رواية حب الطفولة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء السعيد

الصفحة الرئيسية

   رواية حب الطفولة الفصل الثالث بقلم زهراء السعيد

رواية حب الطفولة الفصل الثالث 

فهد ببرود. اصل دينا تبقي مراتي
انس بصدمه. ايه يعني ايه يا بابا يعني انتي هتخدي مكان ماما
دينا بدموع.عمري عمري ماخد مكان امك عمري انا مجرد سلعه في يديهم بس مستحيل اسمح في يوم من الايام اني اخد مكان مامتك
انس بغضب. بس انتي اخدتى مكنها دلوقتي اخدت منها جوزها واخدت منها عيلتها ودلوقتي بتحاولي تاخديني منها
فهد بغضب. انسسس عييب
دينا بتشاور بصباعها بمعنى ان يسكت فهد عن الكلام.انس حبيبي انا اوعدك دلوقتي حالا ان انا هطلق من باباك بعد ست  شهور وبعد كده هاسيب البيت وهامشي خالص وابقى ماخدش منك ابوك ولا اخد مكان مامتك
ثم تركت لهم المجال ليتحدثو معا فلان هم بحاجه الى التحدث وذهبت هي لغرفتها تبكي بالم بانها سبب هذا المشكله.......؟ 
فهد. ينفع الكلام اللي قلته لدينا ده
انس ببرود. انا ما قلتش حاجه بس هي اخدتك من ماما وانا مش هاسمح بكده ابدا
فهد  بهدوء. بص يا انس انت ايوه طفل عندك خمس سنين بس زكيه جدا وبتفهم زي الراجل الكبير بالضبط وعشان كده مش هاتكلم معاك كانك الطفل لا هاتكلم معاك كانك راجل كبير قاعد بيتكلم مع ابوه.... 
انس باحترام. اتفضل يا بابا
فهد. ليه ما نعملش انا وانت اتفاق
انس  باستغراب. اتفاق اتفاق ايه
فهد بهدوء. ان حبيت دينا انا هاطلقه وان محبتهاش ومحاولتش تحبها انا هاسيبها على ذمتي وساعتها مش هتعرف تعمل حاجه خالص 
انس بتفكير. امممم  ماشي بس انا هعمل كده بس عشان ماما  مش عشانك او عشان دينا 
كانت هى تبكي في الغرفه 
دينا ببكاء. انا اسفه يا انس اسفه يا حبيبي 
سمعت صوت الباب يترك
دينا  بتمسح دموعها. اتفضل انت
نعم انه انس كان يقف على الباب ويفرك في يده بتوتر. احم انا ان. ا اسف بس انا قولت كده عشان ماما 
ابتسمت دينا. عارفه انك خايف علي امك انا ممكن اقولك علي سر 
انس بابتسامة. قولي....؟ 
دينا بابتسامة. زمان وانا صغيره كنت عندي صديقه اسمها جنه وانا كنت بحب لا بعشقها وفى يوم جات بنت وتكلمت مع جنه وبقه اصحاب وانا غيرت قوي ازاي انا صاحبه عمرها تسبني وتكلم البنت دي وبعد شكل مع جنه وبنت عرفت ان البنت دي امها وابوها ميت**ين وبعد كده البنت دي بقت اعز اصحابي كلهم هى وجنه..........؟
انس باستغراب.مش فاهم قصدك من الحكايه دي
دينا بابتسامة. قصدي ان انا ظلمتها زمان وحكمت عليها من غير ماعرفها وانت كمان بس انا متاكد انك اما تعيش معايا هتحبني
انس بابتسامة. مش عارف بس الايام هتبين
بعد مغادره انس الشقه.....؟
فهد ببرود. مش معنى ان انا خليت انس يتكلم معاكي يبقي في حاجه لا ده بس عشان انس
دينا ببرود. وانا مش عايزة حاجة منك غير الطلاق
فهد ببرود. انا طالع المريم 
دينا بنفس البرود. براحتك 
نزل فهد لمريم وكانت تقرا كتاب........؟ 
فهد باستغراب. مالك يا مريم 
مريم بدموع. انا لا ولا حاجه خالص بس جوزي اتجوز على ومين بنت خالتى واللي كانت حبيبته القديمه
لا وبعد كده كل تيجي بكل بساطه تقولي مالك يا مريم لا مفيش حاجه تستاهل انك تتعب نفسك وتسيب العروسه وتيجي ليا اطلع فوق عند دينا مراتك التانيه 
فهد بدموع. والله يا مريم انا محبيت قد محبيتك اه هى كانت حبيبتي بس ده كان زمان اما دلوقتي انتي اللى حببتي وروحى 
مريم ببكاء. طيب اما انا روحك اتجوزت دينا لييه ليييه  يا فهد تتجوز دينا 
فهد  ببكاء. عشانك انتي وابنك 
مريم باستغراب. عشاني انا وانس ليه 
فهد. بابا...............؟ 
مريم مصدومه. مستحيل بابا يعمل كده اه هى بنت اخته وخايف عليها بس انا كمان بنت اخته وكان مفروض يفكر في مشاعري انااا
فهد. متخفيش يا مريم انا هطلق دينا بعد ست شهور 
مريم بتعب. انا مش قادره اقف علي رجلي مش قادره ف. ه. د    
وهوب اغمي عليها 
فهد مصدوم. مرررررررررييييييييييمممممممممممم...........؟ 
بصه  الحلقه هى صغيره بس هنزل علي طول يعني ممكن 
الجمعه..... 💕
السبت......... 💕
والاحد.... 💕
الاثنين.......💕

يتبع الفصل التالي اضغط هنا
رواية حب الطفولة الفصل الثالث 3 بقلم زهراء السعيد
ranosha

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent