Ads by Google X

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى علي

الصفحة الرئيسية

       رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الحادي عشر 11 بقلم ندى علي

رواية حين تقع في الحب الجزء الثالث 3 الفصل الحادي عشر 11

نورهان بصدمه شديده والدموع بتنزل من عيونها :بابا 
جمعه بخبث وسخريه:اممم بابا ايوااا بابا يا و*** اللي مرمي بقاله 13 سنه في السجن وانتي دورتي علي حل شعرك خلفتي من مين يا بت 
نورهان بدموع :انت اللي عملت في نفسك كدا تعرف ان احيانا بندم ان عندي اب زيك وكنت وعده نفسي ان اليوم اللي هطلع فيه من السجن هو اليوم اللي هيكون جنازتي فيه علشان مش عوزه اشوفك 
جمعه بكرهه مسك شعرها بقوة وغل مع صراخ نورهان:انا هعرفك يا و**** بتتعري مني ازاي 
نورهان بصراخ وفرحه ايضا :انت قاتل ايد الو*** دي هي اللي قتلت دم امي بد*م بارد انت شيطااان 
جمعه بغضب رفع ايده وكانت هتنزل علي وش نورهان لولا ايد عمر الا منعته 
عمر بغضب زقه لورا :محمد امسكه لما اشوف مراتي وبنتي ومسك نورهان بخوف عليها وهي منهاره من العياط 
محمد كتف ايده من ورا ضهره :عمر هنفتح قضية اعتداء علي الاهالي 6 سنين سجن وقتي بس دا مين 
عمر بص لنورهان اللي حضنه فرحه بوجع وكسر ضهر :نورهان بصي ليا يا حبيبي اهدي ومسح دموعها مين دا انتي تعرفيه منين وازاي تفتحي لحد غريب 
نورهان بشهقات وهي مسكه تيشرت عمر :عمر دا دا ابويا وانهارت في البكاء 
كانت الصدمه علي الجميع 
عمر بصدمه:ابوكي ..احم طيب اهدي يا حببتي وفهميني ايه اللي حصل 
جمعه بغضب:انا هقتلها واشرب من دمها دي حابت العار ليا وانا هخلص عليها النهارده 
عمر بغضب قام هجم عليه بشراسه :انت لما تتكلم مع مراتي سا تتكلم بأدب يا تخرس خالص علشان انا ماسك نفسي عليك باعافيه 
قاسم شال عمر عنه بالقوه :بس اهدي بقاااا كدا الموضوع مش لصالحنا علشان ابوها يعني لازم محامي علشان المحكمه ولازم مراتك تيجي تشهد ضده 
نورهان بصريخ :هو انا مش هعيش في امان خالص انا كل ما بلاقي الفرح لازم حاجه تيجي وتبعده عني عمررر وقامت مسكت هدومه عمر والله انا عمري ما عشت معاه الراجل اللي انت شايفه دا هو هو اللي قتل ماما بيده دي يا عمر هو وانهارت في البكاء ارجوك اوعي تبعد عني مقدرش اعيش عارفه ان ابويا مش كويس بس بس 
عمر اخدها في حضنه بهدوء:هشششش انتي مفكره علشان واحد زي دا ممكن اسيبك دا لو اخر واحد في العالم يا نوري انا واناي ملناش غير بعض المهم ادخلي انتي وفرحه جوا وانا هنزل اروح القسم اعمل بلاغ وراجع تمم 
نورهان هزت راسها ودخلت جوا وعمر قفل باب البيت :بص قبل ما اعمل البلاغ لازم اروق عليه الاول علشان ميفكرش تاني يبص لمراتي بنظره بس 
محمد وقاسم ببتسامه خبيثه :ودي تقوتنا يلا علي المينا ورا المركب احلي علقه لاحلي حماك في الدنيا 
جمعه بغضب :ابعدو عني ابعدو 
عمر :تؤ تؤ لسه التقيل جي ورا فا اسكت علشان مش عاوز اعلم عليك قدام الناس هنا واخدوه في العربيه ومشو 
*****************
عند نسمه 
نسمه كانت راحه جي في شقتها التحاليل هتطلع النهارده وهي مستنيه جواب من الدكتوره علي الفون 
نسمه بخوف:يارب تكون خير يا رب اكون كويسه ومسكت بطنها وانت كمان كويس يارب ولقت رساله من الدكتوره 
الدكتوره :نسمه بصي البيبي بالف خير انا مش عوزاكي توهمي نفسك وخلاص انتي عندك زياده احماض علي الرحم ودا اللي بيخلي البيبي حركته خفيفه جداً والكيس مش بيكبر لازم تقلي من الموالح نهائي لكن موضوع القرف دا فا دا شيئ وارد بلاش تخليه يقرب منك طوال فترة حملك دي وبعد كدا يحلها الحلال المهم اطمني ومتحطيش في بالك 
نسمه كانت بتقرء والبسمه علي وشها جميله وباين عليها الفرح :الحمدالله يارب الحمدالله انه بخير وانه مش هيبعد عني شكرا نسمه الدكتوره كتير ونزلت علي تحت وهي فرحانه ومش شايله هم ورجعت تتعامل تاني نسمه الرقيقه والهاديه 
(دي حاجه تعرفك ان لو المشكله ملهاش حل وانت فقدت الامل ربنا بيخلق الامل دا حتي لو واحد في الميه )
نفين كانت خلصت صلاة العصر:نسمه انتي فين يا حببتي من الصبح ولا اتغديتي ولا شربتي لبن علشان الدسم انتي مهمله في حملك يا نسمه 
نسمه :والله يا ماما انا طول ما انا فوق باكل تفاحه موزه اي حاجه متقلقيش عليا وحطت ايدها علي بطنها ببتسامه وبعدين البيبي بياكل اكتر من نورهان 
نفين بضحك :ربنا يكملك علي خير يابنتي 
نسمه :يارب يا ماما يارب اومال فين اسر 
نفين :اسر بيلعب كوره في الشارع اهو 
نسمه بفزع :يختااااي دا قاسم محذرني قبل ما ينزل متخليش اسر ينزل الشارع بيعمل مشاكل 
نفين :من بعد عاصي ما مشي وهو هادي كان عاصي هو اللي اس المشاكل 
نسمه بضحك :حصل كان بيخطط ولا اجدعها حرامي 
***********
نور في العربيه عاصي نام علي نفسه في الكرسي اللي ورا ونور شايله حبيبه اللي نايمه علي رجلها وهي بترضعها 
غسان بنرفزه :نور بلاش رضاعه في ام العربيه قولتلك من ايام عاصي بلاش رضاعه برا اوضة نومك 
نور :اعمل ايه يعني يا غسان ما هي جعانه اكيد مش هسيبها جعانه يعني 
غسان بغيره وغضب :ولما حد يشوفك يا هانم ردة فعل اهلي هتكون ايه هقتله فيها 
نور مسكت ايده بحنان :يا روحي وهو مين اللي بيشوفني غيرك الزجاج اسود كله اهو مين بقا اللي هيشوفني 
غسان بخبث :المشكله انا انا مش عارف اركز في السواقه ولا في..
نور بخجل ومقاطعه :في ايه في ايه قدر ان معانا انسان صاحي وهو نايم وبطل قلة ادب 
غسان بمناغشه :ولما ابطل قلة ادب معاكي هعملها مع مين 
نور بخجل :غسان اسكت عيب كدا 
غسان وهو بيقرصها من وسطها :اوعاااااا 
نور بخجل شديد :بص انا هنزل اعد جنب عاصي علشان قلة ادبك دي 
غسان بنظره :هتنزلي ها وهتعدي جنب عاصي ايواا قولتيلي انتي ولاده بقتلك كام دلوقتي 
نور بستغراب:اشمعناا 
غسان بخبث:علشان نجهز للي هيجي جديد بقااا 
نور بخجل :بص انا مش هرد عليك اوك 
غسان :ياااااه الواخد مقعدش في جو هاادي كدا من زمان من غير عيال وزن وعياط ااااه قلبي يؤلمني علي حياتي 
بعد ربع ساعه 
حبيبه بتعيط بشده ونور بتعمل سندوتشات لعاصي والطريق زحمه والجو حر وعاصي نازل عمال يغني وغسان متنرفز ونور مش عرفه تسكت مين 
عاصي :ماما بسرعه ماما بسرعه ماما خلصي السندوتش بقااا 
حبيبه بتعيط بشده 
نور بعياط :بس يا روحي بس انتي بتعيطي ليييه 
غسان بصوت عالي وغاصب :بسسسسسس بقي قرفتوني في عشتي وبص لعاصي وانت بطل اغاني احسن ما انزل اكسر دماغك دي اخرص وبص لنور وانتي بتعيطي ليه مش هيبقي ولادك وانتي كمان 
نور بدموع :خد حبيبه سكتها وبصت لعاصي امسك السندوتش اهو ومش عوزه اسمع صوتك لحد ما نوصل وهي نضفت المكان من مكان العيش والاكل 
غسان بغضب :عملتو عربيتي الغاليه الجميله تاكسي يا ولاد ****
نور بغيظ:مش انت اللي من شويه كان عجبك الهدوء وعاوز تخلف كمان زعلان ليه مننا بقاا 
غسان بص ليها بغضب :مش طايق كلمه من حد وهو بيعد علي صوابع ايده حر وزحمه وعياط وزن والطريق ابن**** علي يوم ابن ***** ياريت تسكتي علشان نوصل بسلامه تمام 
حبيبه اللي بتبص لابوها بهدوء بسبب حركة ايده وبتضرب برجلها في صدره 
غسان بغضب :وبنتك كمان دا اللي ناااقص امسكي خدي البت دي معاكي 
نور اخدت حبيبه وفضل تلاعبها 
***************
عند انتصار 
انتصار بغضب :افهم ايه من مش مرتاحين مع بعض هو احنا كنا بنجوزكم علشان تقولي ليا كدا 
سلوي بدموع وندم :ماما انا فياا اللي مكفيني علشان خاطري بلاش توجعي قلبي اكتر وانا لما اهدي هتكلم 
انتصار بغضب :تتكلمي ولا انشااله ما اتكلمتي انا عوزه اعرف جوزك عمل ايه علشان تطلقي انطقي يابت انطقي 
سلوي بوجع وانهيار : انا اقولك ليييه علشان انا وحده خاينه حبيت راحل علي جوزي او بمعني اصح حبيبت راجل غير جوزي علشان انا عمر احمد مكان فارق معايا دي دلوقتي انا حب غسان مزروع في دمي جواياااا مقدرش اطلعه حولت انسااه بس كنت بفتكره اكتر واكتر وجوزي عرف الكلام دا وعاوز يطلقني عوزه تعرفي ايه تاني يا ماما بس الحب مش بيدي 
انتصار رفعت ايدها بغضب ونزلت علي وش سلوي بالم وقالت بحقاره :حب ايه اللي مش بيدك انتي دمرتي حياتك ومع حياتك سمعتنا جوزك اللي بيحبك وعاوزك وبيتمني رضاكي وعوزه ايه من غسان غسان متجوز وجاله عيلين وبيحب مراته اناي مفكره ان هيسيب نور علشانك تكوني غلطانه يابنت بطني تصدقي احسن طلاقك احسن من فضحتنا في البلاد اطلقتي ليه اصل بخب واحد غير جوزي وسابتها ودخلت علي جوا 
سلوي انهارت من العياط :مش بيدي مش بيدي والله العظيم اعمل ايه انا مش قدره اعمل حاجه خااالص يارب يارب ساعدني 
************
بعد وقت كبير وصل غسان الجماليه واللي اول ما نزل الاكل رحب بيه نزل وهو شايل شنطة عدوم وحبيبه اللي نايمه علي كتفه 
عاصي نزل جري :اسررررر ولااااا انا رجت 
اسر بفرحه جري عليه وحضنه بشدة :وحشتني اوووي انتو جيتو علطول 
عاصي :اسكت سيبك دلوقتي البنت غزل فين وعامله ايه 
غزل ايجت بسرعه ليه جزي بطفوله :ازيك يا عاصي وحستني خالس 
عاصي اول ما شفها حضنها :وانتي كمان يا عزل وحشنتي خالص 
نور واقفه تتفرج علي عاصي و هو حاضن البنت بزهول 
غسان ايجه ليها بغضب :نوررر بقالي ساعه بنادي عليكي مبترديش ليييه 
نور :كنت بشوف ابنك المحترم اللي زي ابوه وهو بيحصن غزل بنت لمياء جرتنا 
غسان بص عليه بضحك شديد :جدع يلا طالع لبوك كان معلم علي بنات الحاره بنت بنت ووجد نور تنظر له نظرة شر احم دا قبل الحواز يعني انا بقول يلا 
نور بغضب وغيرك :التاريخ الجميل بتاعك انا حفظاه يا غسان بيه وطلعت علي فوق وغسان حامل باقي الشنط 
نفين اللي نزله بوس في حبيبه 
نسمه بفرحه حضنت نور ونور راحت باست راس نفين وراس منير بحترام وقعدت معاهم 
غسان بسرعه :لاء يا مراتي الغزيزه والله اتمني ان اجي اعد انا كمان بس ورانا شغل تعالي معايا نشوف هنعمل ايه في الشقه والبت مع امي  اقبل ما تفتح في العايط 
نور :طيب نستأذن يا جماعه هطلع اشوف هرتب الهدوم انضف الشقه وانزل تاني نسمه لو حبيبه هيطت رن عليا انزل ليها 
نسمه :حاضر يا حببتي اطلعي انتي 
غسان بصوت عالي :عااااصي ولااا 
عاصي من تحت :نعممم يا بابا 
غسان :اوعي تبعد عن البيت علشان لو بعدت هكسر رجلك 
عاصي :حاضر حاضر 
غسان شال الشنط طلعها فوق ونور فتحت الباب ودخلت غسان مسك ايدها وقفل الباب وحاوطها بين الحيطه والباب 
غسان بخبث :الا ايه الناس اللي بتحلو يوم عن يوم دي وبتبقي زي القمر كدا غسان بيتكلم وهو بيفك الحجاب بتاعها 
نور بخجل :غسان الشنط والهدوم الشقه متربه ابعد خليني اخلص 
غسان وهو بيبوس رقابتها برقه :شنط ايه دلوقتي اللي انتي فايقه ليها انا عوزك تخلي تركيزك كله معايا انا وباس شفتيها برقه مبالغه ثواني وتحولت لشغف وعشق
نور حولت بقدر المستطاع الابتعاد ولكن بلا حدوي انها بين يدين غسان الالفي وثرانيزوتحاوبت معه في قبلته حته وجدته بعبث في سيابها حتي ازحهم ابتعد عنها وهو يتنفس بسرعه وخلع تيشرته وحملها بين يديه حتي اصبحت في مستوي طوله وذبهورالي عالهم الخاص الذي لا يختم فيها غسان ونور عشقهم .
****************
يمني كانت راحه جايا فيزالبيت بغضب من ماهر وفي نفس الوقت بشعور غريب تكتاسحه في قلبها من اتجاه محمد 
سمير دخل عليهم :ازيك يا يمني يا بنتي 
يمني :بخير يا بابا الحمدالله 
سمير :امم والراجل اللي متقدم دا مش هنوافق بيه ولا لاء علشان نشوف حالنا 
يمني بخجل :اللي فيه الخير يقدمه ربنا يا بابا 
سمير ببتسامه :يبقي علي بركة الله 


يتبع الفصل الثاني عشر اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent