رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 بقلم زهراء السعيد

الصفحة الرئيسية

   رواية حب الطفولة الفصل الثامن بقلم زهراء السعيد

رواية حب الطفولة الفصل الثامن 

سيف بغضب. ودينا سمحت لنفسها ازاي تتجوز واحد متجوز ومخلف قبل كده وغير ده كله ازاي تقبل تتجوز واحد متجوز بنت خالتها 
الحديدى. دينا ما كانتش موافقه وانا وعمتك اللي خلناها توافق بالعافيه هي وفهد ودي كانت رغبت مريم قبل ماتمو**ت عشان عارفه ان دينا بتحب فهد وفهد كان بيحب دينا زمان وعارفه ان دينا بتحب انس وهتهتم به بعد ماتمو**ت وبتحاول تصلح غلطات عملتها زمان
سيف بغضب. انت ايه يا اخي مش بتحس زمان لما طلقت امي وخلتني  انا واخويا وحدين ودلوقتي بد*مر حيات تلات اشخاص معاك
الحديدى بعصبيه. سسسسسسسييييييف 
سيف بغضب. بلا سيف بلا قرف 
سيف لنهله بغضب . يلااااا 
نهله اتخضت من صوت سيف وكانت بتترعش جدا وخايفه منه ومرعوبه
نهله برعب. حا. ضر
في غرفه نهله وسيف....؟
سيف بغضب. انا عايزه افهم بقى ايه حكايه انك مسكينه وانا متجوزك بس عشان احميكى
نهله بخوف. ما هو انا ما لقيتش حاجه اقولها غير  ان ان ان
سيف بغضب. انتي هتنهنهي اخلصي قولي
نهله بخوف. ان انا قرايب ماما عاوزين يجوزوني لابن خالي بلغصب عشان ياخدوا كل ثروتيه اللي ورثتها عن ماما
 سيف بضحك بجنون وسخريه. وانتي حيلتك حاجه اساسا كلكم كذابين
نهله بدموع. اولا انا ما كذبتش انا فعلا لي ميراث من ماما وخالي كان عايز يجوزني لابنه عشان ياخد مني الميراث
سيف باستغرب. وليه ابوك ما طلبش بالميراث ده مدام  هو عارف ان انتي معاكي فلوس
 نهله. بابا عارف ان طول ما هو عايش مش هيورس حاجه لان امى قبل ما تمو**ت قايله في الوصيه مااخدش الميراث غير في حالتين اتنين يتجوز يا اما اما بابا يمو**ت او روح كل حاجه لدور الايتام لان هي كانت عارفه ان هو بيشرب
 سيف. وعشان كده لما قلتيلك هترجعي الفلوس يا اما توافقي وعشان كده وافقتي عشان ما تتجوزيش ابن خالك طيب ليه فكرتيش لو حتى خمس دقايق على بعض ان انا ممكن اخد ورثه ده
نهله بابتسامه. انت مش زيهم حتى لو انت دايما متعصب ومتضايق بس انت قلبك ابيض ومستحيل تجي على ست ولو انت فعلا زيهم كنت وافقت بعرض ابويا واخدتني ليله واحده ورمتني بعد كده بس انت وافقت ان انت هتتجوزني
سكت سيف واتجه الى السرير لينام. هتفضل واقفه هناك كده كتير 
نهله بخوف. امال اعمل ايه
سيف بيحاول يهدا. تيجي تنامي جنب مني
نهله بخوف. زاي 
سيف بغضب. ازاى ازاى انتى هتيجي تتخمدي ولا انتي عارفه انا هعمل فيكي ايه
نهله بخوف. لا لا لا خلاص 
في صباح جديد.....🐓☀
دينا سمعت صوت خبط على الباب جامد
دينا. حاضر حاضر انت
انا مش عارف اقولك ايه انتي كسرتي قلبي بعملتك دى
دينا ببكاء. سيف انا
سيف بغضب. سسيييف اييه انتي يا دينا انتي 
فهد من وراء دينا. اهلا اهلا بسيف اتفضل واقف بره ليه دينا حبيبتي روحي اعملي حاجه لسيف باين انه تعبان
دنيا مصدومه من تصرفات فهد. هاا
فهد بابتسامة صفره وبيتك على كلمه حبيبتي .بقولك روحي يااا حبيييبييتى هاتي حاجه لسيف يشربها
دينا مصدومه. اهاا ماشي 
فهد  باستفزاز. منور يا سيف والله 😏
سيف باستغراب. انت مالك يا فهد 
فهد  ببرود. مالي ماانا حلو اهو 
سيف بغضب. انت عارف مالك ايه اللى خلك تتجوز دينا بلغصب 
فهد  ببرود. ومين قالك انه بلغصب مش بالحب
سيف. انت تقصد ايه 
فهد بنفس طويل. يعني انا بحب دينا وتجوزتها عشان كده وعشان انس ابني 
سيف بغضب. انت عارف انت بتقول ايه ومريم 
فهد بحزن. ام ابني 
سيف بغضب. انا مش عارف اقولك ايه غير انك مريض نفسي 
فهد ببرود. شكرا  اه انا سمعت انك اتجوزت بردو 
سيف. اه نهله مراتي 
فهد بابتسامة. الف مبروك يا سيف انهارده هسيب الشقه تقعد فيها انت ومراتك وانا ودينا هنقعد في الشقه بتاعتي 
جات دينا ومعاها عصير ليمون🍋......؟
دينا بابتسامة.اتفضل ياسيف
فهد بيمسك ايديها وقاعدها جنبه على الكنبه وبياخدها في حضنه
فهد لدينا. مش تقولي لسيف مبروك عشان اتجوز
دينا بفرح. الف الف مبروك يا سيف ما جبتهاش معاك ليه نتعرف عليها
سيبه ببرود. هي تعبانه شويه
دينا اضايقت جدا من نبره كلام سيف معها لانه دايما كان بيتكلم معها ويضحك ويهزر بس المره دي طريقة كلام مش زي كل مره وفهده حاسه ان دينا زعلت فحب يغير الجو
فهد لدينا. امال فين انس
دينا بابتسامه. بيذاكر
فهد بابتسامه. طب ممكن تروحي تقعدي معاه شويه عشان عايز سيف في كلمتين
دينا بابتسامه. اكيد طبعا نورت يا سيف والف مبروك للمره التانيه على جوزك
سيبه ببرود. الله يبارك فيكي
بعد ان ذهبت دينا جلس فهد بجوار سيف وتكلم بجديه وبعض من الغضب
فهد. بص يا سيف انا مش هضحك عليك واقولك ان انا لسه بحب دينا معرفش صدقني معرفش هو برده مقدرش اكذب عليك واقولك ان انا حبيت مريم ولا لا جوازي من دينا كان لسببين السبب الاول عشان ابوك كان هيرميني في الشارع انا وابني ومريم والسبب التاني انه يمكن مش متاكد ان لسه في شعور جوايا لدينا بس مش هانسى اللي حصل زمان لما حبتها وجايت في يوم قالتلي ان هي عمرها في حياتها محبتني وقالتلي ان احنا ما نقدرش نكمل مع بعض قبل فرحنا بيوم  وافقت ان انا اتجوز مريم وعشت معاها مش هنكر ان هي كانت امي مثاليه زوجه مثاليه بس عمرو في حياتي ماحسيت باحساس الحب معاها و بعدها باربع شهور دينا اتجوزت وبعدت عني وفضلت خمس سنين ما اشوفهاش واول ما شفتها كانت مراتي وعلى ذمتي بس صدقني مش قادر اسامحها على اللي عملته زمان
سيف بحزن. بس انت ظالم دينا وفي حاجات كتيره انت ماتعرفهاش ايوه دينا وفقت على جوازها منك  ومقلتليش بس قالتلي على اللي حصل زمان
فهد باستغرب. وايه اللي حصل زمان
سيف بدا يحكي....؟!
فلاش باك
مريم ببكاء. دينا دينا لو بتحبيني وبتعتبريني زي اختك بجد ابعدي عن فهد انا بحبه وماقدرش ابعد عنه انا ممكن اعمله  اى حاجه في نفسي لو فضلتي معاه ارجوكي يا دينا ارجوكي
دينا بدموع في عينيها. بس انا بحبه انا كمان وهو بيحبني وماقدرش ابعد عن فهد فهد ده روحي مافيش حد يقدر يبعد عن روحه
مريم بجنون. يعني ايه مش هتبعدي عن فهد ماشي وجرت مريم على طبق الفاكهه ومسكت السكينه بيديها وحطتها على شرايين يديها
مريم ببكاء. دينا لو مابعدتيش عن فهد ها**قتل نفسي وهتشيلي ذنبي مدا حياتك
دينا بزعيق. انتي اتجننتي يا مريم سيبي القرف اللي في يدك ده هتعوري نفسك يا مجنونه
مريم ببكاء. انا ممكن اعمل اي حاجه عشان اخد فهد ليا انا
دينا بخوف وقلق. طيب خلاص خلاص هعمل اللي انتي عايزه بس حوشي القرف ده بعيد عنك
مريم عشان عارفه ان دينا لما بتوعد بحاجه مش بتخلف بيها صممت ان هي توعدها ان تبعد عن فهد باي طريقه
دينا بدموع بتحاول اخفها. فهد انا عايزه اقولك على حاجه مهمه
فهد باستغراب. قولي يا دينا 
دينا بتوتر. فهد انا مش قادره اكمل معاك 
فهد حاسه ان قلبه هيقف. دينا ده لو مقلب من بتوعك صدقيني هتزعلي مني قوي
زينب ببكاء. انا اسفه يا فهد بس لازم كل واحد فينا يروح لحاله
فهد بجنون وغضب. انتي اتجننتي بعد ايه بعد عشر سنين حب جايه النهارده تقوليلي مش هاقدر نكمل مع بعض احنا فرحنا بكره يا هانم ولا انتي ناسيه
دينا ببكاء. انا اسفه يا فهد انا مش بحبك ولا عمري حبيتك سلام يا فهد
باااك...؟!
فهد بصدمه.مستحيل مريم تعمل كده

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية حب الطفولة الفصل الثامن 8 بقلم زهراء السعيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent