رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم منه عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

   رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع عشر 19 بقلم منه عبد العزيز

 رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع عشر 19

زينه بصدمه وخوف: بأسم 
بأسم: ازيك معلش جيت من غير معاد بس كنت قريب من هنا وقولت اجي اشوف حلا 
إبراهيم: هو انت تعرف اني حلا هتيجي هنا انهارده
بأسم: اه زينه قالتلي وانا كنت في الشغل بقالي كتير مش بشوفها 
حلا: عمو بأسم وحشتني 
بأسم: انتي اكتر معلش مش بعرف اشوفك بقي عندي شغل كتير وكنت هنا قريب فا قولت اشوفك رنيت عليكم تلفوناتكم مقفوله
زينه: اه تلاقي فصل هو جوا 
بأسم: يلا انا قولت اجي اشوف حلا يلا الحمدلله انكم بخير عايزين حاجه
زينه: لا متشكرا 
إبراهيم: استنا خدني معاك في طريقك
حلا: بابا عايز حاجه 
إبراهيم: لا سلامتك يلا باي باي
حلا: باي
نزل إبراهيم وباسم وزينه كانت حاسه انها قلبها هيقف ومكنتش عارفه تتكلم وخايفه
قفلت الباب ودخلت اوضيتها فضلت تاخد نفسها وتقول: يارب استر يارب.. فتحت تلفونه: يالهوي 15مره بأسم رانن عليا
حلا: ماما بابا جبلي هدوم كتير
زينه: وريني كنتي مبسوطه
حلا: اه وبيري كويسه مش بتزعق زي ما انتو قولته
زينه: هو انتي قولتي اي لبابا ياحلا اتكلمتي معاها في اي
حلا: قولت اي 
زينه: قولت لبابا اي علينا انا وعمو بأسم 
حلا: مقولتش حاجه
زينه بزعيق: قولتي اي ياحلا ردي عليا متعصبنيش
حلا  عيطت: والله مقولت حاجه 
الباب خبط
زينه: فتحت لقت بأسم 
بأسم: فين حلا 
زينه: جوا
بأسم: هو كلامي متسمعش ليه مش قولت متقولهوش اتفضل 
زينه بخوف: اسمعني هو قالي عايز اتكلم  قولتله بس انا قاعده لواحدي قالي خمس دقايق ودخل
بأسم: مش ترني عليا تعرفين وتلفونك مقفول ليه
زينه: فصل وهرن عليك ازاي وهو موجود 
بأسم بعصبيه جامده: طيب من هنااا وراايحح حلااا يوووم متروووح لابووهااا انا هوددديها وانااا برضوووو اللي هجيبههااا وابراااهيمم ميجييش هننااا ولا انتييي ترووحييي هناااااككك فااااهمههه
زينه بخوف: ح. ح اضر  
بأسم: نادي حلا
زينه: حلا كلمي
حلا بدموع: نعم 
بأسم: مالك
حلا: انا عايزه ارجع لبابا
زينه: اممم هو دلوقتي اللي بقي كويس روحي احسن
بأسم: في اي حصل ايي لكل ده
حلا: ماما بتزعق فيا 
بأسم: عملتي اي
حلا بدموع: معملتش حاجه 
زينه: كدابه بطلي تكدبي
بأسم: في اي طيب حصل ايه 
زينه: اسالها عمالت ايه اي حاجه تتكلم فيها وهي ملهاش فيه بتتكلم في كلام الكبار ليه
بأسم: براحه طيب حصل اي لكل ده
زينه: البيه اخوك بيقولي مش عيب علي سنك تتجوزي وحتي انتي معاكي بنتك بيكلمني بقرف
بأسم: إبراهيم عرف منين
زينه بصت لحلا: اصلا الابله
بأسم: ممكن تقعدي وتهدي كده
زينه: اهو اتزفت
بأسم: حكيتي اي لبابا ياحلا
حلا: هو كان بيسالني انت كنت بتيجي كتير هنا قولتله لما كنت تعبانه وقعد يقولي ماما متجوزتش ليه وكده فا قولتله هتتجوز عمو بأسم انا سمعتهم
بأسم اتنهد: طيب انتي اي مشكلتك بقي يازينه
زينه: اني كان بيكلمني بقرف ويقولي عيب علي سنك كنت عايزه اقولو ما انت اتجوزت بس انا كنت مصدومه من اللي حصل والكلام 
بأسم: هي حلا غلطت وانا زعلان منها انها بتسنط علينا وكمان بتخرج سر بره
زينه: حلا انا كنت فاكرها كبير وتبطل نقل كلام بس لا
بأسم: خلاص يا زينه كده كده هيعرف يعني مش هتفرق معانا وخلاص وهعرف ابويا وامي وهنعيش في حته تاني، ميعرفهاش
زينه: تمم 
حلا: انا دخله انام 
بأسم: هاتي بوسه
حلا: اموووه
بأسم: مالك مكشره ليه حلا كده هتزعل وتقول عايزه بابا فا بلاش تزعقي معاها
زينه: انت مشوفتش طريقة كلامه ازاي 
بأسم: خلاص يومين بظبط هخلص بس حاجه في الشغل وهعرف الكل ونتجوز ونعمل فرح
زينه: بس انا مش عايزه فرح 
بأسم: ليه 
زينه: كده بلاش فرح احنا هنكتب الكتاب عند الماذون ونمشي مش عايزه فرح وفستان انا
بأسم: اللي يريحك عادي مدام ده مش هيبقي مدايقك خلاص 
زينه: طيب 
بأسم: همشي انا بقي
زينه: ماشي باي
مشي بأسم وصل البيت 
بيري بدلع: ازيك يابأسم  
بأسم باصص في الارض: الحمدلله 
بيري بدلع: متعرفش إبراهيم
فين
بأسم: لا والله معرف 
بيري: هو انت مش ناوي تتجوز جيبالك عروسه
بأسم: لا شكرا مش عايز عرايس
بيري: ع فكره صحبتي جامده جدا زي كده وهتعجبك😉
بأسم بخنقه: شكرا انا بحب واحده وهنتجوز قريب عن اذنك
طلع من غير ميسمع ردها وكانت متغظه منه
بأسم: نقصاك اي القرف ده
دخل اخد شور وطلع نام وعدها اليوم على ابطالنا بسلام
وبعد مرور، اسبوع بأسم عرف الكل انه هيتجوز زينه وكلهم رفضه و وهو قرر يقعد في شقه بره بعيد عن المشاكل
زينه: فينك كده
بأسم: اهو بقفل الشقه بشوف لو في حاجه عايزه تتعمل وكده 
زينه: ماشي هتروح الشغل
بأسم: اه ورايا شغل كتير وكمان عشان اقدم ع اجازه
زينه: ماشي يلا باي 
بأسم: باي
حلا: هيييي هنروح بيت جديد 
زينه: اه يااحبيبتي 
الباب بيخبط جامد جدا
زينه اتخضت: استر يارب حلا خش الاوضه وقفلي على نفسك
حلا: حاضر
زينه فتحت الباب وكان ناس لبسين قناع على وشهم وبعدها  زينه محستش بنفسها
حلا خرجت بعد شويه لقت زينه مرميه علي الارض ومضروبه
حلا بصريخ: مااااماااا
بأسم: انتي بتقولي اي، ياحلا.      اي انا جاي سلام
بأسم خرج من مكتبه ونزل ركب عربية وساق بسرعه وكان خايف جدا علي زينه.  بعد شويه وصل وطلع
بأسم اخد زينه في حضنه: حبيبتي قومي فوقي عشان خاطري 
حلا بدموع: مااما  ياعمو بأسم هتروح مني
بأسم: انزلي يلا اركبي العربيه وانا نازل
نزلو وصلو المستشفى بأسم دخل وقال بصريخ: عاااايززز دكتوووررر  بسرررعهههه
الممرضه: دخلها الاوضه دي وهجيب دكتور  
بأسم دخل الاوضه حط زينه علي السرير وخرج والدكتور دخل يكشف عليها
حلا بدموع: ماما هتروح مننا صح ماما كانت بتقولي خلي بالك من نفسك انا ريحه عند جدو😭
بأسم: متقوليش كده ماما هتعيش
حلا: يارب انا خايفه 
بأسم: متخافيش هتبقي كويسه
الدكتور خرج 
بأسم: طمني يادكتور زينه كويسه 
الدكتور بحزن: للاسف مش بيدينا حاجه كل حاجه بيد ربنا
بأسم: يعني اي زينه مالها
الدكتور: شد حيلك يااستاذ هي راحت عند الاحسن مني ومنك
بأسم: ايييي😨

رواية تزوجت ابن عمي القاسي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم منه عبد العزيز
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent