رواية لقاء القدر الفصل الرابع عشر 14 - بقلم لمياء نبيه

الصفحة الرئيسية

   رواية لقاء القدر البارت الرابع عشر 14 بقلم لمياء نبيه

رواية لقاء القدر كاملة

رواية لقاء القدر الفصل الرابع عشر 14

المأذون :قولي ورايا يابنتي قبلت الزواج 
يأتي صوت من الخلف وقفوا الجوازه دي لا يمكن أن تتم
يزن وحور يقفوا 
عمر :ايوا الجوازه دي لا يمكن تتم 
يزن :عمر في اي 
عمر بص ل الاء :مش قولتلك هعمل و مصدقتنيش
الاء :عمر انا قولت اي في اي 
عمر :بصم يا جماعه زين بيه اللي قدمكم دا اصلا متجوز حور هانم و جاي يجوزها تاني وانا انا كمان مره الغلبان والبت اللي هناك دي مخطوبين بقالنا خمس سنين و أنا مش عارفه أتلم نجوز  وانتم زي ما شيفين هيا قمر ضرب واحد انت بتبص علي اي وكمل في المايكروفون استنيت انزل البلد واجمع قرشين واتجوزها يرضيكم يتجوز تاني و صاحبه لسه يجماعه دا صاحب اقنعني أن مفيش حاجه اسمها صحاب كلها بتاعت مصلحتها يبقي الجوازه دي لازم تقف و مش هتم يا يزن يا اسيوطي
كانت حور والاء بيضحكوا بس شافوا منظر يزن فتملكوا نفسهم 
يزن قرب منه وهو متعصب وبيسقف :هايل يافنان لا بجد هايل متسقفوا يجماعه ساكتين لي بزعيق اكبر سقفوا بدأ الجميع بالتصفيق الحار ويزن يقرب وعمر يبعد 
عمر بخوف :اي ياصاحبي عجبتك صح 
يزن : إلا عجبتني وخمس سنين ونزلت البلد بلد اي يابن *** بتعملي نمره في الفرح 
عمر بخوف من منظر يزن :قولت أجامل يزن انت صحبي
يزن مسكه :انا مقولتلكش 
عمر :قولتلي اي 
يزن :مش مفيش حاجه اسمها صحاب 
عمر حضنه : مكنش قصدي ياصحبي
حور قربت ليه:يزوني حبيبي سيبه 
يزن يحاول تهدئه نفسه وبص ليه:هتشهد علي الفرح 
عمر :هشهد علي أمه 
كملوا الفرح 
المؤذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
قام يزن شال حور ولف بيها وفضل حضنها 
حور :يزن انا بحبك 
يزن : وانتي هيامي 
الاء :عجبك اللي عملته دا 
عمر : بأمانه معجبتكش 
الاء بضحكه :عجبتني 
عمر :متضحكيش تاني وانت كدا 
الاء :لي 
عمر :يعني لو بوستك دلوقتي بحلاوتك وحلاوه ضحكتك مش هتقولي حاجه 
الاء :اتلم 
عمر ينفخ :حاضر 
يزن بص لحور :شايفه الاتنين اللي هناك دول 
حور :الاء وعمر 
يزن :هجوزهم دلوقتي بس بشرط 
حور :بجد 
يزن :اه والله علشان عيونك بش بشرط
حور :اي 
يزن وطي ليها ومد خده فحور عرفه طبعت بوسه علي خده 
فيزن:إذا كان كدا ف يلا شاف المؤذون ماشي 
يزن :ياشيخ 
المؤذون :نعم يابني 
يزن :اقعد كدا 
المؤذون قعد تاني 
يزن:عمر شريف تعالوا تاني 
عمر :حاضر في اي تاني هتكتب تالت 
يزن :اه 
المؤذون :بطاقه العريس والعروس
يزن شاور لحور راحت اخدت بطاقه الاء 
المؤذون :دي بطاقه العروس اين العريس 
يزن:ولا اديله بطاقتك تاني 
عمر بصدمه :انا 
يزن :اومال مين مش عاوز تجوز انا اص قاطعه عمر طلع البطاقه :انا مصدقت امسك ياشيخنا 
يزن :محمود تعالي أبقي وكيل الاء 
محمود :حاضر 
المؤذون بعد مده :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
عمر شال الاء ونزلها وفضل في حضنها 
عمر :ياااه اي الجمال دا 
الاء :عمر الناس بتتفرج 
عمر :اسكتي لهعمل حاجه وانتي عارفه دماغي 
الاء :طايب يزن قرب من عمر :تحب افضي القاعه 
عمر :خدمه عمري ياصحبي 
يزن :لو مبعدتش عنها هقتلك
عمر :بالشكل دا وبص ل الاء موافق 
يزن :عمر سيبها وانا هخلي الفرح يخلص بدري 
عمر :حبيبي 
عدا الفرح في سلام وكل منهما ركب عربيته 
عند عز 
مراد :هتعمل اي 
عز :لازم اشوف آمال
مراد :لي 
عز :هتعرف بعدين هات الرقم 
مراد نرمين رنت علشان حور سخنه 
مراد : هستأذن انا بردوا 
عز :تمام أبقي طمني عليها 
مراد :حاضر 
عز :لازم اعرف اي اللي يفكرها بيا وعرفت منين أنه انا واي العلاقه 
عند حور 
يزن :هدخل اغير تكوني غيرتي 
حور :اي دا هو انا اتجوزت مهو اتجوزت قبل كدا انا متوتره لي ويزن احلو لي لنا لازم اهرب اي دا الفستان تقيل أما اغير 
خرج يزن وبص لحور 
يزن بيقرب وحور بتبعد 
يزن :الاه هو القمر دا بتاعي 
حور :حبيبي 
يزن بيبوسها :قوليها تاني كدا
حور :انت عملت اي 
يزن :عملت كدا وقبلها 
حور :الاه اي دا تميم بيعيط 
يزن ؛معاه وحده ازاي 
حور :طب هنعمل اي تيجي نلعب صراحه
يزن بيشدها : هنجيل نونو ويأخذها الي بحور عشقهم 
عند عمر 
عمر :ايوا يعني الارنب برضوا دخلتي جواه ازاي 
الاء :لا دي بجامه 
عمر :يعني دي بجامه ترضي ربنا يوم الفرح 
الاء :تيجي نصلي 
عمر :انا صليت يجي تسع ركعات 
الاء :تعالي نقفلهم 
عمر :طب تعالي نام 
الاء :فكره بردوا تضع الاء رأسها علي مخده وتنام 
عمر :حبيبتي انتي نمتي ...هي امي دعت عليا 
في الصباح
تصحي الاء فتلاقي عمر نايم علي الارض 
الاء :عموري 
عمر :ابعدي عن وشي انا مش طايق حد 
الاء :لي كدا ياعمور 
عمر :ياستي انا حر 
الاء :هقوم اعمل الفطار
قامت الاء عملت الفطار وصحت عمر
الاء :يلا ياحبيبي الفطار 
عمر :تمام نزل يفطر طلعت الاء فوق غيرت لبسها ونزلت وقفت جمبه
الاء :حبيبي 
عمر بيفطر:نعم يالاء 
الاء :مش هتفطرني 
عمر :لي وان سكت لما بص عليها كانت لابسه فستان قصير فوق الركبه 
عمر شدها قعدها علي رجله وبدأ يأكلها :ها ياحبيبي شبعتي
الاء:ايوه بس انت مأكلتش
عمر :منا هأكل
الاء : أمتي
عمر شالها :دلوقتي 
وطلع بيها ليذهبوا بحور عشقهم
عند يزن 
يزن :حوري 
حور بتفتح عينيها :ايوا ياحبيبي صباح الخير 
يزن :دانتي الخير كله الفطار ياقمر 
حور بابتسامه :يعني عملته 
يزن :لحوري اعملها الدنيا 
عند عز 
وعد :عز جوه يانونو
نيهال :ايوا ياعم جوا بس خدي الفطار. 
عند عز 
عز :امال انا طلبت اشوفك النهارده علشان اعرف انتي عاوز مني اي 
آمال:تقصد اي ياعز 
عز :قولتي اي لوالد وعد 
امال بتقرب منه :وعد مالها باباها بيسالني عنك علشان عارف ان معارفي كتير وقولتله انك بتاع بنات يا عزي 
عز بيبعدها:انا بحب وعد ياامال
امال:مش قولت انك بتحبني مبقتش تحبني واللي بينا 
عز :ايوا وفي نفس اللحظه تقترب وعد من الباب لتسمع وانا عامل باللي بينا علشان كدا قولت اجيبك ونحلها ودي تفتح وعد الباب 
وعد :اللي بينكم و جيبها 



رواية لقاء القدر الفصل الرابع عشر 14 - بقلم لمياء نبيه
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent