رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الواحد و الثلاثون 31 بقلم اميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

      رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الواحد و الثلاثون 31 بقلم اميرة رمضان 

رواية مصيبة سكنت قلبي الفصل الواحد و الثلاثون 31

ساره : خير ي عز حصل حاجه ولا اي 
عز : مفيش حاجه ي بت كلو تمام 
ساره : امال جاي ليه 
عز ؛ جاي عشانك 
ساره ببرود : ليه 
عز : ساره انا قولت لجاسر ان احنا مخطوبين ليه قولتيلو اني بهزر 
ساره : لانك فعلا بتهزر 
عز : طب انتي مش نفسك نتخطب 
ساره بقوه : لاء# بقلمي_اميره_رمضان
عز : لاء ازاي وانا عارف انك بتحبيني 
ساره : فعلا انا حبيتك بس انت عمرك محسيت بيا ولا حبيتني بلعكس كنت بتدوس علي قلبي اكتر 
عز : طب خلاص تعالي نحاول مع بعض واكيد هحبك 
ساره : عز انت بجح واناني 
عز : احترمي نفسك 
ساره : انا محترمه غصب عن اي حد وبعدين انت جاي تقولي نحاول انت عبيط انت كل حاجه عايزها لازم تعملها متعرفش تقدر حد ولا تحس بحد خالص 
عز : طب انسي كل اللي فات انتي مش عايزانا نتجوز 
ساره : لاء مش عايزه الاول كنت بحبك دلوقتي لاء بحترمك زي اخويا الكبير ماهو انا بنسبالك زي ملك وميرا وريم 
عز : ملك قالتلك 
ساره : لاء والله انا اللي سمعتك وانت بتقولها ووجعتني اوووي بكلامك عليا ولدرجادي شيفني هبله وهطله بس انا مش كده ومش هسمحلك انك تتعدي حدودك معايا وكلامنا خلص اتفضل 
(وسابته ومشت )    
(لما نزلت سابت تلفونها وميرا رنت عليها جاسر نزل يديها التلفون شافها واقفه مع عز غار عليها اووي وقرب وسمعها وهي بتتكلم معاه فرح اوي ان مفيش حد في قلبها  )
_______
يوسف : الو 
_ يوفي وحشتني 
يوسف : اي ي غيبوبه انا زهقت من الرن عليكي ومفيش حد معبرني 
_ والله كنت نايمه وعملاه صامت 
يوسف : بحبككككككك
_ وانا كمان بحبك اوي 
يوسف : انا زهقت انا هاجي لابوكي انهارده ونحدد يوم الفرح ونعملو قريب 
_ احنا مش قولنا بعد سنه 
يوسف : السنه دي عند اااااامككككككك
_ههههههه انت مستعجل اوي كده 
يوسف : طبعا عشان تبقي معايا بدل منا متشحطط عشان اسمع صوتك 
_ طب خلاص بس انا لسه في حاجات كتيره نقصاني 
يوسف : انا مش عايز اي حاجه انا عايزك انتي وبس 
_ والله ياريت بس نفضل علي الكلام الحلو ده ومتعملش زي الرجاله التانيه بعد الفرح بشهر بيظهرو علي حقيقتهم وبطلعو عنينا
يوسف : لاء  والله انا مش زي الرجاله التانيه انا هطلع عينك من تاني يوم علطول 
_ هههههه طمنتني 
___________
رنا بتخبط علي الباب جاااامد 
نجوه : ايوا جايه اهوووو    (وفتحت الباب)
رنا : ابنك فين ي نوجه 
نجوه : مقتول جوا 
رنا : فين المااااااايه 
نجوه : ههههههههه لو ضربك مليش دعوه 
رنا : وانا اكيد مش هدخل ادخلي انتي صحيه 
نجوه : متدخلي انتي 
رنا : منا لو عارفه ان  ابنك محترم وبيلبس هدومه كامله كنت دخلت لكن تحسي ان ابنك الهدوم بتقرصو 
نجوه : هههههههه في دي عندك حق 
ودخلت صحته لبس وطلع  
عمر بنوم : خير حد ياجي لحد دلوقتي 
رنا : ده العصر خلاص فاضل عليه نص ساعه
عمر : اهو لسه بدري 
رنا : انا مستنياااااك تصحي من بدري عشان نروح نشتري حاجات وانت لسه نايم ااااااااي انا زهقت في خمس دقايق تكون لاااابس 
عمر : طب اهدي يخربيتك 
رنا : يلا خلص بقاااااا
عمر : طب اعمليلي قهوه علي ملبس عشان افوق 
_______# بقلمي_اميره_رمضان
زين : بت انتو هتروحو دلوقتي 
ساره : ايوا ريم بتلم حاجتها ونازله 
زين : طب انا عايز اوصلكم 
ساره : شكرا مش عايزه 
زين : وانتي مالك انتي انا عايز اوصل ريم بس هاخدك كوبري عشان اوصلها 
ساره : وبتقولها في وشي كده 
زين : معلش يلااا بقا 
ساره : ريم مش هترضي 
زين : منا جايلك عشان تقنعيها وكمان تنزلي في نص الطريق عشان عايز اقولها حاجه 
ساره : كماااااااان 
زين : عشان خاطري والله مش هنسالك الجميل ده 
ساره :امري لله
(وصلت ريم)
ريم : يلا ي ساره 
ساره : زين هيوصلنا 
ريم : لاء مش هينفع 
ساره : هو اصر انه يوصلنا وعادي احنا بيطلع عينا في المواصلات متقوليش لاء ويلا
ريم : انتي عبيطه ي بت لاء طبعا مش   هنركب مع واحد غريب 
زين : جاهزين ي بنات يلا
ريم : لاء معلش مش هينفع 
زين : كنت متاكد انك مش هترضي اتفضلي كلمي 
ريم خدت التلفون 
ريم : الو 
كريمه : ايوا ي بنتي اركبي معاه هو استأذني انه يوصلك 
ريم : ي كوكي ماهو...
كريمه : بقولك استأذني ي بت خلاص 
ريم : ماشي 
(وركبو هما التلاته العربيه ومشو )
ساره : الو ي خالتو عامله اي 
خالتها : حبيبتي انا بخير انتي عامله اي 
ساره : انا تمام انا جايه زي مقولتلك اقعد عندكم شويه واخد الشال بتاع امي # بقلمي_اميره_رمضان
خالتها : انتي قولتي انك جايه 
ساره : ايوا 
خالتها : معلش ي بنتي تلاقيني نسيت تعالي تنوري الدنيا كلها 
ساره : حبيبتشي  (وقفلت التلفون )
ريم : رايحه عند خالتك ايمتي 
ساره : دلوقتي معلش ي زين معاك الشارع الجاي 
ريم : طب  هو ده وقته متخليها يوم تاني 
ساره : لاء طبعا عشان امي عايزه الشال ضروري 
ريم : طب احنا في الصيف هي عايزه الشال ليه 
ساره : كده امي بترتاح لما يبقي في الدولاب سلام بقااا هتوحشيني باي 
ريم : ي بت ب...
نزلت ساره بسرعه ومشت 
زين بضحك : متخافيش ي بنتي مش هخطفك 
ريم : مش خايفه علفكره 
زين : هههه بهزر 
ريم : منا عارفه 
زين : هو انتي داخله هندسه عشان بتحبيها 
ريم : لاء عشان اثبت لبابا والدنيا كلها اني شاطره وقويه
زين : معظم حياتك عيشاها عشان الناس مش شايف حاجه انتي عيشاها عشانك انتي 
ريم بضحكه حزينه : هو انا كان مين فرحني ولا مين عمل حاجه  عشاني 
بس تعرف في كتير بيحبوني زي اصحابي وماما كريمه بس برضو في كتير اووي بيكرهني واولهم ابويا وجدتي ومراته وبنته 
زين : ناس كتيره اوي بتحبك بس انتي مش شايفه كده 
ريم : ومين قالك اني مش بشوف 
زين : يعني انتي واخده بالك 
ريم : بس انا مش راضيه اخد بالي عشان الكل بيبصلي بشفقه علي حالي واولهم انت 
زين : اناااا
ريم : ايوا انت الوحيد اللي شفت انكساري وحزني وضعفي فاكيد حتي لو حبيتني هيبقي شفقه وانا مبقبلش كده 
زين : بصي حقيقي انا حبيتك من اول يوم شفتك فيه لما اتخانقتي مع احمد 
ريم : حبيت البنت القويه ودلوقتي انت عرفت اني مش قويه 
زين : انا اعجبت بيك وانتي قويه ومجنونه وحبيتك وانتي ضعيفه وعشقتك في كل حالاتك 
(ريم اتفاجئت واتكسفت اووووي )
لو لو س سمحت اقف هنا  # بقلمي_اميره_رمضان
زين : هوصلك لحد البيت 
ريم : في شغل في الشارع دلوقتي بيجددو الاسفلت ومفيش عربيات بتدخل وبعدين دي هي خطوه
زين : خلاص هنزل اوصلك مشي 
ريم : والله واقول لناس اي ابن اختي 
زين :خلاص مش هضغط عليكي بس هرن عليكي وردي 
ريم بكسوف ،حاضر 
(نزلت وهي فرحانه اوووووي وزين لف العربيه ومشي هو كمان وكان طاير من الفرحه عشان اخيرا قالها )
ريم نزلت ومشت شويه ولقت حد مسك ايدها 
ريم : انت مين يلاااا اوعي ايدك  وضربته بالقلم 
الشاب ضربها بالبوكس في وشها صرخت ريم ووقعت في الارض 
زين سمع صوتها بص في المرايا شافها واقعه علي الارض و4شباب واقفين حوليها نزل بسرعه من العربيه 
الشاب التاني مسكها من الطرحه وشدها جامد 
ريم : اااه شعري وفجاء سابها بصت عليه كان زين كسر ليه دراعه 
ريم بخوف زين واستخبت وراه 
زين اركبي العربيه واقفلي الباب عليكي 
ريم : لاء لاء مش هسيبكككك
زين : سمعتييييي
الشاب : اي ي حلو خايف عليها دي هتتشوه حالا ولسه هيمسك ريم ضربه زين بالشالوط وفضل يضرب فيهم كتير اوي 
ووحد جه من وراه وضربه بالشومه علي دماغه وقع علي الارض 
كل ده وريم بتصوت لحد الناس متجمعت علي صوتها والشباب هربت وزين مرمي علي الارض 
جرت  ريم عليه 
زين زين فوق انت مغمض عينككك ليييييه 
وبصت علي دماغه لقتها بتنزف د*م كتييييير
ريم بصراخ : زييييييييييييييييين 

يتبع الفصل الثاني و الثلاثون اضغط هنا

الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة: "رواية مصيبة سكنت قلبي " اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent