رواية احببت طفلتي الفصل التاسع 9 بقلم عبير اليماني

الصفحة الرئيسية

  رواية احببت طفلتي الفصل التاسع بقلم عبير اليماني

 رواية احببت طفلتي الفصل التاسع 

عدي خمس سنين.. خمس سنين وتين دخلت ف غيبوبه بس المره دي كانت غير قعدت فيها خمس سنين.. ورعد ف انجلترا... والمجهول مستني رعد يظهر ع يد"مرو من جديد وعلي هو اللي بيدير الشركات ف غياب رعد.. والجد مستني رعد ع يعرف منه كل حاجه واي السبب ورا كل ده... احدااث كتير حصلت والوضع الي حد ما مستقر ومفيش اي جديد
(استغفر الله العظيم واتوب اليه💙) 
•••••••••••••••••••••••
دكتوور.. دكتوووور بسرعه المريضه فاقت المريضه فاقت ي دكتور 
الدكتور بفرحه: دي معجزه انها تفوق من غيبوبه بعد خمس سنين الحمدلله لازم نعرف عمران بيه
"" "" "" "" "" "" 
علي: كده كل حاجه تمام ناقص بس حد يروح يستلم الشحنه من المينا 
عمران: كده كويس اووي بس خالو بالكو ي علي فتشو الشحنه كويس م عايزين غلط يبني 
علي: متقلقش يجدي كلو ف السليم وشحنه الحديد هتتفتش والعربيات كذلك 
عمران: ربنا معاك يبني 
علي: يارب.. استأذن انا... قطع حديثه رنه الفون نظر له باستغراب 
عمران: في اي ي علي 
علي: ده الدكتور بتاع وتين بيتصل
عمران: طب شوفه عايز اي يمكن في جديد
علي انصاع له ورد: الو...ايييييي انت انت متأكد من كلامك هي هي نفس البنت ولا ملغبط ف حد تاني.... طب تمام احنا جايين حالا
عمران بقلق: في اي يبني وتين حصلها حاجه 
علي بفرحه: وتين فااقت ي جدي فااقت
عمران بدموع فرح: ي كريم ي رحمن ي رحيم يارب يلا يبني بينا بسرعه عايزها تقوم تلاقينا جمبها 
♡♡♡♡♡♡♡♡
احمد: يعم ارحم امي انت من ساعه م مسكت الشركه تاني وانت طاحني معاك اكتر من الاول قعدت تقولي وقلد صوته من النهارده الحمل هيخف عليك اتاريك جاي تزود البلا طين
رعد بضحك: م تنشف ياااض في اي مالك كده تعبتي ي بيضه
احمد: اااه ياااني جت الحزينه تفرح ملقتلهاش مطرح منك لله ي رعد يابن ام رعد
رعد: حبيبي تسلم كلنا مننا لله 
احمد بجديه: عملت اي مع الدكتور ف موضوعك فاضل في كتير
رعد ببسمه حزن واشتياق لمن سلبه عقله وقلبه ولم تغب او تغفل عينه عنها قط: الحمدلله الجلسه الاخيره كانت النهارده واتأكدت منه ان اللي حصل ده م هيتكرر تاني انا قسيت عليها اووي انا ضربتها واهانتها بس ده. مكانش ب ايدي انا مكنتش حاسس بحاجه اكني مبرمج ع ده رغم ان عمري م مديت ايدي ع واحده ست مبالك ب بنتي وحببتي انا قلبي كل يوم بينذف ي احمد م قادر ولا متحمل الوجع ده مبقتش قادر خلاص تعبت بعدها عني بيقتلني وفنفس الوقت خايف ارجع متسامحنيش
احمد بحزن ع حال صديقه: منخافش ي رعد وتين طيبه وقلبها ابيض صح انت غلط وغلطك كان كبير اووي ميتغفرلوش بس لو هي بتحبك وسمعت منك وان مكانش ب ارادتك وفهمتها كل حاجه احتمال تسامحك بس استني انا منصحكش دلوقتي اصلا
رعد: ليه؟! 
احمد: ع انت بقالك خمس سنين بتدور ولسه لحد دلوقتي مفيش جديد لسه معرفتش مين السبب ف اللي حصل 
رعد بغموض: انا شاكك بس لو شكوكي ف محلها قسما بربي ماهيهمني اي حد. وهدفعه التمن غالي اووي 
احمد: شاكك ف مين
رعد ببرود:........... 
احمد بصدمه: ده مستحيل ازاي وازاي اصلا خيالك يوصلك لكده انت بقيت بتشك ف اقرب الناس ليك ي رعد انت بتهزر 
رعد بجمود: احمد قفل ع الموضوع دلوقتي واه نسيت اقولك انا نازل القاهره بكره
احمد بعصبيه: لا دانت اتجننت ع الاخر انت عارف لو رجعت دلوقتي اي اللي ممكن يحصل 
رعد ببسمه ثقه: عارف وع كده بقولك هنزل اللي عمل كده مستني ظهوري ع ينفذ الباقي وانا مستني ع متاكد انه هيعمل اي حاجه ع يدمرني وساعتها هيظهر وم هرحمه 
احمد: رعد بلاش اللي بتفكر فيه دلوقتي ده طب حتي استني شويه يعني نكون اتاكدنا من اللي بتقوله
رعد: خلاص م قادر عايز اشوفها عرفت انها فاقت النهارده 
احمد: وتفتكر هي هتتقبل وجودك ف الوضع الحالي
رعد بأسي: م هقرب ي احمد هيبقي من بعيد من بعيد وبس ع خايف اقرب يأذوها وساعتها صدقني هموت وراها 
احمد بمرح لتخفيف الجو: ياعم فال الله ولا فالك موت البت وموت نفسك وراها وانت لسه مرزوع مكانك
رعد: امشي يابنل***
احمد بمرح: سيد عيب احنا اهل 
رعد: اخفي ي احمدددد
احمد: ي اخويا يعني بتطردني من الجنه سايبهالك مخدره 
رعد: وحشتيني ي وتيني 
***************
عمران بفرحه ودموع: وتين حببتي حمدالله ع السلامه يبنتي بقي تسيبيني كل ده 
وتين ب ابتسامه: الله يسلمك ي جدو بس هو اي اللي حصل بعد م فوقت
عمران: جالك  انهيار عصبي والدكتور اداكي مهدأ وبعد كده دخلتي ف غيبوبه لمده. خمس سنين واهو اخيرا فوقتي الحمدلله 
علي بحب اخوي: حمدالله ع السلامه ي مرات اخويا قلقتينا عليكي اووي السنين اللي فاتت
وتين بابتسامه حزينه: الله يسلمك ي علي.. علي م كده
علي بابتسامه ومرح: ايوا انا مطمرمط رايح جاي وسيادتك ف دنيا تانيه ي ريتك حاسه يختي دانا من كتر الطلوع والنزول ركبي مبقتش شيلاني 
وتين غصب عنها ضحكت: يالهوووي شكلك مسخره وانت بتتكلم كده كااات هاااايل ي فنان والله 
علي بتمثيل: شكرا شكرا شكرا لحسن استماعكم قصه قصيره حزينه ملهاش اي معني 
وتين بضحك: لا ممثل هاايل بجد
علي بغرور مصطنع: عارف عارف
وتين: تبا لتواضعك 
عمران: الحمدلله انك بقيتي بخير يبنتي انا اسف ليكي انا اللي عملت فيكي كل ده
وتين بحب مسكت ايده: جدو اللي حصل ده نصيبي ومكتوبلي "قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا" يعني كل شئ قدر ومكتوب واكملت بغموض: رعد من واحنا صغيرين كان بيخاف عليا من الهوا الطاير ورغم اللي حصل الا اني متاكده ان في سبب قوي ورا الموضوع 
علي وعمران بصولها بصدمه اللي هو ازاي يعني دانتي اتعجنتي ودخلتي غيبوبه خمس سنين 
وتين فهمت نظراتهم: عارفه بتفكرو ف اي اللي هو انا غبيه للدرجادي بس انا متاكده ان في حاجه ورا االلي حصل وكان السبب ف ان رعد يبقي بالمنظر ده وانه يته*جم عليا كده وحبت تنهي الموضوع: جدوو اناا جعااانه اووي 
عمران بلهفه: قوم ي علي قولهم يجيبولها اكل
وتين بسرعه: لأ لأ لأ اكل مستشفيات لا م بحبه 
علي باستغراب: امال عايزه اي 
وتين وهي تشمر يديها وتطبطب ع بطنها بخفه: عاايزه اااكل بيتزاااااااا
علي بتشنج: لامؤاخذه بس لو قاطعت حماسك بس انتي واحده لسه خارجه من غيبوبه مريضه تاكل الاكل ده ازاي 
وتين بتذمر: ياعم هات انت بس وملكش دعوه دانت رخم
علي برفعه حاجب: طب م جايب 
وتين بعيون جرو: طب ولو قلتلك وحياه اغلي حاجه عندك
علي وهنا افتكر ملك ميعرفش ليه بس هي اللي جت ف بالو ف اللحظه دي: حاضر ي ستي بس بلاش لماضه
وتين بمرح: عيوني ي علوه بس موعدكش 
علي بصدمه: علوه... انا علي رجل الاعمال الكبير عيله زيك تقولي علوه
وتين بغضب: انا م عيله
علي: لا عيله ي طين انتي 
وتين بعصبيه: اسمي وتين م طين.. طين ع دماغك
عمران: بسسس انتو الاتنين اي مولودين فوق راس بعض انتي اقعدي كده وارتاحي وانت روح هاتلها الاكل يلا 
علي بتذمر: حاضر روح ي علي تعالي ي علي خد ي علي هات ي علي يخربيت علي ع ابو علي هييي
••••••••••••••••••••
مجهول بضحكه شريره: ههههههه السنيوره فااااقت ده كده اللعب هيحلو اووي كان زمانها ف تربتها مرتاحه بس هي اللي قدرها كده مكتوبلها تشوف العذاب الواااان قربت قربت من هدفييي اووي بس رعد يظهر هتدمركوووو كلكوووو هههههههه
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
علي: ايوااا الحمدلله كله بخير 
شخص:...................... 
علي بضحك: ي كبير متقلقش 
الشخص:............. 
علي: كان في مخد*را*ت ف ف شحنه العربيات الالماني 
الشخص:............. 
علي: تمام كده... لالا كل حاجه مشيت تمام وعرفنا نعدي ع خير...... متقلقش لحقتها ف الوقت المناسب. 
الشخص:........... 
علي: بجد طب الحمدلله خلاص ف انتظار الجديد
الشخص:......... 
علي: سلام
علي: هاانت هانت اووي

يتبع الفصل العاشر  اضغط هنا
رواية احببت طفلتي الفصل التاسع 9 بقلم عبير اليماني
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent