رواية لقاء القدر الفصل الخامس عشر 15 - بقلم لمياء نبيه

الصفحة الرئيسية

    رواية لقاء القدر البارت الخامس عشر 15 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر كاملة

رواية لقاء القدر الفصل الخامس عشر 15

وعد من الباب لتسمع وانا عامل باللي بينا علشان كدا قولت اجيبك ونحلها وٍدي تفتح وعد الباب 
وعد :اللي بينكم و جيبها 
آمال:اي دا انتي مكنتيش تعرفي أن انا وعز كنا مرتبطين زمان لا غلطان يا عزي 
وعد:عزك و مرتبطين وجايه النهارده انسي اي حاجه بنا ياعز 
عز :وعد افهمك استني والله فيه سوء تفاهم 
وعد :مش عاوزه افهم انا اللي غلطانه ياعز وانا اقول لي عاوز رقمها 
آمال:وعد هو عمي عارف انك هنا وعد مشت 
عز :انتي باي حق تكلميها كدا 
آمال:بحق اني بحبك وانت كمان بتحبني 
عز :انا بحبها هيا وانت كنت جايبك اقولك سيبيني في حالي وشوفي انتي قولتي اي ل ابوها
آمال:اسيبك يا عز دنا رجعتلك 
عز ياخد مفتاح العربيه :مكنتيش تسبيني من الاول باي وجري ركب العربيه لحد ما وصل لوعد 
عز :اركبي ياوعد 
وعد بدموع :امشي ياعز 
عز :اركبي ياوعد 
وعد :مش عوزاك 
عز نزل من العربيه شدها وركبها العربيه وساق بسرعه علشان متنزلش. وبدأ يهدي السرعه 
عز :هتسمعي
وعد :هسمع اي انت واحد خاين 
عز :اخونك انتي مديالي فرصه دانا بخاف وانا بحلم تجيلي تشوفي 
وعد :امال بنت عمي تعرفها منين 
عز :هتسمعي ومن غير ما تقطعي 
وعد :ايوه 
عز :امال ياستي اول وحده حبيتها كنا لسه في اولا جامعه قبلتها وحبيتها جت في سنه تالته بكلمها لقيتها بتقولي انا هتخطب قولتلها مش قولتي انك ليا سعتها عرفت انها عمرها ما حبت كانت عاوزه حد معاه فلوس كرهتني في الحريم خلتني اخد انك تشتري بنت بفلوسك لحد ما قبلتك غيرتيني قولت انك غاليه فلازم اتغير علشان أبقي ليا حق بيكي صدقيني انا لو وحش ياوعد كنت كملت كلام معاكي وافضل كدا بس قولت لا اتقدم
وعد :يعني هتعمل اي 
عز :لازم تشوفي باباكي 
وعد :هحاول معاه بس توعدني متشوفش غيري 
عز :هو فيه بعدك اصلا دنتي وعد العز 
وعد :طب يلا هاتلي ايس كريم 
عز :بس يلا 
عدي اليوم 
في صباح يوم تالي 
الاء:عمر حبيبي الفطار 
يصحي عمر 
عمر :صباح الخير يا عمري
الاء :صباح الفل 
عمر نزل يفطر هو والاء
عمر :شكلك قمر اووي النهارده 
الاء ضحكت:افطر يا عموري
عند حور 
يزن :حوري 
حور :قلبها وعيونها 
يزن :الفطار ياحبيبي 
حور :حاضر 
يزن وحور بدأوا يفطروا ومعاهم تميم 
يزن :تميم يزن الاسيوطي تصدقي اسم حلو 
حور ابتسمت :ربنا يبارك لينا فيه 
يزن :يارب بقولك انا جبت داده ليه علشانه وعلشان الابطال الجيين
حور :هما هيبقوا ابطال
يزن :اه يعني ممكن حور و عمر و محمد و 
حور تقاطعه :يزن انا مش ارنبه
ضحك يزن :اهم حاجه تجبيلي حور 
حور ابتسمت :يزن انا بحبك وهفضل اقولها طول عمري 
يزن :وانا حاسس اني بحلم وانك اخيرا ملكي وان عندنا طفل اه هو تبني بس انا حبيته صح ياتيموا 
تميم ويزن شايله : باا 
يزن بص بابتسامه لحور :هو قال حاجه 
حور بإبتسامه :قال با 
يزن شاله: حبيب بابا 
_ياستاذ حد هنا 
يزن بص لحور :تقريبا دي الداده دقيقه ادي تميم لحور وطلع لقاها الداده اخدها لحور
يزن :دي الداده اديها لتميم 
حور أدت للداده تميم وبدأ تفهمها 
اخدت الداده تميم وحور ودتهم الاوضه ورجعت تاني ليزن 
حور :ها ياحبيبي تكمل فطار
يزن :بفكر اعمل حاجه تانيه 
حور :حاجه اي 
يزن :تميم تقريبا عنده سنه او سنه ونص فنا بفكر 
حور قاطعته:لا 
يزن :يزن الاسيوطي يتقاله لا 
حور بضحكه:اه يتقاله عادي 
يزن :مهو مدام لا تعالي بقا شالها وطلعوا 
فات شهر علي ابطالنا
عند عز 
عز :يعني وافق نتقابل 
وعد :ايوا يا عز اخيرا انا مش مصدقه 
عز :طيب استنيني النهارده الساعه ٩عندكم 
وعد:حاضر ..سلام دلوقتي يادليا 
عز :دليا طيب ياقلب دليا باي هيهي
وقفل 
عز لبس وراح لمراد :يامرادددددد
يا جدعان ياللي في البيت حور بتمشي في عجله المشي لي 
عز شالها عز :حبيبه قلب عمو 
مراد :ايوا كدا اعد حب فيها هيا كمان 
عز :امال دي قلبي دي وباسها يلا ياعم قوم البس انت ونرمين ابو وعد وافق 
مراد :بتكلم جد 
عز : ايوا والله دنا هيبقي عريس 
مراد :الراجل دا انا مقلق منه 
عز :وانا كمان بس اهو هيبقي حمايا برضوا 
مراد :طيب هطلع اقول لنرمين خلي بالك من حور والسيرلاك بتاعها علي الطاوله اكلها
عز :حاضر 
عند مراد 
نرمين :والله ما حد صعبان عليا قد وعد 
مراد :عز يابنتي بيحبها خلصي بس علشان تعمليلي الجرافته 
نرمين :خلصت تعالي عدلت لمراد بصت حوليها امال فين حور 
مراد:تحت مع عز 
طب يلا هيا اصلا كنت ملبساها 
نزلوا لقوا عز ياكلها معلقه وياكل معلقه ضحوا فبص ليهم عز 
مراد :بتاكل اكل البت 
عز :كنت بدوقه 
نرمين :حرام عليك ياعز بهدلت ليها هدومها 
عز :هيا اللي مبتأكلش حلو قولتلها ماما هتزعق 
نرمين :اسكت ياعز منك لله وأخدت حور تغير ليها وانتبهت أن الحراره جت تاني فدت لها دوا ونزلت 
راحوا لمنزل وعد و كانت المفجأه أن آمال هنا 
عز في سره :يارب عديها علي خير 
سامح:شوف يابني انا سمعت من وعد انك انعدلت بس انا مشوفتش دا ولا حد شهد لك ف هنعمل خطوبه سنتين اللي هقعدهم هنا ومش هسافر لقيتك فعلا حلو نجوز لقيتك كدا يبقي كل واحد في طريق 
عز :ياعمي بس سنتين كتير 
ام وعد :ايوا ياسامح سنتين كتير 
آمال:مش كتير ياطنط ولا اي ياعمو 
سامح :انا قولت اللي عندي موافق علي الكلام دا تمام مش موافق اتفضل 
عز بص لآمال اللي بصت ليه مبتسه :طب تمام يا عمي وانا موافق 
آمال باستغراب:موافق 
عز يصلها :اه موافق انتي مين صحيح لقيكي قاعده هنا من زمان 
وعد ضحكت هي وامها ونرمين ومراد 
سامح:دي تبقي بنت اخويا يا عز
عز :اه تشرفنا يلا كلنا نقرأ الفاتحه 
سامح :يلا 
قعدوا كتير وعز و وعد اتصورا ونزلوا الصور وانتهي اليوم بفرحه عز وكله روح 
آمال:انت اللي بدأت ياعز انت ازاي تحب بعدي وتعرف بعدي اصلا وعد دي انا هعرف اخد حاجتي منها 
عند عز في العربيه
نرمين بضحك:والله حرام أحرجت البت 
مراد:اه والله ياعز
عز بضحك:اصل هقولك هيا قايله لوالد حور علي كدا لانها عارفه اني مش بحب الانتظار كتير 
نرمين :بس صدقني مش هتسيبكم في حالكم اسالني 
عز بضحك :زي ماانتي مسبتيش حور 
نرمين بصت لمراد بزعل :تقصد اي ياعز 
عز : بهزر يانرمين في اي دا نصيب 
مراد حس أن الدنيا باخت :اقولك حاجه ياعز دي كل يوم حور سخنه اروح بيها لدكتور يقولي لا نرمين غاويه دفع 
عز ضحك نرمين :طب والله بتبقي سخنه الدكتور دا مبيفهمش 
عز :داخل ب ٧٠ %طب 
ضحكوا كلهم 
عدي اربع شهور والوضع بيمر علي ابطالنا عادي حور مع يزن وتميم في سعاده والاء مع عمر وعز كل يوم خناق مع وعد وبيتصالحوا وآمال بتفكر تعمل معاهم اي ونرمين مشغوله في حور ومراد مشغول في الشركه 
عند حور 
يزن :حضري الغدا ل حور وياريت يبقي مكرونه و بانيه جاهز 
الداده:حاضر يابني طلعت البانيه ال جاهز وقلته وعملت جمبه مكرونه 
يزن :انا همشي رايح الشغل ياحبيبتي 
حور :تمام ياحبيبي سلام يطبع زين قبله علي جبينها 
يزن : حبيب بابا انا ماشي 
تميم :بابا يبوسه يزن ويمشي
تدخل الداده ب الطعام لحور وتبدأ حور بالاكل
تنزل الداده ترمي الاكياس تنتبه أن تاريخ الاكل انتهي من زمان فتجري تقول لحور متأكلش لتلقيها فاقده الوعي 
عند يزن 
يزن :عمر هاتلي الورق بتاع الشركه الجديده اللي هنا 
عمر :حاضر 
تلفون زين يرن.
داده :مستر يزن الحق مدام حور بعد ما اكلت أغمي عليها 
ليجري يزن 

رواية لقاء القدر الفصل الخامس عشر 15 - بقلم لمياء نبيه
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent