رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل السابع عشر 17 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

    رواية ملاك الجاسر والفهد البارت السابع عشر 17 بقلم رنا احمد عماد

رواية ملاك الجاسر والفهد كاملة

رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل السابع عشر 17

في شقه الصقر ..
كان يقف جاسر بدموع لاتتوقف بعدما سمع ذلك الحديث المؤلم ليقترب من ملاك النائمه ودموعها تهبط بشده ليقبل رأسها بوجع ليضع يده علي بطنها بابتسامه حزينه .
/متخفش ي حبيبي بابا وماما هيرجعوا لبعض وتعيشوا سعدا ومبسوطين مش هخليك تتحرم من ابوك زي مانا اتحرمت مش هخليك تشوف الي انا شوفته انا وابوك مش هخلي ملاك وفهد يبقوا سعيد ونرجس تانين .
ليمسح دموعه سريعا لسير الي الخارج فقد حان وقت المواجهه 🤚🤚🤚🤚🤚🤚.
في فيلا فهد ....
في غرفه مكتبه ..
فهد بغيظ شديد/ي نهارك أسود انت ازي تعمل كده .
اكمل بدموع وندم شديد /ضعفت ي فهد ضعفت غصبن عني ي اخي .
مالك بشراسه وضيق /متحاولش تبرر الي عملته ي اكمل انت غلطت .
اكمل بغيظ وعصبيه/خلاص ي سيدي عرفت اني اتنيلت غلطت تعال ربيني وعلمني الادب.
فهد بنفاذ صبر /اخرسوا انتوا الاتنين انا مش ناقص انا فيا الي مكفيني .
مالك باستغراب /ايه ده مش رحمه دي الي في الجنينه ايه الي جابها هنا .
فهد بحده /رهن اخوها معاه حاجه تخصني لما يجبها ياخدها .
مالك بعصبية وغيظ/ليه أن شاء الله لعبه ولا ايه ولما مورهاش راجل يحميها .
فهد بغضب جحيمي/قسما بالله لو مغورت من قدامي رصاصه واحده اخلص عليها واحرق قلبك ي روميو يلا غور .
مالك بعصبية/اوووف غايز في داهيه بس مش هسمحلك تاذيها ي فهد .
اكمل بتنهيده وتعب /فيه ايه ي فهد ايه الي بيحصل معاك ي صاحبي .
فهد بتعب وضيق وجرح يالم قلبه/تعبان اوي ي اكمل اوي بس مش وقته علي فكره تسليم الشحنه هيبقي بليل الساعه 6..
اكمل بدهشه /انت وفقت انت كنت رافض تتدخل معاهم تاني ايه الي حصل .
فهد بوجع وكسره/كنت موافق اتغير وانضف علشان حد بس للاسف طلع ميستهلش اي حاجه.
اكمل بانتباه /فين ملاك .
فهد بغيظ شديد/مش عايز اسمع الاسم ده فاهم الساعه 6هروح اسلم الشحنه وبعدين نتقابل ونتكلم اكون وصلت لل عايز أوصله .
في سياره جاسر ..
كان يضغط علي يده بغيظ بعدما سمع ذلك الحديث .
/طيب وريني بقا هتروح تسلم الشحنه دي ازي غبي .
في نفس اللحظه قد أتت له رساله من خالد ليبتسم تتدريجيا عندما راه ذلك التسجيل ل صوفيا ورامي وهم يعترفون بكل شي يخص ملاك وفهد كما أصبحت صوفيا متهمه في قضيه اداب ليسير سريعا لتنفيذ مخططه ......
في شقه الصقر ....
كانت ملاك تفتح عيناها بتعب شديد وهي تبحث بعيناها عن جاسر لتردد اسمه كثيرا لكن لا يوجد رد لتقوم وتتحامل علي ذاتها لتكتب ذلك الرساله الي جاسر حتي لا يقلق عليها وتسير الي الخارج ..
في فيلا فهد ....
في الجنينه ...
كانت تجلس رحمه وهي تلاعب أخيها الصغير .
مالك بعشق واشتياق /رحمه .
رحمه بارتباك لكنها جاهدت الا يظهر /افندم .
مالك برجاء وتوسل/رحمه ابوس ايدك كفايه كده كفايه انا اتعذبت وندمت قوليلي ايه الي يرضيكي بس .
رحمه بعصبية /ارحمني انت ي مالك انت ليه مش حاسس انك كسرت حجات جوايا ناحيتك ليه مش فاهم ..
مالك بدموع ووجع/خلاص عرفت واتعلمت وندمت سمحيني بقا ي حبيبتي حرام عليكي الوقت الي بيضيع ده واحنا مش مع بعض .
رحمه بوجع ومراره/ربنا يسهل ي مالك .
مالك بندم وعتاب لذاته /انا ماشي بس مش هسيبك الا لما تسمحيني .
داليا بوجع ومراره /ليه بتعذبوا بعض كده ليه الي بيحب لازم يتعذب ليه .
رحمه بدموع ووجع/هو الي بدأ بالعذاب ده ي داليا بحاول اتخطا الي حصل بس مش قادره .
داليا بجديه وتمسك /اوعي تسبيه ي رحمه صدقيني لو بتحبيه بجد هيبقى الموت اهون من انك تبعدي عنه خصوصا لو متاكده أن هو كمان بيحبك .
رحمه بابتسامه حزينه /طب ومبتقوليش الكلام ده لنفسك ليه ي اختي .
داليا بابتسامه واشتياق /لا بقوله وبعشقه وواحشني بطريقه متتصدقش بس لازم احاسبه الأول لأنه وجعني اوي اوي لو كان صارحني مكنش كل ده حصل .
رحمه بابتسامه/بركاتك ي اخويا ..
علي ضفاف النيل ...
كانت تجلس ملاك بدموع ووجع يملأ قلبها لتتحدث بدموع .
/كده هونت عليك ي فهد كنت عايز تموتني انا وابننا ازي صدقت كل الي حصل كنت مستنيه انك تنتقم من الي عمل كده ومن الي كانوا عايزين يفرقونا مش تصدقهم وتحاول تنهي حياتي ياه ي فهد علي قد مبحبك علي قد ماموجعه منك وجع مستحيل يدوا.
تقي بوجع وكسره/ملاك .
ملاك باستغراب وقلق من هياتها/تقي مالك ي حبيبتي فيه ايه.
تقي بدموع وقهره وهي تشدد من احتضانها /موجوعه اوي ي ملاك اوي عايزه اموت نفسي واخلص من الي انا فيه ده .
ملاك بحده /بعد الشر عليكي ايه الهبل ده حرام عليكي اي أن كان الي حصل عمرك متقويلي كده اروحنا دي مش بأيدينا دي ملك ربنا سبحانه وتعالى.
تقي بدموع وقهره/ونعم بالله بس الوجع تقيل اوي ي ملاك حاسه اني خسرت كل الناس .
ملاك بدموع ووجع/كلنا موجوعين ي تقي كلنا مش فاهمين ليه بيحصلنا كل ده .
هو بابتسامه هادئه /بس انا هخليكم تتدوا الوجع ده .
لينظروا إليه بدهشه واستغراب ......
علي الطريق ....
كان يسير فهد بعدما خرج لتو من الفيلا لتاتيه ذلك الرساله .
/متروحش المكان الي انت رايحه لانه متراقب والي فيه خلاص اقرا عليهم الفاتحه معايا حاجه تخصك لو عايز تعرف انا مين واي هي الحاجه قبلني حالا علي العنوان ده ليسير فهد بسرعه البرق الي ذلك المكان ....
في أحدا المستشفيات ....
كانت تجلس فتحيه بقلق بالغ وهي تنتظر نتيجه ذلك التحاليل ليتحدث الدكتور بأسف .
/انا اسف زي ماتوقعت سرطان في المخ .
فتحيه بصدمه ورعب من القادم /ايه سرطان طب والحاله .
الطبيب بأسف /للاسف الحاله حرجه.
فتحيه بندم شديد ودموع /خلاص ي فتحيه انتهيتي كل ده ذنب سحر الي كانت صحبتك الروح بالروح وانتي مصدقتي أنها تموت علشان تتجوزي جوزها لا ومش كده بس بهدلتي بنتها ووريتيها الويل سمحني يارب سمحتي لكل ظالم نهايه ي فتحيه .....
في ذلك المحزن ...
كان يسير فهد بترقب وقلق ليظهر أمامه بهيبته المعهودة .
فهد بغضب جحيمي/انت مراتي فين وانت عايز مني ايه.
جاسر بجديه /هجاوبك علي كل ده بس معلش مضطر اسيبك دلوقتي لان عندي مشوار مهم رايح اقبض علي الوسخين الي كنت بتشتغل معاهم .
وقبل أن يتحدث فهد بكلمه واحده كان قد سقط فهد بين يديه فاقد للوعي .
جاسر بشرود /اخلص بس الي ورايا وبعدين نتحاسب .
في الصحراء الغربية...
كان يقف جاسر ومعه رجاله وهم يراقبون اندروا الذي يقف بالشحنه وهو ينتظر فهد لينقض عليه جاسر ورجاله .
جاسر بغضب شديد/اهلا اهلا اندروا بيه ياااه ي اخي كانت امنياتي حياتي اقبض عليك والحمد لله اهو حصل اقبضوا عليهم .
اللواء محمد باستغراب شديد /غريبه بعد كل المعلومات الي كنا شاكين فيها بخصوص فهد الحديدي شاكلها طلعت ملهاش اساس .
جاسر بضيق من ذاته وهو يشعر بخيانه مهنته /واضح سعادتك واضح .
ليحدث ذاته بضيق وحزن اخلص بس الي انا فيه وهقدم استقالتي الي زي ميستهلش شرف أنه يكون ظابط ...
في المخزن ....
كان يجلس جاسر أمام ذلك الذي بدأ ان يفتح عيناه تتدريجيا .
جاسر بابتسامه استفزازيه /صح النوم ي فهد بيه.
فهد بغضب جحيمي/انت عايز مني ايه ليه دايما جبتني هنا ليه حذرتني وقبل كل ده ملاك فين انت فاكرك لما تنفذها مني أنا مش هعرف اوصلها واعاقبها علي خيانتها .
جاسر بغضب شديد/اخرس مش عايز اسمع كلمه واحده في حقها فاهم خود اتفرج علشان تعرف كل الي شافته بسبب وساختك وعلاقاتك المقرفه .
/كان ينظر فهد بدموع ووجع علي فيديو اعتراف صوفيا ورامي بتدبير ذلك الجرم في حق ملاك ..
جاسر بغضب جحيمي/شوفت بقا انك غبي ومفكرتش ثانيا واحده وحكمت علي مرائتك الي مفيش واحده زيها بالموت هي وابنك انت الي زيك المفروض يموت مليون مره ي فهد .
فهد بصدمه ودموع ندم لا تتوقف /ابني. 
جاسر بحده/ايوه ابنك الي بسببه انا عملت كل ده علشان ميترباش زينا ويعيش الي احنا شوفناه بسبب امك وابويا الي فضلوا حبهم علي عيالهم وسابونا ومسالوش .
فهد بصدمه مميته /بتقول ايه معقول الصدفه دي علشان كده كنت عايزتنتقم مني أنا واختي .
جاسر بسخرية /ويرتني قدرت اختك وحبيتها وبقت اغلا حاجه في حياتي وانت اهو انقذتك من حبل المشنقه بعد كل الي شوفته بسبب امكم .
فهد بدموع وضحك هيستري وصراخ/هههههه لا بجد هههه الي انت شوفته ميجيش حاجه جنب الي أنا شوفته علي الاقل انت كانت والدتك معاك وأخواتك لكن انا لا فجاه لقيت امي سابتني انا واختي الي عمرها متعداش ال 7سنين ومشيت قال ايه علشان لقت الحب الي بتدور عليه كنت بقوم بليل من الجوع اشرب مياه لاني كنت بخاف اصحي الداده علشان متضربنيش كنت دائما اروح المدرسه ارجع مفلوق من العياط وانا شايف كل واحد والدته معاه وانا ماليش حد كنت لما اعياء كانت الداده تبص عليا شويه وبعدين تنزل كلام في التلفون وانا كنت بموت من السخونه والوجع لا ي جاسررر الي انا شوفته اكتر بكتير من الي انت شوفته ..
جاسر بدموع وقهره/علشان كده استقويت علي الغلبانه دي شوفت فيها والدتك مش كده .
فهد بدموع وحسره /الي عملته في ملاك مش ممكن اسامح نفسي عليه ابدا المهم هي فين دلوقتي عايز اشوافها .
جاسر بتنهيده الم /فيه مشوار مهم لازم اروحه الاول وبعدين نروحلها وصدقني لو وجعتها تاني انت حر وخطفك لأخواتي ده هحاسبك عليه بعدين سلام .
فهد بجديه/جاسر انت عرفت ازي موضوع تجاره السلاح ده .
جاسر وهو يشهر أمامه كارته الخاص .
فهد بصدمه /مقدم .
جاسر بحزن /كنت بس بصراحه بعد ماهربتك لازم أتنازل عن الشرف ده .
فهد بغيظ وهو يمسك يده /تعال هنا قصدك ايه ورايح فين .
جاسر بوجع ومراره/رايح أتنازل عن حلمي الي تعبت اوي علشان احققه علي فكره عربيتك بره لو عايز تمشي انا اظن انك اتعلمت من الدرس ي فهد سلام .
فهد بجديه/مش هسيبك تتدمر نفسك ي جاسر أنت ضحيه علشاني والدور عليا اعمل حاجه صح في حياتي ..
في وزاره الداخليه...
في مكتب اللواء محمد .
محمد بابتسامه وفخر /بحيك ي فهد بيه علي تصرفك ده .
فهد بابتسامه /شكرا سعادتك انا مستعد لاي عقاب انا معترف .
محمد بابتسامه/فهد بيه احنا قصادك مفيش اي دليل أننا نقبض عليك بس صدقني مجرد مساعدتك لينا هيشفعلك بس ياريت تبقا صادق .
فهد بجديه/طبعا سعادتك ديف اندروا مش بس هو الي مسؤول عن تجاره السلاح هنا في البلد فيه موردين باسمائهم ومخازن السلاح بتاعتهم هنا واسماء الموردين الي معاهم بره .
جاسر بارتباك شديد/مساء الخير سعادتك .
محمد بابتسامه/اهلا ي جاسر تعال فهد بيه قرر ينضم لينا ويساعدنا أننا نقبض علي كل تجار السلاح الي في البلد ثواني ي فهد بيه علشان لازم نسجل كل كلمه بتقولها .
فهد بضحك وهمس /كده تمام ي ابن جوز امي .
جاسر بضحك وهمس /ههههه تمام ي ابن مرات ابويا .
🤭🤭🤭🤭🤭🤭 الاتنين دول حبايب قلبي وربنا ❤️❤️❤️❤️.
في شقه الصقر ....
فهد بلهفه واشتياق /ملاك ملاك انت فين يروحي.
جاسر وهو يمسك ذلك الورقه /استنا ي فهد دي خرجت وسابت الورقه دي بتقول انها خرجت تغير جو .
فهد برعب عليها/تفتكر هتكون راحت فين .
جاسر بتفكير /ممكن تكون راحت الفيلا عند عمي حمدي .
فهد بلهفه واشتياق/طب يلا نروح هناك بسرعه يلا.
في فيلا فهد ....
حمدي برعب وخوف /لا مشوفتهاش ولا كلمتني بنتي فين ي فهد بنتي فين ي جاسر .
جاسر بقلق/اهدا ي عمي أن شاء الله خير .
فهد بغضب شديد/جدي انت اكيد عارف هي فين .
جاسر بحده /وفين داليا ورحمه .
عامر باستفزاز وهو يشغل ذلك التسجيل/معرفش هما فين هو انا كنت ولي أمرهم .
فهد بنفاذ صبر/استغفر الله العظيم يارب جدي ارجوك انا مش ناقص .
اكمل برعب وخوف /الحقني ي فهد مش لاقي تقي عماله اكلمها مبتردش هموت من الرعب عليها .
مالك بلهفه /فين رحمه .
فهد بغيظ شديد/اللهم صلي على النبي انت استولت علي الكل البنات فين ي جدي .
عامر بخبث ومكر/بقولك ايه انا عرفت انا ملاك حامل ي عني حصل الي كنا متفقين عليه وانا كتبتلك كل املاكي زي مكنا متفقين .
فهد بحده وغيظ/انا مش عايز حاجه ولا فلوس الدنيا تساوي شعره واحده من ملاك ولا ابني .
جاسر بغيظ /وانا مراتي المستقبليه فين ورحمه اختي.
مالك بعصبيه /ايوه رحمه حبيبتي فين ده انا هولع في الدنيا .
جاسر بغيظ وغيره /متحترم نفسك ي حمار انت وعلي فكره انا مش موافق يالا .
مالك بغيظ /ربنا ينتقملي منك انت واختك قادر ي كريم علي المرمطه الي انا فيها .
اكمل بنفاذ صبر وقلق /عامر بيه من فضلك تقي فين انا مش قادر استحمل.
عامر بخبث ومكر /ماشي واضح انكم اتعلمتم الادب علشان كده هقولكم هما فين فيه فيلا الساحل ي فهد .
ليسرعوا الي الخارج تحت ضحكاته ليتحدث في الهاتف /اسمع جيالك حالا عايزهم يتظبطوا اخر تظبيط .
المعلم بجديه/من عنيا ي عامر بيه .
عند فيلا الساحل ...
مالك بقلق /هي ايه الحته المقطوعه دي .
فهد بغيظ /اخرس بقا واخدين ابن اختنا معانا .
المعلم بجديه/علي فين ي حلو انت وهو محدش هيعدي من هنا الا لما تتطلعوا كل الي معاكم .
جاسر بغيظ وحده/اه طب اسمع بقا ي حلو انت عديها وأبعد من وشنا بدل ماهوديكم في ستين داهيه.
أحدا رجال المعلم وهو يمسك المطوه بيده /ايه ده بيغلط ي معلمي .
المعلم بغضب /الي بيغلط يتربا ياض نادي بقيت الرجاله .
لينظرون بقلق فقد حاصرهم رجال المعلم من كل اتجاه وعلي وجوههم الشر .
مالك بخوف شديد/انا عايز اروح .
جاسر بغيظ وحده وهو يبحث عن مسدسه /طيب انا هوريكم .
فهد بغيظ /فين مسدسك ي جاسر .
جاسر بارتباك /تقريبا نسيته .
اكمل بغيظ /وعملي فيها سبع الرجال ده انا هنتروق .
المعلم بجديه/ظبطوهم ي رجاله بس تظبيطه تمام .
علي الجانب الآخر...
في فيلا خاصه ب عامر يجلسون فيها الفتيات وهم يراون كل شي ويضحكون بشده .
ملاك برقص ومرح وضحك/تلعب علي مين فوق بابا .
داليا بضحك /هههه مانتش قدنا ده احنا عصابه .
تقي برقص وضحك /ههههه فيه جنان جوه دماغنا الان .
رحمه بضحك /ههههه احنا خرجنا عن السيطره 


رواية ملاك الجاسر والفهد الفصل السابع عشر 17 - بقلم رنا احمد عماد
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent