رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والاربعون 44 - بقلم الاء

الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والاربعون 44 بقلم الاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والاربعون 44

شهد... هتبات انت كمان
احمد... لا ورايا مهما 
شهد بخوف... هتيجي امتا
احمد...مش عارف ليه
شهد... كنت عايزه اقولك حاجه 
احمد...قولي
شهد بصتله وتوترت...خلاص لما ترجع عشان تلحق شغلك 
احمد... لا انا كده كده هسافر باليل مش دلوقتي
شهد بلعت ريقها...اها ماشي
احمد ضحك...مالك وشك احمر ليه
شهد... انا لا لا ابدا مافيش  خلاص لما ترجع بعد اذنك
احمد مسك ايديها...تعالي هنا كنتي عايزه ايه
شهد...لا مافيش كنت هسالك ان سيف وشغلو وكده بس فا نسيت  بس
احمد ضحك...  ودا مالو ومال وشك اللي احمر فجاءه
شهدبتوتر...عادي في ايه وتعصبت ما خلاص بقا
احمد ضحك وقرب منها... هومتهيئلي في حاجه بس ماشي  بس انا كنت فعلا عايز اتكلم معاكي
شهد بصتلو وتوترت...تمام قول وابعد.شويه انا مش طرشه هسمعك وانت قاعد.مكانك
احمد ضحك...تمام بصي   ياست البنات
شهد بصتله ومستغربه من طريقة كلامه...
احمد.... انا الحمد الله شغلي نجح في جدا  واهلي ناس معروفه وليهم اسم لو تعرف اني قريب سيف من بعيد المهم  اهلي كلهم في صعيد مش هنا  بس انا اختارت هنا  لان مش حابب اعيش في صعيد مع ان ليا ڤيلا بتاعتي هناك  بس هناعندي شقه مش قصر ولا فيلا هي شقه بسيطه بس كل اللي بتتمني فيها من شغلي وتعبي مش من حد ومش بحب اخد حاجه من حد حتي عربيتي دي من تعبي  
شهد  بترجع شعرها ورا ودنها... ماشاء الله  بس وانا مالي بكل الكلام دا  
احمد ضربه بخفه علي دراعها...اومال عارف طبعا انا  بقولك اللي هقولي للي قلبي اختارها هل هتوافق بيا  ولا هتبقا عايز قصر  وڤيلا
شهد بصتله ووشها ازرق وبصدمه.. انت في حد في حياتك
احمد.ابتسم...اممم بس انتي لوومكانها هتوافقي ولا لا
شهددقة قلبها كان مسموع وعنيها لمعة من دموع...اها طبعا  ربنايساعدكم بعد اذنك تيتا بتنادي
احمد ضحك ومسك ايديها قبل ما تقوم...ماسالتيش مين دي اللي حبتها
شهد ابتسمت... تيتا عايزني معلش  هشوفها بس
احمد... بصي انا عمر ما كنت اتخيل اني احب كنت شايف الموضوع قبول مش اكتر  لكن حبيتك فعلا 
شهد تنحت.. ايه
احمد... تتجوزيني
شهد بتهتها وتوتر... انا  لا يعني انت قصدك مش  ايه  حد تاني مايعني وبلعت ريقها 
احمد ضحك... اهدي  انا بحبك.
شهد وشها احمر.....تيتا وجريت احمد فضل يضحك.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند سيف
سيف... استني هنا هدخل اسلم عليه  واجي اعرفو بيكي
نور بطفوله... هتسبني هنا
ماجدي بضحك... مش بناكل بني ادمين متخافيش
عز بضحك... ياعم اسكت لو عرفت انك لسه واكل دراع باسم هتعمل ايه
نور كشرت في وشهم... هما بيتريقو عليا ياسيف
سيف بضحك...اتلم منك لي بدل ما اظبطكم وبص لي نور بيهزرو معاكي بس هزارهم تقيل 
نور بصت لي ماجد...انت بتبصلي كده ليه
العسكري... سيف باشا سيد اللواء مستنيك
سيف... عز خالي بالك منها   وانت يا ماجدي اتلم وراح
عز... حاضر 
نور بصتلهم وبترجع لي ورا.. في ايه بصين كده ليه
ماجدي بهزر وصوت عالي...اياااااه
نور صوت وفضلت تتنطنط.... سيف سيف
عز بيحاول ميضحكش...ياعم الله يخربيتك  متخافيش دا هو هزارو رخم اهدي
ماجدي ضحك...اهدي انا واللهي بهزر اسف
نور  بصتله بطفوله بعياط ...وربنا لما يجي سيف هقوله
ماجدي وعز بصو لي بعض وضحكو
عز...طيب اهدي وتعالي اتفضلي استني سيف في مكتبي
نور...سيف قالي خاليكي هنا
ماجدي.. متخافيش تعالي
نور بصتله بقرف...متتكلمش معايا  انت بذات
ماجدي بضحك... الله دي.حلو اووي 
عز بصله بطرف عنيه وبحاده...هتستهبل دي مرات اخوك
ماجدي...لا طبعا مش قصدي انا بتكلم علي تصرفاتها  وبص لي نور ومد ايدها انا ماجدي 
نور بصت لي ايدو...ايوه اعملك.ايه يعني
ماجدي بضحك... متخافيش واللهي انتي زاي اختي تعالي طيب اعزمك علي عصير  واصالحك انا بهزر والله
عز...متخافيش والله تعالي  وبعدين سيف لو مش وثق فينا مكانش خالكي معانا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اللواء... ازاي ياسيف انت من احسن ناس اللي عندي   وبعدين دا شغلك اللي انت بتحبه مش دا كلامك  
سيف... عارف بس انا حضرتك قرارت اني انتباه لي شغل جدي 
اللواء...ما انت طول عمرك شغل معانا ومع جدك عاصم  من امتا بقا الكلام دا
سيف...عادي كلنا كل يوم بحال
اللواء..لا لا في سبب انا بعملك ابني قبل اي شي  قول السبب
سيف بحراج...بصراحه يعني قرارت اتجوز 
اللواء ضحك...ودا شرطها يعني
سيف... بالعكس هي  كانت خايفه ارفض طلبها   وكانت متردد 
اللواء...ومين دي سعيدة الحظ اللي تخليك تسيب شغل اللي بتحبه
سيف ضحك...نور  حفيدة جدي عاصم.
اللواء ابتسم... بس علي ما اعتقد ان كلهم اتجوزه 
سيف.... ماما امل نور تبقا بنتها
اللواء...  معقول وضحك  لا ثانيه مش دي اللي  عملت حدثه  
سيف....بالظبط 
اللواء بضحك...دا اخر مره  كلامي مع جدك عاصم  انكم دايما نقر ونقير   ولا دي  زاي مابيقوله ما محبه الا بعد عدوه
سيف ضحك...حاجه زاي كده هي معايا اساس هعرفك عليها هي كان نفسها تتعرف علي حضرتك
ــــــــــــــــــــــــ
نور...اها بس انت حولت تتكلم معاها يعني ولا هي بتصدك.دايما مش بتديك فرصه تتكلم اساس
ماجدي...لا  يابنتي افاهمي هي بتتكلم معايا  بس طريقتها اكني اخوها مش ابن عمها ودايما تتكلم جد مافيش كلام اللي يخليكي تاخدي ودي كده
نور.. اممم طيب انت محولتش مره تعزمها
عز قاعد بصصلهم ومستغرابها من ماكانت خايفه قاعد نتكلم عادي... 
ماجدي... بت افهمي بقولك طريقتها معايا جد اقولها اعزمك
نور بصتله بغيظ...الله مطولك ياروح انت علي فكر من ساعات ما فتحت بوقكك وعمال تقول افاهمي افاهمي وانت اللي غبي اساس
ماجدي رفع حاجبه...نعم
عز ضحك...   معلش استحملي 
نور...اصل فرحان بالحنجر وانا مش حبه احرجو بس
ماجدي...لا بقا انتي اللي غبيه  بقا انا عماله اعيد واقولك وانتي ولا اكنك قاعده
نور..واللهي  طيب  بس احب اقولك بطولك اللي مالوش اي لازمه ده انت غبي 
ماجدي غمز لي عز وبص لي نور وبغضب.. دا انتي قلبك ميت بقا اسالي عني الاول انا ممكن اعمل ايه 
نور بصتله بطرف عنيها...اتلهي  
ماجدي استغرب...نعم
نور...لو كنت هتعمل حاجه كان بان من طريقتك وبعدين يا ذكي اغمز وانا مش بصالك مش وانا قاعده يا ذكي  ها ذكي
عزفضل يضحك... وبس جامده وربنا 
ماجدي... تصدقي انا غلطان اني اتكلمت معاكي
نور...فعلا يلا من هنا بقا
ماجدي...دا مكتبي 
نور بصت لي عز...ايه دا مش دا مكتبك
عز بضحك...انا وهو 
نور بصتله...احم اكرام الضيف واجب  وبعدين علي فكره انت اللي خسران كنت هقولك تعمل حاجات تخليها هي اللي تجر معاك كلام بس يلا
ماجدي...ياشيخه 
نور... اومال
ماجدي ضحك...طيب قوليلي اعمل ايه
نور...تتلم وتتكلم معايا عدل
ماجدي بنفز صبر.... حاضر
نور... بص انت اعزمها  عارفه انها بتصدك قولها في حفله عيد ميلاد  اي حاجه وحباب  تكوني معايا وهي هتوافق 
ماجدي... يابنتي دي جد علطول ونفرض رضيت مش هتوافق  اقل حاجه هتقولي  خد واحده من اخواتك
نور... ما  انت خاليك ذكي اختار يوم اخواتك مش موجودين او علي الاقل اتفق معاهم  وانت لما تقولها  حابب وجودك معايا  هتلاقيها فرحت ووافقة
ماجدي...تمام همشي معاكي انا مافيش اي مناسبه الفتره دي
نور... خالص
ماجدي...نهائي
نور بصتله وفضلت ساكته...
عز بضحك وهمس لي ماجدي...هي بصالك.كده ليه
ماجدي...شكلها بتحضر اروح  وضحك
نور.. لقتها انا كده كده انا وسيف لسه  شهرين علي فرح بتاعنا ممكن اتفق معا نعمل حفله صغنن انا واهلي وعزمك وكده 
عز...افرض قالك لا
نور...مين
عز...سيف
نور...لا سيف هيوافق استحاله يرفض
عز...ووثقه كده ليه 
نور...دايما بيعملي اللي عايزه هو عصبي اها بس مظنش انه يرفض حاجه بالعكس لو لقني حبه كده هيشجعني ممكن هو اللي يفجاءني بتحضير الحفله اساس
ماجدي... للدرجه مع انه اي قرار  بيرفضو وبيزعق مش بيحب حد.يؤمرو
نور...انا مش بؤمرو اساس هو انا بقولو  وهو بيعملي  اللي نفسي في مش اكتر هو واي  حد بيحب حد بيعمل اللي يرضي وانا  كده وهو كده
عز... عملتي ايه عشانو
نور بصتله وتنحت...مش عارفه وسكتت وبصتله تصدق معملتش اي حاجه وفتكرت كلمتو انها متستهلش حبه ليها ووشها ملامحو اتغيرت
ماجدي بص لي عز بضيق... عادي ممكن تكوني عملتي بس شايفه انك معملتيش
نور...لا معملتش  هو اللي دايما اللي بيحاول يرضيني خرجني في كذه مكان كان نفسي في ولما بتعب هو كان بساعدني 
عز... لا لا ثانيه هو مش انتي اللي رفضي تخلي يامضي  علي اورق وتسببتي في حدثه ولا لا
نور بصتله...اها ليه
ماجدي...طب ما انتي كده ضحيتي  بحياتك عشانو يعتبر
نور....  بس مكنتش وقتها في ايه حاجه بيني وبينه كان اخويا مش اكتر واي شخص هيعمل كده
عز...مظنش في زمن دا دا الاخ بيق"تل اخو انتي لو تشوفي كمية المشاكل اللي بتجلنا والاحداث مش هتفكري كده 
نور اتكلمت بطفول ...بس هو عمل اكتر من كده انتم عارفين  قبل كده كنا متعاركين وحلفين انا وهو مش هنتعامل مع بعض وبعدها انا كنت اخد الجايزه بتاعتو وغصب عني كسرتها مزعقش مع ان سيف استحاله يسمح حد لمس حاجه بتاعتو 
ماجدي بضحك...انتي  اللي كسرتيها 
نور...اها
عز...انتي عارفه انها الجايزه دي.سيف مفروض كان قدمها عشان لي جايزه تاني ورفض ولما سالنا قال اتكسرت منه
نور بحزن...انا السبب بس مقاليش اكيد كرهني 
عز بستغراب.. لا طبعا استحاله لو كده مكانش قرار انكم تتجوزه
ماجدي.. شكلنا كده هنبهدل الدنيا  
نور من جوها... لا وانا كمان  هخلي يسيب شغلو اللي بيحبه  وقامت
عز...رايحه فين
نور...فين سيف 
عز وماجدي بصو لي بعض... في ايه
نور...عايزه ضروري بس  فين فوني  
في نفس الوقت سيف دخل
سيف...نور تعالي اعرفك علي اللواء 
نور بصت...سيف  عايز اتكلم معاك الاول
سيف لقه وشها متغير...في ايه حد زعلك
نور... لا لا بالعكس 
سيف...طيب تعالي بس اعرفك عليه وبعدين نتكلم
نور...لا لزم نتكلم الاول
عز...احم طيب هنسباكم  ونروح نشوف حاجه كده يلا يا ماجدي
ماجدي...ها اها تمام  بعد.اذنكم
سيف...في ايه
نور...انا منفعكش يا سيف كل شئ قسم ونصيب
سيف بزعيق....نعم.ياختي  لا مش سامع سمعيني كده 
نور اتفجاءة من ردت فعلو...ايه  في ايه
سيف...في انك.بتستهبلي  ومسكها من ياقة هدومها بقولك ايه انتي  هتتعدلي ولا لا
نور.. ايه دا في ايه يا سيف  انت هتضربني
سيف عمل يجيبها ويوديها .... اعملك.ايه اكتر من كده  عملتك ايه اساس  عشان ترجعي في كلامك.
نور بلعت ريقها...اهدا طيب وسمعني
سيف...قولي 
نور...سيب طيب هدومي
سيف...اهو اتزفتي قولي
نور.... دلوقتي قولي انا عملت ايه يخليك تحبني  وبدات تعيطت انا عماله اكسر في حاجاتك  انت خرجتني في كذه مكان بحبه وبتجبلي الحاجات اللي بحبها وعلطول بدفع عني  وانا عملت ايه كسرت الجايزه اللي كنت هتاخد الاحسن منها دا ودلوقتي هخليك تسيب شغلك اللي بتحبو  كله دا وانا معملتش حاجه ليك  انا فعلا زاي ما قولتلي اني مستهلش حبك ليا مستهلش كله اللي عملتو عشاني
سيف قرب منهاورفع راسها لي وحط ايدو علي خدها بحنيه...انتي ليه فكره كلمه كنت وقت مكنتش فاهم.بقول ايه وبعدين معملتيش ازاي لا عملتي دايما كنت بتعصب عليكي  طيب انتي حبتيني ازاي ما انا كسرت دراعك.قبل كده وعملتي حدثه بسببي ومقبلتيش تأذيني  واتأذيتي مكاني لما تعبت فضلتي جنبي  لحد.ما بقيت كويس اها بتكسري  وبتبهدلي الدنيا بس ببقا مبسوط انتي ماليتي عليا حياتي برجع القيكي قصادي فاكره لما جريتي عليا اول ما رجعت فرحت خلتني ابقا مبسوط وفرحان لان كنت بتمنا القيكي قصادي اول ما ادخل  عمري ما ضحكت  كده بشوفك امي  ببقا محتاجك عشان اطمن طب تعرفي الواحد.بيضايق انه يكون ضعيف قصاد حد بس انا  ببقا ضعيف قصادك بس حبب دا  بحب اشوف لمعة عينك علي ابسط شي عملتو ليكي بحس عملت اللي ميتعملش مع انك تستهلي الاحسن انا اسف والله انتي تستهلي الاحسن ورحمة امي انا معملتش حاجه لو اللي يستحق انتي لانك اي حد مكاني كان عمل اللي عملتو بس انتي  مقبلتش تأذيني وانا كنت بضايقك
نور بطفوله...بس كسرتلك  وببوظ حاجاتك لحد.دلوقتي الجهاز والعربيه واضك 
سيف ابتسم وشالها وقاعدها علي مكتب... بس زاي ما بيقوله علي قلبي زاي العسل كفايه انك معايا
نور.... طيب خاليك في شغلك  بس توعدني تخلي بالك من نفسك
سيف...لا وبعدين ما انتي من غير تفكير  وفقتي عشاني وكمان كنتي عايزه تتنزلي  عن حقكك اللي جدو كتبهولك 
نور...بس
سيف بصلها...مابسش انتي شكلك بطلتي تحبيني ولا ايه وبعدين نسيتي الحلم 
نور حضنته... لا لا خاليك جنبي  
سيف ضحك... هو انتي لزم تخافي يابنتي عليا
نور....انا مش عايزه ابقا انانيه انت بتحاول ترضيني وانا بهدك
سيف طلعها من حضنه... لو فعلا عايزه تهديني ابعدي
نور بصتله وعنيها لمعة من الفرح....بجد
سيف بيقرب منها وبصص علي شفايفه.... مقدرش ابعد.عنك
نور وشها احمر وتنحت... ايه  في ايه بتبص كده ليه 
سيف...  بحبك وبيقرب
نور بتوتر .... لا بقا انت قليل الادب 
وجي تبعدو عنها  وبتزوقه راح المكتب  كان هيقع بيها لي ورا سيف شدها قبل ما تقع والمكتب وقع
نور بصريخ...عااا
سيف شدها خبطت في حضنه وضحك... شوفتي مالكيش غيري
نور  مسك في حضنه.. احيه مكتب 
سيف بضحك...احسن دا مكتب ماجدي  شوفي هيعمل فيكي ايه
نور بصتله... ياواطي 
سيف... ممكن اقوله انا بس بشرط.وغمز
نور  بصتله...تصدق وتؤمن بالله ماشوفتش ربع ساعه تربيه وضربته بضهر ايدها علي دراعو لا شكرا يا حبيبي 
دخل عز وماجدي..
عز...ايه الصوت دا في ايه
ماجدي بصدمه...نعم مين اللي وقع مكتبي كده
سيف همس لي نور...ايه اخر كلام
نور بتجز علي اسنانه...انا 
سيف ضحك عز دخل وبص لي سيف.
عز بضحك...اعدلو معايا
ماجدي...انتي
نور قطعته بهمس...هساعدك تحبك.واللهي 
ماجدي...ايه 
نور شاورت ينزل لي مسوه طولها ونزل لي مستوه طولها
نور...هخليها تحبك وعد  
ماجدي..نعم
نور بطفوله...هعملك.كيكه بالشكولاته كمان
ماجدي بصلها بلا مبالاه...
نور...طب فراوله
سيف بيبص لقه ماجدي مقرب منها...ايه انت هتستعبط  راح بعدها عنه
ماجدي.. في ايه مجتش ناحيتها
سيف اخدها..قسم بربي لو مش في شغل   كان زماني عدلتك
عسكري... سيف باشا اللواء عايزك 
سيف مسك ايد نور....تعالي 
نور  بهمس...هعملك.بالشكولاته 
ماجدي كان واقف متنح 
عز بضحك...معلش
ماجدي...دوله مجانين انا معملتش حاجه
عز بضحك...معلش
ـــــــــــــــــــــ
سيف... افندم
اللواء... بص وبيرفع راسو ولقه نور دخله ومسك.في اكنها طفله بسم بالله ماشاء الله دي عروستك
سيف بفرحه...اها
نور بصتله ولقته عكس مكانت متخيله شكله...الله دا طلع جميل
سيف ضربها في كتفها وهمس...اتلمي
نوربصتله وكشرت...ايه
اللواء...تعالي يا نور
نور راحتله...اهلا بحضرتك هووانت فعلا اللواء بتاعو
اللواء بضحك...بتاعو ازاي
نور...يعني اللي بتقوله يعمل ايه وكده
اللواء ضحك...اها انا انتي بقا اللي خليتي سيف الدين يقرار انه يستقال مع انها اكتر شئ بيحبه هو شغلو
نور بصت لي سيف وخايفه يندم علي القرار دا...
سيف ابتسم بحب لي نور...  انا قرارت خلاص حضرتك   
اللواء... بس تعرفي انك تستهلي  لان عمري ماشوفته مبسوط كده دا غير انه بين عليكي انك.لمضه بس جدعه مبروك ربنا يتمملكم علي خير
نور  ضحكت بكسوف...  الله يبارك فيك
اللواء... انا معزوم اكيد
نور بطفوله...اكيد.طبعا ياعمو انت اول واحد.وهديك حته كبيره لواحدك من تورتا
اللواء ضحك وبص لي سيف...ايه
سيف... دي نور اسف
نور...ايه
اللواء ضحك وباس راسها...ربنا يحفظك سيف دا ابني وانتي من نهارده بنتي برضو
نور بفرح... اكيد
اللواء...حته كبيره
نور...اها واللهي ولا اعمل كيكه اسال سيف بعملها جميل 
سيف كان مضايق انه قرب منها...امم طيب اتفضل استقالتي
اللواء...مع اني مكنتش حابب انك تسيبنا بس كله يهون عشان عروستنا وانا هقولك تاني مكتبي مفتوح  الاستقاله دي مش موجوده في اي وقت انا موجود ترجع مكانك
نور بصت لي سيف بخوف...
سيف...شكرا بس اكيد اخواتي احمد عز وماجدي وباقي شباب يستحقو
اللواء... العفو ربنا يتمملكم علي خير وبص لي نور ولولد.دا لو زعلك.قوليلي  انا بابا زاي ما قولتلك
نور ابتسمت..   اكيد.طبعا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث 
سيف  ونور قاعدو اتكلمو معا شويه ونور اطمنت انه خلاص استقال وبعد.شويه طلعو وراح سيف يلم  حاجاتو ونور بتساعدو دخل ماجدي وعز ومش مصدقين من القرار دا وضايقو انه هيبعد.عنهم  ونور اتكلمت معاهم وفضلت تهزر وسيف كان مضايق ونور طلبت تعمل حفله  وقالت تعزمهم وسيف وافق اما عند.مازن وسلمي كانو قاعدين يتكلمو ومازن اخدها خرجها قبل ما يروحه لي مكه عشان اضايق من كلامه اللي قالو ليها احمد راح لي  عاصم وطلب ايد شهد  وقاله انه هيكلم اهل شهد ويرد عليه بس الاول هيشوف شهد ردها ايه واما هدير ونورين وفرح وشهد  قاعدو مع بعض يهزرو ويضحكو لحد ما نور تيجي اما نور وسيف خلصو وسيف اخدها وقاعدو قصاد البحر لان عارف نور بتحب  تقاعد قصاد البحر
سيف... انتي مالك يانور مبقتش فاهمك كنتي فرحانه واحنا ريحين انتي مش حبني اووندمانه علي القرار
نور بصتله... كل مره باخد.قرار ببقا واخده لو فشل الفشل ليا انا او لو في أذه فا هيرجعلي اول مره اخد قرار وبقا خايفه لان مش راجعلي انا
سيف...بمعنا
نور...انا خليتك تسيب شغلك وخايفه انت تندم 
سيف...وانتي
نور... انا جربت ابعد عنك مقدرتش مستفدش غير ب اني  بموت   بس بعذاب مش متخيله تكون لي غيري 
سيف بصله... وانا قولتلك لو عايزه تهديني ابعدي 
نور....حسه اني انانيه  
سيف... ما انا خليتك تسيبي شغلك دي قصاد دي وعمري ما هندم وربنا عوضني بيكي وربنا بياخد.حاجه وبيديكي حاجه اخد.شغلي وعوضني بيكي  وانا مبسوط بكده 
نور...خايفه في يوم القيك بتقولي ندمان انك اختارتني وتبعد
سيف...بكلم في امي وربنا البحر دا لو بيتكلم  كان حلفلك اني انا راضي وعايزك بجنانك وهبلك ولسانك الطويل وحنيتك وجدعنتك  كلك كده وعمري ما هندم 
نور بصتله...طب صلي استخاره
سيف بصلها...لا تعليق استغفرالله العظيم انتي عارف لولا اني رجعت ولقيتك تعبانه وفعلا زعلتي عشاني كنت قولت مش بتحبيني
نور...والله العظيم بحبك 
سيف...  يبقا تشيلي الفكار دي واشوف ضحكتك اللي بعشقها.لوفعلا بتحبيني وتوعديني مهما حصل تفضلي جنبي وبعدين انا 
نور بصتله وبرقت..
سيف...في ايه بتبصيلي كده ليه
نور...شمم
سيف...ايه
نور... شمم ريحة بيتزا 
سيف بيشم وبعدها فاق...الله يخربيت شكلك  اشم ايه انتي عايزه
نور...اها بنفس ريحه وهات كاكولاه وشيبسي وبتاع دي  اللي بتبقا معاهم
سيف... نور سوال لو انتي مكاني اروح اطلب بيتزا اقوله بنفس رايحه وبتبقا بالبتاعه معاهم  اقل حاجه هيتف في وشي
نور...ما انا مش عارف البتاع دي ياسيف اها كاتشب
سيف.... تنستر  ياشيخه طب عايزها بعيد عن ريحه عشان دي استحاله نعرفها طعم ايه
نور بطفوله ... الجبنه او سجق
سيف... حاضر حاجه تاني 
نور...ناكل في العربيه عشان هتكسف اكل قصاد.ناس
سيف ضحك... حاضر  طب تيجي نروح وناكل في العربيه
نور...اها يلا وراحو معا بعض وسيف جبلها وقاعدو ياكلو بعد.ما خلصو اكل 
نور مسك بطنه....اهاا كنت جعانه اوي وفكة شعرها وفضلت تهرش
سيف ضم حواجبه وضحك...ايه في ايه
نور...راسي بطقطق  
سيف... ازاي
نور... مش هتفاهم  وبصتله صحيح انت هتيحي معايا فرح سليم وهدير 
سيف...اكيد 
نور... تمام بص انا عندي فستان رصاصي  دا هخلي لي قراءت فاتحه بتاعتنا وهشتري فستان لي فرح سليم  وفستان فرحانه وسرحات مش هينفع 
سيف...هو ايه
نور...  بقولك ينفع طلب من غير زعيق 
سيف...في ايه
نور...ينفع ارجع اشتغل شهر بس عشان  اجيب حاجات الفرح بس ووعد هقاعد
سيف...  هما طولو اوي للدرجه
نور بستغراب...ايه
سيف بعصبيه.. الا"ريل اصل انتي هتتجوزي سوسو انتي عبيطه ابت
نور... ياسيف اسمعني  انا واللهي  شهر بس ومش مع حد غريب هشتغل معاك
سيف...  نور بالله عليكي مش عايز اقول كلام وحش خاليني هادي  كده 
نور.... والفستان طيب
سيف.... اسكتي مش انتي طلعتي مسؤله مني ومالزومه مني انا سبحان  الله المفروض انا اللي اجيب الحاجات اللي حضرتك عايزها  شوفتي 
نور ضحكت علي طريقته.... احنا لسه متجوزناش
سيف هبد ب ايدو علي الطبلو... يارب الصبر من عندك ومش هتتجوزي غيري يانور عدي يومك كده كده انتي بتعتي مافرقتش
نور..  طيب بص ايه رايك
سيف قطعها... تكلي ايس كريم
نور... ايه
سيف لعب في شعرها... هجبلك واجي ينزل
نور مسكت ايدو..  انا بكلمك. ياسيف
سيف مسح ب ايدو علي شه وبصلها وتعدل وبقا بصص ليها..بصي 
نور خافة وبربشت...ايه
سيف اتنهد...مش هجي ناحيتك.اهدي  بصي يا نور  انتي هتبقي مراتي صح
نور...اها
سيف...مسؤله مني  ودلوقتي انا ليكي انتي وانتي ليا صح 
نور.. اها صح
سيف...انا راجل   ولا لا
نور...ااها
سيف... يبقا فستانك بكل حاجه عليا كتبنا الكتاب مكاتبناش انتي بتعتي  وانا مش بعمل معاكي الواجب لا دا حقكك
نور...بس
سيف...مابسش وباس راسها وكفايه منهدا اللي يسترك انتي تعبتي امي نهارده اخلص من حاجه تطلعيلي بحاجه تاني 
نور ضحكت وحضنته...اسفه  وباسته من خدو وحضنته تاني
سيف..تعملي المصيبه وتترمي في حضني ياسوسه
نور ضحكت... بحبك اووي 
سيف...ملس علي شعرها وانا كمان والله 
نور بنوم...ربنا يحفظك ليا
سيف...ياختاااي يابنتي هوو انا كتفي عليه منوم قومي  وفوقها قبل ما  تنام
عده الوقت ونور روحت هي وسيف وكلهم قاعدو معا بعض  وشهدقالت لي نور عايزها ضروري   ومازن وسلمي كانو لسه برا وجه ميعاد مكه  وراحو الكافيه وسلمي قاعدة بعيد ومازن لقه مكه موجوده
مازن...سوري اتاخرت
مكه...لا عادي انا لسه جيه
مازن...تشربي ايه
مكه...اللي تشربه
مازن...انا قهوة مظنش هتشربيها وشاور للويتر   لوسمحت واحد قهوة وشوف الانسه تشرب ايه
مكه... برتقان
مازن... انا مش مصدق ان سلمي كده  ومقدرش اقول لي عمي عن اللي عرفته مش هيستحمل او مش هيصدق  وفي الاخر دي عرضي و مني
مكه...لا لا متقولش انت سبها ولاخلاص وانا شوفت كريم اظن العلقه دي تخلي ميفكرش فيها تاني 
مازن...اكيد كان نفسي يطلع اي كلام مش حقيقي
مكه بتجز علي اسنانه... بتحبها للدرجه
مازن... خلاص  مش هتفرق  انا مستغرب بعد الحب دا كله تعمل فيا كده
مكه...انا جنبك 
مازن....مظنش حد.يعوضها للاسف
مكه اتعصبت...متستهلش كل دا علي فكره  معرفش ليه حبتوها كده هي بنت زاي اي بنت كريم برضو حبها زايك وحاول معاهاوهي كانت بتتكبر عليه  وانت حتي شايفه انك هتموت عليها اشمعنا هي اشمعنا مش انا ماكونش انا ليه انا احسن منها
مازن...ايه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور...اهو يا ست البنات معاكي 
شهد..  بصي هو انا معرفش حصل ازاي وحبيتو ازاي  مع ان مكانش ينفع اساسا انا مش مستوعبه
نور...نعم مين  
شهد...احمد
نور بصتلها واتنهدت...عبو شكلك فاهمتك غلط
شهد...نعم ازاي
نور...لا لا متاخديش في بالك المهم انتي فعلا حبتي 
شهد...اووي  وحصل حاجه الصبح مش عارفه افرح ولا ازعل ولا اعمل ايه
نور... حصل ايه
شهد...حكتلها بس كده حسه انه حس اني كنت هقوله فا احرجتو يعني وهو جبها منه
نور بضحك....لا لا وبعدين علي فكره هو بيحبك اوووي فعلا  
شهد... بجد
نور ضحكت... اها والله كان  بيكلمني عنك دايما  اهو قالك انتي بعد ما عرفتي عنه موافقه
شهد... اكيد طبعا
نور... ربنا يتمملكم علي خير وعلي فكر احمد شاب محترم جدا واول واحده هتبقا انتي في حياتو  يعني ابننا  عمرو ما كلم بنت
شهد ضحكت.... امم وفي ناس طلعت سوسه وبتحب سيف
نور ضحكت.. احم 
سيف خبط...نور
شهد بضحك...اهو جه علي سيره اسيبك انا بقا  ادخل يا اخويا
سيف...


رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والاربعون 44 - بقلم الاء
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent