رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل السادس 6 - بقلم هويدا زغلول

الصفحة الرئيسية

  رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل السادس 6 بقلم هويدا زغلول

 رواية جوازي من الانسة حنفي الفصل السادس 6

الخاله 
اي ده انتي لايمكن تكوني بنت اختي ابدا 
معقول انتي ياسمين اللي بتتكلم بالطريقه دي
ياسمين 
البركه فيكي بقي يا خالتي اعمل اي الإنسان 
لازم يتغير هو انت فاكر يا فاروق أن انا عبيطه
يمكن اكون وحشه بس مش هبله 
فاروق 
قطع لسان اللي يقول عليكي وحشه انتي 
مش شايفه نفسك في المرايا بقيتي عامله ازاي 
ولا اي 
ياسمين 
مبقتش اكل يا بن خالتي من الكلام ده 
خالص 
بسمه 
الله الله اي كلامك ده يا فاروق بقي انشاء 
الله 
ياسمين 
هو انتي اي اللي جابك هنا هو انتي معندكيش
دم للدرجه انتي مش عارفه أن شقتي ولا اي 
بسمه 
والله انا هقعد مع جوزي في اي مكان 
يكون فيه واللي مضايق يمشي هو 
ياسمين 
والله انا مش شوفت بجاحه كده وبعدها 
دخلت ياسمين الاوضه ودخل وراها فاروق 
فاروق 
انا عايز اتكلم معاكي شويه يا ياسمين 
ياسمين 
وانا مش عايزه لحد ما نشوف القواضي هتعمل 
اي خلي كل واحد في حالو ولو سمحت اخرج 
برا وبعدها خرج فاروق ومش كنت مخليهام 
علشان خايفه منهم لا والله علشان مش 
عارفه اعيش لوحدي وتاني يوم كنت طالبه 
حاجه من برا ووصلت 
ياسمين 
الله حلوه اوي الكلاب دي المهم انها شرسه
 صح ولا اي 
الراجل 
شرسه جدا وكانو كلبين وخرج فاروق من الاوضه 
وكانوا الكلام بوظوا حاجات في الشقه 
فاروق 
اي ده يا ياسمين انتي مش صعبان 
عليكي الشقه ازاي تعملي فيها كده جايبه 
كلاب يا ياسمين 
ياسمين 
اديك قولت شقتي وفلوسي اعمل فيها اللي انا عايزه برحتي وهي مسأله وقت ووجودكم في الشقه هيكون مش موجود 
فاروق 
مش همشي يا ياسمين واللي عندك اعملي طلاق مش هطلق 
مش بعد كل ده اطلقك بسهوله كده 
ياسمين 
ومين قالك هتطلق بسهوله لا يا حبيبي احنا هنفضل 
في المحاكم فتره طويله وانا مش بزهق بسهوله 
بسمه 
ينهار ابيض الحقني يا فاروق بسرعه 
فاروق 
عملتي اي الله بيخرييتك يا ياسمين البت حامل 
ولو حصل منك اي موقف ليها انا هوديكي في داهيه 
ياسمين 
ابدا اصل حبيت الفيران اوي قولت اجيب كام فار 
كده واخليهم في الاوضه اللي قاعده فيها 
ست الحسن والجمال بتاعتك شقتي بقي 
فاروق 
منك لله دي عندها فوبيا منهم انتي مجنونه والله 
ياسمين 
مسمحش ليك لو سمحت تقول عليا كده بعدين 
اجري ليها ونصيحه تقول ليها بلاش تاكل من اكل انهارده 
لانه غرقان شطه اصل حبيتها فجاه 
الخاله 
ينهار اسود الحقني يا فاروق 
ياسمين 
والله ما كان قصدي امك بس هي طفسه اعملها اي 
فاروق 
والله ما همشي وبرحتك اعملي اللي انتي عايزه 
وبعدها نزل الشركه وكان لأزم طبعا 
اروح شركتي علشان خاطر اشوف مالي 
برضه واول لما وصلت الشركه دخلت المكتب 
السكرتيره 
ايوه حضرتك رايحه فين 
ياسمين 
تعالي اقولك ودخلت وقولت ليها 
انا صاحبه الشركه مرات استاذ فاروق 
وبعد كده الاداره كلها هتكون معايا 
انا روحي جهزي الناس علشان في اجتماع
دلوقتي 
السكرتيره
تحت امرك يا فندم والله ما كنت اعرف 
حضرتك وبعدها خرجت وهنا كلمتني 
هنا 
اي عملتي اي انا مش عايزه اكلمك الا لما 
انتي ترني عليا بس قولت لا مش هقدر 
اصبر الا لما اطمن عليكي 
ياسمين 
مش عارفه حاسه ان بجد بقيت شخصيه 
تانيه خالص وعامله اتعامل معاهم بطريقه 
مستفزه وهو ساكت 
هنا 
ياسمين لازم تكوني عند موقفك هو بيعمل 
كده علشان خاطر الفلوس اوعي تضعفي 
ياسمين 
لا لا متخافيش والله بس أنا بحبه اوي 
والله يا هنا وشوفت فرحه في عينه لما 
شافني والله العظيم من فرحانه اوي 
هنا 
بوصي يا ياسمين هو كان عندو حق بصراحه 
الاول أنه مش يحبك انتي كان شكلك 
صعب جدا وانتي كنتي سايبه  نفسك كده
ياسمين عارفه والله إن كنت غلط وكانت 
لسه بتكلم هنا وبعدها دخل فاروق متعصب 
وقال 
فاروق 
اسمعي يا ياسمين كله الا حلم عمري 
مفهوم اقسم بالله لو فكرتي تقربي 
من الشركه مش هيحصل ليكي 
كويس انا طول عمري كنت بحلم 
بالشركه دي 
ياسمين 
وانا طول عمري كنت بحلم بيك وانت عملت 
ليا اي قبل ما نكمل سنه علي جوزنا
كنت روحت اتجوزت واحده غيري 
فاروق 
مكنتش بحبك بس دلوقتي حبيتك والله 
ربنا يعلم لما كنتي سايبه البيت ومشيتي كنت 
خايف عليكي ازاي 
ياسمين 
اه منا عارفه ب اماره بدل ما تنزل تشوف 
انا فين روحت جبت مراتك في شقتي 
صح 
فاروق 
انا ممكن اصلح كل ده اديني الفلوس 
وأطلق بسمه واكون ليكي لوحدك 
ياسمين 
ينهار ابيض وابنك اللي في بطنها معقول 
انت خسيس اوي للدرجه دي انا مش 
هكون مبسوطه لما انت تعمل كده 
فاروق 
انا بجد حبيتك اوي وربنا يعلم انتي بقيتي 
بالنسبه ليا اي وبعدها دخلت بسمه 
بسمه 
حلو اوي الكلام ده طلقني انا بقي وخليك 
معاها وعالفكره هو محبش شكلك 
الجديد لا لا هو خاف لما حس 
أن الشركه هتروح منه 
فاروق 
اخرسي انتي اي اللي جابك هنا 
بسمه 
انت اناني يا فاروق ومش بتفكر الا 
في نفسك وبس عالفكره انا كنت علي 
اتصال مع ياسمين وهي كانت في لبنان 
علشان حسيت بالغدر منك كان لازم 
امن نفسي واقف جنب البت الغلبانه دي 
google-playkhamsatmostaqltradent