رواية لقاء القدر الفصل السابع عشر 17 - بقلم لمياء نبيه

الصفحة الرئيسية

    رواية لقاء القدر البارت السابع عشر 17 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر كاملة

رواية لقاء القدر الفصل السابع عشر 17

الدكتور :حضرتك جوزها 
مراد :ايوا 
الدكتور :للاسف مش عارف اجبهالك ازاي 
مراد بخوف :في اي 
الدكتور :المدام مش هتقدر طول حياتها تخلف تاني لأن الحادثه كانت صعبه وللاسف اضطرينا نزيل الرحم بالكامل 
مراد :طب ممكن اشوفها 
الدكتور :هننقلها حجره تانيه والزيارة من بكره
مراد:تمام يادكتور بص عز لمراد واستغرب أنه مش زعلان زي مكان متوقع لخبر زي دا وأنه مش هيبقي اب تاني 
مراد بقلق :عز حور في البيت لوحدها
عز : بعت واحده تقعد معاها 
مراد :تمام 
في الصباح عند حور 
حور :يزن يا يزني
يزن بيفتح عينه :حد يصحي علي حاجه زي القمر كدا 
حور بتضحك فيقوم يزن يخطف قبله ويدخل يأخذ شاور حور :انت قليل الادب 
يزن من الداخل : ياحوري تحبي اوريكي قليل الادب
حور :اي دا تميم بينادي وتنزل تحت تروح المطبخ وتبدأ تاكل
عند الاء 
عمر :حبيبتي اصحي 
الاء :صباح الخير 
عمر :صباح النور انا رايح الشغل 
الاء :تمام ياعموري 
عمر :عمورك دنتي رايقه ممكن اعرف لي 
الاء قامت وقفت قدامه :علشان عموري حبيبي هيخدني النهارده ونروح للدكتوره 
عمر :لي مالك ياحبيبي دكتور اي 
الاء :انا تمام و دكتور اي فدكتور النسا ياعمر 
عمر ينفخ :مش قولنا دكتور لا يا الاء 
الاء :علشان خاطري ياعمر ان
عمر قاطعها :علشان خاطري انا يالاء ارحميني قولت لاء  ومشي 
عند نرمين 
مراد :حمدالله علي السلامه يانرمين 
نرمين :اي حصل يا مراد 
مراد بص لعز وعز بص ليه 
مراد :مفيش حاجه حصلت يا نرمين حادثه بسيطه 
عز بص ليه ومش فاهم هو لي هيخبي عنها 
نرمين :حور بنتي فين
مراد :في البيت مع داده عز جبها
نرمين : شكرا ياعز 
عز :حمدالله على سلامتك وعد رنت عليه 
وعد :ايوا ياعز بابا بيقولك النهارده هيستناك 
عز :معلش ياوعد اعتذري ليه مش هقدر اجي 
وعد :لي ياعز دحنا مصدقنا 
عز: مرات مراد عملت حادثه 
وعد :ياساتر يارب وهيا عامله اي 
عز :بخير الحمد لله وكمان يومين وتخرج واجبهم ونيجي 
وعد :تمام والف سلامه ليها تاني ووصلها سلامي 
بعد مرور أيام نرمين ومراد روحوا     واستقرت حالتها  وبدأ يقرب منها و وعد وعز اتفقوا مع سامر علي يوم  ويزن وعد كل دقيقه حبهم بيزيد و عمر والاء في خناق دائما 
عز :يامراد يلا انت ونرمين 
مراد بص لنرمين :اي الجمال دا 
نرمين :محد جميل غير بقولك يا مراد 
مراد :اي يانرمين 
نرمين :بفكر اجيب بيبي تاني لحور 
مراد :حاضر يانرمين بس حور تكبر 
نرمين :حور بقت سنتين اهو وانا عاوزه كمان بيبي علشاني 
مراد بزعل :حاضر ياقمر حور لبستيها 
نرمين :اه لبستها خدها وانزل اكون خلصت 
مراد نزل بحور عز اول ما شافها 
عز :هاتها واخدها وباسها اي القمر دي دي ازاي بنتك يامراد دي قمر 
مراد :هموت من الضحك علي الظرافه اللي انت واخدها دي 
عز فضل يلاعب حور ونزلت نرمين وركبوا ومشوا ووصلوا 
عز :اقدر حضرتك اعرف طلبتنا لي 
سامر :فاكر  اخر مره عملت اي بس انا علشان شايفك اتعدلت فقررت هنكتب الكتاب كمان ثلاث شهور 
عز :وانا موافق ياعمي وحبيت اقولك اني مش هعمل فرح 
مراد ونرمين بصوا لبعض وسامر بص لام حور 
ام حور:امال هتعمل  اي يا عز 
عز :هطلع بعدها رحله عمره في شهر رمضان 
بص الجميع لعز وابتسم مراد في عقله 
معقوله دا عز بتاع البنات اللي كان كل يوم في بار وبيشرب بص لوعد ربنا يبارك فيكي ويخليكي ليه 
وقفوا 
عند حور 
حور :يلا ياتميم ياحبيبي قول انا 
تميم ؛انا 
حور :تميم 
تميم :ميم 
حور بضحكه :لا تميم 
تميم :تميم 
حور :يزن 
تميم :أن 
حور :لا ياحبيبي يزن 
تميم :يان
حور :تميم يزن 
تميم :ميم يان 
يزن يدخل :يان يان ياقلب بابا 
تميم يجري علي يزن :بابا فيزن يشتاله ويبوسه وحشتني انت وماما
حور :احضرلك العشا
يزن :ياداده العشا جاهز 
الداده:ايوا يابني 
يزن :طب يلا العشا تسلمي ياداده
الداده:ربنا يخليك يابني 
راحوا كلهم العشا 
عند الاء وعمر 
الاء :عموري الحمد لله انك جيت اتأخرت لي 
عمر :الشغل يا حبيبتي كتير
الاء :طيب ياحبيبي 
بدأو يتعشوا 
الاء :حبيبي 
عمر :نعم ياقلب حبيبك 
الاء :اوعي تكون زعلان
عمر :حد يقدر يزعل من قلبه بقولك مش انتي عاوز بيبي 
الاء:ايوه 
عمر :طب يلا هجبلك العصير بتاعك اللي بتحبيه 
تشرب الاء العصير 
الاء :بحب حاجه اسمها فراوله 
عمر :وانا بحب  حاجه اسمها لولو اوي واشتلها 
بعد مرور ثلاث شهور 
عند عز 
مراد :والله قمرين ياعز مين كان يصدق أن عز يتجوز
عز :يعني أنا حلو متاكد 
مراد :ايوا ياحبيبي مبروك 
حور تجري علي عز
حور :عز مبروك 
عز : قلب وعيون عز عقبالك انا حلو 
حور :اه احلي من بابا 
مراد :دي اخر قاعدتها معاك حد احلي من بابا 
حور :لا بابا وباسته 
نرمين :حور تعالي هنا مش قولنا نسيب بابا مع عز 
عز :سبيها دي حوريتي بوسه لعمو
باسته 
عز :الله دي الجنه دي صح 
نرمين :اقعد دلعها لحد مهيأ مش عاوزه تسيبك 
عز :دي بنتي الأولي يانرمين قبل ما تكون بنت مراد ولا اي يامراد 
مراد :اكيد بص في ساعه طب انا بقول يلا احسن محنا اتاخرنا 
عند حور 
الاء :ياالاء سنه متجوزين ومفيش اي حاجه 
حور :يالاء ياحبيبتي اهدي مش كدا 
الاء :حور كل اما أقوله اروح الدكتوره مش راضي 
حور :يمكن سايب علي ربنا وخائف ليكون في عيب 
الاء :ولو يا حور حتي لو احنا سوا بس نعرف دا بيرفض من قبل ما نكلم 
حور تشعر بالالم ولكن تتخطاه:ياالاء عمر بيحبك 
ليدخل يزن :سمعت اسم عمر يا خونه صحبي ماله 
حور بضحكه:مفيش ياحبيبي خناقه بينه وبين الاء 
يزن :بردوا موضوع الاطفال ياالاء ياحبيبتي مش لازم دكتوره 
الاء :يزن انا نفسي في بيبي انا بقيت بشك أنه عارف حد 
يزن بضحكه :عمر لا يا شيخه دا غلبان 
حور يشتد عليها الالم 
الاء :مين يطبل للعروسه غير امها
حور تبدأ في الصراخ فيجري عليها يزن والاء 
يزن :مالك يا حبيبتي في اي 
الاء :شكلها بتولد 
يزن اشتلها وحور الالم بيزداد وتصرخ وصلوا المستشفي 
حور :منك لله يا يزن انا مش مسمحاك 
يزن :وانا عملت اي 
حور :كل دا وتقول عملت اي 
يزن :مش كان بمزاجك وغير كدا اول ولاده بتبقي كدا 
حور :لا الاولي كانت سهله 
يزن :لي وانت جربتي 
حور :منك لله يا حفيد الاسيوطي 
في غرفه العمليات يزن دخل 
يزن :حبيبتي باذن الله خير اهدي بس تصدقي شكلك قمر وانتي بتولدي كد
حور :بجد والله 
يزن : ايوا انتي قمر علطول بس النهارده فيكي حاجه تشد 
حور :مبحبش قدك 
يزن :انتي عارفه اني اصلا مش شايف غيرك وبالمناسبة دي هاتي بوسه 
حور :تاني يا يزن اي دا هما الدكاتره بيبصوا كده لي 
يزن ابتسم:يمكن علشان بتولدي
حور :اه فكرتني ااااااااا منك لله يابن الاسيوطي
يزن كان جمب حور وفضل معاها يخفف عنها 
وفجأه يظهر الصوت المنتظر ليبتسم يزن وينظر لحور  مبروك ياحبيبتي 
الدكتور :مستر يزن مبروك 
يغادر  يزن الغرفه وينقلوا الممرضين حور غرفه عاديه 
بعد فتره يدخل يزن وهو يحمل البيبي 
يزن :حمدالله علي السلامه ياقمر ادي البيبي قمر زيك 
حور اخدته لحضنها و بدأت ترضعه 
الاء:ايوا ياسيدي علي الناس الجميله
حور :الاء 
الاء :يزن اطلع شوف صحبك 
يزن :حاضر 
الاء :مبروك عليكي ياحور 
حور:الله يبارك فيكي 
الاء : وانتي بتولدي استغليت انشغال عمر ورحت عملت تحاليل واشاعه 
حور :لي يالاء بس 
الاء :متشغليش دماغك منا كنت هتجنن وريني كدا البيبي 
حور ادته ليها شافته الاء وحضنته  
طلعت بره وقفت جمب عمر
يزن :مش هتيجي تشوف ابن اخوك 
عمر :ازاي لازم اشوفه 
دخلوا جوه  شاله عمر حس بحنان وحب ناحيه الطفل وبص ل الاء اللي اخدت منه الطفل ونفسها في طفل  
عمر :اسف ياالاء اني حارمك من حاجه زي دي 
عند عز ووعد 
المؤذون بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير ليطلق اصوات الافراح في كل مكان 
ويذهب عز في احضان وعد ويلف بها المكان 
عز:يااه 
وعد :عز ابعد احنا هتفضل كدا
عز :خلينا كدا 
بعد مرور وقت من الافراح والتقاط الصور تدخل وعد بيتها 
عز :يلا روحي غيري واتوضي وانا هتوضي 
ونصلي جماعه 
ذهبوا كل منهم و صلوا جماعه وليذهبوا بعدها في بحور عشقهم 
عند نرمين ومراد 
مراد :كان يوم جامد 
نرمين :اه فعلا 
يرن فون نرمين 
نرمين :عن اذنك وترد 
نرمين : ايوا يعني التحاليل خلصت تمام هاجي أخدها بكره 
ينام جميع ابطالنا 
في الصباح 
مراد :صباح الخير ياقمر 
نرمين :صباح النور ياقلب القمر 
مراد :راحه فين كدا 
نرمين :راحه لدكتوره 
مراد ؛لي مالك 
نرمين :هقولك لما اجي ممكن تبقا مفجأه
مراد :تمام يا قمر  هتخدي حور معاكي 
نرمين :لا جبت حد يقعد معاها 
راحت نرمين للدكتوره 
نرمين :والله يا دكتوره نفس اعراض حملي في بنتي 
الدكتوره :اتفضلي نكشف لتنصدم الدكتوره 
نرمين :ها يدكتوره في اي
الدكتوره :تعالي اتفضلي اقعدي 
نرمين راحت قعدت 
الدكتوره :هو انتي اتعرضتي لخبطه حادثه قويه 
نرمين:اه عملت حادثه بس اي العلاقه في دا 
الدكتوره :للاسف حضرتك مش حامل 
نرمين :ازاي يادكتور دي نفس اعراض حملي في بنتي 
الدكتوره :يمدام اللي هقوله اسفه فيه بس حضرتك الرحم انتي عامله له استقصال
رواية لقاء القدر الفصل السابع عشر 17 - بقلم لمياء نبيه
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent