رواية أحببت مجنونة الفصل الخمسون 50 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

  رواية أحببت مجنونة الفصل الخمسون 50 بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الخمسون 50

تهاني... ربنا يحفظك  ويهديكي 
نور... ويحفظك ليا يا عسل
تهاني ضحكت...  يابكاشه هقوم  احاضر الفطار  بعد وقت 
سيف نزل ونور مكانتش بينه... ايه دا اومال فين نور 
نوركانت قاعد علي االانتريه ضهرو لي سيف شمس كانت قاعده ونور حضنها واكنها دفسه نفسها فيها شاورتلهم انهم ميقولوش
شمس ضحكت... هي مش فوق
سيف...لا لا وطلع تاني 
نور ضحكت...احسن
ماجدي... ليه كده
نور بهمس...كرشني الصبح من الاوضه
هنا...بجد ليه
شمس...وايه الجديد هببتي ايه
نور..طب وربنا المره دي بهزر معا راح كرشني يكونش دا تغير بعد الجواز
شمس... علي اساس عمرو مكرشك انتي هبله يابت
امل..صباح الخير   
كلهم... صباح النور
امل...البت نور فين  
نور طلعت من حضن شمس بهمس... انا اهو بس متقوليش لي سيف
امل...يخربيتك شكلك مش بين كنتي فين
نور... في حضن شموس 
امل...وما قولتش لي سيف ليه هببتي ايه تاني
نور..معملتش بس سيبي يدور شويه
امل...مفتريه طيب قومي خدي علاجك  اللي قبل الفطار يا تافه
نور.. ماشي وطي صوتك بس نور لقت حد نزل فكرتو هو نزلت تاني  وبتبص لقتها هبه وادم  واميرة وياسين وسلمي 
ماجدي وهنا ضحكو عليها
اميرة... جماعه محدش شاف نور
هنا بضحك...ليه
اميرة... سيف سالني وبيدور فوق مش لقيها
سلمي... هي مش قاعدة من شغل
هبه... ليكون سبتنا اخس عليها
ادم...ياجماعه ممكن تكون في المطبخ
نور طلعت...هوششش 
كلهم اتفجعو
ادم...ربنا يهدي
ياسين ضحك...انتم غبين لو تلاحظو هتلقو خيلها في التلفزيون
نور بصت...اها 
هبه...قصدك اني غبيه يا مهزق
ياسين ضحك... انا اقدر دا انا بيجي نستورد منك انت يا عسل الذكاء
هبه ضحكت... ايوه كده 
نور...بالله عليكم متقولو لما  
هنا...انزلي نزل
نور استخبت
سيف بغضب وعصبيه...انا مش لقيها فوق هتكون فين يعني انتم متاكدين منزلتش.
ياسين بيحاول ميضحكش.. لا دورت مالقتهاش
سيف مسح داقنو ب ايدو ورجع شعرو لي ورا بعصبيه...  هتروح فين 
ادم...انت عملتلها حاجه
سيف بصلو وحكلو اللي حصل...بس ونور عارف اني بتعصب من كلمه الانفصال بس هي عارفه قصدي ازعق ليها 
اميرة صعب عليها حضنت...اهدا طيب
سيف...طيب ممكن تكون عند جدو وبعد اختو ونزل 
نور نزلت من علي الانتريه براحه ويستخبت تحت خالص
ماجدي دير وشه وضحك بهمس...يابنت المجنونة
سيف دخل لي جدو...
اميرة ضحكت...حرام وشه ازرق  يا نور
ادم بهمس...انتي  بتعملي كده ليه طيب
نور بضحك...مش عارفه والله بس خلي كده يلف حواليه
ماجدي بضحك...ايه دا  الله يكون في عونك يا سيف
هبه...بت يا امل سيبك منهم وتعالي علي المطبخ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سيف... جدو هي نور مشوفتهش
عاصم... لا ليه  وضحك مستخبيه منك ولا ايه
سيف... لا مش لقيها ومحدش شافها هي ممكن تكون طلعت بس كله قال انهم ماشفوش نور
عاصم...ازاي تلاقيها  عن حد من اخواتها
سيف...لا دورت وهما دورو معايا   انت متاكد ان مصطفي دا مشي من هنا امبارح
عاصم...قصدك ايه
سيف...يكون خطفوها ودي تمثليها ولا ماتت ولا نيله
عاصم...لا لا انا اتأكد لان شكيت وفعلا طلعت متوفيه من اسبوع
سيف مسح راسو...هتكون فين طيب نور متعرفش حد 
عاصم... استنا ورن علي الأمن اللي برا الو هي نور طلعت النهارده قدامكم
...لا يا فندم محدش طلع اساس
عاصم...متاكد
...متاكدين يا باشا 
عاصم...تمام وبص لي سيف محدش طلع لا نور ولا غيرها انت متاكد انك.دورت 
سيف كان  جوها خوف ونار وافكار غيريبه...ازاي طيب 
عاصم...دورت في الجنينه طيب
سيف بصلو وطلع...
ــــــــــــــــــــــــ
نور قامت... لا طبعا خالي كده يفضل يدور عليا عشان يتلم وميفكرش يكرشيني  تاني وبعدين هو فرحان بحنجرتو دي وعمال كل شويه يزعقلي يهددني  يشوف بقا انا  خلي كده يفضل يلف حوالين نفسو لحد ما يتعب 
اميرة تنحت...دا دا سيف فضل يدور عليكي كنتي فين يا بنتي
نور...انتي هبله ابت ما انا مستخبيه هنا
هنا... بطلي هزار يانور دا سيف كان بيدور
ماجدي... شكله كانت نايمه وبتحلم
نور...انتم مجانين ولا شربين ايه ما انا قدامك من صبح وعارفه انه بيدرو سيبو يدور كده لحد ما يتعلم الادب وقلدتو قال ايه هي عارفه اني بتعصب اول ما اسمع انفصال   وربنا كل ما يكرشني الففو حوالين نفسو كده
ياسين بضحك هو وادم بصوت صعيدي..وراك يا غبي يا غبي  ياسين وادم بصو لي بعض وفضلو يضحكو
نور..ايه 
سيف مسكها من قفاها....وحيات امك
نور بلعت ريقها وبصتلهم بمعنا هو 
هنا وماجدي هزو راسهم بمعنا اها
نور بصتله وضحكت.. ابن حلال بدور عليك من الصبح  كنت فين ياراجل
سيف جز علي اسنانه... يعني انتي شايفني عمال الف عليكي وخايف ليكون حصلك حاجه وانتي مستخبيه
نور بصتله وبتحاول تهدي وبدلع ... ياروحي   كنت بهزر معاك
كلهم ضحكو.
ادم بضحك...نور متدلعش مش هتيجي معاكي
سيف بصلها بغيظ... اتلمي وتعدلي 
نورضحكت... اهدا  طيب ايه دا  وبصت ورا سيف
سيف كان مسكها من قفاها فضل يجبها ويوديها... انتي عبيطه علي اساس اسيبك وتجري ما هجيبك هتروحي فين
نورهي رايح جي معا.. عيب طيب مش قدامهم
عز نزل..ايه دا في ايه
نور بصت لي سيف وتكلمت بسرعه...سيب بسرعه سيب بسرعه سيب بسرعه
سيف استغراب وسابها...في ايه
نور جريت علي الجنينه وفضلت تضحك
كلهم ضحكو عليهم
ادم... خلعت
سيف جري وراها....وربنا ما هسيبك
عز.... في ايه
لمار بضحك علي منظرهم...مش عارفه
سلمي... اصل نور استخبت
ـــــــــــــــــــــــــــــ
نور وقافت تاخد نفسها وبتبص وراها لقت سيف...عاااا وجريت 
سيف...انا  تخليني الف حوالين نفسي
نور....ياعم  كنت بخليك تفسح نفسك الله انا غلطانه
سيف...اقفي يانور
نور...  طيب اقف انت  
سيف... وربنا ما هسيبك وحيات امك يا نور لو ما واقفتي لارنك علقه
نور ضحكت.... عماله الفون صامت مش هسمع نيهاهاها
سيف..  انا حلفت اقفي  بقولك
نور بخوف وضحك...احلف طيب مش هتمد ايدك
سيف...اقفي طيب
نور... احلف
سيف بعصبيه...قسمن بربي لو انا مسكتك ما هسيبك  اقفي احسنلك
نور واقفت ومسك قلبها...كده كده مش قدره نفسي انقطع  
سيف مسكها....مش هتتعدلي وبطلي هبل
نور.... نفسي انقطع 
سيف...بطلي تمثيل 
نور  بتاخد نفسها بالعافيه....اصبر بس مش قادره وقاعدت في الارض
سيف لقها  فعلا بتاخد نفسها بالعافيه قاعد جمبها...مالك
نورشاورت ب ايديها انو يستنا ومسك قلبها... مياه
سيف راح جبلها رفع راسها لي...اشربي   نور شربت 
سيف بخوف..مالك
نور... بجري لما واقفت مره واحده حسه قلبي هيقف
سيف حضنها.... اعمل فكي ايه بس وبعدين عمال ادور ودماغي كانت هتنفجر
نور بعدت وضحكت... احسن  عشان تكرشني كويس وبعدين انت مش بتوفي بوعدك
سيف...انا
نور بطفوله..  اها امبارح قولتلي وعد انك هتقولي كلام حب وكده وما قولتليش حاجه
سيف ضحك علي طريقتها... علي اساس امبارح انا اللي نمت  وانا باكل
نور...خلاص سماح المره دي  قول يلا
سيف..هقول بس بشرط تاكلي يامه واحنا بنفطر مش لزم ابصلك كل شويه
نور...وعد قول بقا
سيف لعب في شعرها... عايز تعرفي ايه
نور... اعرف ايه  في ايه حب فيا يلا ولا اقولك هسألك  وانت ترد
سيف ضحك... اساليني وانا هرد من عيني
نور  بطفوله قاعدت وربعت رجليها...احم ايه اكتر حاجه خلتك تحبني
سيف بصله بحب... اسلوبك لما بتتكلمي بطبعتك كده اكنك طفله 
نور ضمت حواجبها...ازاي
سيف... يعني مثلا دلوقتي طريقتك اكن بنتي قصادي مش حببتي
نور...دي حاجه حلوه
سيف.. بموت فيها
نور ضحكت بكسوف.. طيب  اكتر وقت خوفت عليا في
سيف... طول الوقت خايف عليكي وانتي ماشاء الله طول الوقت تشرقي تقعي وبصله بطرف عنيه تستخبي
نور ضحكت...قلبك ابيض طيب ايه اكتر حاجه بتحبها  فيا
سيف...هتصدقي لو قولتك كلك كده بحبك جنانك هدوك لما تعملي مصيبه عصبيتك غيرتك  ببقا عايز اخدك في حضني  ومسك خدها ومطلعكيش منه
نور ضحكت بطفوله ... اوع ياعم طيب ايه الحاجه اللي مش بتحبها
سيف... بصي ببقا حبو مش حبو
نور...ازاي
سيف...لما بتتدلعي او تعندي في شئ مينفعش  مثلا تعندي في حاجه عارف هتأذيكي او تضايقك ببقا مش حبب عندك وقتها لكن في ساعات بتعندي في حاجات ببقا مبسوط
نور بصتله با لامبالاه...لا سيبك من العناد انا بدلع
سيف ضحك... اها 
نور... فين دا اذاكان من شويه ادم اتريق وانت علطول بتضحك لما بحاول ادلع عليك
سيف...لا اللي من شويه دا هبل بس منكرش بحبو بس انتي فعلا ليكي دلع كده ببقا مش حبب حد يشوفه لان تتدلعي ليا انا بس
نور ضحكت بفرح...ورحمة امك انا بعرف ادلع طيب قولي مره كده ادلعت بالله عليك
سيف ضحك... لما بتطلبي مني حاجه  او من اخواتك حاجه او حاجه عايزها مني بالقيكي اكنك طفله وبتدلع علي باباها بضايق لان مش عايزك تدلعي علي حد غيري
نور..  دا بالنسبالك دلع
سيف...اممم بس دلع طفولي متضايقيش منه يخليكي تتعلقي بالشخص اللي قصادك وبيبقا في برئه كده ببقا عوز اكلك كده
نور ضحكت... لا ينونوس الدلع زاي المحروسه هند والبت اللي اسمها جواهر ولاجهيري حاجه زاي كده البت اللي بتيجي الشركه ناسيه هدومها في البيت
سيف ضحك....امم  لا دوله مش بيدلعو دوله مسهوكين علي رائيك او عندها تسل"خات في لسانهم
نور برقة وفضلت تضحك.جامد.. احيه عيب الكلمه دي
سيف ضحك ...مش دي الحقيقه  بس سيبك من ناس دي ويلا عشان نفطار ومتأخرش علي شغل اكتر من كده
نور بزعل... انت هتروح شغل نهارده
سيف.... انتي قولتي اسيب شغلي وسبتو اكيد مش شغل جدو كمان كده هبقا عوطلي
نور ضحكت... طيب وقامو بعدها واقفتو بس استنا هنا جبت سكرتير صح
سيف... ولد زاي ما اتفقنا
نور... سيف لو هند ولا البت ام هدوم منسيه دي  جم تكلمني
سيف... بشرط تاكلي يامه ونزل لي مستوه طولهاولو اكلتي كتير نهارده هجبلك شكولاته اللي عجبتك واحنا في المصيف
نور بفرح... احلف
سيف...واللهي وليكي مفجاءه عندي كمان لو رجعت ولقتك اكلتي يامه
نور..مفجاءة ايه طيب
سيف..ما هي مفجاءه بقا
نور... اشطا  وعد هاكل كتير
سيف لعب في شعرها... طيب يلا وريني دخلو  كانت اميرة رايحه تناديهم راحو كلهم قاعدين ياكلو ونور عمال تاكل وكلهم مستغربين انها بتاكل كتير 
نور  بصت علي سندوتش بتاع مازن بهمس لي مازن... متديني سندونش دا
مازن ضحك... خدي ياروحي نور اكلتو 
امل... في ايه يا نور مالك هو انتي يا متاكليش يا تاكلي فوق طقتك
هبه بضحك... اللهم بارك سبيها بالف هنا
نور بصت علي ادم لقت لسه معا سندوتشين شدت سندوتش... 
ادم بص... ايه دا دا بتاعي يامااا في ايه
نور... ايه اختك 
ادم... ما انتي اكلتي بتوعك
سيف كان بصصلها وبيضحك.
نور... وربنا عارفك واطي ومش هتديني عشان كده اخد من غيراستاذن
فريده ضحكت...  خدي ياروحي وبتديها سندوتشات 
ادم اخد واحد...  دا بتاعي 
نور بصتله بقرف... انت عيل نتن
مكرم بضحك...  بس اشمعنا بتاكلي 
هنا... هي مكانتش بتاكل
امل... تطلع عيني عشان تاكل سندوتش واحد بس
لمار ضحكت... ماشاء الله 
عز... عمل زاي واحده وبص لي لمار 
لمار...  احم اتلم
شمس ضحكت...   اكيد في سبب
احمد... اكيد تلاقي سيف وعدها ب حاجه
شهد بضحك...فعلا
ماجدي... يكونش فتحنا نفسها 
نور بصتلهم...  اتريقو  سبحان الله اكل مش عاجب ما كولش مش عاجب
محمود... لا كولي يا بنتي بالف هنا
سيف همس..  شاطره  كده هجبلك وانا جي شكولاتة كده فضل المفجاءه لما ارجع هسالهم لو عرفت انك اكلتي هقولك عليها
نور بتعب.. بجد يعني كفايه اكل  والغدا لوواكلت هتقولي
سيف ضحك علي شكلها..  اها كفايه عشان متتعبيش
نور... الحمد الله
ـــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث 
كل واحد اخد  حببتو وراحو شغل فضلت نور وشهد وهنا ولمار. ماجدي قال وهو راجع من شغل هياخدها وعز نفس الكلام  وقاعدو مع بعض يتكلمو ويهزرو وهنا ولمار  حبو نور اووي وهي كمان وقاعدو يتكلمو مع بعض
ــــــــــــــــــــــــ
اميرة...ادم هو فعلا بعد الجواز ممكن تتغير ومتبقاش زاي ما انت
ادم... اها طبعا وانتي كمان هتهملي في نفسك وتبطلي تحلوي وانا عيني هتبقا فراغه وهبص لي برا واخونك وغلط معاها وهي تحمل فا لزم اتجوزها لان حرام اسيبها تتلطم يعين امها  وانا مش هقولك عشان بيتنا متخربش   وبعد.مرور 6/7سنين انتي تعرفي اني ليا ابن فاتطلبي طلقه  وانا ارفض وتحصل مشكله ونقف لي بعض في المحاكم
اميرة..  ينهار اسود كل دا هيحصل لما نتجوز
ادم...اوماال
اميرة...اخس عليك  تخوني ياادم مش حرام عليك دا انا بحبك
ادم ضحك.... يلا يا هبله هو احنا مش متجوزين  انتي عبيطه ابت هو ايه اللي بعد الجواز اومال احنا ايه دلوقتي وبعدين يا ذكيه هومش حرام اني اغلط معاها وحرام اسبها ب ابني  الموضوع كله غلط  وكله مبدائين غلط وانا استحاله اعمل حاجه تغضب ربنا تاني حاجه بحبك مهما كنتي ايه وانا عيني ماليانه بيكي لان حبيتك كا اميرة مش كا شكل والكلام دا
اميرة ضحكت... بجد يا ادم مش هتتغير بجد بتحبني
ادم مسك ايديها وباسها... وبموت فيكي يا اميرتي وشيلي الفكاره دي عمري ما هتغير معاكي 
ــــــــــــــــــــــــــ
سلمي..  هتخرجني فين بقا
مازن... اختاري انتي
سلمي بحماس.... ملاهي 
مازن... وحيات امك بالدريس دا لا طبعا
سلمي... عشان خاطري
مازن... سلمي ياروحي في حاجات تنفع وفي حاجات لا مره تاني وعد يلا شوفي مكان تاني
سلمي.. وعد
مازن... وعد ها نروح فين
سلمي... مكان علي البحر وناكل بيتزا  وتنصور كتير
مازن... اشطا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عبد الرحمن... فرح اصحي يروحي كفايه نوم
فرح بنوم... هششش
عبدالرحمن ضحك... ايه هششش دي هو انا دبانه يلا قومي بقينا العصر يلا كفايه كده
فرح... حبه بس 
عبد الرحمن... يابنتي قومي انا اخد اجازه عشان اقاعد معاكي تنامي انتي
فرح اتقلبت وشعرها جه علي وشهاوهي نايمه   وبتتكلم وهي نايمه..ماشي حبه حبه
عبد الرحمن ضحك  وشال شعرها من علي وشها وفضل يملس علي شعرها وسرح في ملامحه.. 
فرح كانت نايمه ومش حسه...
عبد الرحمن سرح وفضل بصصلها بحب وبيقرب منها
فرح حست بنفس قريب منها  بتفتح عنيها براحه لقت عبد الرحمن بيقرب منها
فرح بصريخ... اييييه في ايه
عبد الرحمن فاق.... ها كنت كنت بشوفه اصل بصحي فيكي وكده انتي كويسه
فرح...  يا كدب انت كنت هتعمل حاجه تاني
عبد الرحمن ضحك... حاجه زاي ايه
فرح... شوف انت بقا يا قليل الادب
عبد الرحمن غمز وبيقرب... انتي ناسيه اننا كتبنا الكتاب
فرح بتوتر..  هاا اها بس بس بس لسه احنا لسه معملناش فرح
عبد الرحمن... طب.ايه 
فرح... ايه ايه  احترام نفسك وابعد 
عبد الرحمن...طب متيجي 
فرح.... انت قليل الادب وربنا هقول لي عمي
عبد الرحمن... علي فكره كنت هقول طب متيجي نعمل الفرح انتي اللي نيتك  وشاور علي  صدرو نيتك مش سليمه
فرح حدفتو بالمخده..  انا برضو
عبد الرحمن ضحك... اها انتي دا الواحد ياخف علي نفسو تؤتؤ كله الا كده  يلا خدي دوش عقبال ما اعملك فطار  وننزل نتمشا
فرح... طيب اطلع يلا
عبد الرحمن رفع حاجبه بصوت بناتي...  نعم دا انا اللي اخف علي نفسي ياختي  الحمد الله مش بفكر كده ونيتي القشطه
فرح ضحكت... طيب يلا يا قشطه  من هنا وزقتو 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امل... هتتعبي كده كفايه
هنا....نور انتي وشك  احمر اووي انتي كويسه
لمار... اللهم بارك بس بطنك اتنفخت يابنتي 
نور..  انا تمام 
شمس بضحك...قالك ايه عشان  تاكلي كده
نور... معرفش قال مفجاءه
شهد... افرضي ياهبله كانت مصاصه
نور... وربنا اطفحو بس مش اكل  هطفحو الدم
لمار بضحك... اتلهي دا انتي كنتي شبه الفار الصبح
نور... ماما في عصير ابلع بي
هبه ضحكت... انتي لو شربتي حاجه  هتنفجري 
امل.... انتي حلك تشربي حاجه تهضم العك اللي انتي بتعملي دا استني اشوفلك
نور... تنستري ياست الحبايب  بسرعه وحيات امك
تهاني...اتلمي
نور بصتلها وبتعب من كتر الاكل...ايه يا تيتا هو انا قولتله ياروح امك انا بحلفها بيكي
شمس ضحكت... سبوها  البنت متظغط بما في الكفايه
نور...فعلا يا اخت شمس انا اتظغط
شهد ولمار وهنا قاعدين يضحكو علي شكلها
فريده...طب كفايه يا نور وكولي فا العشا
نور...قال كل متاكل كا ما المفجاءه اهاااا تكبر تكبر
هبه بضحك... انتي بطنك اللي بتكبر.يابنتي طيب اصبري تهضمي حتي
نور... امي راحت فين طيب فين العصير ياامل
امل.. امل يخيبك بت اسمها ماما وبدحتفها بالشبشب
نور..اهاا  ليه كده يا حجه  
امل...امسكي اشربي براحه عشان متتعبيش
نور بتشرب ومسك بطنها... اهااا  بطني 
لمار...طب كفايه بقا 
نور...انتي صح شويه كده بس وهاكل تاني ورجعت ضهرها وراسها لي ورا
هنا بضحك...نور بتفكرني بفيلم إكس لارچ  بتاع احمد حلمي لما الفجر اذن
هنا وشهد...ماكلتش ارز ما كلتش ارز
نور ضحكت...اهاا الله يخربيتكم محدش يضحكني بطني بتتقطع
لمار بضحك..هو حد يعمل كده 
نور فضلت قاعد شويه وحست انها قادره تقاعد   فضلت قاعد لحد ما كلهم جم وتعشو  ماجدي وعز واحمد قاعدو معاهم شويه  ونور حاولت متبينش تعبهاوبعدها  ماجدي اخد هنا ومشي ولمار اخدها عز واحمد قاعد شويه مع شهد  ومشي نور كانت مش قادره تقاعد طلعت اوضتها تفرد ضهرها شويه.
سيف.. نون
نور رفعت راسها... سيف في حاجه
سيف.. لا ياروحي بنتوتي شاطره اكلت
نوربتقوم  تقاعد بتتوجع فكرها بترد عليه.... اهاا
سيف... قالولي انك اكلتي كتير 
نور... اهاااا

سيف... عشان كده  انا كنت عملك مفجاءه بس مش عارف هتعجبك ولا لا فا اختاري انتي احسن مفجاءتك
نور... اهااا
سيف.. اها ايه شوفي تحبي اجبلك ايه ولا انتي عايزه ايه
نور بصريخ...اهااااااا  
سيف بلهفه...نور مالك
نوربصريخ....بطني بتتقطع ياسيف الحقني اهااااا
سيف.....طيب طيب اهدي اعمل ايه انا مش عارف
نور بصريخ... اهااااا بموت بطنييي  واغمي عليها
سيف بصريخ....نور نوررررر  بابا الحقني نور ابوس ايدك راح شالها وجري بيها
مكرم وكلهم  لقو سيف نزل بيزعق... بابا نور بتموت
مكرم...ايه ماله
امل...بنتي حصل ايه
سيف.. معرفش معرفش  بتقولي بطنها مش عارف
مكرم بيبص عليها... ايه دا بطنها عمل كده ليه
تهاني...اكلت يامه
مكرم...لزم تعمل غسيل معده بسرعه
هبه... انتم واقفين تتكلمو اجروبيها علي المستشفي 
مكرم....بسرعه وانا هحصلك
ياسين...تعالي انا عربيتي لسه مركنتهاش بسرعه
تسريع الاحداث
سيف ركب  عربية وياسين هو اللي ساق وسيف كان قاعد ورا ونور في حضنه ونورين ركبت جم ياسين والباقي راحو وراهم  اول ما وصلو المستشفي جريو بيها ومكرم  عملها غسيل معده  وركب ليها حلول  نور فاقت ورجعت تاني غمي عليها سيف كان قصاده وخايف ليحصلها حاجه ومكرم طمنه انها بقت كويسه وشويه وهتفوق بعد وقت لقها بتفوق
نور..انا فين  فين سيف
سيف باس ايديها...انا اهو ياروحي
مكرم ابتسم...الف سلامه عليكي يا بنتي 
امل...كده توجعي قلبي عليكي يانور
نور.. هو حصل ايه
نورين... تس"مم انتي اكلتي ايه
هبه...قولي ما اكلتش ايه
مكرم ضحك... انتي احسن دلوقتي ولا حسه ب ايه
نور بتعب...احسن بكتير الاول كنت بوم  ورفعت ايديها دلوقتي فسسسسس ونزلت ايديها 
كلهم ضحكو
اميرة....بابا هو ايه البوم فسس دا
مكرم بضحك...واللهي يا بنتي ما اعرف بس دلوقتي انتي  حسه بحاجه
نور...فسسس 
ادم.ضحك...يكونش  قصدها اللي في بالي
مازن بضحك...بطل قرف يابني 
ياسين... الف سلامه عليكي يانون 
نور... الله يسلمك 
مازن... كده تخوفينا عليكي 
ادم... حد ياكل كل الاكل دا
نور بتحاول ترفع راسها...هي عين  امك دي بسبب السندوتش  عبو شكلك
ادم ضحك... عيني برضو ولا طفستك
نور... وربنا افوق بس وانا اللي هفطسك 
سلمي... الف سلامه يا روحي خضتيني عليكي 
شهد ضحكت...حتي وانتي تعبانه ارتاحي يابنتي
مكرم...طيب سبوها ترتاح شويه
سيف... لا انا هفضل جمبها
نور بتعب...سيبو سيف
ياسين..الله يسهلو
مازن...ولعه
شهد..هي بقت كده
هبه ضحكت...اتلمو يلا  
وطلعوكلهم وفضل سيف جمبها
سيف... انتي كويسه ياروحي
نور بصتله... شورتك سوده انت عارف لو بعدكل دا متفجاءتش وربنا هفضل اكل فيك لحد متبقا  شبه بسيط اللي في كرتون  سبونج بوب وبسيط
سيف ضحك.... مش هتبطلي تخوفيني عليكي قلبي كان هيقف  انتي من امبارح علي كده
نور ضحكت بتعب...  اسفه بعد الشر عليك 
سيف...  انتي اكلتي ايه
نور...  اي حاجه كانت تيجي قدامي
سيف ضحك...  في حد يعمل كده
نور...  انت قولت كل ما تاكلي اكتر كل ما المفجاءه تكون كبيره ايه دا صح فين شكولاته
سيف...  يخربيت شكلك في اوضك يا اخرات صبري وبعدين انتي فيكي نفس تاكلي
نور...  الله اكبر  وخمست في وشه
سيف... علي ايه يا هبله دا انتي مركبه محليل
نور... من عينك مركبه محلول من عينك انت وادم
سيف ضحك وباس ايدها...  بحبك
نور بصتله بحب وتكسفت..  ايه
سيف ضحك علي كسوفها.. بحبك
نور بحب.... وانا كمان  سيف حب فيا 
سيف ضحك... انا علطول بحب فيكي مفروض انتي ها يلا قوليلي بتحبني قد ايه
نور... اكتر من اي حاجه ومن نفسي يمكن حبتها من كتر حبك فيا  بفرح لما لقيك جمبي واكني روحي ردت يمكن انانيه بس نفسي تفضل قصادي  ومتتكلمش مع حد غيري  واي مكان تكون معايا بس وانت رايق لكن لما بتكون متعصب وقلب وشك ببقا عايزه اقوم اديك في مناخيرك اخنفك
سيف ضحك... هو هيجرلك ايه لو كملتي كلامك عدل
نور ضحكت.. اصل بصراحه انتم كا راجا"له قاعدتكم  في البيت فقر لما بتقلبو وشكم بتبقو عايزين ضرب اما لما تبقا رايق كده وبتضحك بحس الدنيا بتضحكلي وكل حاجه في حياتي اتحلت
سيف... طب اقولك ايه انا دلوقتي
نوربتشاور يقربلها.. تعال قرب
سيف بستغراب.. ايه
نور... قرب 
سيف... في ايه
نور بعصبيه..  متقرب هو انا هغتصبك في ايه
سيف ضحك... يخربت شكلك 
نور... اصل  متنح مش فاهمه في ايه دا انا مراتك حتي.
سيف قرب ليه وبيضحك... خلاص اهو
نور حضنته... كتك البلاه 
سيف... دا ايه دا
نور ضحكت... تحرش هيكون ايه وحشتني
سيف ضحك وقاعد علي طرف سرير وحضنها... وانتي كمان وحشتيني
تسريع الاحداث
سيف كان مبسوط انها بدات تتكلم ويبان عليها حبها لي وبقا بيطمن وهي في حضنه ونور كانت فرحانه علي خوف عليها وطيبتو وحنيتو اللي بتفكرها ب باباها عده الوقت نوروسيف وكلهم رواحو كان الفجر اذن سيف صلاه ب نور وبعدها نايمه ودخل نام  ساعه وصحا وراح يطمن عليها لقها نايمه  راح جب حاجات بتعت شغلو وفضل قاعد معاها وبيشتغل  واول ما فاقت قاعد معاها شويه وبعدها نزلو فاطرو  وسيف اخد نور لي دكتور تغذايه عشان  تاكل كويس ومايحصلش اللي حصل داتاني  وسيف واعدها ان ليها مفجاءه  عندو بس الفتره دي تعدي لان كان سيب شغل كتير ونور كانت عارفه انه مضغوط ونور  كانت مهتمه بصحتها والعلاج عشان سيف  ميزعلش منها وكان وقت العلاج يكلمها عشان تاخدو  اما ادم كان بيحاول يصلح اللي عملو ويخلي اميرة تحكلو زاي الاول  اما احمد كان بيحاول علي قد ما يقدر يعووض شهد عن غياب اهلهاعنها وفعلا شهد كانت شايفه كل حاجه بالنسبالها وكانت فرحانه ان ربنا عوضها  اما ياسين هو ونورين متفاهمين وياسين كان عارف ان نورين تفيكرها تفكير اطفال من اقل حاجه تزعل او تفرح كان بيحاول يرضيها اما مازن كان هو وسلمي دايما يتخنقو  يرجعو يتصالحو بسبب غيرتها عليه وهو كمان  اما عبد الرحمن هو وفرح كانو دايما متفاهمين وماجدي حدد خطوبتو في نفس اليوم اللي في فرح هدير وسليم بس الفرق ان سليم  كان عمال فرحو الصبح عشان بعد الفرح يسافرو  يقدو شهر العسل وماجدي باليل  وعدت الايام وجه يوم الفرح كلهم جهزو  وتحركو ونور لسه هي وسيف وسيف كان مستنيها
سيف واقف علي باب الاوضه... يانور يلا بقا القصر مابقاش في غيرنا 
نور بعصبيه...  اصبر  بقا متعصبنيش 
سيف... 

رواية أحببت مجنونة الفصل الخمسون 50 - بقلم الاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent