رواية مليكة الرعد الفصل الثاني 2 - بقلم سوكا

الصفحة الرئيسية

رواية مليكة الرعد البارت الثاني 2 بقلم سوكا

رواية مليكة الرعد كاملة

رواية مليكة الرعد الفصل الثاني 2

وصلنا البارت ال فات ان مليكه اتاخرت علي المحاضرة

 
مليكه بتوتر : ممكن ادخل ي دكتور
رعد بصوت مرتفع وعصبيه:انا مفيش حد بيدخل المدرج بعدي مش إدارة الجامعة محظرة
مليكه بتوتر: أصل اصل انا كان معايا تليفون ضروري ممكن ادخل
لينظر لها رعد بغضب وهو يتذكر كلمة حبيبي التي قالتها
رعد بسخريه: طبعا لازم تتأخري ما انتي مش فاضيه غير للحب علي التليفونات
مليكه بصدمه : لتقول بغضب وصوت عالي نسبيا: ادخل ي دكتور ولا لأ
ليصدم رعد كيف تتجرأ ان ترفع صوتها علي كيف انه الكينج
رعد ببرود : اتأسفي تدخلي
لتنظرنحو المدرج لتجد هذا الحشد الهائل من الطلبه ونظرات رفقاتها الذي تتوسل لها ان تنهي الموضوع بكلمه: اسفه ماعدا اسيل التي كانت الصدمه محتليه عليها فهي لم تكن تعرف ان رعد هوا هذا الدكتور المتجعرف
مليكه بنظرة تحدي: ولومقولتش
رعد بسخريه حاجه بسيطه خالص هتشيلي المادة بس
لتصعق مليكه ولكن لا تتخلي عن هذا الكبرياء
مليكه : ط ..... لكن تقطعها اسيل وهي تقول بتوتر واضح
اسيل : معلش يا دكتور انا متاسفة بالنيابةعنها اصل والدتها كانت تعبانه وهي متوترة حاليا اتمني حضرتك تفهم الظروف وكده( كدابه مكنتش تعرف ان ميادة تعبانه اصلا😂😂😂)
رعد ببرود نعم انه يعرف انها في هذا الصف ولكن استغرب لماذا تدافع عن هذه الوقحة في نظره
رعد ببرود: اتفضلي تدخلي سماح المرادي عشان خاطر الانسه اسيل
لتدلف مليكه تحت استغرابها واستغراب جميع من في المدرج لماذا سمع من كلام اسيل لماذا؟
يقوم رعد بشرح المحاضرة تحت استغرابه من مناقشه مليكه للمحاضرةمعه كيف وهم كانو يتعاركون منذ قليل انها حقا غريبه
لتنتهي المحاضرة وتفضل مليكه تسجل الملاحظات ال تحتاجها لتاتي تخرج لتسمع
رعد ببرود مصطنع( لكن هوا هيموت من الغيظ بسببها😂😂) انا سمحتلك تخرجي
مليكه ببرود: اظن ان وقت المحاضرة انتهي يعني انت دلوقتي مش دكتوري
رعد باستغراب من لون عيونها الذي يتغير فجأه
رعد ببرود : انتي صح بس انتي بالذات مطلوب منك تعملي بحث عن محاضرة النهاردة ٣٠ صفحه ويتم تسليمه خلال يومين
مليكه بتحدي: ماشي يا دكتور
لتخرج من المدرج وهي تلعن هذا البغيض في نظرها تاركه له وهو يتوعد لها وينعتها بالوقحه
☆☆ ☆☆☆ ☆☆☆☆☆☆كافتيريا الجامعة
تجلس مليكة علي طاوله مع ريفاقتها وهي تسب فيه بهمس
لتجد رفيقاتها يضحكون عليها
مليكه: وهي تضربهم بخفه بتضحكي علي اي انتي وهي
ندي من بين ضحكاتها: اصل كان شكلك مضحك اوي وانتي بتقولي ادخل حضرتك ولا لأ كان وشك فرواوله
صبا بتأييد: فعلا كان وشك احمر اوي
مليكه بعصبيه: اعمل اي ماهو ال استفزني ال اي مش فاضيه غير للحب علي التلفونات ده واحد حمار ده عاوزني اعمل بحث ٣٠ صفحه متخلف عامل زي الحيطه بيتباها بالغضلات النفخ ال هوا عاملها عامل زي الغوريلا أو دراكولا اما انو يكون دكتور مستحيل بزمتك انا وش حب
صبا وندي في صوت واحد بتوتر : لا
مليكه بسخريه:مغرور ومتكبر ومتجعرف محسسني انه ابن الوزيربسخريه وهي تقلد صوت رعد انا مفيش حد بيدخل المدرج بعدي
ويحاولوا ان يسكتوها ولكن يا سادة( تاتي الرياح بما لا تشتهي السفن)
مليكه ب٦روى مصطنع: انا مليكه يقولي كده بيخوفنا بشويه العضلات ال عنده وال اي هشيلك المادة شالك قطر ي بعيد ( القطر هوا هيشيلها دلوقتي😅😂😂😂)
تتحدث مليكه بعصبيه وهي لا تنتبه لذلك الذي يشتعل غضبا خلفها ولا الي تالميحات البنات
مليكه بستغراب وتعقد حاجبيها : مالكم متسمرين كده ليه لترد
صبا وهي تبتلع ريقها اصل اصل ال الحمار وراكي اقصد الدكتور وراكي
مليكه بصدمه وتفتح عيونها وفمها وهي تلتفت
مليكه بتوتر : انا انا
رعد بعصبيه: وأي كمان يا انسه يا محترمه حمار ودراكولا ومغرور وأي كمان
مليكه بعفويه: غورلا وحيطه لتضربها صبا في ايديها لتدرك ما قالت لأمر وجنتها خجلا ( غبيه 😂😂)
رعد كان في حاله لا يحسد عليها انها اول فتاه في ان تهينه هكذا وتتحداه وتوعدلها
رعد وقد حاطت به هاله البرود مرة آخري: عدد صفح البحث تزداد الضعف ( يعني ٦٠ صفحه مفتري اوي 😂) ومن بكره الصبح تبقي في المقر الرئيسي لشركات الشافعي أصل
مليكه بصدمه: لي
رعد بسخريه : أصل هدربك عشان تبقي مع الحمار ثم يرفع نبرت صوته يا اما هتنفصلي من هنا خالص ومفيش جامعه هتقبل بيكي
لتجلس مليكه وهي تنظر الي طيفه
مليكه بصدمه: انتو شوفتوال حصل سمعتو ال سمعتو
ليهزوا جميعا رأسهم
لتفيق مليكه من صدمتها: وهي تقول ينهار اسود ليكون ناوي يقتلني في المكتب اعمل اعملي اي اروح ولا مروحش
مليكه بغضب وهي تعنفهم : منبهتونيش
لينظروا لها بصدمه
ندي : ده انا رجلي انجلعت وانا بضربك وعيني وجعتني من المشاروة عليه
صبا : انا دراعي وجعني وانا بشاورلك عليه
مليكه بغباء: ده انا افتكرت ان انتو بتعملو حركات غبيه زيكم
ندي وصبا في صوت : غبيه
اسيل بشرود : انتو عارفين رعد ده يبقي مين
ليقولوا في صوت واحد : مين
اسيل: ابن عامي واخويا في الرضاعه
لينظروا لها بصدمه وأولهم مليكه التي كانت تتذكر عندما سمح لها بالدلوف للمدرج عندما طلبت منه اسيل
مليكه بصدمه: عشان كده خلاني ادخل المدرج لما انتي طلبتي
ندي بصدمه: لي مقولتيش من الأول وسايبانا نسب فيه من الصبح
اسيل بحزن : أصل انا مكنتش اعرف ان هوا الدكتور الجديد واتصدمت اول ما شوفتو
صبا بمرح: خلاص اتحلت يا موكه سيلا هتتوسطلك عندو
اسيل بحزن: مس هينفع
صبا باستغراب: لي
اسيل بحزن أكبر: أصل هوا بقي عصبي جدا وقاسي وممكن لو قلتلو يعندويعاملك اسوا من كده ثم اني بخاف منو أنا والكل
لتنظر لها مليكه بتفهم: ولا يهمك يا سيلا مش مشكله انا هروح الشركه وامري لله
مليكه بشرود ربنا يستر
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ في شركه الشافعي
نجد هذا الوسيم يجلس علي مكتبه وهو شارد في هذه الفتاه المتمردة انها الفتاه الاولي التي تتجرأ عليه
ليقطع شروده دخول السكرتيره
مني بعمليه: ده ملف الصفقه ال حضرتك طلبته اي أوامر تانيه
رعد ببرود انتي هتتنقلي عند سيف
مني بصدمه وفرحه في نفس الوقت : بجد ي فندم اقصد ال تؤمر بيه ي فندم المكتب هيفضي من بكرة ان شاء الله
لتخرج وهي تشعر أنها تطير في السماء فرحا وتحمد ربها انها تخلصت من هذا البارد القاسي نعم ان سيف طبعه عكس سليم هادي وطيب
◇◇◇◇◇◇◇◇منزل مليكه
تدخل مليكه المنزل وهي تفكر فى الذي تقوله لاخوها ( محمود) ليقطع تفكيرها اختها الضغري( نورا)
فتاه تمتلك من العمر ١٧ عاما عيناها زرقاء وبشرتها بيضاء شعرها اسود فحمي به بعض التموج وناعم لديها جسد ممشوق وقصيرة قليلا
نورا : حمدلله علي السلامه يا موكه تعالي قوليلي عملتي اي انهاردة
مليكه بابتسامه: حاضر ي حببتي هطمن على ماما الأول وبعدين هحكيلك
نورا : ماشي
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆ في غرفه ميادة
مليكه بالهفه وهي تقبل يدي والدتها: ست الكل عامله اي النهاردة
ميادة بتعب : الحمد لله كويسه مافيش حاجة انا كويسه شويه تعب بسيط
مليكه والدموع تجمعت في مقلتيها: بردو هتخبي يماما لي يحببتي مش انا ومحمود قولنالك متخبيش تعبك علينا احنا عندنا كام دودو يعني الله وبعدين البخاخه بعد كده انا هتاكد منها بنفسي انا ومحمود
ميادة بحنان: مختش بالي انها خلصت وانت مش بحب اتعبكم كفاية علي اخوكي شغله وانتي مذاكرتك
لتقول مليكه بعتاب: تعبك راحه احنا اهم حاجه ان انتي تكوني كويسه ربنا يخليكي لينا يا رب بعد كده لو حسيتي بتعب ولو شويه قولي ماشي
مياده بحب :ماشي ي حببتي
لتخرج مليكه متجهه الي غرفه اخاها

 
ي تري اي ال هيحصل ورعد هيعمل اي في مليكه
ي جماعة سيبوها في التعليقات وعاوزة تفاعل يكسر الدنيا توقعاتكم و ميادة عندها اي
♡♡♡♡♡♡♡♡ الشخصيات
ندي عبدالله( صحبه مليكه )
صبااا الحديدي ( صحبه مليكه )
سيف عمران الشافعي( ابن عم رعد )
محمود ونورا اتعرفنا عليهم طبعا( اخوات نورا)

رواية مليكة الرعد الفصل الثاني 2 - بقلم سوكا
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent