رواية كحل عربي الفصل التاسع 9 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

رواية كحل عربي البارت التاسع 9 بقلم نورهان اشرف

رواية كحل عربي كاملة

رواية كحل عربي الفصل التاسع 9

انتى ملكى منذ ان خلقتى انتى من خلقتى من ضلعى انتى نبض قلبي لذلك اعلمى لو انطبقت السماء على الأرض لن اتركك لغير
نظر فارس إلى الهاتف وجد ولده يتصل به
فارس بسرعه :الو يا بابا فى حاجه ولا اى
شعيب بسرعه الحق امك طلعت ليك اعدل منظرك وخبي مراد 
فارس بسرعه :تمام هقفل انا عشان اقوم لان شكلها هتكسر الباب
اغلق الهاتف وخرج من الغرفه وجد غزال 
تخرج من آلغرفه بستغراب دون نقاب جعل من فارس يسرح فى جمال واجهه نعم يمكن له أن رأى من هم اجمل منها ولكن يقسم أنه يوجد كميه برئيه في واجهه ليست على اى أمره رآها من قبل ولكن أخرجه من شروده صوت غزال المتسائل:فى اى 
فارس بهدوء: مفيش حاجه بس ادخلى انتى جوا 
تهز غزال راسها وتدخل الغرفه بهدوء
ام عن فارس عدل ملابسه وفتح الباب فتحه ضيقه وتحدث بابتسامه خفيفه: صباح الخير يا ماما هو فى حاجه
سحر بابتسامه بارده :لا يا حبيبي مفيش حاجه بس قولت اطلعلك الفطار
نظر له فارس برفعت حاجب :الساعه ٨ الصبح على العموم شكرا يا امى 
وكد أن يأخذ منها الصنيه ولكن دفعته سحر ودخلت بابتسامه:لا خليك انا هدخلها
فارس بجدية:لا شكرا انا هدخلها بعد اذنك يا ماما عشان هنام 
قال ذلك واغلق الباب تنفس صاعدا وما حد أن يدخل حته رأى غزال تقف أمام بستغراب:فى حاجه
فارس بتوتر :لا دى ماما جابت الفطار
هنا صدرت ضحكه من غزال ونظرات له بهدوء :تمام تصبح على خير
فارس بابتسامة:وانتى من أهل الخير
تحركت غزال إلى غرفتها وتركت ذلك المسكين يسبح داخل عيونها الجميله ترك الطعام على السفره وتجاه الى غرفته يبتسام على جمالها وعلى تلك الابتسامه التى خطفت قلبه وعقله يفكر فى تلك الغزال الشارد التى تأخذه إلى عالمها أكثر واكثر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى شقه سحر تحديدا فى غرفه مازن كان يقف أمام المرايه يضبط ملابسه للنزول لم ينام منذ امس لا يعرف كيف اصبحت غزاله الشارد ملك لأحد غيره لا والكثر من ذلك ملك اخوه تبا لكل شيء تبا لنفسه قبل اى شئ
ولكن أخرجه من شروده يد رباب التى اخذت تتحرك على صدره وتحدثت بخبث :مالك يا روحى بتفكر فى اى
مازن بضيق:مفيش حاجه يا رباب 
رباب بدلع :امال انت سرحان فى اى
مازن بضيق :قولت مفيش حاجه اقولك على حاجه انا سبيلك البيت اخذ مفاتيحها وخرج من الغرفه بل الشقه باكلمها
نظرت له رباب بغضب :بقا كدا ماشي يا مازن وحيات امى ماشي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى دار الإفتاء المصرية كان يجلس مازن أمام احد الشيوخ بجديه
الشيخ بابتسامه بشوش:خير يا بنى 
فارس بجدية:انا عاوز اسال سؤال بس السوال ده مهم جدا حياه او موت
الشيخ بجدية:اتفضل
فارس بتوتر :هل يجوز يا شيخ أن يتزوج الرجل زوجه اخيه وأخيه على قيد الحياة 
الشيخ بهدوء:الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:
فإن الله سبحانه وتعالى حرم الجمع بين الأختين، وكذلك الجمع بين المرأة وعمتها وخالتها وابنة أخيها وابنة أختها، وذلك حرصا على صلة الأرحام وتأكيداً على دوام حسن العلاقة بين ذوي الأرحام، ومن المعلوم أن الضرات يقع بينهن غالباً ما لا ينبغي أن يقع بين ذوات الأرحام والقريبات، لذلك لا يجوز للرجل أن يتزوج أخت زوجته ولا غيرها من القريبات -ممن سبق ذكرهن- حتى تموت أو يطلقها طلاقاً بائناً لا يملك رجعتها منه، وهذا باتفاق العلماء.
أما زوجة الأخ فهي كسائر المتزوجات فلا تحل لأخيه ما دامت في عصمته، فإن توفي عنها أو طلقها طلاقاً بائناً وانتهت عدتها منه في الوفاة أو الطلاق حلت لسائر الأزواج، والأخ من ضمنهم إذا لم يقم بها مانع آخر.
هنا شعر مازن بالغضب أكثر وكره اكبر ماذا هل أصبحت ملك اخيه فعلا ولا يمكن الطلاق هنا استأذن الشيخ وذهب بسيارته إلى العمل لانه غير قادر على الذهب إلى المنزل كيف يري زوجته ملك لخيه يا عالم

 
ام فى شقه شعيب كان يجلس امام سحر وهو يشاهد علامات الغضب على واجهه بكل فرحه كيف لا وهى قد رد لها قلم قوي 
شعيب بسخرية:فى حد يطلع فطار :الساعه ٨ليع أن شاءالله
سحر بغضب :بقولك اى يا شعيب انزل من على نفوخى انا مش طائفه نفسي ولاطيقك انت كمان
شعيب بسخرية :اكبر يعنى انا إلى بموت فيكى
سحر بغيظ :كله من البومه الى فوق البجحه الى عينها مكشوفه تطلق من الواد تجوز اخوه هقول اى اصلها مشفتش تربيه
شعيب بجدية:انا عاوز افهم انتى البت غلبانه مالك وملها 
سحر بسخرية :دى غلبانه دى تعبانه دى حربايه اه لو ربنا يخدها و ارتاح منها 
شعيب بهمس :اه لويخدك انتى وانا الى ارتاح
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المساء تحديدا فى شقه غزال كنت تبدأ فى تحضير الطعام ولكن أوقفها صوت فارس الحنون:متعمليش اكل هنطلع ناكل كلنا برا منها خروجه ومنها عشاء 
غزال بهدوء :تمام هجهز انا و مراد
فعلا لم يمر سوي ربع ساعه وكنت تنزل كل من غزال و مراد ام عن فارس فينتظرهم فى السيارة ولكن توقفوا عن النزول بسبب مازن الذي ظهر من عدم
مازن بابتسامه:اذيك يا غزال 
غزال بهدوء: الحمدلله 
ثم نظر الى ذلك الصغير :اى يا مراد مش هتسلم على بابا ولا اى
مراد بحزن وغضب:لا عشان انت مش حلو وانا مش بحبك ولا انت ولا تيتا سحر
هنا نظرات له غزال بضيق :عيب كدا يا مراد اى إلى انت بتقول ده 
ولكن أوقفه مازن عندم راكع على ركبته أمام الصغير وتحدث بأسف :اسف يا استاذ مراد انا مش عاوزك تزعل منى ثم نظر الى غزال بحب غزال بعد اذنك انا عاوز اتكلم معاكى
غزال بجدية :اسفه يا استاذ مازن مفيش حاجه نتكلم فيها وبعد اذنك لو عاوز اى حاجه ممكن تكلم جوزى وتحركات دون أن تنظر إليه حته 
تلك الكلمات البسيطه جعلت قلب مازن يشتعل أكثر بالغضب والغيره والكره 

 
فى المطاعم كان يجلس فارس يداعب ذلك الصغير الشقي وبجانبه غزال تاكل بكل هدوء وتوتر
فارس بابتسامة:مالك يا غزال متوتره ليه
حاولت غزال أن تضبط نفسها وتحدثت بهدوء:وانا نزل قبلت مازن وهو واقف اتكلم معايا
فارس بجديه:فى اى 
غزال :معرفش انا قولتلها أن لو فى اى حاجه يجي يقولك انت وحين اقولك عشان ده حقك عليا
فارس بحب :تمام يا غزال ممكن بقا تاكلى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى غرفه مازن كان يتحرك فى الغرفه كالاسد المحبوس ام عن رباب كنت ترتدى أحد ملابسها الفاضحة وتجلس على السرير أردت أن تضع ملح على الجرح:بس مش شايفه انها غريبه يا مازن
مازن بتسال :هى اى
رباب بخبث:أن غزال تتجوز فارس بعد العده بيوم واحد يعنى فارس بقله بس تلات شهور فى مصر مشفش غزال غير مره او اتنين ازاى يتجاوزها بسرعه دى غير بقا لو فى حاجه تانيه
مازن بستغراب:اى
رباب:انها مثلا كنت تعرفه أو كنت بتكلمه ولم هى عارفه انك اتجوزتنى حبه تعمل مسرحيه بايخه عشان تطلع ادام عمى انها بنت الناس والحركات دى

google-playkhamsatmostaqltradent