رواية عشق اللؤلؤ الفصل الواحد والثلاثون والاخير31 - بقلم الاء عوض

الصفحة الرئيسية

رواية عشق اللؤلؤ البارت الواحد والثلاثون والاخير31 بقلم الاء عوض

رواية عشق اللؤلؤ كاملة

رواية عشق اللؤلؤ الفصل الواحد والثلاثون والاخير31 

في أفخم قاعات مصر كان فرح أبطالنا 
دخلت الاء وكريم وخطفو الأنظار كانت قمر بالفستان الأبيض اوي وكريم كان قمر اوي 
فرحتهم باينه في عيونهم الكل فرحان ومبسوط ليهم وخديجه وحسام كانو مبسوطين اوي
قعدو في المكان المخصص ليهم
كريم/ انا مبسوط اوي مش مصدق نفسي
الاء/ الف مبروك يا حبيبي
كريم/ الحمد لله سمعت حبيبي دي قبل ما اموت
الاء/ بعد الشر عنك يا حبيبي
كريم بخبث/ انا بقول تسكتي الوقتي بدل ما اشيلك ونروح
الاء بضحك/ مجنون وتعملها
سلمي كانت قمر خالص كانت واقفه جنب الاء واسر كان واقف مع صحابه
وسط فرحتهم دخل شخص القاعه
سلمي بصدمه/ مستحيل
حسام راح ناحيه راجح
حسام بغضب / انت اي اللي جابك اطلع برا
راجح بهدوء/يا عمي سيبني اقول الكلمتين اللي عايز اقولهم وهمشي
حسام بحده/ مفيش كلام اطلع برا
راجح سابه وطلع على الاستيتج ومسك المايك وسلمى مازالت في صدمتها مش مصدقه انها شافته تاني هي ماصدقت تطلعه من حياتها وتنساه
راجح بهدوء/ اولا حابب ابارك للعروسين ثانيا عايز اقول اني خسرت كتير اوي خسرت اكتر قلب طيب في الدنيا، خسرت اكتر قلب حبني، مشيت ورا الشيطان وخسرت كل حاجه وبقيت وحيد اسف مش لاقي كلام اقوله غير اني اسف وربنا يعوضك كل خير
ساب راجح المايك وطلع برا القاعه خالص مكنش حد فاهم حاجه بس توقعه انه انفصل عن سلمي بس ميعرفوش التفاصيل والغريب من كل ده أن سلمي متاثرش من كلامه كأن قلبها اتقفل من ناحيته لو قال الكلمتين دول من زمان كانت اترمت في حضنه وقالتله انا مسمحاك بس خلاص فات الاوان
كان أسر بيراقب سلمي بعينه واتفاجئ انه ملقاش اي ريأكشن في وشها هو مبسوط طبعا لكن مستغرب
 في وسط تفكيره سلمي بصت ليه وابتسمت هو مفهمش معنى الابتسامه كويس الا انه بادلها الابتسامه بحب
أحمد بفرحه/ مبروك يا عروسه بقا انتو تتجوزه قبلنا دي تبقا عيبه في حقنا بردو 
الاء بضحك/ معلش بقا خليها عليك
يارا / مبروك مبروك
الاء بمرح/ البس هتتجوز واحده مجنونه 
أحمد/ انا راضي 
كريم/ ربنا يخليكو لبعض 
أحمد/ امين يارب والف مبروك 
الاء وكريم/ الله يبارك فيكو 
وجيه وقت رقصه السلو 
في لمح البصر معرفش ازاي ياخويا تلاقي الاستيتج كله كابلز😂
كانت سلمي واقفه بصه ل الاء وكريم بحب قاطع تركيزها أسر وهو بيسحبها وراه على الاستيتج عشان يرقصو 
سلمي بصدمه/ اي إللي انت عملته ده يا مجنون 
أسر/ عملت اللي كان لازم اعمله من زمان 
أسر/انا غبي فعلا كنت هضيعك من أيدي بسبب ترددي كنت هستخدم عقلي وهسيب قلبي اللي كان واقع في حبك من اول يوم شافك فيه بحبك يا سلمى تتجوزيني 
بركاتك يا الاااء هانم😂
سلمي بهدوء/ وليه تتجوز مطلقه 
أسر/هششش متقوليش كده تاني
شدد أسر في حضن سلمي وهي ما صدقت واتكلبشت فيه اكتر واكتر وهي مبسوطه وقلبها بيرقص من الفرحه 
كريم/ مبسوطه 
الاء/ هموت من الفرحه مش مصدقه اني في حضنك وبقيت مراتك بحبك اوي يا كريم
كريم/ وانا بموت فيكي يا قلب وعقل وروح كريم 
شددت الاء في حضنه وهي مبسوطه جدا 
عدي سنه كامله على الأحداث 
الاء عايشه احلي حياه مع كريم وساميه وملك هي عايشه معاهم في الفيلا وحبتهم جدا او بمعنى أصح حبت كريم جدا لأنه كان طيب وحنين معاها كل يوم بيثبت ليها حبه وعشقه وهي حاليا حامل في الشهر الرابع 
واكيد يعني أحمد ويارا اتجوزه ماهو مش هنسبهم كده حرام😂
واخيرا أسر اتجوز سلمي وكانو سعداء جدا وخديجه وحسام كانو بيعامله سلمي كأنها بنتهم التانيه كانو بيقفو معاها في كل حاجه كانو جنبها في أصعب ظروفها هي بتحمد ربنا عليهم وعلى أسر اللي كان عكس راجح تماما بالعكس اسر بيبادلها الحب والطيبه والحنيه بيخليها تحس احساس كانت مفتقداه من زمان 
وكأي بيت مصري أصيل العيله كلها بتتجمع مع بعض يوم في الأسبوع 
وكل أبطالنا كانو متجمعين في بيت حسام وخديجه 
الاء وكريم واسر وسلمى وساميه وملك 
اليوم ده مش بيخلص من الضحك والهزار وقصف الجبهات اللي الاء متخصصه بيها 
كله بينسى الزعل والحزن والوجع وبيدي نفسه فرصه للضحك والفرفشه والاستمتاع بحلاوه الدنيا.. 
بس دي قصتي اللي حبيت أقدمها ليكو واتمنى تعجبكو 
ولكن توقف عزيزي القارئ مش هنسي اخر نصيحه 
نصيحه
اهم حاجه في أي علاقه اننا نختار صح
نختار اللي يصونا ويحمينا، مش نختار الللي بيقول كلام حلو وبس
نختار اللي شارينا وحاببنا، مش نختار اللي في أول مشكله يسبنا
نختار اللي  بيخاف على زعلنا، مش نختار اللي بيهمه نفسه وبس
نختار اللي مهما زعلنا من بعض وبعدنا احنا بردو ملناش غير بعض 
اختار صح يا جميل ❤️
اولا ادعولي اني اعدي الازمه دي على خير لاني محتاجه دعواتكو 
ثانيا هتوحشوني جدا وهكون مفتقده تعلقاتكو اللي كانت بتفرحني حقيقي كانت بتيجي في وقت ما بكون محبطه جدا
ثالثا هيوحشني تعلقاتكو على النصيحه واتمنى يكون ولو واحده بس اتعلمت منها او استفيدت بيها بتمنى والله
رابعا بقا انتظروني في رواياتي الجديده♥️

تمت الرواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent