الموانع دي ببتاخد عن طريق الفم بس 
الدكتوره :اظن في حالتك اه 
الاء :طب تمام شكرا يادكتوره 
جرت الاء علي بيت حور 
عند حور 
حور :يلا ياتميم دي اسمها اي  
تميم :شجره
حور:شاطر يا حبيبي 
تميم: لولو جت 
حور تبص تلاقيها وشها احمر 
حور :في اي 
لتدخل الاء في احضان حور وتنهار كل حصون التماسك لديها
بعد مرور وقت 
حور :مش هتقولي في اي او الدكتوره قالت اي 
الاء بدموع :هو انا مستحقش اني اكون ام 
حور بعدم فهم :اي حصل هناك
الاء:عمر طلع بيحطلي موانع مش عاوزني اخلف 
حور:اي اللي قالك الكلام دا 
الاء بدأت تحكي اللي حصل 
حور بتمسح دموع الاء :انتي لازم تواجهيه
الاء :لا ياحور انا هطلق 
حور :متغلطيش يا الاء اعرفي أسبابه 
الاء ترجع لبكائها:الدكتوره يا حور قالتلي اني لازم أوقفها علشان هتأثر يعني لو مكنتش رحت وفضلت مكنتش خلفت ياحور بسببه كنت هتحرم يا حور من اكتر حاجه بتمناها 
حور :الاء انا مقدره والله بس علشاني وجهيه 
الاء :تمام ياحور وبعدها هسيب ليه البيت مش بس البيت هسيبك البلد
حور :الاء اهدي تسيبي دا كله هتسبيني ياالاء 
الاء تحضن حور 
عند نرمين 
حور :ماما 
نرمين :قلب ماما 
حور :انتي بتحبني 
نرمين :ايوا يا قلب ماما 
حور:عاوزه عز 
نرمين اشتالتها: عز لي بقا 
حور :حور حب عز 
نرمين :و نرمين بتحب حور  وحضنتها
مراد دخل عليهم 
مراد :الاه ومن غيري 
حور جريت علي مراد 
حور :بابا
مراد اشتالها :قلب وعيون بابا بوسه بقا لبابا 
باسته حور مراد :الله اي الجمال دا
عند حور 
يزن :مقولتليش بردوا يا حور الاء كانت بتعيط لي 
حور :مفيش يا يزن مشاكل 
يزن : والمشاكل تخليها اول ما تشوفني تمشي 
حور :ايوا يا يزن 
وتقلب في الفون داخل منصه الفيس لتصرخ
يزن بخضه :في اي يا حور مالك
حور لا تنطق ويسقط منها دموع فيأخدها يزن بحضنه 
يزن يأخد منها الفون شاف منظر مخيف بكل المقاييس 
يزن :اهدي يا حبيبتي حور بدأ تهدي 
يزن :تعرفيها 
حور :لا يايزن بس المنظر صعب اي دا ازاي الناس بقت كدا 
يزن :المصيبه الأكبر أن ازاي دا ماشي بسلاح في الشارع والناس شيفاه
حور :طب لي محدش ينقذها ازاي الناس راحه وسيبينه وازاي فيه حد بيصور مكان ينقذها
يزن:كله بقي خايف ويقول نفسي الا من رحم ربه 
حور بدموع :مش حرام طالبه وبنت زي الورد يحصل فيها كدا
يزن :قدرها يا حور ربنا يرحمها بس لازم منسكتش 
حور :هنعمل اي 
يزن :بصي ياحور القتل هيقف لو العقاب بقا في العلن في نفس المكان والناس كلها تبقي شايفه دا  بمعني محمود البنا اللي قتله متعقبش وقالوا إنه تحت السن وحادث اسكندريه قالوا إنه مختل عقلي  واي حد بيقتل بقابيطلع في الاخر مختل عقلي 
حور :يعني ممكن حقها يروح 
يزن :ممكن يقولوا دا مريض نفسي و بيعاني من الاكتئاب و كلام من دا 
حور :والله لو حصلت يبقي هيكتر القتل يا يزن 
حور اخدت الفون وبدأت تشوف الكومنتات 
حور :يزن شوف الكومنتات دي 
يزن :اي المرض دا اهو دا بقا المرض النفسي ودول ميقلوش عن اللي قتل حاجه يا حور 
حور :ازاي فيه ناس بتفكر كدا 
يزن :البعد عن ربنا هيخليهم يتكلموا ويفتوا بالشكل دا 
حور :اي دا القاتل طلع بيحبها واتقدم لها واترفض معقوله  تفكيره يوصله للقتل 
يزن :التربيه اللي وصلته لكدا فكره ازاي يرفضوك انت يابني تترفض دانا اجوزك ست ستها ودا مش بيحبها يا حور السوشيال ميديا بوظت العقول تحت جمله مدام بحبك تبقي ليا ولو مش ليا اقتلك اخطفك    طب لي مجتهدش علشان اخليكي ليا يعني دا معناه أن ابوكي زمان لما رفضني كان مفروض اقتلك مش اسافر واشتغل واعمل اسم لنفسي والنصيب جاي لو بتدعي بيها ربنا عارف الخير فين 
حور :البعد عن الدين يعمل اكتر من كدا 
يزن :بتبدأ من الأهل يا حور طول ما هما مش بيدوا لابنهم تأسيس أنه لازم في قبل اي تصرف يفكر في ربنا واحنا هنفضل في كدا 
حور بتبص علي آسر وتميم اللي نيمين جمب بعض :انا خايفه عليهم 
يزن :ربنا يقدرني ونربيهم تربيه صالحه يا حور 
عند وعد 
وعد :شوفت اللي حصل في مصر يا عز حادثه قتل بشعه بكل المقاييس تحت اسم أنه بيحبها و الخطف واحده وواحد رمي نفسه من برج القاهره كل دا النهارده 
عز :القيامه قربت يا وعد القتل زاد قوي اهي دي الامه اللي الرسول صلى الله عليه وسلم مشتاق لرؤيتها قتل وخطف وانتحار ربنا معانا الايام الجايه دي 
وعد :انا خايفه يا عز 
عز :حد يخاف وهو في بلد رسول الله يا وعد دحنا بنقضي العمره ربنا يعديها علي خير 
وعد :يارب  
عن مراد 
مراد :نرمين شوفتي اللي حصل 
نرمين :اي تاني هو اليوم دا مش ناوي يخلص 
مراد :بيقولوا واحد انتحر بالعربيه من علي كوبري 
نرمين :ياساتر يارب لي كدا 
مراد :مش عارف يا نرمين بس كتب جمله غريبه بيقول ابويا ميخدش جنازتي 
نرمين :اي اللي وصله للمرحله دي يا مراد الدنيا بقت غريبه 
مراد :مش عارف اصل اللي بينتحر بيبقا وصل لمرحله أنه مش شايف غير دنيا ضالمه تصدقي أن اللي بينتحر بيبقا مستني حد يوقفه لاخر لحظه 
تجري حور علي مراد فياخدها مراد في حضنه
مراد :انا كل يوم بخاف اكتر علي حور 
نرمين :وانا كمان الخطف والوقتي قتل والبشر بقوا مؤذين بشكل غريب 
مراد :ربنا ينجينا منها علي خير احنا والجميع 
نرمين : امين يا رب 
عند الاء 
عمر :حبيبتي 
الاء :اهلا ياحبيبي احضر العشا
عمر بيبص عليها :وه وه اي الجمال 
الاء :طب بس يلا العشا
بدأ يتعشوا  ونظر لها عمر وقام جبلها العصير 
الاء :اي ياحبيبي 
عمر :العصير يا حبيبتي 
الاء :اه ياحبيبي حطيت فيه الموانع 
عمر بصدمه :موانع 
الاء بدأت تدمع :ايوا ياعمر موانع مدام مش عاوزني احمل واكون ام اتجوزتني لي متقوليش علشان بحبك انا كنت بتألم وانت واقف عمر كان ساكت فاخدت 
الاء تنهيده :طلقني ياعمر 

رواية لقاء القدر الفصل التاسع عشر 19 - بقلم لمياء نبيه
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent